אירועי דיומא – 13.01.2018 גמרים אחרונים לפני אוסטרליה

כדורגל

ליגת העל – מחזור 18 / מתן גילור

16:00 בני יהודה תל אביב-הפועל עכו (ספורט 4). בני יהודה מגיע אחרי תיקו מצוין בב"ש מה שמקרב אותה עוד צעד לקראת הפלייאוף העליון. כעת היא במקום ה-6 עם 27 נקודות. 5 מעל הפלייאוף התחתון. עכו הפסידה בביתה לאשקלון והליגה השניה מתקרבת. הקבוצה במקום האחרון עם 9 נקודות. 4 מהקו האדום. בסיבוב הקודם סיימו הקבוצות בתיקו 1:1.

18:00 איחוד בני סכנין-מכבי פתח תקוה (ספורט 5 לייב). שתי הקבוצות מגיעות אחרי ניצחונות גדולים. סכנין ניצחה באשדוד 2:1 ופ"ת ניצחה בביתה את ק"ש 0:2. סכנין יכולה לראות ביום בהיר את הפלייאוף העליון עם 22 נקודות במקום ה-7. פ"ת יכולה להירגע לאחר שהתרחקה מהתחתית. היא במקום ה-10 ובמאזנה 19 נקודות. בסיבוב הקודם ניצחה פ"ת 0:1.

18:15 מכבי נתניה-מועדון ספורט עירוני אשדוד (ספורט 4). נתניה מגיעה אחרי שהובסה 0:3 ע"י מכבי ת"א. הקבוצה נותרה ב-10 שחקנים בשלב מוקדם והצליחה לסחוב עד דקה 70, אבל אז הגיע השער הראשון ואיתו ההתפרקות. לקבוצה 27 נקודות והיא במקום החמישי. אשדוד במקום ה-13 עם 11 נקודות. 2 נקודות מהמקום בו נשארים בליגה. בסיבוב הקודם ניצחה נתניה 3:0.

20:30 עירוני קרית שמונה-בית"ר ירושלים (ספורט 4). ק"ש כאמור מגיעה אחרי הפסד שנראה שדי סיים את סיכוייה לפלייאוף עליון. היא במקום ה-9 עם 19 נקודות. י-ם ניצחה את הפועל בחיפה. היא במקום השני עם 36 נקודות. נקודה בודדת בלבד מהמקום הראשון והפרש שערים עדיף. צריך גם לזכור שהיא כבר עברה בסיבוב השני שני משחקים נגד שתיים מארבע הקבוצות בצמרת וזה נותן לה יתרון להמשך.  בסיבוב הקודם סיימו הקבוצות בשיוויון 1:1.

פרמייר ליג – מחזור 22/ שגיא נאור

17:00 צ'לסי – לסטר (ספורט1). אלופת השנה שעברה מול האלופה לפני שנתיים. הבלוז מגיעים אחרי שני משחקים מול ארסנל שהסתיימו בתיקו – גם בליגה וגם בגביע הליגה וממוקמים במקום השלישי, נקודה מתחת ליונייטד. כמו שזה נראה, מעבר למאבק על המקום הרביעי יהיה מאבק בין שני המאמנים עם האגו הגדול גם על המקום השני אחרי שליכלכו אחד על השני כל השבוע. לסטר במקום השמיני עושה עונה לא רעה בכלל אחרי מאבקי ההישרדות בעונה שעברה. ריאד מחרז שהיה נראה סגור בליברפול, בינתיים נשאר והקבוצה תנסה להשתחל למקום המוביל לליגה האירופית.

19:30 טוטנהאם – אברטון (ספורט1). התרנגולים ממשיכים לרדוף אחרי מקום בין ארבע הראשונות בשביל להגיע שנה שלישית ברציפות לליגת האלופות ויש סיכוי לא רע שזה יקרה כבר מחר אם ליברפול תפסיד לסיטי וטוטנהאם תנצח (יהיו בשוויון נקודות והפרש השערים יקבע). אברטון בעונה סולידית – קשה לצפות ממנה להיות בין 6 הראשונות שהם רמה מעל השאר והם פחות או יותר במקום בו ציפו להיות. רוס בארקלי, שהיה תקווה אנגלית להיות כוכב בליגה, לא הצליח להפוך לכזה והשבוע עבר לצלסי תמורת 15 מיליון פאונד. בסכומים של היום זה סכום די מגוחך בשביל שחקן שהיה הרכב בנבחרת לפני שנתיים-שלוש.

לה ליגה – מחזור 19/ שגיא נאור

17:15 ריאל מדריד – ויאריאל (ערוץ one) האלופה ואלופת אירופה באחת העונות החלשות שלה בליגה מאז תחילת המילניום. הבלאנקוס איבדו נקודות גם מול סלטה במחזור האחרון והעליה לרבע הגמר בגביע המלך לא הרגיעה את הרוחות בברנבאו. 16 הפרש מהיריבה מקטלוניה כשעוד לא סגרנו סיבוב שלם זה פשוט בלתי נתפס. היריבה שלה היום עושה עונה סולידית בסה"כ, רק 4 נקודות מפרידות בין השתיים ולצוללת הצהובה יש את הכלים להעמיק את המשבר אצל הקבוצה של זידאן.

19:30 אייבר – אתלטיקו מדריד (ערוץ one) אחרי פתיחת עונה מגומגמת שכללה הדחה מליגת האלופות, הקולצ'ונרוס עושים עונה מצוינת בליגה. ההפסד שלהם לפני הפגרה לאספניול די חיסל את החלום לתפוס את ברצלונה ונראה שעד סוף העונה האתגר שלהם יהיה לסיים מעל היריבה העירונית. אייבר הצנועה מהווה את אחת ההצעות הנעימות בלה ליגה העונה ומדורגת במקום השביעי. למרות הגנה רעה שספגה כבר 30 שערים (רק 4 קבוצות ספגו יותר) היא עושה את העבודה ויכולה לחלום אפילו על לסיים במקום שמוביל לאירופה.

21:45 דפורטיבו לה קורוניה – ולנסיה (ערוץ one) אחרי פתיחת עונה מדהימה העטלפים מאבדים גובה לאחרונה אבל אין ספק שהקבוצה של מרסלינו מצליחה הרבה מעבר לציפיות. הקבוצה הביתית נמצאת רק נקודה מעל הקו האדום וחייבת לגרד נקודות כדי להבטיח הישארות.

בונדסליגה – מחזור 18 / דוד "פאקו" סעדה

19:30: ר.ב. לייפציג-שאלקה 04 (ספורט 2). קרב צמרת. שאלקה, אחת מקבוצות הפאר של הכדורגל הגרמני, סבלה מספר עונות זוועתיות בהן אף הייתה על סף ירידת ליגה. בעונה הנוכחית היא הצליחה סוף סוף להפוך את המגמה, והיא רצה יפה בצמרת. הגם שהשיגה ניצחון בודד בחמשת המחזורים האחרונים (שאר התוצאות היו תיקו), זה מספיק לה כדי להיות במקום בשני, חצי ראש מעל לחבורה הצפופה שמתחת לבאיירן המוליכה. הקבוצה אף ניצלה את הפגרה על מנת לשדרג את הסגל במספר שחקנים. לייפציג אחזה אף היא עד לא מכבר במקום השני, אך היא סובלת ממומנטום שלילי עם שתי נקודות בארבעת המשחקים האחרונים, אך ב"צמרת" הגרמנית המשוגעת זה מספיק לה על מנת להיות שתי נקודות מתחת ליריבתה היום.

ליגה צרפתית – מחזור 20 / דוד "פאקו" סעדה

21:00: מונפלייה-מונאקו (ספורט 5 לייב). האלופה מונאקו יודעת ששחזור התואר מהשנה שעבר הוא משימה בלתי אפשרית העונה. המפלצת הפריסאית שבראש הטבלה מחד, והמכירה הסיטונית של שחקני הרכב מובילים מאידך, מורידים את רף הציפיות של הקבוצה מהנסיכות העונה. לפיכך, היא בהחלט תחתום על השגת המקום השני, בו היא אוחזת כרגע, בסיום העונה. על מנת להשיג מטרה זו (בקרב העיקש מול ליון ומארסיי), היא אמורה לנצח קבוצות נטולות אמביציות כמו זו שמולה. זו אמנם מצוייה במקום השביעי, אך מרוחקת למדי מקרבות הצמרת, והסיכוי שלה לתפוס מקום המגיע לאירופה נראה די נמוך. המשחק מסקרן במידה מסויימת, כיוון שהוא ישוחזר שוב בחצי גמר גביע הליגה בסוף החודש.

כדורסל/ יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 13

18:30: הפועל אילת – הפועל חולון (ספורט 5) – אחרי שאירחה את הליכודיאדה במהלך השבוע, תארח הפועל אילת בסופו את הפועל חולון, קבוצה צבעונית לא פחות ממפלגת השלטון. רצף ניצחונות הליגה של אילת שעמד על שלושה נקטע עם הפסד צפוי למכבי ת"א וגם במשחק הערב יהיה לא פשוט לקבוצה של שרון דרוקר לצאת כשידה על העליונה. אילת מגיעה למשחק עם שלושה זרים בלבד, אחרי שחרורו של הזר מייק רוסאריו, שדווקא היה ממצטייני הקבוצה (13.1 נק' ב-18 דק' בממוצע למשחק) אבל נפצע וסיים את העונה. אילת שיחררה העונה כבר ארבעה (!) זרים ומותר לה להחתים עוד זר אחד בלבד, מה שהופך את הבחירה למסובכת מתמיד. הסגל הישראלי של אילת העונה לא מאוד מרשים – עמית שמחון אמנם התעורר לאחרונה אבל ניב ברקוביץ' עדיין לא מספק את הסחורה, אפיק ניסים מתעורר רק לפרקים, אייזיק רוזפלט מתקשה לשחזר את האנרגיות שאפיינו אותו בעבר ועמית עבו עוד בוסרי, כך שהזר הרביעי, אם יוחתם עלול להיות קריטי לעתיד הקבוצה העונה.

כל זה לא אמור לעניין את חולון שכבר רשמה תשעה ניצחונות ליגה ומחפשת את העשירי בשלב די מוקדם של העונה מבחינתה. חולון ניצחה פעמיים בשבוע שעבר את הפועל ת"א בליגה ואת יובנטוס הליטאית בליגת האלופות של פיב"א וכשהיא בסגל מלא (קורי וולדן פצוע קלות אבל אמור לשחק) היא מסוכנת ומוכשרת מאין כמוה. היא גם אמורה לנצח את אילת שניצחה אותה בסיבוב הראשון בחולון 82-89 ובכך לעשות סוף לרצף חמשת ניצחונות הליגה של האילתים על הקבוצה מעיר הילדים.

20:30: בני הרצליה – מכבי ת"א (ספורט 5) – אחרי שניצחה בשיניים את באמברג מגיעה מכבי ת"א למשחק קצת יותר קל, מול הלפני אחרונה בטבלה, בני הרצליה. הרצליה ניצחה בשבוע שעבר את נס ציונה 82-86 ורשמה ניצחון שלישי העונה בסה"כ בליגה (שניים מהם על הקבוצה של נדב זילברשטיין) שנתן לה קצת אוויר בקרבות התחתית (נס ציונה היא זו שמדורגת מתחתיה) אבל הערב היא אמורה לחזור לרשימת המפסידות במפגש מול קבוצה שאיך שלא מסתכלים על זה – טובה ממנה.

חשוב לציין שמכבי ת"א עוד לא הפסידה מחוץ לביתה העונה, בעוד הרצליה ניצחה באולם היובל, שפעם היה מבצרה, פעם אחת בלבד. בגזרת הפיקנטריה כדאי לציין את שובו של כארם משעור למגרש בו עשה את הפריצה שלו בשנתיים האחרונות ואת העובדה שמאמן הרצליה, אריק שיבק, יפגוש את קבוצתו לשעבר, טוב נו, קבוצתו לחמש דקות לשעבר. אלו יהיה מעניינים, בגזרת הכדורסל, אני לא בטוח שיהיה משהו דומה…

טניס / מתן גילור

טורניר סידני (250) – גמר

10:00 דניאיל מדבדב-אלכס דה מינואר. הרוסי הצעיר פורע שטרות והדיח את פוניני שהיה המדורג היחיד להגיע לשלב חצי הגמר. המקומי ממשיך להבריק וניצח את פייר בדרך לגמר. זהו המפגש הראשון בין שני הצעירים הללו.

 

טורניר אוקלנד (250) – גמר

03:30 רוברטו באוטיסטה אגוט(5)-חואן מרטין דל פוטרו(2). באוטיסטה גבר על האסה 1:2, כשכל המערכות הגיעו לשובר שוויון. דלפו מנע דרבי ספרדי כשגבר על פרר בשתי מערכות. המאזן בין השניים עומד על 3:1 לדלפו.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. 1. המשבצת של הפוטבול עלתה רק אחרי התגובה שלי.
    2. אני מבין את הבעיתיות של הוספת תמונה, רק חשבתי איך לשפר את האטרקטיביות של הטור כי אני מוצא אותו מעניין ומושקע.

  2. כדבריך בירדמן, זהו טור מעניין, חשוב ביותר, שמושקע בו המון זמן. אני עובר עליו לפעמים פעמיים ביום כדי להיזכר ולפיו מנסה למצוא משחקי כדורגל באירופה או כדורסל יורוליג

כתיבת תגובה

סגירת תפריט