מעורב הופס ליום שני / מנחם לס

1. אולדיפו עוצר לספארס רצף ניצחונות בית

*

 *

2. עשרת הפלייז הטובים של ה-20/1

*

*

3. דיוויד בלאט מתבדח על חשבון הקאבס לפני משחק האול סטאר בטורקיה (הוא אימן את נבחרת 'אול יורופ')

כשנשאל על משחק האול סטאר הוא הגיב "אני מקווה שלא נחטוף 148 כמו הקאבס". כל מה שיש לי לומר זה GOOD FOR HIM!
*

*

(GUESS WHAT? קבוצת באול סטאר של בלאט הפסידה 151-142).

4. במיוחד לאשך: כיצד לברון יכול לשבור (די בקלות הייתי אומר) את שיא הנקודות של קרים!

פעם חשבו – כולל הדוק מגרינוויל – ששיאו של קרים עבדול ג'אבר בקליעת נקודות לא יישבר לעולם. כנראה שאין שיא שלא יישבר לעולם. אולי עדיף לדבר במושגים של "50 שנה", או "100 שנה". אולי יש שיא אחד שלא יישבר, או לפחות שם את ביתי בהתערבות שהוא יישבר אחרון, והוא שיאו של קאל ריפקין של 2,632 משחקים רצופים. שיאו הקודם של לו גריג מהיאנקיס – 2,130 משחקים רצופים – החזיק מעמד 56 שנים.

רק תחשבו: 2,632 משחקים רצופים ללא פציעה, ללא תקלה במכונית בדרך לאיצטדיון; ללא מלחמת עולם; ללא מחלה; ללא חתונה לבן או לבת, וללא מחלה קשה לאשה, לבנים, או לך תדע מה. זה נשמע בלתי ייתכן.

כל שיא אחר נראה 'שביר', אם כי אולי עתה ישנם כמה שיאים הנראים כבלתי שבירים לחלוטין כמו שיא הניצחונות של סיי יאנג כפיצ'ר (511), או שיא הניצחונות הרצופים של UCLA בדיביזיה הראשונה (88), או שיא הנקודות הכולל של וויין גרצקי. למעשה לגרצקי ישנם 40 שיאים שלדעתי לא יישברו בחיי הצעיר מכולנו: אכניס רק את ארבעת הראשונים (את השאר ניתן למצוא ב-https://en.wikipedia.org)/wiki/List_of_career_achievements_by_Wayne_Gretzky

 

  1. Most goals: 894 in 1,487 games[2]
  2. Most goals, including playoffs: 1,016 in 1,487 regular season and 208 playoff games
  3. Most goals, one season: 92 in 1981–82, 80-game schedule[3]
  4. Most goals, one season, including playoffs: 100 in 1983–84, 87 goals in 74 regular season games and 13 goals in 19 playoff games

נחזור ליקירנו לברון: הוא יגיע ל-30,000 במשחק הבא, ואז יצטרך עוד  8,388 כדי  לשבור את שיאו של קרים – 38,387 נק'. כל מה שלברון יצטרך לעשות זה להחליט אם הוא משחק עוד כמה שנים די מועטות.

לברון קלע מינימום של 25 נק' לעונה מעונתו השנייה בליגה. אם ימשיך בקצב זה הוא צריך רק עוד 337 משחקים לעבור את קרים. ב-5 העונות האחרונות הוא שיחק בממוצע 74 משחקים לעונה, ואם ימשיך ככה הוא יעבור את לברון עוד בערך 4.5 עונות, כשהוא יהיה רק בן 38.5. אם נניח ממוצעו ירד ל-20 נקודות, אז אולי הוא יצטרך עוד עונה.

בכל מקרה, לברון שובר את שיאו של קרים לפני שהוא בן 40 אם האשך רוצה בכך או לא.

5. אילו הפלייאוף התחיל היום…

(את מי הוא יכול לשמור?)

הקאבס סיימו את השבוע בהפסד ישפיל לאוקלהומה סיטי, הם 9-3 ב-12 משחקיהם האחרונים, ורק חצי משחק וחצי לפני הויזארדס במקום חמישי במזרח. אם ימשיכו ככה ייתכן מאד שלא יהיה להם יתרון ביתי כבר במשחק הראשון של הפלייאוף.

לברון לא רוצה להתחיל לחשוב אפילו על הפלייאוף כי כפי שאמר לאי אס פי אן – (Via ESPN)-הסיכויים הם שהם "היו נזרקים כבר בסיבוב הראשון":

"Playoffs? We can't even start thinking about that, not the way we're playing right now," James said. "We could easily get bounced early in the playoffs if they started next weekend. Haven't even began thinking about the postseason."

"I've never in my basketball life gave up 148 points, not even probably playing video games," James said. "They got everything that they wanted. Inside, outside — they had it moving. … It's just a really bad, really bad loss on our part."

גם הצהרתו בקשר למאמנו טיירון לו "אני לא ידע אם הוא יפוטר או לא" אינה הצהרת נאמנות למאמנו. הוא אמר ל-ESPN:

". I have no idea what conversations have been going on. Me personally, I've been trying to stay as laser-sharp as I can to keep my guys ready to go out and play. Obviously, it hasn't resulted in wins, but I got to stay as fresh mentally as much I can with the struggles. I can't worry about job securities and trades and things of that nature. I just stay as focused as I can every night to go out and compete and try to help us win ballgames."

אני בטוח שהקאבס תעשה כמה שינויים רציניים, או במאמן, או עם בחירת הדראפט הראשונה שלהם, או עם שניהם. אבל אילו הפלייאוף התחיל היום היה להם עדיין יתרון בית, אבל אם הם מפגרים במשחק וחצי בשבועיים הבאים, הם מתחילים עם משחק ראשון בחוץ.

עד עתה הוד מלכותו היה מספיק לכסות במסיכה את ההגנה האיומה של הקאבס. מאומה לא השתנה בהגנה שלהם מלבד

שהיא הזדקנה בשנה, ואייזיה תומאס הוא עוד גמד שישנה לו בעיית הגנה רצינית נגד גבוהים ממנו ב-15 סנטימטרים.

 

6. כמה מהדקות המועדפות על הקבוצה הטובה ביקום (שעם עוד אליפות העונה אכריז כגדולה אי פעם)

מה שמעצבן ומרגיז את כולם (כולל אותי) היא הקלות בה הווריורס עושה הכל (אפילו בהפסד נגד יוסטון כי גם את משחק ההפסד היא היתה קרובה לנצח). לא רק הקלות בה היא עושה הכל, אלא שגם היא נראית כנהנית מכל רגע. הווריורס נראית כקבוצת הילדים מס' 1 ב-NBA כשסטפן קרי, קליי ת'ומפסון, דיאנדרה ג'ורדן, או ניק יאנג מסוגלים להתפרץ כל רגע ולעשות משהו יוצא דופן שמתאים לילדי בית ספר עממי, וכולם צוחקים ונהנים.

נראה כאילו אין רגע רציני בקבוצה הזאת.

הנה כמה רגעים למזכרת לשבוע זה כפי שבחר בוב פרז בטוויטר שלו (https://twitter.com/World_Wide_Wob/status)/952349293553254400/video/1

1. כשאתה מנצח ישנן הרבה שמחות לקבוצה בכל מיני צורות. הנה השמחה של הספסל (כשקליי מפיל את איבקה):

התגובה של הספסל היתה שווה הרבה יותר אפילו מה-DROP של איבקה!

2. הדאנק של קווין דוראנט (לברון החליט בשכל לא לנסות לעמוד בדרכו…)

 

3. הדאנק של סטפן קרי (אמנם בשתי ידיים אבל דאנק זה דאנק!).  סטפן אמר אחרי 'הדאנק' ש-"הדאנק היה חלום".

4. קליי ת'ומפסון מנסה להכות את ג'באל מגי בכדור שלג אבל מחטיא!

 

 

7. ציון ויליאמסון מגלה שה-"DUKE BROTHERHOOD" היתה הסיבה הראשית לבחירתו

 

אחד ה-FRATERNITIES ("חברת 'אחים'") היוקרתיים ביותר בעולם המכללות הוא DUKE BROTHERHOOD .

ציון טוען שחבר האחים הזה היה הגורם הראשי בבחירתו את דוק. קיירי, בוודאי חבר מכבד ב'אגודת האחים'שלח לו טוויט שהוא מעריך זאת מאד והוא ימליץ על קבלתו של ציון "כמה שיותר מהר". ב-NBA משחקים היום 21 שחקנים מדוק, ובהיסטוריה היו להערכתי איזה 150 עד 180 שחקני דוק ששיחקו ב-NBA.

8. היום לפני 45 שנה: פורמן משכיב את האלוף פרייזר 6 פעמים!

לעיני 36,000 ג'מאייקאים בעיר קינגסטון התחולל גדבר שלא נראה לפני כן. ג'ורג' פורמן הגדול SMASHED ג'ו פרייזר לקאנבס של הזירה 6 פעמים, והכל ב-4 דקות ו-35 שניות.

השופט ארתור מרקנטה מניו יורק הפסיק את הקרב שכלל לא הורגש כקרב אגרוף של ממש.

ישנם המכנים את קרב האליפות על משקל כבד הזה "THE MOST STARTLING UPSET" כי ג'ו פרייזר היה תמיד ידוע כמתאגרף שלא מוותר, והוא עשה זאת 10 פעמים בהגנה על תוארו, כולל הקרב נגד מוחמד עלי עליו ג'ו פרייזר גבר בהגנה ה-7 על תוארו, ב-1971.

לפורמן היה זה הקרב ה-37 מאז זכה במדליית הזהב האולימפית, וקרבו ה-34 כמקצועני שאת כולם הוא ניצח בנוק אאוטים.

היו שהאמינו שג'ורג' פורמן הוא היריב הרציני ביותר של פרייזר, אבל מעט מאד האמינו בסיכוייו נגד ג'ו פרייזר. לכן ההפתעה היתה כה גדולה.

כולם שכחו שכמתאגרף בגובה 1.93 מ' עם יתרון REACH של 15 ס"מ פוגש יריב כה נמוך ממנו עם "REACH" נחות כזה, היתרון של הענק היא עובדה שיש להתחשב בה. וכך היה: ג'ו פתח בהתקפה רצחנית ופורמן פשוט הושיט אגרופו קדימה ישר ללסת של פרייזר, בעוד האלוף חובט וחובט ופוגע רק באוויר האביך והרטוב של ג'מאייקה.

כעבור דקותיים של התקפה בלתי פוסקת של פרייזר, פורמן שלח 'הוק' אדיר לבטנו של ג'ו שהתקפל כמעטפה ונפל לראשונה. הוא התרומם לסיפרה 8 של השופט, ופורמן שחש שהאלוף בצרה מיד הכניס UPPERCUT ללסתו, וג'ו נפל שדוד פעם שנייה.

הקהל היה המום. זה ג'ו פרייזר האלוף שהיה כה מקובל על פשוטי העם ובני האיים? פורמן תמיד נחשב המתאגרף של 'היפים והיפות' והנה הוא מחסל את האלוף של ההמונים.

ג'ו בקושי הצליח להתרומם, אבל בשנייה האחרונה הוא עמד זקוף עם אגרופים מורמים, כאילו מוכן לחזור לקרב.

למזלו צלצול הרינג סיים את הסיבוב הראשון.

הסיבוב השני בקושי החל כשימנית של פורמן שלחה את פרייזר להליכה מתנדנדת כשיכור. פורמן תפשו בפינה של האלוף והכניס לו מהלומה לאזור אוזנו השמאלית. פרייזר נפל שוב.

הנפילה הרביעית קרתה 30 שניות אח"כ עם עוד מהלומה לפניו. פרייזר – בהכרה או לא – התרומם ברגע שיכול היה ופורמן השכיבו בחמישית. פרייזר צריך היה להישאר על הקאנבס כי היה ברור שאם הוא מתרומם, פורמן חובט בו שוב, ועתה כל חבטה עלולה להיות טראגית. אבל הוא התרומם. "גאוותי לא הרשתה לי לשכב כשהרגשתי שיש לי ברכיים להתרומם". פורמן אמר אחרי הקרב: "ידעתי שפרייזר מחוסל וקיויתי שלא יקום, אבל כשהוא התרומם תפקידי הוא לסיים את הקרב אבל נזהרתי שלא לגרום לנזק פטאלי".

פורמו השכיבו שוב בשמאלית ישירה, וכשפרייזר ניסה לקום בששית, השופט מרקנטה ראה מספיק והפסיק את הקרב.

NBA ON ABC .9 חוזר אלינו!

בשבת לפני יומיים חזרה התכנית "NBA ON ABC SATURDAY".

תמיד היינו רגילים ל-"NBA ON ABC" ביום ראשון. מ-2009 עד 2016 השידורים היו רק ביום ראשון. לפני כן כשהיה "NBA ON NBC" משנות ה- 70 עד שנות ה- 90 זה היה גם שידור מיוחד ליום ראשון. באמצע עונת 2016 ABC החליטה להתחיל לשדר כדורסל לאומה בשבת בערוצה בנוסף ליום ראשון.

כמובן שבארה"ב ספורט אחד מנסה לא להפריע לספורט אחר כי אז הספורט האחר יתחיל לפגוע בספורט שהתחיל עם ההפרעה. אז כל זמן ששבת אחה"צ הוא קודש לפוטבול מכללות, ה-ABC לא תשדר NBA באותן שעות. עתה פוטבול המכללות הסתיים, וגם ה-NFL הסתיים (מלבד משחק הסופרבול).

הנה כמה מהמשחקים העילאיים שראינו בשבתות בשנה שהתחילו לשדר NBA בשבת:

המשחק הראשון של קווין דוראנט באוקלהומה סיטי במדי הווריורס:

*

*

הסל של סטפן קרי מ-14 מטרים ב-2016:+

השנה כבר ראינו את יוסטון נגד גולדן סטייט.

שאר המשחקים (כולם בישראל בשעה 3:320 לפנות בוקר):

Jan. 27Boston Celtics at Golden State Warriors

Feb. 3: Houston Rockets at Cleveland Cavaliers

Feb. 10: San Antonio Spurs at Golden State Warriors

Feb. 24: Oklahoma City Thunder at Golden State Warriors

Mar. 3: Boston Celtics at Houston Rockets

Mar. 10: San Antonio Spurs at Oklahoma City Thunder

Apr. 7: Oklahoma City Thunder at Houston Rockets

מה עם הרייטינג?

הרייטינג בתחילה היה בשמיים, ואח"כ סבל מנפילה רצינית. לפי According to ESPN Media Zone ה- NBA ON NBA התחיל עם 3.7 מיליון צופים, תכנית שהיתה הנצפית ביותר בין הגברים האמריקאים. בשנה שעברה NBA ON ABC צלל לרייטינג של 14% עם 2.9 מיליון צופים.

כל המשחקים שנראה בשבתות מערבות קבוצות הלוחמות דבן הגדול וב-ABC מצפים להצלחה רבה של שידורי השבת.

10. בוסטון בנפילה חופשית (כמו הקאבס)

11. ניצחון מצויין ללייקרס על הניקס

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 94 תגובות

  1. איזה כיף זה יהיה לדבר עם חברים "ראית מה ציון וויליאמס עשה אתמול?", "ציון הפך אותם לקונטנדרים", "ציון הוא אחלה לברון סטופר" וכו'

      1. אברי לא יודע למה אתה מתעקש על זה.
        zion כמו שזה כתוב זה בדיוק התרגום המילולי והפירוש המדויק של ציון.
        לא שמעת שיר רגאיי בחיים שלך?

        1. כי אמא שלו, החברים שלו, או כל אדם אחר שמכיר אותו לא קורא לו ׳ציון׳. הוא לא תימני מהכרם.
          הינה, אם אתה לא מאמין לי אולי הבחור הזה ישכנע אותך שלו אומרים ציון https://www.youtube.com/watch?v=mYgko5itMY0

          אני לא שמעתי רגאי בחיים שלי? גי בוב מרלי ממש שר על הליון פרום ציון?

      1. ציון וויליאמסון–>ציון בן וויליאמס–>ציון בן ארל–>ציון בן נו באדי פאק וויז מכבי אין דה יד–>ציון בן אליהו. ובא לציון גואל.

  2. תודה על המעורב

    הספרס בכמה משחקים האחרונים נראים כמו קבוצת יורוליג ,והתוצאות שלהם בהתאם .

    ללברון יהיה קשה להשיג עוד אליפויות בשנים הבאות אז זה די ברור שהוא מכוון לשיא של הנקודות ,זה יהיה ציון דרך בשבילו ונק' לזכותו בהשוואות נגד מייקל .

    פורזינגס עם ממוצע של 5.5 ריב' למשחק ,לשחקן עם נתונים כמו שלו זה פשוט בושה ,בכלל כל פעם שאני רואה אותו הוא כזה אדיש ורך שזה לא יאומן .

    בוסטון רוב העונה מנצחת בעיקר בזכות ההגנה ,אבל חסר לה עוד מישהו שייצר נק' בנוסף לקיירי ,מה שהיוורד היה אמור לתת אם הוא לא היה נפצע .

    1. שימו לב לשיפור העצום במשחק של הספרס. מ- 83 במשחק הקודם הם עלו ל- 86 נקודות.

      טיג אומר שהם משחקים כמו קבוצת יורוליג.
      אבל תחשבו על זה שבחומר השחקנים הם באמת קבוצת יורוליג, רק עד עכשיו התחפושת עבדה.

      קאווי, גאי ומנו נעדרים, זה באמת כמות נקודות מאד גדולה שהספרס לא מצליחים כמעט לקבל ממקורות אחרים.
      הטענה היא שברגע שהם יחזרו, המשחק ישטוף, הנצחונות יגיעו, הלוחמים ילמדו חליל והאליפות היא במרחק הושט ידה וגע בה.

      ואני טוען שניסים סרוסי צודק: "אשליות".
      לאף אחד לא ברור אם ואיך הם יחזרו,

      הספרס במיטבם שווים מקום 2-3 במערב. בשום פנים ואופן לא יותר.
      כמה נמוך הם עוד יכולים לרדת?
      הרבה, הרבה מאד. תשאלו את מכבי חיפה.

  3. תודה רבה על המעורבב
    הלייקרס ניצחו אבל רחוקים לתת נחת למומי ,שיחקו כדורסל לא גדול ואין שם שיטה לקידום הצעירים
    אם לפלופ יעבור את קארים ? כנראה שכן עם הכדורים תחת הלשון שהוא לוקח ועם העמידות שלו הוא בכיוון הנכון
    הוא כבר עקף את מייקל והוא מס 1 בנקודות בפלייאוף
    אבל ככה זה הוא רק – מי מי מי מי , וכריס בוש ? מי טו

  4. תודה רבה מנחם. אחלה מעורב.
    1. לא זוכר מתי ספרס וקאבס הגיעו בכושר כזה ירוד למשחק ביניהן. הואיל והספרס נחשב משחק בפרופיל גבוה בשביל קאבס, אני מאמין שהם ישימו את הטנקינג הרגעי בצד וינסו לנצח.
    3. ובכל זאת, הקבוצה של בלאט הצליחה לספוג 151 נקודות. על זה נאמר "למה הדג הגיע לצלחת?"
    4. קשה מאד לדעת אם ישבור. מה שכן, הוא הפעיל היחיד עם סיכוי ראלי להערכתי.
    5. הוא גם אמר שהוא מקווה שלו לא יפוטר.
    6. האמרה של קרי שהדאנק היה חלום היתה צינית. אחרי זה הוא נהיה רציני ואמר שהיה נחמד להטביע במשחק כזה.

  5. אפרופו שיאים שלעולם לא יישברו.
    לליאו מסי יש כמה וכמה שיאים, הכי בלתי מחיקים הם –
    הבקיע ברציפות נגד כל קבוצות הליגה בזו אחר זו בעונה אחת. 19 משחקי ליגה.
    היה מלך השערים של כל אירופה + מלך הבישולים של כל אירופה, בעונה אחת.
    קשה לדמיין מישהו שיחזור על זה.

    1. שיא בתוך ליגה ספציפית באירופה הוא בעייתי. אם זהבי כבש פה מול כל קבוצות הליגה בזו אחר זו (אני חושב שעשה זאת, אבל לא בטוח ב-100%) האם הוא השווה את השיא?
      כנ"ל לגבי שערים/בישולים. לא לחינם כמות השערים של רונאלדו נסקה ברגע שעבר לליגה קוטבית יותר.

      1. זהבי לא עשה את זה ולא אף שחקן אחר, ואתה לא באמת משווה את מסי לזהבי באיזשהו פרמטר, כן 🙂 אין שיא כמו זה של ההבקעות הרצופות נגד כל קבוצות הליגה (באותה ריצה הוא גם עשה 33 שערים ב-21 משחקים רצופים – גם שיא שנראה לא מחיק).
        בכל מקרה אם אתה מבטל כל שיא שקשור לליגה מקומית, אז אין לך כמעט שיאי כדורגל, למעט מונדיאלים שזה מדגם קטן מאוד מאוד, ואולי צ'מפיונס ליג, שזה גם מדגם קטן יחסית שמאפשר שיאים פחות מדהימים (כמו מסי שוב, 14 שערים בעונת צ'מפיונס אחת. נחמד מאוד אבל לא מדהים ובלתי מחיק כמו הקודמים).

        1. אני לא מבטל, אלא שם בערבון מוגבל. זה פשוט לא השוואתי בין הליגות. אפשר לקרוא לזה "שיא לה ליגה". שיא שערים לעונה בצ'מפיונס של לרונאלדו לדעתי, אבל גם פה שינוי הפורמט והגברת הקוטביות הופכים את השיאים האלה לבלתי השוואתיים ביחס לעבר. ואם לא ישכילו לייצר איזונים ובלמים, אז השיאים האלה ישברו לדעתי.

          1. לרונאלדו אין 16? משום מה זכור לי שבחצי במינכון הוא הראה עם הידיים 15 (כששבר את השיא של מסי) ואז עוד כבש פנדל בגמר. אבל אולי אני זוכר לא נכון. רק בגלל החגיגה שלו במינכן זכרתי שהוא בכלל קשור לזה.

          2. תודה חברים, עוד הופס מדהים.
            מתן גילור, לכריסטיאנו 17 שיא עונה ונדמה לי 19 בעונה קלנדרית באלופות . 2017
            אכן מול מינכן, הבקיע את ה15 וה 16(בחופשית), בנוסף הפנדל בגמר 4-1 שהגדיל ל17..

          3. תהיו מעודכנים מתן ודי-אחת-אוס, השיאחם בליגת האלופות לעונה ולשנה קלנדרית הם של רונאלדו ולא של מסי. וגם לרונאלדו לא מעט שיאים.

          4. השיאים הם כמו שכתבתי. מסי לעונת צ'מפיונס, רונאלדו לשנה קלנדרית בצ'מפיונס
            ניסיתי פעמיים להעביר את שם האתר שמרכז כל נתון בנוגע לשניים, ומעודכן מדי יום
            messivsronaldo דוט net

            כדאי, יש שם נתונים מעיפי שכל

          5. כלומר רונאלגו חגג במאי את השער ה15 בשנה קלנדרית? נשמע לי לא סביר, אבל אם אתה אומר.
            אנסה לחפש אח"כ את הנתונים לגבי עונת ליגת האלופות 2013/2014.

  6. לפי הופס הלייקרס פשוט מדהימים –

    מאמן חרא
    שחקנים קקה
    צעירים באסטים
    רכז ושוטינג גארד פותחים בחוץ

    ומנצחים 6 מ 8.

          1. אז זה אומר שבוסטון חרא של קבוצה כי היא 0 מ 3
            מזל שהלייקרס ניצחו 6 מ 8 אחרת הם היו האחרונים בליגה
            עכשיו הם רק 6 מהסוף. הישג מטורף שאני בטוח שאף מאמן אחר לא יכול לשחזר…

            מאמן טוב הוא מאמן שמוציא יותר מחומר השחקנים. שהשלם גדול מסך חלקיו. זה לא אומר אליפות אלא בערך 5-10 ניצחונות יותר מהמצופה. זה הכל.
            אחרת הוא לא יותר מ"בסדר" ובסדר לא מוביל להצלחות גדולות. סתם מקום טוב באמצע במקרה הטוב

    1. המאמן באמת חרא ,אבל החומר שיש להם לעתיד הוא מצוין,
      אינגרם, קוזמה, ובול הם בסיס מצוין לשנים הבאות, גם הארט ונאנס משלימים לא רעים בכלל, במקומם לא הייתי ממהר לבדוק טריידים על קלארקסון ורנדל, לא בטוח שהשוק על רנדל כזה גדול, ובנוסף בקיץ אין הרבה קבוצות שהתקרת שכר תאפשר להם להחתים אותו, כך שאולי אפשר להשאיר אותו בחוזה סביר, מה שכן הייתי מעמיס על רפסודה יחד עם המאמן את טיילר אניס, הוא לא שייך לענף.

    2. ולפי דדי הללייקרס כבר איזה 4 שנים מועמדים לאליפות. תבין ילד, מה לעשות, הקבוצה שלך באשפתות וגם הצעירים החביבים שלכם (אם לא תעבירו אותם בטרייד עבור איזה ברוק לופז) יובילו אותכם לכל היותר למקום 5-6 במערב. זו התקרה שלכם כרגע. תהנה.

  7. מעורב מצויין כרגיל !
    האמת, המעורבים האלה זה החלק שאני הכי מחכה לו כל יום.

    וכמה הערות (לפי הפסקאות במעורב):

    1. עצוב, אבל זה לא כל כך קשה לעצור את הספרס בימים אלה. ועדין, ההצלחה היחסית שלה בחצי הראשון של העונה ללא השחקן המוביל ועם חבורת שחקנים שכבר הזמינה מקום בבית אבות, מראה איזו קבוצה מיוחדת זו. כל הקרדיט לפופ.

    3. גם אני כשראיתי מה דיוויד בלאט אמר, מיד אמרתי לי בראשי – טוב מאד ! זו בדיוק גישת ה- NASTY שהיתה חסרה לו בימיו בקליבלנד. בלאט ידוע כאדם מאד מחושב, שלא פולט שטויות, ולכן ניתן להניח שהוא ידע בדיוק איזו תהודה תהיה לאמירה שלו. הוא כנראה מתכנן טוב את החזרה שלו ל- NBA.

    4. אני שותף לחישוב שלך, ואני מאמין שלברון ישבור את שיאו של קארים, וזה יקרה עוד לפני גיל 40. אבל יש כוכבית קטנה…
    איפשהו בתחילת העשור הזה, גם אני עשיתי את אותו חישוב לגבי קובי ולברון. אפילו לקחתי בחשבון ירידת יכולת עם הגיל ולצורך זה עקבתי אחרי הירידה בממוצעים של קארים, ג'ורדן וקארל מאלון עם השנים.
    ונחש מה – הגעתי בדיוק לאותה תוצאה גם לגבי קובי וגם לגבי לברון – שניהם היו צפויים לשבור את השיא עוד לפני גיל 40.
    אבל אז קורה משהו שקורה לכל אחד – ירידה גופנית ופציעות מסיימות קריירה. זה קרה לקובי הרבה יותר מוקדם ממה שצפיתי.
    כרגע לברון נראה חסין לחלוטין, בגיל 33 הוא אפילו נותן עונת MVP. אבל בוא נחכה לגיל 36, נגיד, ונראה באיזה מצב יהיה…

    5+6. הווריורס קבוצה מיוחדת, הכי מיוחדת בליגה. אבל העונה שלה קצת מוזרה. כמו אוקלהומה, משחק עסל משחק בסל (ועדיין זה מספיק למאזן הכי טוב).
    אם הפלייאוף היה מתחיל היום ההימור שלה היה על יוסטון !
    אבל אני מאמין שעד הפלייאוף האמיתי הווריורס יתייצבו להם. גם כספי יחזור לקלוע שלשות.

    10. אוהו, בוסטון… מה קורה שם? אולי צריך מאמן חדש? שמעתי שבלאט פנוי 🙂
    עדין גם זה יעבור, הם יהיו בגמר מול הווריורס.
    אלא אם כן הקאבס משיגים את אנתוני דיוויס. או שבוסטון תשיג אותו.
    שתי הקבוצות זקוקות נואשות לביג מן.

    מישהו רוצה לפתוח הימור על דיוויס ?

    1. כמות השטויות שבלאט פלט כשאימן את הקאבס הייתה לא רגילה. אולי הוא ידוע כאדם מחושב (מי יודע את זה?) אבל בתקופת האימון שלו עם הפרשים הוא ממש לא חשב יותר מדי על מה הוא אומר עאו על איך הוא אומר את זה.

      1. בואו לא נשכח שתכלס, ההבדל בין לייקרס לבוסטון, זה טרייד אחד שבוצע בקבוצה א' ולא בוצע בקבוצה ב'.

        טרייד על כוכב שסחב מועדון משך כל הקריירה על הכתפיים והביא במקרה של קבוצה ב' 5 אליפויות, ובמקרה של קבוצה א', אחת.

        אם במקום ה"קובי פאסט" לייקרס היו עושים דני איינג ומקבלים בעדו בחירות דראפט, הלייקרס ובוסטון כמעט באותו מצב(אוקיי קיירי היה אפשריגם בזכות אייזייה שפרח פתאום).

        יחד עם זאת, בצור אוהד, אני שמח שהלייקרס לא עשו טרייד על קובי, שמחתי לראות את העונה האחרונה שלו, על אף שתכלס הוא היה די גרוע בעונה הזו, ומגיע לו כל ספרה שתלויה מעלה בסטייפלס סנטר.

        ולפני שמלגלים יקפצו, תכלס? מה זה שינה? הרי בוסטון לא יקחו אליפות עם הסגל הזה בשנים האלה, הווריורס יהיו קוקבלוקר אפילו אם הסלטיקס איכשהו יעברו את לברון(ספק מאוד מאוד גדול).

        גם אם נגיד, מה שרחוק להיות נכון, שהצעירים של לייקרס באסטים , ולוק וולטון מאמן סחלה( ראו תגובות קודמות שלי) , הלייקרס מפרקים את החבילה, מביאים "כוכבים", מישהו באמת חושב שהם יכולים לדגדג מישהו במערב?
        קאזינס וגורג' ניראים האופציות היחידות על המדף(עכשיו גם קמבה), כל המוזכרים לעיל בני 27.
        יש להם בהערכה 5 שנים עד שיתחילו לדאוך, לווריורס יש לפחות עוד 3.
        בשביל חלון של שנתיים לזרוק הכל לפח?

        1. דור, אליפות, כמו שציינת, היא גם עניין של מזל. כשאתה נופל בדור של הוורירס ולברון, לא מומלץ לצפות להרבה אליפויות.
          לכן, אליפות היא לא הקריטריון בעיניי להצלחת טריידים או לבחינה עמוקה של מועדון. מה שחשוב, זה שהסלטיקס הצליחו להישאר תחרותיים במשך רוב השנים בזכות הטרייד הגדול, ואת זה אני כאוהד מאוד מעריך. בעיניי, הלייקרס גזרו על עצמם שנים של תחתית בעקבות הכניעה לקובי (אין בעיה שישאר, אף אחד לא חייב לו 20 מיליון לשנה האחרונה)

          1. האווי,

            בדיוק!

            אני ממש לא אומר שהטריידים של איינג' רעים, הם עשו את המטרה שלהם ומעבר.
            איינג' הוכיח שהוא GM משכמו ומעלה.

            יחד עם זאת, עצם קיום הטרייד , מראה שהמועדון הוא נטו ביזנס (ראה ערך הטקס של תומאס ביום הפרשת הגופייה של פירס , מה שניקרא
            Two for one).

            שזו גישה אחת, לטעמי, ספורט שהוא מבוסס על רגש(הרי אין יותר מידיי הגיון בלאהוד קבוצה אחת חוץ מהפן הרגשי).
            ככה שהלייקרס העדיפו את הנתיב הזה, יחד עם הידיעה שהווריורס גם ככה פה כדי להישאר, ושיהיה להם בסיס טוב של צעירים + כמה פרי אייג'נט בשיאם , בזמן שהווריורס מתחילים לדאוך, זה תוכנית לא כזו רעה.

            הדבר היחיד שזה דורש? סבלנות, הבעיה היא שאחרי כל משחק שילד בן 20 שחזר מפציעה קצת מפשל, אובר ריאקט, אובר ריאקט אובר ריאקט.

            קחו דברים בפרופרציה, תסתכלו על כל התמונה ולא רק על חלק קטן ממנה, ותנסו להנות מהתהליך, הן של בוסטון(שללא ספק יותר מהנה) והן של הלייקרס, שלעומת שנים שעברו
            It aint so bad.

            עוד דבר קטן, כמו שאמרו כבר, לייקרס ובוסטון, זה לא מועדונים של פלייאוף, זה מועדונים שמכוונים לאליפות.

  8. תודה רבה מנחם!

    בלאט עקץ אותם חזק עם היציאה הזאת. אני בטוח שישנן הרבה אוהדי קאבס שמתגעגעים לאיך שהקבוצה נראתה תחתיו.

    השיקוץ לא ישבור את השיא לעולם לפי הנתונים שנתת.
    לא שאכפת לי מזה. הוא מוכיח שוב ושוב את אופיו העלוב, ושום סטטיסטיקה לא תשנה זאת.
    אחרי שזרק את עוזר המאמן האהוב מתחת לאוטובוס (הוא יזרוק גם את אימו אם זה יוציא אותו טוב לדעתו), עודכן הערך שלו בויקיפדיה:
    https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%90%D7%A4%D7%A1_%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%97%D7%9C%D7%98

    1. בלאט יצא אידיוט, ותחתיו הקאבס לא היו משהו בכלל.
      אני לא חושב שהוא בהכרח היה הבעיה, אבל העובדה היא שהקאבס של בלאט היו בינוניים, וממש לא בהכרח טובים ממה שהם היום.
      (האשמה לדעתי אגב בלברון, האגו שלו גדול מדי בשביל להיות כפוף למאמן, בטח מאמן זר בשנה הראשונה שלו בליגה).

  9. מצויין, תודה
    לברון הוא טפלון, כשהוא מדבר תמיד האחרים אשמים והוא משקיע 120 אחוז… בקשר לסיכוי שלו לעבור את קרים, זה אכן אפשרי, אבל עוד מוקדם להעריך. שיאים נועדו להשבר, אפילו אם זה אומר שנצטרך לראות את השם שלו במקום נוסף בספרי ההיסטוריה

  10. בוסטון תתאפס על עצמה ותסיים מקום ראשון.
    הספרס יסיימו בשלישי.
    שתי הקבוצות היו קונטנדריות במקום שני אחרי ג"ס עם קוואי והייווארד.

  11. משהו הציק לי בעין בתמונה של קארים ולקח לי זמן עד ששמתי לב מה. אז מי שיכול להסביר מה? מי? למה? אני אשמח.

    1. נראה לי שאלו תמונות מלפני שהתחיל לשחק בucla. כנראה שינה את המספר ב66. ראיתי כמה תמונות שלו עם 34 אבל לא מצאתי הסבר לשינוי.

        1. יש תמונה שלו עם 34 לצד וודן ככה שזה לא איזה פוטושופ מסתורי. אבל הניחוש שלי שהיה שחקן עם המספר הזה בקבוצה כשהגיע. דאגו להעיף את השחקן הזה כשהתחילו לשחק. מעניין באמת שאין איזה סיפור עסיסי מאחורי זה.

          1. זהו שחוץ מהפוטו-שוט הזה עם ליפר לא מצאתי שום תמונה אחרת שלו עם המספר וגם בעונה הראשונה בקבוצת הפרשמן הוא לבש 33.
            כנראה זה החולצה היחידה שמצאו באותו רגע של הצילומים או משהו כזה.

  12. תודה מנחם מעורב מצוין.
    הספרס סופסוף נראים כמו הסגל שלהם. זה היה פשוט לא יאומן מה הצליחו להוציא ממנו עד עכשיו.
    הקטע שבלאט אמר את זה ושנייה אחרי זה קיבל 151 נק' זה פשוט קלאסי. הבן אדם הפך מאחד המאמנים האהובים עלי בהיסטוריה לאדם זחוח, גאוותן וחסר קשר עם המציאות. אם זו הדרך שלו לשמור על נראות בעולם הnba אז שיהיה לו בהצלחה. ואם הוא מנסה להשיג לעצמו משרה דרך קשרים וחברים מאחורי הקלעים אז אני באמת מקווה שלא יצליח.
    רוב הפרשנים זוכרים לו את האמירות המצחיקות (טייס קרב), והפאדיחות עד כמה הגיע לא מוכן ולא מכיר את הליגה.
    כל זה היה יכול להיות שונה אם היה מתחיל כעוזר מאמן בליגה. וגם לאחר שפוטר, כשעוד היה לו קרדיט, היה מבין במה טעה ומקבל על עצמו משרה של עוזר מאמן להכיר את הליגה ולהיות מעורה בה במקום לברוח לטורקיה לאיזו קבוצה קיקיונית על חוזה מנופח.

    1. בלאט בדיחה עצובה, ממש היה בלוף כשהגיע אלינו מכרו אותו בתור גאון התקפי, הוא לא קלט את התרגות האמריקאית והיחס שמתייחסים לרוקים, לא הבין שהתארים באירופה לא שווים כאן כלום, הסיפורים הדוחים שיצאו מחדר ההלבשה, הבריחה שלו לטורקיה במקום לבוא מלמטה אחרי שנכשל במקום להתערב בליגה סגרה עליו את הגולל

  13. תודה מנחם על מעורב מעורבב.
    ג'ו פרייזר אכן היה דמות נערצת בג'מייקה בתקופה ההיא.יצאו המון שירים עליו וספציפית על הקרב הזה.
    הנה כמה דוגמאות:
    https://www.youtube.com/watch?v=_C2unQW-YPA
    https://www.youtube.com/watch?v=rZL25j86iFE
    https://www.youtube.com/watch?v=_K8b2t8xfHg
    https://www.theguardian.com/music/musicblog/2011/nov/08/reggae-tributes-joe-frazier

      1. ישר קפצה לי הקונוטציה של ג׳ו פרייזר. עכשיו השירים האלה לא יוצאים לי מהראש, ואני הופך את אחד מהם לפרי גוון החדש בטלפון . . .
        במקביל רואה את הנצחון שלנו על ממלכת הרשע הצהובה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט