יום שלישי ב-NBA – פריוויו / יונתן שגב

מאזן ההימורים: 22-25 (25 מ-47) מספיק למקום ה-8 במזרח וה-7 במערב.

(רק) 4 משחקים יש לנו הלילה, ושניים מהם לא מאוד אטרקטיבים, לכן עליהם כתבתי משהו שונה. עם זאת, אנחנו מקבלים פיצוי בדמות משחק לוהט בבית הצפון מערבי – שצריך לדבר עליו! -וגם משחק טוב נוסף בדמות טורונטו-מיאמי. בקיצור, למתעוררים – תתעוררו למשחקים הראשונים ולכו אחר כך לישון, זו המלצתי.

בתפריט:

2:30 – טורונטו – מיאמי

3:00 אוקלהומה – פורטלנד

3:30 דאלאס – אורלנדו (משודר בערוץ הספורט)

5:30 לייקרס – סקרמנטו

 

2:30 – טורונטו ראפטורס (10-28) – מיאמי היט (17-22)

 

 

טורונטו.

קבוצה שהרבה זמן רציתי שלוח המשחקים יזמן להם משחק ביום הפריוויו שלי.

הדינוזאורים מכחידים כל מה שנקרא בדרכם, כשהם מתחרים ללא שום רגשי נחיתות עם הסלטיקס והקאבס על ראשות המזרח.

מדצמבר אשתקד (2017) הפסידו הקנדים שלושה משחקים בלבד, כולם מחוץ ל"ארץ המייפל". אך זהו רק קצה הקרחון; הקנדים הפסידו פעם אחת בלבד בביתם כל העונה! האם האמריקאים נתקפים חרדה כשהם יוצאים מגבולות החומה (אני יודע שזה לא הגבול הזה) האמריקאית?

באופן תיאורטי, הראפטורס עדיין יכולים להשוות את השיא של ס"א ובוסטון שסיימו במאזן ביתי של 40-1. כך או אחרת, אין ספק שהאיר קנדה סנטר הפך למבצר של ממש.

מי שתגיע לבקר במבצר הזה הערב היא ההיט; אחרי העונה המעניינת שהייתה להם בשנה שעברה – בה הם התחילו בצורה נוראית ובערך בשלב הזה של השנה הם עשו התאוששות מפעימה ממש, רק בכדי לסיים במקום ה-8 על חודו של ניצחון (ואף פחות מכך) – נראה שהשנה העונה יותר רגועה. מצד אחד, הקבוצה לא התחילה בצורה רעה כמו בשנה הקודמת, מצד שני היא לא המשיכה את המומנטום שבו סיימה את העונה הקודמת.

כרגע, הקבוצה עומדת על 4 ניצחונות רצופים, כולם, יש לציין, ללא דיון וויטרס או ג'סטיס וינסלו הפצועים. כמו כן יש לציין שרק ניצחון אחד מהארבעה היה על קבוצת פלייאוף (דטרויט).

הלילה, נראה שהסיכויים נגד ההיט. לכן אהמר על טורונטו, ב-12, למרות שהם מגיעים ממשחק מיגע אתמול בברוקלין. 

 

3:00 – אוקלהומה סיטי ת'אנדר (18-22) – פורטלנד טרייל בלייזרס (18-21)

 

 

האם אוקלהומה סיטי סוף סוף התאוששה? האם שלושת כוכבי הקבוצה קיבלו החלטה למסור יותר לכבוד השנה החדשה (וקיבלו אותה ב-18 בדצמבר?)

לא ברור כל כך, אם כי ברור שהיציבות לא נכנכסה כל כך למערכת, אחרי הפסד לסאנס לפני יומיים.

עם זאת, ברור שהקבוצה נמצאת במומנטום חיובי בסך הכל, עם מאזן 3-8 ב-11 המשחקים האחרונים.

פורטלנד נראים פחות טוב בתקופה האחרונה כשבאותם התאריכים מאזנם עומד על 5-5 בלבד.

יש להם תירוץ טוב, כשבשישה מעשרת המשחקים לילארד לא שותף.

המצב בבית הצפון מערבי, בכל מקרה, הוא כדילהלן:

מובילה אותו בבטחה – לכרגע – מיניסוטה, עם מאזן של 26-16. דולקת אחריה אוקלהומה סיטי – עם 18-22,  כשמיד לאחר מכן באה פורטלנד המחזיקה במאזן של 18-21 ואז באה דנבר עם 19-21. יותר צמוד מזה לא יכול להיות, כשסביר להניח שהרבה ממאבקי הפלייאוף המערביים יתנקזו למשחקים בין הקבוצות האלו. כמו זה של הערב.

הת'אנדר במומנטום טוב יותר, אך אם המשחק היה בפורטלנד הייתי מהמר על הבלייזרס. עם זאת, מכיוון שמדובר בשתי קבוצות מאוד בייתיות ושאוקלהומה פייבוריטית בכל מקרה, אהמר על הרעמים. בהפרש זעום. 

 

3:30 – דאלאס מאבריקס (28-13) – אורלנדו מג'יק (28-12), 5:30 – לוס אנג'לס לייקרס (27-12) – סקרמנטו קינגס (26-13)

הרשתי לעצמי לחזור מעט אחורה ולעיין בדפי הסטטיסטיקות של העונות האחרונות. עשיתי זאת, בגלל שהרגשתי משהו מסוים שקורה העונה, שלא קורה בד"כ: יש הרבה קבוצות חלשות, אך לא קבוצות חלשות מאוד: הרגשתי שיש הרבה קבוצות שלא שואפות לפלייאוף – או לא מצליחות להתקרב לפלייאוף – אך שהן מנצחות יותר. כלומר, יש מסה של קבוצות שבסיום העונה יעמדו על 28 ניצחונות – קחו/תנו שני ניצחונות – אך לא יהיו קבוצות עם פחות מ-20. תוצאות המחקר שלי (שלא היו חד משמעותיות), הראו שהעונה הכי דומה לעונה הזו בעשור האחרון הייתה העונה המקצרת של 2011/12, שם היו כ-7-8 קבוצות במצב דומה שעליו אני מדבר.

כמובן, שאת הסטטיסטיקה אפשר לעוות, אך בתחושה שלי כל הקבוצות הללו: אורלנדו, שיקגו, ברוקלין, לייקרס, ממפיס, דאלאס, סקרמנטו ופיניקס הן קבוצות שאינן אפילו מתיימרות להיאבק על הפלייאוף, אך יכולות לנצח כמעט כל קבוצה בליגה ביום נתון. בנוסף, לכולן עד עתה הייתה (או ישנה) תקופה בה הן מנצחות כמות גבוהה מאוד של משחקים. לטעמי זה הופך את הליגה למעניינת יותר, אך מכיוון שהעונה המקוצרת הייתה הכי דומה לכך, אני שואל את עצמי האם ככל שהעונה מתקדמת, כך המצב מקצין והקבוצות האלו יאבדו יותר ויותר משחקים.

בכל מקרה, אשמח לשמוע את דעותיכם על הנושא הזה, ומכיוון שארבע מהקבוצות הללו משחקות אחת מול השנייה, ראיתי לנכון לכתוב על כן. מי שהיה מעדיף פריוויו רגיל, אני מצטער.

הימורי: דאלאס וסקרמנטו. 

 

 

 

לפוסט הזה יש 105 תגובות

    1. 10+
      תיאור חד ומדויק של הדינמיקה בליגה, ויפה שזיהית את המגמה הלא טרוויאלית הזו. לשיקגו לא הייתה סיבה להתחיל פתאום לנצח, ולדאלאס ופיניקס אין סיבה לנצח "לפעמים" ועדיין הן עושות זאת. זה לא ה"טנקינג" שניתן היה לצפות מהן. אמנם יתכן שחלק מהקבוצות "יתמקדו בלהפסיד" ככל שהעונה תימשך והמאבק על בחירות הדראפט יתחדד, אבל נכון לעכשיו זה ממש מדויק. יפה מאד.

  1. תודה רבה. אוק' פורטלנד הולך להיות מתיש. מצ'אפ הגנתי טוב לשתי הקבוצות.

    לגבי הקבוצות החלשות דעתי כך- יגיע הזמן שהם ילחמו שוב מי תפסיד יותר בגלל הדראפט ולכן- ברוקלין, בגלל שאין לה בחירת סיבוב ראשון תמשיך להיות תחרותית. שיקגו גם כן בסימן שאלה. אם אין טרייד תמורת בחירות עתידיות הוי אומר שהם ימשיכו לצבור ני'. בין ירצו ובין אם לא. ודאלס- הרי דאלאס אף פעם לא עושה טנקינג, בסקרמנטו ההנהלה כ"כ רעה שזה באמת כמו להטיל מטבע.

  2. יופי של פריוויו
    טורונטו ללא לאורי לדעתי
    לגביי התחתית של הליגה ,להוציא ממפיס ודאלס אני חושב שלכל הקבוצות יש צעירים מאוד מבטיחים ובלילה נתון כל קבוצה יכולה להיות על הגריל
    פיניקס ,לייקרס הקינגס מאוד מסקרנות
    שיקגו לאחר החזרה של לאבין תהיה חזקה יותר
    אורלנדו הוכיחה בתחילת העונה שהיא נפיצה מבחינת פוטנציאל ( מאז היא דועכת )
    מצב מסקרן בליגה ללא קבוצות טאנקניג קלאסיות כמו פילי ולייקרס ( הגנה על בחירות הדראפט )

      1. ממש מעניין לראות מה יהיה איתו. יש לו הרבה מה להוכיח, הצעירים של היום בליגה לא משאירים הרבה מרחב תמרון…

    1. (כנראה) היחידה שאולי הייתי מתווכח איתך לגבי הצעירים ה(לא)מבטיחים והחום הלא צפוי שלה – ממפיס. מרגישה אפורה מתמיד.

  3. אחלה פריוויו, תודה
    מסכים עם ההרגשה שלך, גם לי יש תחושה של פחות פערים בליגה, או לפחות בחלק התחתון שלה. יהיו הרבה קבוצות שיילחמו עד הרגע האחרון נגד הירידה 😁

  4. תודה יונתן.
    לטורונטו יהיה מאוד קשה היום, עם כמה שהיא פייבוריטית, לאור המשחק אמש.
    בקרב האנדר-אצ׳יבריות אוקלהומה – פורטלנד אני הולך עם אוקלהומה, בשביל דה שוט.
    הנקודה שהעלית מאוד מעניינת. יש לי טיוטה ראשונית לטור על ״מדד השיויוניות״, קל מאוד לכמת את זה. מחכה לקצת זמן פנוי כדי לכתוב . . .

  5. תודה על הפריוויו, המאבק בבית הצפון מערבי יהיה כנראה על מקומות 4-7 במערב כשכולן ירצו להימנע מלסיים 6 ו 7 . המשחק הערב הוא מבחן אופי לפורטלנד והזדמנות טובה להוכיח שהיא שווה מקום 4-5 . לילארד בחוץ .

    1. מחר פורטלנד בחוץ מול יוסטון. יכול להיות שעדיף להם לוותר על הערב ולנצח את יוסטון הפצועה יותר בקלות.

  6. תודה על הפרוויו
    אתך בהרגשה. השנה גם הנמושות נותנות פייט עד השניות האחרונות ומדי פעם מנצחות קבוצות טובות יותר על הנייר.
    התחתית יותר מעניינת מהצמרת, למרות שגם שם ההבדלים פחות גדולים
    🙂

  7. מעניין איך עם הדראפט העמוק והמרשים שמגיע אף קבוצה לא עושה טנקינג ברור וחזק. יש כמה קבוצות חלשות שהיו שמחות לקבל אחד מהפרוספקטים המבטיחים כגון דונצ'יץ' בגלי יאנג ואחרים..

    1. קבוצה אחת כבר מבצעת טנקינג בוודאות (אטלנטה).
      העניין כאן הוא שקהוצות תחתית אחרות רוצות כרגע להתחזק מסיבות כאלה ואחרות (ממפיס והלייקרס). שאר התחתית יחסית טובה לעומת שנים קודמות (דוגמא לכך היא שכל הקבוצות החזיקו במס' נצחונות דו ספרתי בהגעה לשנה החדשה. דבר שלטעמי לא קרה שנים).
      כשנעבור את הדד ליין כבר נדע יותר טוב מי מתחילה לרגת ומי ידחפו לפלייאוף. ככה קרה גם בעונה הקודמת עם הלייקרס ובהחלט עם פיניקס.

  8. יש דיבורים על כך שיוטה רוצה את מירוטיץ'.

    אם התרחיש יתממש, החמישייה של יוטה תהיה:
    רכז ספרדי, גארד אמריקאי, פורוורד אוסטרלי, פורוורד מונטנגרי/ספרדי, סנטר צרפתי.

    מרשים בעיניי.

  9. איפה הימים שהאתר היה מתפקד? רק מתעורר ומחכה לך לינק באתר?

    לא מפיל את זה על מישהו אישית רק תמהה לאן נעלמה לה האחוה להפיל את הגופים המושחתים.

  10. ווסטברוק משחק עם אנרגיות מטורפות וכל כך מהר שנראה שיש עשרה כמוהו על המגרש. הבעיה שזה נראה כמו תאונת שרשרת של כל העשרה ווסטברוקים

          1. הקרוטי ואפילו עקרוטי נשמע יותר אקזוטי, אז תשאיר אותם אבל ליד מריו צ'למרס. בכלל מיאמי משחקים נפלא ואני מקווה שבוסטון לא תפגשו אותם בפליאוף. יש להם הגנה רצחנית שפשוט עושה שמות כרגע בטורונטו מינס לאורי. גם אוקייסי יורקים שם דם. כמה פעולות יפות ברצף של ראס כולל אסיסטים נהדרים לג'ורג וגם כמה פעולות פחות טובות. אני לא יודע עדיין איך לאכול אותו אבל אף פעם לא משעמם.

  11. ההתקפה של אוק' פשוט מביכה, ולא פעם ראשונה
    כזה חוסר יצירתיות, ועוד עם כאלה כלים
    דונובן סוג של פושע, או ווסטברוק, תלוי מי מהם מקבל את ההחלטות.
    לא רואה אותם מגיעים לגמר המערב

  12. דרוזן לא יודיייה להפסיד בכבוד, המכה שהוא ניסה לשים שם לדרגיץ לא לעניין! אם אני קומישנר הייתי מוריד אותו משחק אחד שילמד לקח.

        1. אני לא רוצה את דיוויס, בעיקר מסיבות רפואיות, אבל גם עניין השלד.

          עם אדאמס אפשר יהיה להשאיר את כל החבורה, אולי להטריד את איגי ו שון בשנה האחרונה כדי לפנות מקום.

          1. עגלון – לא אוהד.

            הוא יחתום באוק' כי הוא גבר גבר,
            לא קאפקייק כמו דוראנט או לברון.

            אבל גולדן חייבת לתת לזה צ'אנס ולנסות.

  13. 12 ניצחונות ו-16 הפסדים, מאזן הת'אנדר כאשר ווסטברוק זורק 3+ פעמים מהשלוש במשחק.
    10 ניצחונות ו-3 הפסדים, כאשר ווסטברוק מסיים עם פחות מ-3 ניסיונות זריקה מה-3.

    זה אולי נראה כמו נתון סתמי, אבל במקרה של ווסטברוק, זה נתון שלדעתי מלמד על הלך הרוח שלו במשחקים. כאשר הוא "משחרר", הקבוצה משחקת הרבה יותר טוב.

    1. נראה לי שאתה טועה. אני לא רואה איך נייפיר את לילארד נותנים כזה משחק אם רוברסון כשיר.

      תבדוק באיזה שלבים של המשחק הוא מתחיל לזרוק "המון" ל3 משער שתמצא את הסיבה לנתון הזה. מה גם שזה נשמע כמעט מיסטי, ראו היום איך הוא היה מאופק, ניסה לחפש את החברים, ועכשיו שאני חושב על זה הרבה איבודים היו לו מניסיונות המסירה לחתיכות לא טובות ( ג'ורג ), עם רוברסון זה היה זורם טוב יותר.

      1. קונטנדריות וקונטנדריות פלייאוף כמובן.

        ראסל לא מנהל משחק, גם כשהוא משחרר ת' כדור.
        האמת אין לי מושג מהו..

        1. אם ראית את המשחק, ודאי שמת לב כמה איבודי כדור היו בגלל רכות דל ג'ורג למשל. ומכיון דלא מדובר בקבוצת הדלדות הכי גדולה בליגה היא תלויה בחיתוכחם לפתוח את ההכנה, שזה לא מצליח, מגיעה הבושה הסו.

          1. אני לא מסתכל על סטט' איב/אסס', זה לא מעניין אותי בגדול, אני מסתכל איך הוא מנהל את המשחק, והסינרגיה שלו עם השחקנים.
            אין לו מושג מה הוא עושה. הוא תוקע את השחקנים בפינות שאחכ נחשבות לאיב' שלהם, או לזריקות מטופשות, או סתם שורף שעון בזמן שהוא עומד בצד כמו תמרור עצור, או השד יודע מה.
            יש לו הילוך 1 וההילוך זה לא מתואם עם הקבוצה בשיט.

          2. אוק כולה, כמו ראס מנסה להביא את חמשת השחקנים הכי טובים בשכונה באחד על אחד.( מי בהגנה מי בהתקפה)
            האם זו הדחטה המנצחת? ודאי שלא. טבל אין שום קשר לראס, באופן ספציפי בעניין הזה . זאת החלטה שמתחילה מהכנרל מנגר ומעלה. ( למשל בלוחמים זה היה הלוגו יחד עם הגמ ויחד עם קר).

      2. הפרשנות לנתון (שהוא בהחלט חלקי), היא סובייקטיבית לחלוטין.
        אז מתוך סקרנות בדקתי נתון נוסף שאפשר להצליב עם הנתון הקודם –
        פול אפ מהשלוש.
        135 פעמים העונה, ווסטברוק זרק שלשה בפול אפ, יותר מכל שאר שחקני הת'אנדר יחדיו.
        הוא קולע אותן ב-29.6%
        הניצחונות הוא זרק 61 פעמים (ב-22 משחקים), בהפסדים 74 פעמים (ב-16 משחקים).

        אין לי את נתוני הרבע הרביעי, אבל אני מסכים שהרבה מהזריקות הללו שלו מגיעות באותו רבע.
        רק שזו מהות הבעיה לטעמי. שחקן שקולע 29.6% בפול אפ מהשלוש, בוחר לזרוק בעצמו (כאשר כולם יודעים שזה מה שהוא הולך לעשות…), במקום למסור לאחד מ-6 שחקנים שונים בקבוצה, שהאחוזים שלהם בקאצ' אנד שוט מה-3, עדיפים.
        לג'ורג' יש 42.4% בקאצ' אנד שוט מה-3. לכרמלו 39.7%, לאברינס 43.8%.

        קשה שלא להבחין במגמות שמסתמנות.
        ווסטברוק בוחר לקחת עליו את הזריקות בקראנץ'.
        הוא חייבללמוד לסמוך על חבריו לקבוצה, הוא חייב ללמוד "לשחרר".

        1. החארות האלו עוד מפריעות לו לריכוז… חח

          ברצינות אני ממש בטוח, כי בדקתי את זה לעומק לפני שכתבתי על כימיה, שבעונה שעברה הוא קלע אותם ב34-35%.

          1. ולגבי אברינס. לא סתם לא מורידים את רוברסון ברבע הרביעי גם במקרים של האק.. פשוט מאד כמות הנק שתקבל עליו גדולה יותר מכל מה שתקלע. אייזיה לעניים, ורק בהגנה כנובן

          2. הנתונים שלו בפול אפ מה-3 ב-5 השנים האחרונות מלמדים שהוא קולע אותן ב-31%.
            (זה 10% פחות מנתוני ג'ורג', אברינס, וכרמלו, בקאצ' אנד שוט מאותו הטווח)

          3. אגב אם אני ממשיך את הנקודה זה באמת נותן כך. בעונה שעברה ברבע הרביעי ג'ורג קלע בקאץ אנד שוט ב33.8%. העונה ב45.5% מה ההבדל? פשוט מאוד ההגנה מתמקדת בראס ואממהה הוא קולע בפול הפ ברבע הרביעי ב42.5%. ההבדל בערך של זריקה בודדת לשלוש בין 45.5% ל42.5% הוא לא משמעותי( ך1.365 לגורג לעומת 1.275 לראס). ומכיון שיש ערך לפתוח את ההגנה בשביל שאכן גורג יקלע( כמו הערב שהיו לו 2 שלשות ברבע הרביעי) זה שווה אץ המחיר הזעיר.

          4. למה מתחכם?
            מדגם גדול יותר נותן תוצאות אמינות יותר.

            כאשר נכנסים לעומק הנתונים של הת'אנדר, מגלים קבוצה בבעיה. הרבה יותר מדי פול אפס. גם מה-3, גם מהמיד ריינג', הרבה יותר מדי זריקות לא יעילות (אחת הזריקות הגרועות זה המיד ריינג' הארוך ל-2. ווסטברוק מוביל את הליגה בניסיונות קליעה ממרחק של 15 – 19 פיט. 178 ניסיונות יש לו מאותו מרחק, והוא קולע אותן ב-38.2% . כרמלו רביעי בליגה בכמות הזריקות מהמרחק הנ"ל, והוא קולע אותן ב-43.7%)

            אני אף פעם לא טענתי שהבעיה היא רק בווסטברוק. אני בהחלט חושב שבחירת הזריקות שלו היא בעייתית, ושאם הוא ישנה אותה, ואם הוא ילמד "לשחרר", הפוטנציאל של הקבוצה אדיר.

            לכן הנתון המקורי שהבאתי. חלקי ככל שיהיה, לטעמי, במקרה של ווסטברוק והת'אנדר זה אחלה נייר לקמוס למצב הקבוצה.

            (יאללה, מתי הם מחליפים מאמן???)

  14. חייבים לפטר את כל צוות המאמנים של OKC. כמובן שהאשמה בשחקנים, אבל את השלושה לא יכולים "לפטר". אז לפחות את ביל דונובן. בושה ןחרפה!

    1. הבנא בקושי הולך.. למזלו הוא מזהה מיסמאצ כמו עיט על נבלה. והכשרון ביידים לא הולך לשום מקום. בטח הולך לעקוף מישהו בנקודות קריירה

  15. לייקרס כשהם לא מבואסים הם בין הקבוצות המהנות לצפייה.
    חבל שמפרקים את החבילה בשלב כ"כ מוקדם ולא נותנים להם לצבור ניסיון יחד ולהשתפר + איזה סקורר מוכח.

      1. הכוונה המוצהרת לעשות טרייד על רנדל+קלרקסון לפחות, אולי גם נאנס ועוד

        1. זה לא לפרק את החבילה.
          כדי לקבל את הסקורר המוכח אתה חייב לוותר על משהו. אתה לוקח בדיוק את הצד ההפוך לדקסטר. אי אפשר להשאיר את כל החבילה שלמה וגם לשפר אותה. הם יצטרכו לוותר על מישהו על מנת להביא שחקן מוביל.

          1. אמת.
            רק שאני (א') לא חושב שצריך להחליף 80% מהסגל, ו-ב', חלוק על השחקנים שכן צריך להחליף.
            אלה לא רנדל וקלרקסון, אלא אינגרם ולופז.

        2. דווקא את אינגרם? הוא השחקן עם הכי הרבה הבטחה אצלם ועדיין על חוזה רוקי…
          ולופז משרת את האינטרסים – הרבה מקום שיתפנה מתחת לתקרת השכר.

          דבר שני – רנדל הוא שחקן לא רע, אבל הגנתית הוא לא טוב, וידרוש עכשיו חוזה ענקי שהם לא מעוניינים לתת לו. וקלראקסון הוא נחמד.. אבל לא שובר שוויון, ובמשכורת של 12 מ' לעונה הבחירה היא קלה.
          והסיבות לטרייד הן שהלייקרס כן מנסים להוציא מזה משהו.. ולא לעשות סתם salary dump.

  16. יכול להיות שאני באופוריה אבל למיאמי, בדיוק כמו בעונה שעברה, לקחו כמה חודשים להיכנס לעניינים. עכשיו עושה רושם שנוצר הקליק.

    לפעמים ההתקפה קצת חורקת והשלשות לא נכנסות, אבל אז ההגנה עושה את ההבדל. מיאמי קבוצה מאוד לוחמנית וכולם נותנים את שלהם לסירוגין.

    לדעתי הטופ 3 סגור, ומיאמי צריכה להילחם על המקום ה-4/5.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט