אירועי דיומא – 02.02.2018 ישראל בגביע דיוויס

כדורגל

בונדסליגה – מחזור 21 / דוד "פאקו" סעדה

21:30: פ.צ. קלן-בורוסיה דורטמונד (ספורט 1). המפגש הפותח את המחזור בגרמניה הוא פיקנטי למדי. זאת כי הוא מפגיש את פ.צ. קלן עם מאמנה בתחילת העונה, פטר שטוגר. דומה שהמעבר שלו מקלן לדורטמונד עשה טוב לשתי הקבוצות. מחזיקת הגביע סבלה מהכדורגל ההרפתקני של פטר בוס, שהביא אותה לשרשרת הפסדים ולדשדוש באיזורים פחות מוכרים של הטבלה. שטוגר הצליח לייצב את השורות, והקבוצה חזרה לאיזור הצמרת. במשחקים האחרונים היא חזרה לקרטע (שלוש תוצאות תיקו רצופות), במה שמאפיין פחות או יותר את כל הקבוצות המצויות מתחת לבאיירן. במקרה של דורטמונד, זה גם לא מעט בגלל סאגת העזיבה של פייר אמריק אובמיאנג. אובמיאנג חתם בסופו של דבר בשורות ארסנל, והקבוצה הסתפקה במקומו בחלוץ מפרופיל נמוך הרבה יותר – מישי בטשואי הבלגי. אשר לקלן, זו הייתה הנמושה של הליגה בתקופתו של שטוגר, כשתקופה ארוכה היא נעלה את הטבלה ללא נקודות. לאחר ששטוגר הוחלף בשטפן רותנברג, הקבוצה די התאוששה. היא עדיין נועלת את הטבלה, אך מספר נצחונות רצופים קירבו אותה מאד ליריבותיה לתחתית. סה"כ, למרות הפערים בטבלה, זה נדמה כמשחק צמוד יותר מכפי שניתן לחשוב.

כדורסל / יאיר זעפרני

יורוליג – מחזור 21

19:00: חימקי מוסקבה – מלאגה  משחק חשוב לשתי הקבוצות בשאלה לאן הולכת העונה שלהם. הרוסים יודעים שניצחון ביתי שלהם הערב, ייתן להם פער של שלושה ניצחונות על ה'אולי יריבה שלהם' מספרד וינטרל למעשה עוד יריבה בדרך לשלב הבא. מלאגה יודעת שאם היא לא תנצח משחקים שהיא לא אמורה לנצח אז השלב הבא יהיה לא יותר מאשר חלומות באספמיא, תרתי משמע. בסיבוב הקודם ניצחה מלאגה 84-93.

21:00: באמברג – פנאתינייקוס – אם הגרמנים עוד לא הבינו שהעונה שלהם ביורוליג כבר הגיעה לקיצה, לפחות באופן מעשי, אז שני ההפסדים התבוסות האחרונות לצסק"א ולברצלונה, די למדו אותם את הלקח הזה. בבית, אלופת גרמניה אמנם טובה יותר אבל מול הקבוצה של צ'אבי פסקוואל שאחרי שהפסידה לשתי הבכירות ביורוליג, חזרה לנצח בשבוע שעבר (את ז'לגיריס אחרי הארכה), היא עדיין בעמדת נחיתות. בסיבוב הקודם ניצחו היוונים 83-93.

21:30: באסקוניה – הכוכב האדום בלגרד – באקסוניה רחוקה שני ניצחונות מחימקי ומכבי ת"א שלפניה שמדורגות במקומות 7-8, אלו שמובילים לשלב הבא. היא חייבת לנצח את הסרבים היום בכדי להמשיך לשמור על פער יחסי מהן. הכוכב האדום שהפתיעה בשבוע שעבר את אולימפיאקוס ובכך קטעה רצף של שלושה הפסדים תרצה להמשיך במומנטום ואולי אפילו לפנטז בעצמה על מקום בטופ 8. בסיבוב הקודם ניצחה באסקוניה בבלגרד 81-85.

טניס / מתן גילור

גביע דיוויס – סיבוב 1 – הבית האירופאי-אפריקאי 1

דרום אפריקה(0)-ישראל(0). המנצחת במפגש תתמודד נגד נבחרת צ'כיה על הזכות להעפיל לפלייאוף העליה לבית העליון. המפסידה תלך למסלול הישארות בבית האזורי הבכיר או ירידה לבית 2. הסיכוי של הנבחרת הישראלית להעפיל לבית העליון נמוך מקלוש. לפיכך, עיקר המשמעות של הניצחון במפגש היא עוד שנה לפחות בבית האזורי הראשון.

שימו לב לשינוי המשמעותי בגביע דיוויס. מעתה, המפגש יערך יומיים בלבד. ביום הראשון ישחקו שני משחקי יחידים וביום השני את משחק הזוגות ועוד שני משחקי יחידים. המשחקים יהיו בשיטת הטוב מ-3 מערכות בדומה לסבב הרגיל ולא הטוב מ-5 בדומה לטורנירי גראנד סלאם. מצד אחד ישנה פגיעה ביוקרה של המפעל, מצד שני המהלך עשוי למשוך צופים למשחקים קצרים יותר וכן למשוך טניסאים בכירים שכעת העומס עליהם יפחת באופן ניכר.

מילת המפתח לגבי המפגש היא "גובה". הם הגובה בפרטוריה אליו הישראלים לא מורגלים (למרות שמהבחינה הזו משחק של הטוב מ-3 אמור פחות להשפיע) והן הגובה של הטניסאים הדרום אפריקאים הגבוהים. המשטח לא אמור להיות יותר מדי מהיר, מה שיקטין את המשמעות של ההגשות. ביחד עם הניסיון לנבחרת ישראל יש סיכוי לא רע.

16:00 לויד האריס(289)-עידן לשם(254) (ספורט 5). המחבט מספר 2 של ישראל מול המחבט הבכיר של דרא"פ. משחק צמוד מבחינת הדירוג. לדרום אפריקאי מאזן דיוויס עדיף משמעותית.

מיד אחריו ניקולאס שולץ(325)-דודי סלע(97) (ספורט 5). על הנייר לסלע יתרון עצום. הן מבחינת הדירוג והן מבחינת הניסיון. זו נקודת חובה בשביל ישראל.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר המאסטרס הגרמני  – סיבובים 2 ו-3

הסיבוב הראשון ננעל אתמול. אלוף העולם, מארק סלבי, המשיך להפגין כושר ירוד, כשהודח ע"י סייאו גואודונג. עוד ראינו את גרהאם דוט מדיח את בארי הוקינס, את דינג ז'ונווי גובר על ריקי וולדן, ואת ג'אד טראמפ גובר על ג'ו פרי. היום יינעל הסיבוב השני, עם משחקים מעניינים בין מארק דייוויס לראיין דיי ודרבי סיני בין סייאו גואודונג לליאנג וונבו. בערב נוכל לראות את הסיבוב השלישי (רבע הגמר). שני משחקים מתוכו כבר נקבעו – מפגש צמרת בין ג'אד טראמפ לדינג ז'ונווי, וכן את המפגש בין מארק וויליאמס לג'ימי רוברטסון. שידורים ביורוספורט 2 ב-14:45 וביורוספורט ב-20:45.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור של ולנסיה – קטע 3

מי שתהה כיצד יחזור אלחנדרו ואלוורדה לעניינים לאחר אותה פציעת ברך בטור, קיבל אתמול תשובה מוחצת. בעלייה האחרונה של קטע 2, הקליע הירוק תקף יחד עם יקוב פוגלסנג ולואיס לאון סאנצ'ז מאסטנה, והשלישייה התמידה בבריחה גם במישור עד לסיום, שם הצליח לגבור ואלוורדה על סאנצ'ז בספרינט הסיום, כשפוגלסנג מאחוריהם. ואלוורדה כעת מוביל במירוץ, כשאחריו סאנצ'ז (4+), פוגלסנג (6+) וכל שאר הפייבוריטים 29 שניות מאחור.

קטע 3 הוא קטע הנג"ש הקבוצתי של המירוץ, קטע שטוח לחלוטין בן 23 ק"מ. קצת קשה לשים את האצבע על קבוצות פייבוריטיות – הקטגוריה הזו דורשת תיאום קבוצתי רב, תיאום שלא תמיד קיים בשלב זה של העונה. נראה בכ"ז שסקיי ו-BMC עשויות לתת את הטון, עם כמה מנועי נג"ש משובחים – הראשונה עם קיריינקה וקביאטקובסקי, והשנייה עם סטפן קונג. היתרון של השלישייה המובילה צפוי להצטמצם אם לא להימחק, והשאלה היא עד כמה. שידור ביורוספורט החל מ-16:00.

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. תודה רבה על ההרחבות בדיוויס ,סנוקר ואופנייים .
    נצייין עוד שיש גם משחק סוסידד דפורטיבו בספרד.
    מארסיי מול מץ בצרפת .
    ומחזור ליגה שנייה אצלנו .
    יורוליג בעיניים של מכבי.
    חימקי -מאלגה מכבי לא תרצה שאף אחת מהם תנצח …
    בכל זאת נראה שמכבי תעדיף ניצחון של הביתית כי חימקי מגיעה לכאן והפסד של מאלגה והיא מתרחקת (יפה יאיר על הת"מ ).

    באמברג 'פאו לא נראה שמשנה משהו כל אחת רחוקה מצד אחר .

    באסקוניה -הכוכב.
    המארחת היא האיום העיקרי למכבי על הטופ 8 במשחק הביתי האחרון היא הפסידה בבית למילאנו מאז ניצחה במאלגה ומכבי תשמח לעוד מעידה .השיקול נמוך אך עם חוסר היציבות של באסקוניה הכל אפשרי .

  2. זה לא שולורדה גבר על סאנשז בספרינט.
    זו תופעת ולורדה מוכרת מהקלאסיקות הבלגיות כשאנשים יושבים לו על הגלגל ולא מצליחים לסובב פדלים מהר מספיק כדי לעקוף אותו פשוט הוא מסובב פדלים רק קצת יותר מהר …

  3. אופס הקליע הירוק ,בעברית הכינוי קצת לא ברור .
    בספרדית באלא וורדה ,שזו פאראפראזה על שם המשפחה מצד האב ולוורדה ,בתוספת הדימוי קליע למהירות ,כי ולוורדה הוא ספרינטר עליות ,שיכול גם להתמודד בספרחנט מישור ,אין הרבנ חיות כאלו כישרון נדיר באופניים ,היחיד שיש לו משהו דומה הוא פיטר סאגאן .
    אך בנוסף לולורדה יש גם יכולת למשוך ולעבוד עבור אחרים , באליפות העולם שנת 2003 בה היה ולוורדה כוכב עולה בנבחרת הספרדית ובן 23 בתחילת הקריירה משך את איגור אסטרלואה ספרינטר עלעות מדהים בעליה הסופית , וכזה יצא לספרינט ולוורדה האט כדי לא למשוך רוכבים אחרים על הגלגל ולסכן את איגור ,ברגע שאיגור התרחק מספיק אלחנדרו פתח מבערים כדי לקחת את המקום השני,
    היכולות הללו הקנו לו את הכינוי והציפיה מצד עולם האופניים שהנה הגיע היורש ,זה לא קרה ,ולוורדה הוא חיה אחרת ממיגל הגדול.

  4. שקע עמוק במרכז אירופה לכיוון מערבה השפיע על וולנסיה בדרכו לאלגיר,על הדרך סתם את הגולת על נגד השעון היומי ,המרוויח העיקרי הוא אלחנדרו כשאחריו הצמד של אסטנה לואיס ליאון ויעקב פוגלסנג.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט