אירועי דיומא 28.12.2017: מכבי ת"א סוגרת סיבוב ביורוליג מול מלאגה

כדורסל / יאיר זעפרני

יורוליג – מחזור 15

21:05: מכבי ת"א – מלאגה (ערוץ 10/14) – הסיבוב הראשון ביורוליג מגיע היום לסיומו ומכבי ת"א רוצה לסיים אותו בטעם מתוק, שיהווה גם דוגמית מסיבוב מוצלח מאוד לקבוצה של נבאן ספאחיה. ניצחון הערב ומכבי ת"א תסיים את הסיבוב עם מאזן 6-9, רק ניצחון אחד פחות מסך כל הניצחונות של מכבי ת"א ב-30 מחזורי יורוליג אשתקד. הוא גם ייתן למכבי ת"א, שמדורגת ערב המחזור במקום השביעי,  עוד דחיפה לכיוון מקום בין 8 הגדולות בסוף העונה, משימה שכיום נראית בהחלט אפשרית.

אבל בשביל לעשות את כל זה, התל אביבים יצטרכו להתגבר על משוכה לא פשוטה בדמות המדורגת תשיעית בליגה הספרדית ועשירית ביורוליג – מלאגה. אבל אל תיתנו למיקומים של מלאגה בטבלאות הליגות השונות להטעות אתכם, הקבוצה של המאמן המנוסה חואן פלאסה נמצאת בסוג של רנסאנס לאחרונה, כזה שמתבטא בחמישה ניצחונות בששת המשחקים האחרונים בכל המסגרות והכפלת מספר הניצחונות של הירוקים ביורוליג בשלושת המחזורים האחרונים (מאזן 8-6). מלאגה גברה לאחרונה על מילאנו בבית, ברצלונה בחוץ וחימקי בבית, ומוכנה להסתער על עוד משחק. בסגל שלה בולטים נמניה נדוביץ', הקלע הסרבי שקולע 14.7 נק' למשחק, הרכז ריי מקולום המוכר לחובבי ה-NBA שקולע 9.3 נק' למשחק (ואחד הגורמים המרכזיים בשיפור הקבוצה לאחרונה), הפורוורדים ג'ף ברוקס וג'יימס אוגוסטין, הגארד הפולני אדם וז'ינסקי ואקס מכבי, הסנטר הגרוזיני גיורגי שרמדיני. הגארד אלברטו דיאז והסמול פורוורד הוותיק קרלוס סוארז הם השמות הבולטים מבין הספרדים של הקבוצה שיעלו ללא דראגן מילוסבלביץ' הפצוע.

מכבי ת"א ומלאגה נפגשו כבר 18 פעמים בעבר. המפגש הראשון ביניהן בעונת 2001/02 הסתיים בניצחון נאה של הצהובים 60-82 ושני המשחקים האחרונים בעונת 2015/16 הסתיימו בניצחונות של מלאגה. מאזן המשחקים בין השתיים מאוזן ביותר ועומד על 9-9. עם זאת, חשוב לציין שמלאגה מעולם לא הובילה במאזן המשחקים בין שתי הקבוצות, כך שאם הסטטוס קוו הזה יישמר, הקבוצה של ספאחיה צפויה לנצח היום.

19:45: ריאל מדריד – פנרבחצ'ה –  המשחק המרכזי של הערב, לפחות לפי שמות הקבוצות שמשתתפות בו יפגיש שתי קבוצות שפשוט לא יכולות להרשות לעצמן להפסיד עוד משחק לקראת סוף הסיבוב. אלופת המפעל מדורגת במקום הרביעי עם מאזן 5-9 ומגיעה אחרי הפסד בשבוע שעבר ביד אליהו, ריאל מדריד יצאה מהתקופה החלשה שלה עם שלושה ניצחונות רצופים אבל המאזן שלה (6-8) חלש בהרבה ממה שציפו במועדון הפאר הספרדי. שתי הקבוצות נפגשו בשנה שעברה בחצי גמר היורוליג והטורקים ניצחו 75-84, הערב במדריד יהיה להם קשה יותר.

*המלצת צפייה* 20:00: ז'לגיריס קובנה – אולימפיאקוס – אבל עם כל הכבוד למשחק הקודם (או המשחקים הקודמים) המשחק המסקרן של הערב יערך בכלל בליטא ובו תארח הקבוצה החמה של היורוליג המאומנת בידי שאראס יסקביצי'וס את הקבוצה שמדורגת במקום הראשון ביורוליג. עם כל הכבוד להישג הנאה של מכבי ת"א, אלופת ליטא היא הפתעת הסיבוב. הקונבאים מדורגים במקום החמישי עם תשעה ניצחונות וחמישה הפסדים סה"כ ועומדים על רצף הניצחונות הארוך ביותר במפעל נכון לעכשיו שכולל ארבעה ניצחונות.

היום המשימה של ז'לגיריס, שהיא גם אחת מעניות הקבוצות המשתתפות במפעל, תהיה קשה בהרבה. היריבה שלה, סגנית אלופת יוון מדורגת כאמור ראשונה במפעל עם מאזן 3-11 ושבעה ניצחונות בשמונת המשחקים האחרונים. אולימפיאקוס בהחלט מעוניינת לסיים את הסיבוב כאלופה שלו ולשם כך היא תצטרך יכולת גבוהה מאוד הערב. יהיה חם ומעניין.

21:00: ולנסיה – פנאתינייקוס – ולנסיה כבר לא זוכרת מתי ניצחה לאחרונה ביורוליג (זה היה ב-27/10) וסופרת מפה לשם כבר 10 הפסדים רצופים שמהווים קדימון לחזרה ליורוקאפ בעונה הבאה… אלופת ספרד מדורגת לפני אחרונה עם מאזן 11-3 (רק אנדולו אפס מדורגת אחריה עם מאזן דומה והפסד לולנסיה במשחק ביניהן). ותנסה להביא הערב את הניצחון הרביעי מול אלופת יוון שמדורגת שלישית עם מאזן 4-10 ועם שמונה ניצחונות בתשעת המחזורים האחרונים יכולה להסתדר גם ללא ניק קלאת'יס כוכב הקבוצה הפצוע.

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. משחק מאד חשוב למכבי.כפי שרשמת ניצחון היום והיא בכיוון הנכון לטופ 8[ההצלבה].הפסד די מסבך אותם ומכניס גם את מלאגה למאבק על הטופ 8.
    בנושא זלגיריס שאראס כבר שנה שנייה עושה שם קסמים.אומנם הם לא נכנסו שנה שעברה לטופ 8 אבל עשו עונה גדולה יחסית לציפיות מהם וגם השנה אותו דבר.שאראס הולך ומתפתח להיות אחד המאמנים הטובים ביבשת.עשה בשכל שנשאר עוד שנה בזלגיריס למרות [לפי פרוסמים ]הצעות מקבוצות יותר נוצצות.שנה הבאה אחרי 2 עונות מוצלחות ביורוליג אני מאמין שהוא יעשה את המעבר כנראה לברצלונה שמדשדשת שנתיים והייתה הקבוצה האהובה עליו כשחקן מחוץ לליטא

  2. תודה רבה יאיר נפלא .
    הייתי מצרף את המשחק פאלס -ארסנל בליגה האנגלית (כמובן לא בתחום האחריות של יאיר 😊).
    נשגבת מבינתי בהצלחה של קובנה ובכלל התחרות הצמודה ביורוליג …היה מצפה שבליגה כל כך ארוכה ואיכותית יתרחבו הפערים …בפועל הם מצטמצמים וכל קבוצה יכולה לנצח כל קבוצה ביום נתון .
    קבוצות כמו קובנה הכוכב ובמברג לגמרי קבוצות לגיטימיות וביום נתון ואפילו ובעונה נתונה כל קבוצה יכולה להגיע ליום 8 לפחות אם לא יותר מכך ורוב הקבוצות יכולות לעוף כבר בעונה הסדירה.

    עוד יום של משחקים מעניינים ובכלל סיבוב מעניין .
    אשר למכבי יהיה לה קשה זה מסוג המשחקים שכאוהד איני אוהב שכן מ בעיקר מה להפסיד.
    ריאל בבית תנצח לטעמי להערכתי אולימפיקוס תנצח בקובנה ואם ולנסיה התרפתה היא תעשה את הצעד הראשון בחזרתה לליגה.

  3. נראה לי כיום חשוב ביותר. אצלנו לרוב לא מודיעים למפרע מה מראים. פשוט מראים משחק. נקווה שזה יהיה מכבי

  4. תודה על הסיקור. מחזיק אצבעות למכבי, למרות שנראה לי כמו משחק קשה. בנוגע לריאל, עושה רושם שילד הפלא האירופי קצת נחלש באחרונה, מה שמובן לאור הקיץ שעבר, נקווה שהוא יתן הערב משחק טוה

  5. מעניין אותי אם מישהו ניסה אי פעם מודל סטטיסטי לנסות לקבוע את אחוזי התרומה האמריקאית נגד התרומה של שחקני המדינה ביורוליג. לי, באופן כללי, נראה שההשפעה האמריקאית היא בסביבות 70% כללי. בכמה קבוצות יותר (מכבי) ובכמה פחות

    1. דווקא בקבוצות הצמרת הכוכבים הם יותר האירופאים.
      צסקא מוקבה-סגנית אלופת אירופה הנוכחית והאלופה מלפני שנתיים-שני הכוכבים שלה אירופאים סרחיו רודריגז הספרדי שחזר מהנבא והחליף את מילוש תיאודוסיץ הסרבי שהלך לנבא.וה mvp מלפני שנתיים הצרפתי ננדו דה קולו הצרפתי.השחקנים מספר 3 ו 4 בקבוצה הם אמריקאים וויל קלייבורן וקרל היינס שמשחק כבר שנים בצסקא

      ריאל מדריד-שני הכוכבים של הקבוצה הם גם אירופאים.לוקה דונציץ הסלובני וסרחיו יול הספרדי שנפצע בקיץ במחנה האימונים לפני אליפות אירופה.

      פנרבחצה אלופת אירופה רוב השחקנים המובילים הם אירופאים יאן וסלי הצכי דאטומה ומלי האיטלקיים סלוקאס היווני ושנה שעברה ה כוכב שהוביל אותם לזכיה ביורוליג היה בוגדן בוגדנוביץ הסרבי שעבר לסקרמנטו.יש להם כוכב וחצי אמריקאים.הכוכב הוא בראד וונאמייקר והחצי כוכב הוא בובי דיקסון שהתאזרח בטורקיה אחרי המון שנים שם וגם משחק בנבחרת ושינה את שמו למוחמד עלי.האמריקאי הגבוה אקפה אודו היה שנה שעברה השחקן השני הכי טוב אצלהם אחרי בוגדנוביץ אבל גם הוא עזב לנבא-ליוטה

      אולימפיאקוס-כיום קבוצה מאוזנת בלי כוכבים וסילי ספנוליס האדה היוונית שהוביל את אולימפיאקוס ל 2 זכיות יורוליג.נמצא בשלב האחרון בקריירה לצידו עוד 2 יוונים מלך הסלים שלהם פרינטזיס ופאפאניקולאו.יש להם 3 אמריקאים טובים.גמאל מקניל הוליס תומפסון ששיחק לא מעט בפילדלפיה בשנים האחרונות ובראיין רוברטס שהיה רכז מחליף בנבא אבל פחות משתלב השנה .

      גם במכבי הגדולה של השואו טיים של 2004 ו 2005 שהיו בה 4 כוכבים 2 היו אירופאים-שאראס הליטאי וויציץ הקרואטי ו 2 אמריקאים-אנתוני פארקר האגדי ומיסיאו בסטון שהיה הרביעי בחשיביתו

      היורוליג בעיקר בקבוצות הצמרת מסתמך יותר על האירופאים.לא יודע כמה באחוזים 60-40 או 70-30.

      מאז אנתוני פארקר ב 2006 כל ה mvps של היורוליג היו אירופאים

      2007-פאפלוקאסהיווני-צסקא מוקבה
      2008-שישקאוקאס הליטאי-צסקא מוסקבה
      2009-נבארו הספרדי-ברצלונה
      2010-תיאודוסיץ הסרבי אז באולימיפאקוס
      2011-דיאמנטידיס היווני-פנאתנאייקוס
      2012-קירילנקו הרוסי-צסקא מוסקבה
      2013-ספנוליס היווני-אולימפיאקוס
      2014-סרחיו רודריגז הספרדי-ריאל מדריד
      2015-נמניה בייליצה הסרבי-פנרבחצה
      2016-ננדו דה קולו הצרפתי-צסקא מוסקבה
      2017-סרחיו יול הספרדי-ריאל מדריד

  6. תודה רבה זעפרני, יהיה משחק קשה מאוד למכבי היום, אבל אני מאמין שהם ינצחו. מקווה ששראס גם יצליח . . .

  7. תודה יאיר מצוין.
    אשמח ללינק כשיתחיל המשחק של מכבי או של ריאל.
    עדיין לא הצלחתי לראות משחק העונה אבל לפי מה שאני קורא הם משחקים מצוין.
    את ריאל אני בעיקר רוצה לראות בשביל דונצ'יץ. במעט הפעמים שראיתי אותו העונה הוא היה נפלא. ממש שחקן ששווה לפתוח בשבילו ליג פאס.

    1. טוב ראיתי שאת המשחק של ריאל פספסתי וטוב שכך.
      דונצ'יץ היה מאכזב עם 5 נק' בלבד (גם אנתוני רנדולף שלא מעט קבוצות nba עוקבות אחריו היה חלש).
      בכל מקרה סרחיו יול קלע 16 והוביל את ריאל לניצחון

          1. אוי מיי באד.
            זה היה הבוקס סקור של משחק משנה שעברה. חיפוש בלתי אפשרי בגוגל למצוא את המשחקים האלו. נוראי.
            כרגע נראה שדונצ'יץ' משחק יופי. 15 נק', 10 אס', 8 ריב' והמשחק עדיין חי.
            71-70 לריאל 5 דקות לסיום

  8. בצער רב וביגון קודר אנו מודיעים על פטירתו של נגסת בגמבה שהחליט לשבות רעב עד אשר ממשלת ישראל תצליח לשחרר את אברה מנגיסטו משבי החמאס, או לפחות עד שהמוסד יודה שלא היה ולא נברא אדם אתיופי או מכל מוצא שהוא העונה על השם אברה מנגיסטו ושכל הסיפור לא היה ולא נברא אלא במוחם הרקוב של כמה חרקים מבחילים שבמקרה תפסו עמדה בחירה בשירותי הביטחון הישראלי והפכו את הלזו למאורת צפעונים שאין לה ולו כלום עם שירותאו עם ביטחון.

  9. הכותרת המשנית בערוץ הספורט " הצהובים עוקצים במתפרצות" . יענו מכבי בבונקר הספרדים תוקפים בחמת זעם והצהובים פה ושם במתפרצות קטלניות (מספר פעמעם אף נלכדו בנבדל…)

  10. מי שראה את דונצ'יץ' הרבה השנה יש לי שאלה-
    איך הוא יסתגל לקשת השלוש בnba?
    נראה לי שזה יהיה אחד המכשולים הרציניים שלו.
    לא זוועה כמו בול או סימונס אבל משהו לדאוג ממנו?

    1. מכניקת הזריקה שלו בעיקרון נראית בסדר גמור ממש לא בול וסימונס, מה שכן שמתי לב זה שלוקח לו יחסית פרק זמן לסדר לעצמו את הזריקה ולכן לדעתי לא הטווח הוא הבעיה אלא ההגנות האתלטיות בnba , שם לא בטוח שיהיו לן את החלקיקי שנייה האלו.

      1. כן, זה מה שאני הרגשתי בפעמים המעטות שראיתי אותו.
        שווה לעקוב בהמשך לראות אם הוא מנסה לפתח שחרור מהיר יותר

  11. טוב עכשיו הסתיים 79-77 לריאל.
    דונצ'יץ' סיים עם 20 נק', 10 אס', 8 ריב' ו2 חט' ב30 דקות. לא רע הילד.
    אבל יחד עם זה 1-7 מהשלוש.

    1. יש לקחת בחשבון גם שבגלל שלמרות גובהו הוא מרכז ומחזיק הרבה בכדור , זריקות רבות שלו באות מכדרור עם שימוש בחסימה . זריקה שבד"כ אחוזיה פחות גבוהים . אלא אם אתה נקרא סטף קארי ( או טריי יאנג)..

    1. ז'לגיריב הפתעה נעימה , שאראס ממש מוציא מהקבוצה המון , קובנה מסיימ את הסיבוב עם מאזן נהדר של 10-5 .נ.ב. הרכש החדש בנו אודריך לא שותף היום במשחק.

  12. השרמדיני הזה מרבה ליפול היום.לדעתי הוא כבר לא יכול לרוץ.
    ואוהדי הרולקסים והפרוות נזכרו היום שהם יודעים לעשות רעש

    1. מחצית שניה נוראית.
      פייר ג'קסון ביותר מדי מבצעי הצלת המולדת
      מלאגה תגיע יותר רחוק ממה שהרבה חושבים

  13. מהמבאסים המשחק הזה של מכבי כפי שכתבתי בשבוע שעבר מכבי תהיה המאבק עד הסוף אבל נקודה מדאיגה היא שמכבי הפסידה יותר הפסדים מיותרים מניצחונות גדולים .
    ההפסדים המיותרים הם לאפס ומאלגה ואולי בבלגרד.
    הניצחון הגדול היחיד הוא במוסקבה על חימקי.
    הסיבוב הבא יכלול בתוכו משחקים במדריד (שבוע הבא) פעמיים באיסטנבול כולל פנרבחצה וכן נסיעה לאתונה (אולימפיקוס) ככה שמכבי במקרה הטוב תהיה על סביבות 50 אחוז שזה סיכוי לא משהו לטופ 8.
    עדיין זה שמכבי בכלל באזור זה כבר קידום לשנים קודמות אבל ניצחון כאן היה שם את הקבוצה עם מאזן 6-9 שהיה מציב את הקבוצה במצב אופטימי מאד לחצי השני .
    יום ראשון (? ) רבע גמר גביע הפסד שם ומכבי עמוק במשבר הראשון הממשי בעונה זו .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט