לייקרס-סלטיקס: מותחן הוליוודי בסטייפלס סנטר / גל אל איי

KUZMA

הלייקרס מנצחת את הסלטיקס 107-108 אחרי מותחן בסטייפלס סנטר.

כל השחקנים שעלו על הפרקט של הסטייפלס סנטר בדאון טאון לוס אנחלס אתמול עדיין לא היו בתכנון כשמג'יק ולארי נאבקו בפעם האחרונה על הבכורה ב-1987. רוב הבוגרים שבהם היו עדיין עם מוצץ כשפאו גאסול ורון-מטה-שלום-עולמי-ארטסט סידרו לקובי בראינט מקום בפניתאון במשחק הגמר מס' 7 שלא יישכח מול הירוקים השנואים בשנת 2000.

מאז שני המועדונים תפסו כיוונים שונים בתכלית: הלייקרס סידרו לקובי פנסיית פרישה אגדית, החתימו קטסטרופות דוגמת מוזגוב ודאנג, התחרבשו בהנהלה עם קופצ'ק וג'ים באס ועם מאמנים חסרי מושג והפכו לבדיחת הליגה, אימפריה שמתבוססת בדמה וחיה על תהילת העבר.

לעומת זאת הסלטיקס ודני איינג' אחד צברו נכסים מרובים, הטרידו את חלקם תמורת קיירי ארווינג ,טיפחו רוקיז כמו טייטום ובראון, החתימו כוכב עתידי בשם הייוארד (שנראה אגב בחדרי ההלבשה שמח וטוב לב) והעפילו לצמרת המזרח בשנתיים האחרונות תחת הנהגתו השקולה של בראד (פני תינוק) סטיבנס.

שתי הקבוצות הגיעו למשחק עם מומנטום שונה: הסגולים-זהובים ניצחו חמישה משחקים רצופים בבית (!) הירוקים האיריים ניסו להפסיק את רצף הפסדים הרצוף הארוך מזה שנתיים.

מדהים להגיע לסטייפלס סנטר במשחקים נגד הניקס והסלטיקס: כ-30 אחוז מהצופים מעודדים את הקבוצה האורחת. ככה זה באל-איי: עיר של "טראנספלנטים", בעיקר מהערים הלבנות של החוף המזרחי. ולארי נאנס ג'וניור מסביר יפה את הסיבה לכך בראיון המצורף.

אחרי רבע ראשון של נגרות (21-15 לסלטיקס, בעיקר הודות ל-5 ריבאונדים התקפיים), קיירי והסלטיקס פתחו מבערים והובילו ב-8 במחצית. "אמרתי להם: נראה לכם שאתם רוצים להסתפק בהפרש סביר ולהעביר ככה את הערב?" הסביר וולטון על נאום החצי. "או שאתם רוצים להתחיל להילחם, לשרוט ולהיאבק על כל כדור ופוזשן?"

הרבע השלישי כבר היה נדנדנה, החמישיה הראשונה של הלייקרס (כולל לופז וקיי סי פי) התעוררה, והמארחים גמרו את הרבע ביתרון פעוט 78-76.

מה שהוביל לרבע האחרון והמותח: 17 נק' של קוזמה, ללא ספק השחקן הנערץ אהוד ביותר היום באל-איי, זיג וזג של קיירי וסמארט, 6 הפרש ללילקרס דקה לסיום, החטאות עונשין נוראיות ועבירת תוקף של ראנדל שהותירה בידי האורחים סיכוי לנצח, 5.9 שניות לסיום. ואז רץ לו סמארט, ורץ ורץ וזרק לבנה משלוש והקונפטי ירד והמעודדות קפצו לגבהים ולוק וולטון נשם לרווחה והלייקרס מנצחים 7 מ-9 לקראת 11 משחקי חוץ מתוך ה-14 הבאים. הסלטיקס נשארו לחגוג בדאון טאון לקראת המשחק הערב מול הקליפרס. גוד לאק (נוט רילי!)

המהלך של המשחק:

קייל קוזמה מכדרר בצבע, מסובב ומסתובב ומוסר נו-לוק-פאס ללארי נאנס ג'וניור, המטביע הכי אימתני במערב (סיים אגב עם 11 נק' ו-9 ריבאונדים סולידיים. דקסטר חוזר וטוען שהוא מיותר. אני חושב שהלייקרס חייבים להשאיר אותו. סוג של אי.סי.גרין רק יותר אתלטי).

המאכזבים:

טייטום ובראון קיבלו טונות של מחמאות השנה על ההשתלבות שלהם בחמישיה שהזניקה את הבוסטונאים לצמרת. אתמול הם היו חושך. קיר הרוקיז/ שנה שנייה?

מנגד, ברנדון אינגראם ממש לא מוצא את עצמו מאז שחזר מפציעה. 2 מ-11 מהשדה והמון שאלות לגבי ההמשך: מס' 2 בדראפט שלמרות השיפור הגדול השנה לא מראה פוטנציאל להיות אולסטאר עתידי.

המספרים:

הלייקרס החמיצו עשר (!) קליעות עונשין ברבע האחרון. הם אחרונים בליגה בקטגוריה הזו כמו גם בקליעות משלוש (7-26 אתמול, 26%). מה מציל אותם? סלים בצבע (מובילים את הליגה כמדומני) ודיפנסיב רייטינג בעשיריה הראשונה.

הסלטיקס סבלו מנחיתות בריבאונד (51-42 לאל-איי) ומהסתמכות מוגזמת על קליעה מבחוץ (36 קליעות עונשין למארחים לעומת 10 בלבד לאורחים). מלבד קיירי (33 נק' באחוזים טובים), סמארט (22) ורוז'יר (9) נראה שההתקפה שלהם שבלונית ותקועה לא מעט פעמים. וההגנה המפורסמת שלהם קרסה ברבע האחרון מול רוקי מניו מקסיקו – אוצר של ממש באדיבות הצמד ג'ונסון/פלינקה.

כוכב נולד:

בחדר ההלבשה של הלייקרס בסיום המשחק קוזמה היה המרואיין הפופולרי ביותר כשלפחות 30 כתבים וצלמים מתגודדים סביבו. תצלומו גם מתנוסס על שער מגזין הלייקרס המחולק ליושבי השורות הראשונות בסטייפלס תחת הכותרת:

Breakout rookie Kyle kuzma doesn't belive in limits.

הישארו קשובים!

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. מעולה גל.
    האמת שאינגרם בגדול מאוד מאכזב,יש לו כמה משחקים טובים ובשאר הוא פשוט נוראי,זה לא רק שהוא מחטיא אלא הרבה איירבול ומלא גגות שהוא חוטף.
    היו צריכים לעשות טרייד עם אינדי עליו.

  2. נהדר!
    קוזמא עם הופעה ברבע האחרון ניצח לבד את בןסטון אפשר להגיד.
    אינגראם מאז הפציעה מאוד חלש וזה חבל … מקוה שיחזור לעצמו בקרוב…
    לייקרס נמצאים בכושר מצוין – מקווה שימשיכו בקצב הזה כי הם מתחילים לעלות במיקום.

  3. אחלה סיקור, גל. תודה רבה, נמחל לך על ההפסד הנוסף שהדבקת לירוקים (עכשיו זה כבר משבר רשמי, לא?).
    אין פלא שקייל קוזמה מוערץ כל כך באל איי. שם המשפחה שלו נשמע קצת פרסי (יש קשר לשאול הפרסי מהחנות למוצרי החשמל?). זה תמיד הלך טוב בעיר המלאכים…

  4. תודה רבה גל !!!
    ניצחון נהדר ללייקרס
    נזק כפול לבוסטון כי הלייקרס מתרחקת מהאזור המסוכן ( מקומות 26-30)
    אם אני לא טועה מאז שלאבר ״פתח״ על וולטון הלייקרס 7 מ 9

  5. תיקון קל, משחק 7 בגמר נגד בוסטון היה ב2010.
    קוזמה תותח על ואשכרה עושה קולות של קובי עתידי, מצד שני אני מתקשנ להבין את הלחץ וההיסטריה על אינגראם ולונזו, אפילו קובי לא הרשים בצורה פסיכית בעונות הראשונות שלו, תנו להם עוד כמה שנים.

  6. נהדר, גל!
    אני שמח עבורך שבחרת ללכת למשחק הזה –
    גם משחק משובח, גם ניצחון של הלייקרס.
    אוהד לא יכול לבקש הרבה יותר.

  7. הסיקורים האלה באמת הופכים את 'הופס' למשהו מיוחד. תודה!

    אינגרם משחק בצורה חסרת חשק, במיוחד בשביל בחור בן 20 שאמור להיות מפוצץ אנרגיות.

    הפתיחה הדי מדהימה של קוזמה עושה טובה גדולה לדעתי ללונזו כי הוא לוקח ממנו הרבה מהלחץ של המדיה ומביא משהו חיובי (וחמוד, אי אפשר להתעלם מהביבי-פייס ומההנאה התמימה של קוז'. ההיפך הגמור מאינגרם). We R All Witnesses

  8. תודה רבה! נהדר!
    היה רגע בלילה שהייתי בטוח שתפסו אותך במצלמת ה-awkward dance cam.
    מסכים איתך בכל הנוגע ללייקרס ולשינויים בסגל הנדרשים והלא נדרשים.

  9. כל כך משעשע הירידות על אינגראם.

    כנראה שהשבוע הוא הבאסט התורן של הקבוצה שאין לה עתיד, הגרעין הצעיר שלה הם שילוב של באסטים ושחקנים בינוניים, והמאמן שלה הוא בושה לענף.

    אנשים לא לומדים.

    1. אינגראם

      חסרונות:

      קליעה בינונית
      כבדות בתנועה
      אדישות
      מבנה גופני דק
      גבוה מדי לעמדה שלו
      חלש מדי וריבאונדר לא טוב לעמדה 4

      יתרונות:

      תמיכה גורפת של דדי

      קבוצה בינונית זאת קבוצה 15-16 בליגה.
      הלייקרס כרגע 22-23

      בינוני זאת מחמאה

      1. דקסטר.

        חסרונות – לא מבין איך לשפוט שחקנים צעירים, איך להעריך את ההתקדמות שלהם, ולמה לצפות מהם בעתיד.

        ולא יודע את זה.

        יתרונות – אוהד לייקרס.

  10. הגבוה שהלייקרס בונים עליו כשחקן רוטציה לעונה הבאה הוא לא זובאץ' אלא דווקא תומאס ברייאנט.

    החבר שלי תפס שיחה לא רשמית עם מג'יק שאמר שאם כל מה שהם מקווים שיקרה בקיץ הבא אכן יצא לפועל – הם יצטרכו גבוהים שירווחו את המגרש עם קליעה מבחוץ שזו היכולת הבולטת אצל ברייאנט…

  11. מצחיק לראות שאוהדי הסלטיקס לא ממש נמצאים בת'רד הזה….
    בתכלס הסלטיקס שיחקו רע כמו ב 4 המשחקים האחרונים. דווקא במשחק הבוקר מול הקליפרס ובלי אל ו-חוזה נגמר סמארט בוסטון חזרה ליסודות ועשתה את זה מעולה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט