קווין ג'ונסון – לקפוץ מעל החלום/ אלעד זאבי ושרון דוידוביץ'

לרגל יציאתו לאור של ספר "נבחרת החלומות", אנחנו מקבלים הצצה בלעדית לקטע נוסף על שחקן משובח לא פחות – קווין ג'ונסון האגדי

קריירה: קליבלנד (1987-88), פיניקס (1988-2000)

סטטיסטיקה: 17.9 נק', 9.1 אס', 3.3 ריב', 49.3% מהשדה

סטטיסטיקה בפלייאוף: 19.3 נק', 8.9 אס', 3.3 ריב', 46.9% מהשדה

הישגים: 4 פעמים בחמישיית העונה השנייה (1989-91, 1994), פעם אחת בחמישיית העונה השלישית (1992), השחקן המשתפר של העונה (1989), 3 פעמים אולסטאר

תדהים אותי: האגדה מספרת שהוא כמעט הלך מכות עם צ'רלס בארקלי באימון הראשון שלהם ביחד. העילה: בארקלי קצת התעלל בסדריק סבאלוס.

איור: אלעד שגריר

בחיים יש רגעים בהם ההיגיון לא מנצח. מלחמות עולם פרצו בגלל זה, אבל בהיסטוריה נרשמו גם תוצאות אופטימיות קצת יותר; הרגעים הספורטיביים המדהימים ביותר הם תוצאה של תבוסת הצפוי, חיבור של אחת ועוד אחת שלא הסתכם בשתיים. הרגע בו המריא קווין ג'ונסון בפלייאוף 1994 ומיאן לנחות הוא יופי של דוגמה.

בשביל הספורט – שהרי בשבילו כולנו כאן – הרכיבו לרגע משקפיים של ילד מתבגר מיבשת אחרת. אתה רואה את קיי.ג'יי מקבל כדור מדני איינג' בפינה, עובר בצעד אחד את קני סמית' ומכדרר שלוש פעמים לאורך הקו לפני שהוא דורך באזור הצבע. שם מחכה לו מפלצת, שבעולם הכדורסל היא שוות ערך באגדיותה לקולגה מלוך נס. האקים אולאג'ואן אמנם מאחר טיפה בעלייה, אבל לא קרה שום דבר; יתרון בן 28 סנטימטרים ותזמון של גאון קומי אמורים להחזיר את ההיגיון למושב הנהג. אתה יודע מה אמור לקרות, שאין מה לעשות, שמדובר בחוקי הטבע. אלא שבבת אחת, כל אלה נזרקים מהחלון באמריקה ווסט ארנה.במקום לברוח, לשנות זווית או לחפש מסירה לפני שיספוג הטחת מציאות כואבת, ג'ונסון ממשיך לעלות. הנסיקה נמשכת גם כשאולאג'ואן כבר בדרכו למטה. כשידו נתלית על הטבעת, הדופק שלך נתלה עמה על ענן. הצמרמורת מעולם לא הייתה נעימה יותר; אולי רק בפעם הראשונה ששמעת את "The River" באוזניות של ווקמן זולל בטריות. למחרת כבר תדרוש מאמך לסור לחנות הדפסה מיוחדת ולדרוש את המספר 7 והכיתוב JOHNSON בצד האחורי של החולצה הצהובה מחוג הכדורסל. אתה בקושי מטר וחצי והניתור שלך לא עובר גופייה של אוליבר מילר שמוטלת על הרצפה, אבל זה בסדר. אתמול בלילה ראית שיש דרכים לעקוף את ההיגיון. כלומר, לקפוץ מעליו.

"חגגתי והייתי מפוצץ באדרנלין", סיפר ג'ונסון שנים לאחר מכן, "הגעתי עד קו החצי, כשפתאום אני רואה צל ענק לידי. זה היה האקים, שאמר לי בחיוך 'כל הכבוד איש קטן, תפסת אותי. אל תעשה זאת שוב, איש קטן'".

קווין ג'ונסון אמנם היה איש קטן במונחי כדורסל, 185 סנטימטרים עם מגפי בוקרים, אבל הוא עשה את זה שוב ושוב. לא רק שהטביע על שחקנים שהיו משוכנעים כי להם זה לא יקרה, ג'ונסון גם הוכיח לבלתי משוכנעים שאינו תופעה חד פעמית. מי שנבחר בדראפט על ידי קליבלנד במטרה לגרום למארק פרייס לשלוף ציפורניים ולסמן את טריטוריית הרכז הראשון, הפך לדבר הכי מדליק שקרה בפיניקס מאז הופעת הקקטוס.

ג'ונסון היה חיית משחק, רכז מזן הולך ונעלם שהיה חודר לאזור הצבע, סוחט עבירות והורס יריבות מחצי מרחק ביעילות מוכחת (49% מהשדה בקריירה). במשך שלוש עונות רצופות סיים עם ממוצעים של מעל 20 נקודות ו-10 אסיסטים, משהו שמלבדו עשו רק אוסקר רוברטסון, מג'יק ג'ונסון ואייזיה תומאס (המקורי). בפלייאוף, בשנים בהן כל יריבה במערב הייתה מלמיליאן, הוא בדרך כלל הגדיל את התפוקה – וזה מבלי שדף הסטטיסטיקה הכיל קטגוריה של השראה. הוא סיפק אותה בפיניקס לפני ואחרי עידן בארקלי, כולל פרישה וקאמבק כשהסאנס נזקקו לרכז מחליף, והציג בין שלל פציעות את הצעד הראשון המהיר במשחק. אם רק היה מהיר קצת יותר מהאינסטינקט של הוראס גראנט בשניות האחרונות של גמר 1993 מול הבולס, אולי ההיסטוריה הייתה נראית אחרת.

קווין ג'ונסון אמנם לא זכה באליפות, ואפילו ההטבעה ההיא לא מנעה הפסד באותו משחק, אבל לסיפור שלו אמור היה להיות לו סוף טוב – בעיקר כי הוא מעולם לא נותר רק בגבולות המגרש. בזמן קריירת המשחק שלו הקים בית ספר ותוכנית לקידום מצוינות בשכונה בה גדל. אחרי פרישתו השלים תואר במדעי המדינה במכללת קליפורניה. הוא הפך לראש העירייה השחור הראשון בהיסטוריה של סקרמנטו, סעד מדי פעם בשולחנו של ברק אובמה וכיכב בסרט תיעודי של ESPN – שעקב אחרי המסע הארוך והמוצלח להשארת הקינגס בעירם.

אלא שהסרט הזה לא שודר, בניגוד לסרטון אחר שנחשף ב-2015 – שני עשורים אחרי שהתרחש – והראה נערה בת 16 מתלוננת בתחנת משטרה על התנהגות בלתי הולמת מצד ג'ונסון. זו לא פרשה חדשה; העובדה ששילם לה בזמנו 230 אלף דולר כדי שלעולם לא תדבר על המקרה ידועה כבר שנים. אבל כשאתה מתבונן בסרטון הזה, מצמיד פנים ושם למילים הלקוניות "מעולם לא הוגשה תלונה רשמית", אתה מבין שכנראה אין דבר כזה גיבור מושלם – גם אם הוא קופץ מעל מפלצות ומנפץ מוסכמות פוליטיות עם חיוך של 230 אלף דולר.

אז מה אם רצית להאמין שהגיוני לחשוב כי מי שגבר על חוקי הפיזיקה, אולי הצליח למצוא דרך להתגבר גם על חולשות אנושיות. כאמור, יש רגעים בחיים בהם ההיגיון לא מנצח.

אז למה הוא ב-50 הגדולים?: כי הוא היה רכז טוב יותר מהקרדיט לו זכה, שחתום על אחת ההטבעות הגדולות בדור האחרון.

הטקסט הינו מתוך "נבחרת החלומות" – ספר NBA חדש ומקורי בעברית של שרון דוידוביץ' ואלעד זאבי, אשר יצא בימים אלה לאור וסוקר את 50 השחקנים הגדולים ביותר בדור האחרון

 לרכישה לחצו כאן

נבחרת החלומות – ספר NBA חדש בעברית

הנה זה קורה: "נבחרת החלומות" יוצאת לאור!ספר NBA חדש בעברית שסוקר את 50 הכדורסלנים הגדולים בדור האחרון (ועוד), הגיע לחנויות הגדולות וניתן לרכישה גם כאן בלינק הזה:https://pci.zcredit.co.il/webcontrol/FastPaymentHandler.ashx?Guid=9caf6116-bdd9-e711-a3f3-026c2fdef2f1מה יש בספר?- דירוג 50 השחקנים הגדולים בדור האחרון, מ-50 עד 1, מ-1992 ועד היום- טורי עומק מלאי נוסטלגיה וצבע- סיפורה של נבחרת החלומות מאולימפיאדת ברצלונה 1992- דירוגים נוספים: המאמנים, הקבוצות, סדרות הגמר, רגעי הקלאץ' ועוד- למעלה מ-50 איורים מקוריים וצבעוניים- ריבועי QR (בר-קוד) שמקשרים לסרטונים מענייניםלינק לרכישת שני ספרים במחיר מוזל: https://pci.zcredit.co.il/webcontrol/FastPaymentHandler.ashx?Guid=5e0818e4-81da-e711-a3f3-026c2fdef2f1(חשוב!! נא לרשום כתובת למשלוח תחת "מידע נוסף". המחיר כולל משלוח)שתפו, הפיצו, סמסו, העבירו בווטסאפ, בווטסאפ של הגן, ICQ ובכל מקום. תודה רבה!וכן…מייקל מקום ראשון, ברור…

Posted by ‎שרון דוידוביץ' / אוי דוידוביץ'‎ on Saturday, 16 December 2017

כמו כן, כולכם מוזמנים היום לערב NBA חגיגי ב"המפלט" (חיים לבנון 54, תל אביב), שיכלול חידות, פרסים, וכמובן, צפייה משותפת בגולדן סטייט נגד קליבלנד.

 

לפוסט הזה יש 61 תגובות

  1. איזה הפתעה נעימה!
    אוהב מאוד את השניים האלה.
    כתוב מצוין ועל שחקן מצוין, יש כאן כמה כותבים/מגיבים שזה הולך לעשות להם את היום

  2. חבר'ה, אומרים מקצת שבחו של אדם בפניו , לא את כל השבח… אני נבוך ומסמיק.

    זה הזמן להזכיר שרציתי בכלל לבחור בכינוי סטוקטון אבל ראיתי שיש כבר את הבן החורג של אז לקחתי את האופציה השניה.

  3. קיי ג'יי היה שחקן אדיר ממש, לפעמים נדמה שהיה בלתי עציר!
    את התהילה שלו הוא הפסיד לראשונה כשלא הצליח להיות שובר שיוויון מול בי ג'יי ארמסטרונג ופקסון ב 93, שאם יש משהו שלא ידעו לעשות, זה לשמור על רכזים מהירים. הפצע מהסדרה הזו עדיין פתוח…

  4. אחחחחח איזה שחקן. ברגע שהג'אמפרים התחילו ליפול הפך להיות שחקן בלתי עציר.
    נתן הצגות בלתי נשכחות בפלייאוף מול יוסטון גם ב-94 וגם ב-95, אבל נכנע לכוחות גדולים ממנו.
    עוד חבר שהיה שווה אליפות אחת, ונפל בטיימינג גרוע (עידן ג'ורדן). ושזה כבר יצא להפסקה הגיע האקים…

    1. היו מעט רכזים שהיו טובים ממנו. חוץ ממג'יק ואייזיאה וסטוקטון וגם דניס ג'ונסון בהגנה, לא היו רכזים טובים ממנו בבירור ובין הרכזים הטהורים היה שני לסטוק.

      1. תיקון: בין הרכזים הטהורים באותה תקופה היה שלישי אחרי אייזיאה וסטוק.
        חוץ מדניס בהגנה, מרק פרייס היה טוב ממנו בהתקפה בקליעה מרחוק ומהקו.

  5. משובח ביותר
    קיי ג'יי ובארקלי היו הצמד האהוב עלי
    הקטן והשמנמן
    אבוט וכוס-תה-לו
    טריניטי ובמבינו
    מה לעשות שמולם עמד מר אלוהים שנגגו באמת קשה לנצח.
    נו שויין, היו הרבה נצחונות אחרים.

    לצערי אני חולה וכבר מרגיש כמו פגר אז לא אגיע לאירוע. אולי פעם הבאה.
    תודה על הפרק ובהצלחה עם הספר.

  6. KJ מעל הכל היה מנהיג על המגרש ולא פלא שהגיע לפוליטיקה (ואולי גם לא פלא שהוא גם כנראה היה שיכור מכח). גם הדאנק הזה על האקים נועד להעיר את הקבוצה כדי לנסות ולנצח את המשחק (מה שלא קרה בסוף).
    הוא גם אחראי למהלך שהפך אותי לאוהד של הסאנס אבל על זה בהזדמנות אחרת.

  7. בהצלחה עם הספר. אני לא יודע מי מוציא את הספר, אבל אם זה לא אתם, עליכם לשכור עו"ד או רואה חשבון שיעקוב אחרי מכירות הספר. אני הייתי תמים מדי ואכלתי אותה בגדול עם "חיצים ובונבונים" (מבחינת סכום הכסף שפשוט ניגנב ממני)

    1. תודה מנחם על הטיפ והעצה.
      הספר בבעלות שלנו (זה היה דרך הדסטארט, עם הוצאה ששילמנו לה רק על עבודות), כך שהספר בבעלותנו. מנסים ככל הניתן לעקוב אחר המכירות בחנויות הספרים ויש לנו מפיץ אמין, אחראי ומוכר. מקווים שהכל יהיה בסדר

      שוב, תודה

  8. מישהו יודע אם אני מפסיד משהו שווה אם אזמין את הספר הדיגיטלי ולא המודפס? 95 ש"ח קצת כבד עלי, אבל 45 יעברו.. 🙂

  9. סחתיין על הכותרת 🙂

    וכן, בגלל שהיה כל כך אהוד, אנשים לא דואגים להזכיר את הדברים הלא "מחמיאים" שהתגלו לאחרונה…

    חבל שלא פרסמתם כאן את האירוע קודם – הייתי מגיע.

  10. שחקן אהוד אישיות קטנה ביותר, השחיתות שלו המעשים המגונים בקטינות הוציאו ממני כל אות הערכה אליו.

  11. מעניין אם בעוד חצי שנה שהספר שלי על נבא יהיה מוכן, זאבי ודבידוביץ יסכימו לפרסם את הפרק הראשון אצלם בידיעות והארץ. או שרק הופס תמיד מוכנים לתת במה לכולם וזה אף פעם לא הדדי

    1. יאיר, זה נמוך ולא לענין לטעמי.
      האם זאבי ודוידוביץ קובעים את המדיניות באתרים המסחריים?
      האם אנחנו רוצים להידמות לאתרים מסחריים?
      אני חושב שהרוח של האתר היא לעודד כל שיתוף בנושאים קשורי NBA בין אם זה של אנשים מהקהילה ה"חובבנית" או ה"מקצוענית".
      בסופו של דבר כל שיתוף כזה רק פועל לטובת האתר והתורמים לו מכיוון שהוא מרחיב את המעגל.

      1. זה ממש לעניין לטעמי. זה לא שאני רואה את דוידוביץ וזאבי מגיבים פה או בכלל לוקחים חלק באתר פעם. זה שאנחנו אתר חובבים ומתנדבים זה לא אומר שאפשר לרכוב על גבינו כי כל דבר עובר. להיפך, זה אומר שאנחנו צריכים לדאוג שפרסומות למינן לא יהיו חלק מהאתר גם אם הם במסווה של כתבה

        1. לא חושב שיש כאן רכיבה על הגב של אף אחד.
          פרסומת זה לא רע ואם זה מעודד כתיבה על nba בעברית אז אחת כמה וכמה.
          לדעתי דווקא היה כאן מחסור בדחיפה של כותבי הספרים שגם תורמים לאתר כתבות. לא רואה שום דבר רע אם תשים לדוגמא לינק בכל שבת לקבצי הסיפורים הנפלאים שלך שפרסמת בזמנו.
          אותו דבר לגבי מולי שהספרים האלקטרוניים שהוא הוציא.
          זה בדיוק הפלטפורמה לזה, אז תשתמשו בזה, כמה שיותר.
          אני חושב שיש מספיק הכרה בהופס מחוץ לאתר כדי שלא נרגיש רגשי נחיתות מול ה"ממסד".

          1. עם כל הכבוד לזה שזה על nba יש פה פרסומת בחינם לספר שעשה בהדסטארט כבר 78000 ₪ ואין לו בעיות מימון. רוצים לפרסם בהופס? תשלמו. למה שאנחנו נתרום ונשקיע ממרצנו חינם אין כסף ואחר כך האתר ישמש פלטפורמה למי שמרוויח מזה כסף. מה המסר שאנחנו מעבירים? לפרסם לינק – סבבה אבל מה שהפוסט הזנ מהווה הוא במקרה הרע פרסומת שצריך לשלם עליה ובמקרה הגרוע – תוכן שיווקי שגם עליו משלמים בדרך כלל.

        2. אני אישית בעד הכנסת פרסומות להופס כדי לעזור במימון תפעול האתר אבל מנחם והצוות מתנגדים.
          בכל מקרה אני מבין מה שאתה אומר, ובתקווה שזה יתן לך דחיפה לעשות הדסטארט של הספר שלך (שאני מחכה לו בקוצר רוח), אני בטוח שזה ירוץ חזק באתר. ורק מחשבה – אולי אם אנחנו נהיה נחמדים לאחרים, יחזירו לנו בנחמדות כשנצטרך. אולי…

        3. אני מבין את דעתך אבל אני חושב שהיא מפספסת. אף אחד לא עושה שום דבר על הגב שלנו. כן יש כאן תוכן שנוגע לענייני NBA. דהיינו משהו שממש מעניין את קוראי האתר והוא מגיע בחינם. אז אם כל מה שמפריע הוא הקישור לרכישת הספר אפשר להתווכח על זה.
          האתר מהווה באופן קבוע במה גם לכותבים אחרים שלא משתתפים כאן באופן קבוע ועל הדרך זה לפעמים מכניס אותם למעגל המשתתפים. אז אם יש כאן גם סיכוי שחס וחלילה הם יתרמו בעתיד מזמן לאתר זה נראה לי משתלם.
          בכל מקרה אני מקווה שגם כשאחד מאיתנו יחליט לעשות את הצעד הזה ולנסות לפרסם בעצמו (למטרת רווח שומו שמים), הוא יזכה כאן לכל הפרסום הראוי וגם באתרים "אחים" לנו.

    2. יאיר איזה כיף לדעת שיש לך ספר בדרך. ( או שלא?) אגב גם אני חושב שחשוב השיתוף אבל זה הוגש בצורה אגרסיבית מידי כפרסומת כולל הקטע מהפייס.

          1. הראשון שאשמח לפרסום על זה הוא אני. גם אגרסיבי וישיר במייל.
            אגב אם אינני טועה אפילו הספר האלקטרוני דל מולי על ניו אורלינס לא קיבל חשיפה באתר( אני במקרה נתקלתי בו דרך הפייס) ובוודאי לא כזו.

    3. יאיר, האם ESPN, SI ודומיהם מתרגמים מאמרים מהופס? האם כותבי טור הדעה שלהם מבססים את דעתם על טורים בהופס?
      זכותך לא לאהוב את המדיניות, אבל אין בטור הזה שום דבר יוצא דופן שלא קורה באתר יום ביומו.

    4. יאיר – אני חושב שחלק מהמטרה של האתר שלנו היא לסייע בקידום תרבות הספורט בישראל, וה-NBA בפרט כמובן.

      בהתחשב בכך שזה ספר ה-NBA הראשון שיצא בשנים האחרונות, אני אפילו שמח שיש לנו חלק, גם אם הקטן ביותר, בקידום ההוצאה שלו לאור.

  12. אפלטון, לגבי החוק

    אז אם שחקן נניח עומד מול הסל על הקשת, ושחקן רץ מהצד וקופץ על הטעיה במטרה לחסום אותו, עכשיו הוא לא הולך לפגוע בו, הוא בכלל באוויר… מותר לשחקן על הקרקע פשוט לקפוץ לכיוונו וליירט אותו ?

  13. אליל ילדות , גופיה מס' 7 לעד תהיה המספר שלי , בפעם הראשונה שהטבעתי עם כל ה 1.83 שלי הקדשתי את זה לו וככה בדיוק רציתי לשחק כל חיי ( עד הקרסול השבור ) . בעיניי אחד מחמשת הגארדים הטובים בהיסטוריה

  14. הזמנתי את הספר. יש ריח של הונאה. לא לוקחים כתובת .. חשבתי שיקחו הכתובת אחרי התשלום …. עכשיו רודף אחריהם…..

  15. יאיר אני באמת לא רואה בזה שום שמץ פגם. זה בדיוק תוכן שמתאים לאתר שלנו, וזה סבבה לגמרי לתת כאן במה כזאת לכתיבה כזאת.

  16. שלום לכולם,

    קודם כל תודה רבה להופס על הבמה. ותודה רבה להרבה אנשים פה על הפרגון. ותודה גם לאנשים שפחות מפרגנים או מבקרים – הכל באהבה.

    לגבי עניין הכתובת – יש לכתוב תחת "מידע נוסף". לצערנו זה לא משהו שאנחנו יכולים לשלוט בו, אבל גם אם מישהו לא רושם – אנחנו יוצרים עמו קשר בהקדם ושולחים. אין פה הונאה 🙂

    ולגבי פרגון הדדי – יש פה רמה גבוהה של כותבים וקוראים. המטרה של כולנו לדעתי היא ליצור יחד קהילת ספורט מגוונת, עשירה וברמה גבוהה. לכן שיתוף וכבוד הדדי בין כולם זה חשוב.

    אני כבר לא עובד בידיעות, אבל אם מישהו מוציא ספר NBA, זה בהחלט אירוע גדול וחשוב שיחייב אותי, באהבה, גם לפרגן

  17. השם הפרטי קווין הוא השם הפרטי שאפשר להרכיב ממנו את הקבוצה הטובה בכל הזמנים (ובפרט חמישייה) מבין כל השמות הפרטיים וכך ג'ונסון בין שמות המשפחה.
    חמישיית קווין: ג'ונסון, דוראנט, מקהייל, גארנט, ויליס. אם כוללים שם אמצעי, אז החמישייה יכולה להיות: ג'ונסון, מרכוס ג'ונסון, דוראנט, מקהייל, גארנט.
    חמישיית ג'ונסון: קווין, מרכוס קווין, גטי, גאס ג'ונסון, מג'יק.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט