אירועי דיומא – 05.01.2018: מכבי ת"א במדריד, דרבי בליברפול

כדורגל

גביע המדינה – 1/16 הגמר / מתן גילור

כל המשחקים בשעה 14:00.  ערוץ הקיבוץ בספורט 5 לייב.

עירוני קרית שמונה-הפועל עפולה. האגדה מספרת שקשה מאד לנצח בק"ש בימים חורפיים. עם זאת, הפעם הדבר דווקא עלול לעבוד לרעת הקבוצה שעדיפה על הנייר. שתי הקבוצות במרכז הטבלה – ק"ש בליגה הראשונה ועפולה בשניה.

הפועל רמת גן-בני יהודה תל אביב. שחזור חצי הגמר מהעונה שעברה בין מחזיקת הגביע לבין הסינדרלה של המאה בה' הידיעה. בנ"ד בכושר טוב מאד בדרך לפלייאוף עליון בליגת העל. ר"ג תגיד תודה אם תשרוד בליגה הלאומית.

הפועל מרמורק-הפועל כאובב. מרמורק מתחת לקו האדום בליגה הלאומית. ובכל זאת אמורה לעבור בביתה את כאובב שמוליכה בענק את ליגה ב' צפון א' עם 12 ניצחונות ו-2 תוצאות תיקו ב-14 מחזורים.

הפועל חדרה-מכבי נתניה. מקום 6 בלאומית מול מקום 5 בליגת העל. נתניה לא שיחקה טוב במשחקה האחרון לעומת חדרה שחגגה עם 4:0. ועדיין, הצ'יפים יהיו פה על נתניה.

מכבי פתח תקוה-הפועל כפר סבא. פ"ת בכושר איום ונורא וסופרת כבר 5 משחקי ליגה רצופים בלי ניצחון. כפ"ס מוליכה את הליגה הלאומית וסביר להניח שהמקום בליגת העל מעניין אותה יותר מכל דבר אחר. בכל מקרה, אם צריך להמר על הסיכוי הגדול ביותר להפתעה היום, זה המשחק.

הפועל רעננה-עירוני ניר רמת השרון. רעננה נראים הרבה יותר טוב לאחרונה, אך עדיין בסכנת ירידה ממשית מליגת העל. לרמה"ש נשאר העונה בעיקר הגביע ממרכז הליגה הלאומית. עוד פוטנציאל להפתעה.

הגביע האנגלי/ שגיא נאור

21:55 ליברפול – אברטון הגביע האנגלי איבד מעט מיוקרתו בשנים האחרונות כשעומס המשחקים חייב את המאמנים לבחור את הקרבות שלהם בקפידה אבל דרבי זה דרבי ושתי הקבוצות לא ירצו להיפרד מהמפעל העתיק הזה בשלב כל כך מוקדם. הקבוצה הביתית בפורמה מצוינת בליגה בהובלת מוחמד סלאח שנותן עונה מהאגדות. אברטון תרצה לשחזר את הנצחון הגדול שלה לפני חודש על האדומים מפנדל (מפוקפק, במקרה הטוב) של ווין רוני ולהדיח את היריבה הגדולה שלה באנפילד אבל בשבועות האחרונים היא בכושר בינוני ולא מצליחה ליצור המשכיות.

22:00 מנצ'סטר יונייטד – דרבי קאונטי בפעם הקודמת שהשדים האדומים פגשו קבוצה מליגת המשנה זה נגמר בהדחה מהגביע, גביע הליגה באותו משחק. בבית, הם יעשו הכל כדי להימנע מהדחה משפילה נוספת. בליגה הם מאבדים המון נקודות אחרי פתיחת עונה פנטסטית אבל במחזור האחרון הם חזרו למסלול הנצחונות והתיקו של צ'לסי באמירויות השאיר אותם במקום השני בטבלה. קשה לראות את הקבוצה של מוריניו מדברת חזק בליגת האלופות ואחרי שהאליפות תעשה דרכה לצד הכחול של העיר אולי הגביע יהיה הזדמנות בשביל היונייטד לצאת עם תואר מהעונה הזו.

סרייה A – מחזור 20 / דוד "פאקו" סעדה:

21:45: פיורנטינה-אינטר (ספורט 3). אינטר בסוג של צניחה חופשית בסטנדרטים שלה. הקבוצה, שהובילה את הטבלה עד לפני מספר מחזורים, זכתה לשתי נקודות בארבעת המחזורים האחרונים, וספגה הדחה כואבת מאד מיריבתה העירונית בגביע. התוצאה היא פער של שבע נקודות מנאפולי המובילה, וחלומות אליפות שהולכים ומתרחקים. בימים כתיקונם היא אמורה להיות פייבוריטית מול המארחת, והיום נראה אם הימים חזרו לתיקונם או לא. המארחת רושמת עוד עונה סולידית במרכז הטבלה, בלי יותר מדי שאיפות, כפי שהעיד גם התיקו נגד מילאן במחזור הקודם (לא משהו להתגאות בו בתקופה האחרונה).

כדורסל / יאיר זעפרני

יורוליג – מחזור 11

21:45: ריאל מדריד – מכבי תל-אביב (ערוץ 10)- הסיבוב הראשון של מכבי ת"א ביורוליג אמנם הסתיים במאזן חיובי (7-8) אבל בקול ענות חלושה עם הפסד ביתי למלאגה ששם את מכבי ת"א על שלושה הפסדים בארבעת המחזורים האחרונים. הקבוצה של נבאן ספאחיה אמנם מדורגת במקום השביעי ערב המחזור ובהחלט מועמדת לגיטימית לעלייה להצלבה, אלא שהסיבוב השני הולך להיות קשה ומפרך יותר (תשעה משחקי חוץ ושישה משחקי בית בלבד) וגם יותר מועד לפורענות בכל הנוגע לפציעות שבדרך כלל במכבי ת"א צצות כפטריות אחרי הגשם ככל שהעונה מתקדמת ולראייה פציעותיהן של נוריס קול (ייעדר שבועיים-שלושה) ודשון תומאס (ייעדר תקופה דומה).

עם נתוני הפתיחה הללו ואחרי הפסד מרגיז בדרבי התל אביבי ביום שלישי, מתייצבת מכבי ת"א הערב למפגש עם אחת מקבוצות הפאר של אירופה בשנים האחרונות והקבוצה האירופאית איתה התמודדה מכבי ת"א הכי הרבה פעמים בהיסטוריה – ריאל מדריד. הספרדים התגברו על התקופה מרובת הפציעות והקשה שלהם עם ניצחונות בארבעת המחזורים האחרונים, כאשר האחרון שבהם – באיסטנבול על פנרבחצ'ה (77-79) היה המרשים ביותר. לוקה דוניצ'יץ' הולך ותופס פיקוד על ההרכב המדרידאי, שאר השחקנים מפקדים כחוטבי עצים ושואבי מים (לא להאמין כמה אפשר לסחוט את הלימון שנקרא פיליפה רייס) וריאל חוזרת לעצמה ומנצחת משחקים למרות חסרונם של רודי פרננדז, אנתוני רנדולף, גוסטבו איון ואוגנן קוזמיץ'.

לפני חודשיים גברה מכבי ת"א על ריאל מדריד 83-90 ביד אליהו אבל היו אלו זמנים אחרים והיום ריאל נמצאת במגמת עלייה, בעוד מכבי ת"א במגמת דעיכה. קשה להאמין שהמשחק הזה יהיה זה שיוציא את הסגל החסר של מכבי ת"א מאפילה לאורה אבל כבר היו דברים בארמון הספורט של קהילת מדריד, שם תשחק מכבי ת"א הערב. ודברים, אולי יהיו גם הערב, מי יודע…

19:45: פנרבחצ'ה – בסקוניה – שלושה הפסדים בארבעת המחזורים האחרונים של הסיבוב הראשון גרמו לקבוצה של אוברדוביץ' לאבד גובה ולסיים את הסיבוב הראשון במקום החמישי עם מאזן לא מרשים של 6-9 (כאשר שני ניצחונות הושגו בשיניים ובהארכה). היום ינסו השועל וחבורתו להוציא את עצביהם על הבאסקים החביבים שסיימו את הסיבוב הקודם עם שני הפסדים בשלושת המשחקים האחרונים ובכך השכיחו קצת מלב את הקאמבק הנפלא שלהם אחרי פתיחת העונה החלשה. אם באסקוניה רוצה בכל זאת להצטרף לשמונה הראשונות, היא תצטרך להפתיע הערב את הקבוצה שניצחה אותה בספרד בסיבוב הקודם 69-83.

20:00: הכוכב האדום בלגרד – ז'לגיריס קובנה – קבלו את הקבוצה החמה באירופה והמפתיעה של הסיבוב הראשון – ז'לגיריס קובנה. הקבוצה של שאראס לא הפסידה מאז הביקור שלה בתל אביב ביום האחרון של נובמבר ומאז היא עומדת על חמישה ניצחונות יורוליג רצופים כאשר בין הקורבנות שלה ניתן למצוא את פנרבחצ'ה (בחוץ), פנאתינייקוס ואולימפיאקוס שהוליכה את הטבלה עד שפגשה את הליטאים הנחושים. הירוקים מדורגים במקום הרביעי ביורליג וסיימו סיבוב עם עשרה ניצחונות והם רוצים להסתער על הסיבוב השני ולהמשיך במלאכה. הכוכב האדום שסיימה סיבוב ראשון עם ניצחון על מילאנו ומאזן 9-6, תנסה להפריע לה בדרכה. האמת, יש סיכוי שתהיה פה הפתעה. בסיבוב הקודם ניצחה ז'לגיריס בקושי 76-78.

21:00: באמברג – חימקי מוקסבה – משחק בין אורחת שמאבדת גובה וסיימה את הסיבוב הראשון עם מאזן 7-8 אחרי שהתחילה את העונה עם חמישה ניצחונות בשישה מחזורים לבין מארחת, שמעולם לא הגיעה לגובה העונה ואחרי שלושה הפסדים רצופים, האחרון בהם לאנדולו אפס החלשה, מתקדמת בנחישות לעבר איבוד עניין מוקדם בעונה. בסיבוב הקודם ניצחה חימקי 73-82.

21:00: אולימפיאקוס – אולימיפיה מילאנו – את הקרב בין הקבוצה שהייתה ראשונה ביורוליג לפני המחזור הקודם לזו שמצאה את עצמה במקום האחרון אחריו, אפשר להגדיר בשתי מילים: לא כוחות. המאזן של שתי הקבוצות הפוך כיום (היוונים עם 4-11, האיטלקים עם מאזן 11-4), במה שמראה את הבדלי הכוחות וגם הדיבורים של סימונה פיאנג'יאני על התאוששות צפויה בסיבוב השני, הם לא יותר מאשר מס שפתיים. בסיבוב הקודם ניצחו היוונים בנקודה 85-86.

 

טניס / מתן גילור

טורניר בריסביין (250) – רבע גמר

03:00 מייקל ממנו-אלכס דה מיור (יורוספורט). האמריקאי העפיל מהמוקדמות. האוסטרלי קיבל כרטיס חופשי.

מיד אחריו ניקוס קריוס(3)-אלכסנדר דולגופולוב (יורוספורט). יקיר הקהל המקומי הוא הפיבוריט הברור.

06:00 (משוער) דניס איסטומין-ראיין האריסון (יורוספורט).

11:00 גריגור דימיטרוב(1)-קייל אדמונד (יורוספורט 2). דימיטרוב ממשיך בכושרו מהעונה שעברה. הימור סביר שישחזר את הזכייה מהשנה הקודמת.

 

טורניר דוחא (250) – חצי גמר

17:00 (שעה משוערת) אנדריי רובלב-גויידו פלה (יורוספורט 2).

מיד אחריו דומיניק ט'יים(1)-גאל מונפיס (יורוספורט).

 

טורניר פונה (250) – חצי גמר

13:30 מארין צ'יליץ'(1)-ג'יל סימון (ספורט 5). סימון הלא מדורג היחיד שהעפיל לחצי הגמר. כרגיל במשחקיו של צ'יליץ', ההגשות תכרענה רבות.

מיד אחריו קווין אנדרסון(2)-בנואי פייר(4) (ספורט 5). מבחינת פרופיל המתמודדים, זה המשחק המסקרן ביותר היום. פתוח לחלוטין.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. תודה רבה. יותר חשוב מהניצחון של מכבי , חשובה ההתנהלות במקרה של הפסד . אפשר להתחיל להכין את כתבי החצר.

  2. תודה רבה.
    שפרעם -מוסמוס קרב הסינדרלות נדחה ליום ראדון.
    בעיני רמה"ש-רעננה סוג של דרבי (בוודאי לקורצקי).
    הפועל ר"ג -בני יהודה מעבר לשחזור חצי הגמר הוא אחד משני משחקים היום בין מחזיקות הגביע בעבר (השני מכבי פ"ת -כפ"ס).
    ליברפול -אברטון דרבי גביע מסקרן ביותר
    כנ"ל משחק הליגה של אינטר בפיורנטינה שיהווה את הסיכוי החרון של אינטר להישאר בתמונת האליפות.

    ביורוליג כמובן לא אראה בגלל השבת אבל יש לי תחושה מפתיעה לגבי מכבי …אני מקווה שזו לא התחושה כמו אותו מאמן זר שאמר אני ירוץ במדריד ורץ ללשכת האבטלה אחרי שהובס (112-75 ).

    פנרבח'צה -באסקוניה זה קרב עם מסורת רק נזכיר שאלמלא הפסד מיותר של באסקוניה במחזור הסיום בביתה לקובנה אשתקד הרי שפנרבחצה הייתה נאלצת לקבל את צסק"א ללא ביתיות בסדרות.
    גם הכוכב שמארחת את קובנה הסנסציה זה מעניין מאד.
    וכן באמברג -חימקי.
    רק אולימפיקוס תטייל (לפיסגה) מול מילאנו החלשה.

  3. מקווה שאת מכבי במדריד יראו אצלנו. כאן לא מפרסמים מה מראים מאירופה בכדורסל. זה כמו זריקת קובייה – הכל עניין של צ'אנס. הערוץ יהיה פתוח בכל מקרה.

  4. למי שלא צופה במכבי מול ריאל – כדאח לרוץ לטלויזיה (ערוץ 10) מהר.
    מכבי משחקת מצוין בהתקפה וגם בהגנה (כלומר, בינתיים השלשות נכנסות 🙂 ). התוצאה 26-15 לטובתה.
    רק רבע ראשון אבל זה נראה טוב.

  5. מכבי בחמישיות מוזרות במחצית השניה. זה נראה כאילוספחיה ויתר מוקדם על המשחק.
    ריאל פשוט שולטים במכבי – לא כוחות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט