אירועי דיומא – 28.01.2018: גמר אליפות אוסטרליה

כדורגל

ליגת העל – מחזור 20 / מתן גילור

19:00 איחוד בני סכנין-עירוני קרית שמונה (ספורט 5 לייב). הקבוצות צמודות בטבלה, אך מגיעות במומנטום שונה. סכנין הפסידה לי-ם 2:4. ערב המחזור היא במקום ה-9 עם 22 נקודות. לק"ש, שניצחה את הפועל 2:0, 23 נק' במקום ה-7. שתיהן חייבות לנצח אם רוצות לשמור על סיכוי סביר להשתחל לפלייאוף העליון. ק"ש גם ניצחה באמצע השבוע שעבר בשמינית גמר הגביע, בהארכה, כשמרבית הדקות היא בנחיתות מספרית, מה שיכול להשפיע מאד על מידת העייפות במשחק היום. בסיבוב הקודם סיימו הקבוצות ב-0:0.

20:00 בני יהודה תל אביב-מכבי תל אביב (ספורט 1). הדרבי הת"א היחיד בליגת העל העונה. אם בתחילת השבוע שעבר היה יתרון ברור לאורחת, אזי שעצירת המומנטום בשל ההפסד בגביע, עייפות מאותו משחק והפציעה של אלי דסה, וכן מזג האוויר, גורמים למשחק להיות צמוד יותר. לפחות על הנייר. בני יהודה מגיעה למשחק אחרי תיקו 1:1 עם רעננה. ערב המחזור היא במקום החמישי עם 31 נקודות. קרובה מאד להבטיח מעשית את מקומה בפלייאוף העליון. מכבי ת"א ניצחה את אשקלון 1:3 והעפילה למקום הראשון עם 41 נקודות. בדיוק כמו הפועל ב"ש.

לה ליגה – מחזור 21 / שגיא נאור

17:15 אתלטיקו מדריד – לאס פאלמאס (ערוץ one) הקולצונרוס הודחו השבוע מהגביע אחרי הפסד כפול לסביליה כשבטווח הגיע תיקו ביתי מאכזב מול ג'ירונה. לפני אתלטיקו ספרה 5 נצחונות רצופים בכל המסגרות ומול הלפני אחרונה בטבלה כל תוצאה פרט לניצחון תהיה הפתעה גדולה. לאס פאלמאס דווקא ניצחה בגביע, את ולנסיה, אבל אחרי 4-0 לעטלפים במשחק הראשון הגומלין היה די לפרוטוקול. בליגה הם סופרים כבר שבעה משחקים ללא ניצחון ובמצבם כל נקודה יכולה להיות קריטית.

21:45 ברצלונה – אלאבס (ערוץ one). המוליכה עשתה את העבודה הגומלין מול אספניול אחרי הפסד 1-0 במשחק הראשון והעפילה לחצי הגמר שם תפגוש את ולנסיה. קוטיניו, הרכש הנוצץ, עלה להופעת בכורה אבל לא הותיר רושם מיוחד במעט הדקות שקיבל . גם אלאבס ניצחה בגביע אבל הודחה בפנדלים מול ולנסיה. בליגה היא בכושר טוב וניצחה 4 מ-7 המשחקים האחרונים שלה בליגה ותנסה להדהים גם בקאמפ נואו.

בונדסליגה – מחזור 20 / דוד "פאקו" סעדה

16:30: באייר לברקוזן-מיינץ (ספורט 2). בנדנדה המאפיינת את איזור המקום השני בבונדסליגה, לברקוזן הייתה זו שתפסה את המקום השני ערב המחזור הנוכחי, לאחר ניצחון 4:0 על האנובר. ההפרש הגבוה עזר לה לתפוס את המקום השני בהפרש שערים (פשוט חיפה על ההפסד בתוצאה זהה במחזור הקודם). היום תהיה לה הזדמנות טובה לשמור על המקום (לא קורה הרבה בליגה הזו), כשתתמודד עם אחת הקבוצות החלשות בליגה, המצוייה 5 נקודות מהקו האדום.

סרייה A – מחזור 22 / דוד "פאקו" סעדה

13:30: ספאל-אינטר (ספורט 1). המשבר של אינטר הולך ומעמיק. כבר שישה משחקים הקבוצה לא מצליחה לנצח, והתוצאות הן ירידה למקום הרביעי והדחה מהגביע. במחזור הקודם היא סיימה בתיקו דרמטי עם רומא, לאחר שכבשה שער שוויון בדקות הסיום. היום זה באמת משחק אותו היא חייבת לנצח – המארחת היא קבוצה חלשה מאד, הנמצאת ממש מעל לקו האדום.

16:00: נאפולי-בולוניה (משולב בספורט +5). נאפולי היא אחד הדברים היציבים (הבודדים) בסרייה, כשהקרב על האליפות מול יובה הופך לאחד הבודדים המעניינים בליגות הצמרת באירופה. המשחק הקודם היה מהקשים אותו יכלה לקבל, בחוץ מול אטאלנטה המצויינת, והתוצאה הייתה ניצחון מינימלי, משער של דריס מרטנס הבלגי הנהדר. היום בבית מול היריבה האנמית ממרכז הטבלה, היא צריכה להישאר עוד שבוע בראשות הטבלה.

19:00: מילאן-לאציו (ספורט 3). לאציו ללא ספק חזרה חזק לעניינים. אחרי שני משחקים בהם כבשה חמישיות, התכולים הספקו בשלישייה במשחק ההשלמה מול אודינזה באמצע השבוע, כשזהו משחק שני ברציפות בו הם מצליחים לעשות זאת בלי הסקורר המצטיין שלהם, צ'ירו אימובילה. המומנטום הזה העלה אותם כעת למקום השלישי, כשעם קצת מזל יוכלו לסכן את נאפולי ויובה המובילות בהמשך הדרך. המארחת מילאן הצליחה לחבר שני נצחונות רצופים במחזורים האחרונים. הישג מכובד יחסית לדרך החתחתים אותה עוברת הקבוצה העונה, גם אם מדובר בקרוטונה וקליארי החלשות.

21:45: רומא-סמפדוריה (ספורט 3). שידור חוזר של משחק ההשלמה הדרמטי מאמצע השבוע. המשחק נגמר בתיקו 1, כשאת שער השוויון בתוספת הזמן נגח אדין דז'קו, החלוץ הבוסני של רומא. דז'קו נמצא לפי כל הדיווחים בדרכו לצ'לסי, וזו רק אחת הבעיות של רומא. הקבוצה ממשיכה בתקופה הרעה, עם שישה משחקים רצופים ללא ניצחון (חמישה מהם בליגה, והשישי היה ההדחה ברבע גמר הגביע), מה שהוריד אותה למקום החמישי. היריבה, המצוייה מקום אחד מתחת, נמצאת אף היא בתקופה לא פחות רעה. לאחר שפתחה היטב את העונה, באה התקופה האחרונה עם כמה הפסדים תמוהים ליריבות חלשות, מה שמרחיק אותה ממקום באירופה בעונה הבאה.

ליגה צרפתית – מחזור 23 / דוד "פאקו" סעדה

21:30: מארסיי-מונאקו (ספורט 5 לייב). קרב צמרת בין שתי קבוצות מגמגמות. בליגה הצרפתית (כמו בעוד כמה ליגות ביבשת) המאבקים הקשים הם מהמקום השני ומטה. כאן המאבק הוא בין שלוש קבוצות – ליון, מארסיי ומונאקו. שתיים מבין השלוש נפגשות היום, ומדובר בשתיים הנמצאות בתקופה פחות טובה יחסית. מונאקו, לאחר תקופת גמגום בליגה, חזרה לנצח בשני המחזורים האחרונים, אך הודחה בגביע ע"י ליון המצויינת. מנגד, מארסיי, שנראתה לפרקים כמו החולייה החזקה מתוך השלישייה, נמצאת בתקופה מחורבנת משלה, עם נקודה בודדת בשלושת המשחקים האחרונים, מה שהוריד אותה למקום הרביעי. המשחק קריטי למדי בכל הקשור למקום בליגת האלופות, כך שצפוי לנו היום קרב קשה.

 

טניס / מתן גילור

אליפות אוסטרליה – גמר

*המלצת צפייה* 10:30 מארין צ'יליץ'(6)-רוג'ר פדרר(2) (יורוספורט. ניתן גם לצפות כאן או כאן). האירוע המרכזי של היום. המייג'ור הראשון של השנה מגיע לסיומו. אחרי הפתעות רבות בדרך, סוף-כל-סוף מפגש לא מפתיע בכלל בין שניים מהקונטנדרים הגדולים ביותר לזכייה בטורניר. לצ'יליץ' היה יום מנוחה נוסף, אבל פדרר שיחק מספר דקות נמוך משמעותית באליפות, כולל 62 דקות בחצי הגמר. צ'יליץ' מגיע עם מאזן מערכות של 4:18 ואילו פדרר עם מאזן מערכות של 0:17, אחרי פרישתו של צ'אנג במצב של 2:5 במערכה השניה בחצי הגמר. גם צ'יליץ' לא התקשה בחצי הגמר עם 0:3 מרשים על אדמונד בשעתיים ורבע. הרבה יוכרע על ההגשות. שני השחקנים מתבססים על ההגשות שלהם ויוצרים דרכן נקודות רבות וקלות. צ'יליץ' בעיקר באמצעות עצמה ופדרר בעיקר באמצעות דיוק ויצירת זווית קשות למענה. בניגוד לרוב הענקים (גבהו של צ'יליץ' הוא 198 ס"מ), הקרואטי זז יפה על המגרש. הבעיה שלו עלולה להיות בכך שפדרר אוהב לשחק נגד שחקנים גבוהים, כשהוא נותן להם סלייסים רבים לרגליים שמכריחים אותו להתכופף ולאורך משחק ארוך מעייפים את הרגליים (באופן דומה לשחיקה שנדאל מפעיל על הכתף של שחקנים נמוכים). ובכל זאת, ביום של הגשות טובות, צ'יליץ' יכול להפעיל לחץ כבד מהקו האחורי שיכול להקשות על פדרר להכניס כדורים עמוקים ולהתקרב לרשת. זהו הגמר השלישי של צ'יליץ' בטורניר גראנד סלאם והראשון באוסטרליה. בארה"ב ניצח את נישיקורי, אחרי שהביס את פדרר בחצי הגמר. בווימבלדון בקיץ האחרון הובס ע"י פדרר. מבחינת פדרר מדובר על הגמר ה-30 (רק כדי לסבר את העין – רק שני טניסאים בהיסטוריה הגיעו יותר מ-30 פעמים לשלב חצי גמר גראנד סלאם וגם זה 31), כשבעבר ניצח ב-19 והפסיד ב-10. לגמר אוסטרליה הוא העפיל 6 פעמים – ניצח 5 והפסיד 1. אם פדרר יזכה הוא ישווה את מספר הזכיות של נואבק ג'וקוביץ' בראש טבלת הזוכים. במקרה כזה הוא יהיה בראש טבלת הזוכים בעידן הפתוח ב-3 מתוך 4 המייג'ורס. הניצחון של צ'יליץ' בחצי גמר ארה"ב הוא גם הניצחון היחיד שלו על פדרר, לעומת 8 ניצחונות של השוויצרי. זהו המפגש הראשון של השניים באוסטרליה. על משטחים קשים בטוב מ-5 המאזן הוא 1:1 ו-3:1 לפדרר בכל המייג'ורס. השני של צ'יליץ' או ה-20 של פדרר? היום בצהריים התשובה.

והנה כמה תמונות של הפיינליסטים מכתבנו בשטח, עדו מוריה:

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

מירוץ Great Ocean Road ע"ש קאדל אוונס

לא רחוק מהאירוע המרכזי של היום במלבורן, ייערך בערך באותן השעות המירוץ ב-Great Ocean Road. זהו מירוץ אותו יזם זוכה הטור דה פראנס, ואלוף העולם לשעבר, האוסטרלי קאדל אוונס. אוונס ביקש להוסיף ללוח השנה של המירוצים, הנפתח מסורתית באוסטרליה, מירוץ מהסוג של הקלאסיקות החד יומיות. די הצליח לו. המסלול הוא אחד המרהיבים שהיבשת יכולה להציע, והעלייה הקצרה בת השיפוע של 10%, החוזרת על עצמה ארבע פעמים במירוץ, הופכת אותו לבלתי צפוי למדי. לפיכך המירוץ גם זכה לקבל מעמד של וורלד טור בשנה שעברה, מהדורה שבה התכבד הגרמני ניקיאס ארנדט בניצחון (במה שהיווה ספתח לעטנה המצויינת של קבוצת סאנווב). ארנדט ישתתף במירוץ גם היום, כשמולו נראה את השלישייה האוסטרלית של BMC – ריצ'י פורט, רוהאן דניס וסיימון גראנס. עוד נראה כאן רוכבים כתומאס דה גנט, נתן האאס, רוברט חסינק, וזוכה הטור דאון אנדר, דריל אימפי. גם קבוצת סייקלינג אקדמי שלנו תשתתף במירוץ, יחד עם אלוף ישראל, רועי גולדשטיין. למי שהיה על הירח בתקופה האחרונה, נזכיר שהקבוצה תתחרה בג'ירו הקרוב, שייפתח בארץ במאי.

לפוסט הזה יש 211 תגובות

  1. ומי שמתחרה היום באוסטרליה צפוי סיוט. 40 מעלות עכשיו שירגו רק ל 30 בלילה. הלילה הקודם היה 25 ככה שמי שמנסה להרדם לקראת גמר גדול צפוי להתקל הבעייה גדולה.

    פדרר צפוי למחוץ את ציליץ ת בעיקר בגלל משחק ההחזרות המרד משופר שלו בחודשים האחרונים. מול מגיש דומה שמתן 195-205 קמש בדמות פוקסוביץ הוא הרשה אייס בודד.

    עמידה עמוקה בתוך המגרש. כדורים נמוכים או חלשים וציליץ ייחרבן טעויות כאילו אין מחר.

    ויש מצב גם שציליץ לא יישן כל הלילה בגלל עומס החום….

  2. מתן – אני חושב שהוספת לפדרר מערכה סתם. החנאן הקוריאני פרש ב 5:2.

    500-1000 דולר עלה כרטיס לחצי הגמר. הנזק שעשה צ'ונג לתושבי מלבורן הוא עשר מליון דולר. ייענו הוא חייב לכל אחד מאתנו מרק. איטריות…..

  3. פאקינג 2018 מה השתנה לברון ישוב לפיינלס, בריידי את הבלצ׳יק לסופרבול ופדרר לפאקינג מייג׳ורס שלו….
    זה מה שנקרא קלאסיקות שלא מתיישנות.

    1. לגבי לברון זה עוד מוקדם מדי לקבוע.
      ואין זה סותר שיש סיכוי טוב לכך, אך בשביל זה לברון צריך להצדיך ביכולת מעולה ושאר השחקנים גם צריכים לתת את התפוקה שמתפים מהם לתת.

  4. צ'יליץ' מנסה לענות לקווים על הסלייסים של פדרר. זה לא עובד ככה. אתה יכול לייצר עצמה, אבל זה כדור קשה לדיון. הוא רוצה להיות אגרסיבי וזה יפה, אבל הוא התחיל טיפה מופקר.

  5. באמת שאני משוגע על פדרר, אבל בחייאת חצילי, באמת שאתה מסוגל ליותר. לא כיף לראות מבחינה ספורטיבית (כמובן שאת פדרר תמיד כיף לראות)

        1. אוהד גולדן זה מעבר לאהדה של אסתטיקה. זה לאהוד קבוצה שמביסה ללא תנאי. זה לאהוד את נבחרת ארה"ב בכדורסל. בהנאה בכל מקרה

          1. לא אהדתי את שיקאגו של מייקל ולא את מיאמי של לברון אבל שמגיעה קבוצה שמציגה את הכדורסל הכי יפה בכל זמנים על גבול השלמות כל השאר נראה לי פתאום משעמם ושבלוני

    1. קשה מאוד עד בלתי אפשרי לראות את זה קורה. פדרר טוב מדי למגוון מדי. כרגע הוא מוביל השבירה חלוקי את משחקוני ההגשה שלו בלי שום בעיה.

  6. ציליץ מנצח את המערכה הרבעית 3-6.למרות שחשבתי שמי שינצח את המערכה השלישית ינצח את המשחק פדרר נראה תשוש וזה משחק של ציליץ

    1. התחלתי לראות מהמערכה השנייה ולאורך כל המשחק מאז זה הולך לכיוונו של ציליץ,נראה פשוט יותר רענן ויותר טוב מפדרר

  7. כן זה הולך לחמישית. פדרר נראה עייף. הסווינג חלש והוא מנסה לחתוך זוויות לנקודה מהירה.
    צווארו אדום זיעה אמיתית מבצבצת על זרועותיו. מעניין מה הוא ישלוף לחמישית….

  8. בתחילת המשחק רציתי 0-3 קליל אבל תכלס איך שהתפתח היה יותר מרגש.
    אהרון כמו את גמר הנשים גם גמר הגברים להכניס לטופ 10 בטור ביום שישי

  9. המון כבוד לציליץ על הפייט. אבל היום זה היום של המלך והספורטאי הגדול מכולם והאיש שגרם לכל כך הרבה אנשים להתאהב במשחק האצילי והיפהפה הזה

  10. איזה כיף וזכות לראות ספורטאי ענק כזה ואיזו בושה לאחד כמוני שלא נתן לו סיכוי במערכה החמישית בגלל סיבה זניחה כמו הגיל שלו…

    1. לדעתי אין שאלה בכלל שפדרר גדול יותר. זה מקרה יחיד לדעתי שבו השחקן הכי טוב גם מחזיק בהכי הרבה תארים בענף (בשונה נניח מג'ורדן וראסל). לדעתי מבחינה ספורטיבית נטו, גדול הספורטאים אי פעם. אני עדיין מעדיף את מוחמד עלי למשל בגלל ההשפעה האדירה מעבר לספורט.

      1. אם להיות קטנוניים, הוא רק שני במספר התארים הכולל (96 מול 109 של קונורס). אבל ההשוואה בכדורסל בעייתית, כיוון שבטניס יש הבדל בחשיבות בין תארים שונים.

  11. כל הכבוד לפדרר.
    לגבי הגדול מכולם פדרר-ג'ורדן וכ"ו, כמה שאני לא סובל את התואר הזה, ברור שבטניס, כמשחק של בודדים, לתואר ישנה משמעות בעוד בכדורסל אין לו כלל משמעות.

  12. מדהים ומרגש.
    המספרי במשחק 128-152 בנקודות פדרר.
    3.07 שעות משחק ….אם ספרתי נכון .
    לצערי פספסתי המשחק אבל הריגוש קיים .

  13. איזו קלאסה הבן אדם כאילו בן 20,
    עכשיו בחייאות עידו לא מדגדג לך באצבעות לפנק בעוד איזה טר טניס לרגל המאורע…
    בכל זאת פדרר התחיל עשור 3 שלישי של זכיות…

      1. +1000 כל יום אני נכנס לאתר ומצפה לראות את הטור שלך על טניס, וכל יום אני מתאכזב ואומר "לא נורא, מחר".

          1. תודה, אני נהנה בפנסייה (: ומאד נהנתי מהטורניר . מבחינתי זה החודש הטוב בשנה. ים,נחל, בירות וטניס! מי צריך יותר…

            מה תגידו על התמונות האיכותיות שהבאתי ??? לקחתי גם את סביטולינה וקרבר אבל היא לא עשתה גמר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט