יומן בוסטון סלטיקס (1) – מאת הגולש יונתן סולומוביץ'

לוגו בוסטון סלטיקס

סלטיקס ג'ורנל

מה היה לנו עד כה?

  • פתיחת עונה מרשימה + סיום רצף הנצחונות: דווקא לאחר הפציעה של שחקן הפרנצ'ייז החדש של הסלטיקס, גורדון היווארד, הסלטיקס הצליחו לצאת מההלם שנחת על הקבוצה בתחילת העונה והקבוצה רצה אל רצף לא צפוי של 16 נצחונות. הרצף הזה כלל משחקים בהם בוסטון שיחקה גם ללא קיירי או הורפורד, ואף כאשר שניהם חסרים בו זמנית. הרצף הזה הוא עדיין הארוך ביותר שקבוצה הצליחה לייצר במהלך העונה הזו. ואולי האספקט המעניין ביותר: בוסטון הצליחה לייצר ניצחון בשמונה משחקים בהם היא הייתה בפיגור במהלך הרבע הרביעי.
    הרצף הסתיים ולאחרונה הקבוצה נמצאת במן SLUMP, אשר בא לידי ביטוי בארבעה הפסדים בשמונת המשחקים האחרונים, כאשר ההפסדים מגיעים מול יוטה בבית ללא גוברט ופייבורס, למיאמי בבית ללא כל החמישייה פרט לוויטרס ולספסל של הניקס, אשר ניצחו גם ללא שום תרומה מצידו של פורזינגיס. עובדתית, הקבוצה שיחקה כרגע הכי הרבה משחקים משאר קבוצות הליגה (35 משחקים. הכי הרבה אחריה? 32). זה יכול להועיל עבורה, כאשר בהמשך העונה העייפות מצטברת והלו"ז דווקא יתרווח, אך הבעייה שניתן לצפות בה יותר, מאוד ברורה לטעמי: ההתקפה הבינונית שלה. הקבוצה מאוד נשענת על היכולת של קיירי לפתוח את המשחק "חם". במידה וזה קורה, היריבה רודפת אחריו ושחקנים אחרים מצליחים למצוא מקום עבור עצמם בהתקפה. כאשר זה לא קורה באותו לילה, אין לקבוצה כל כך למי לפנות במקום לקיירי. בדומה לעונה החולפת, היריבות בעיקר עטות על הרכז של בוסטון, ושאר הקבוצה מתקשה להעניש על כך. נכון, כרגע הקבוצה נפגעת מאוד עקב חסרונו של מוריס, שאמור להיות הכלי ההתקפי הכי יציב שלה מהספסל, אך גם איתו אין לבוסטון כל כך מה להציע בהתקפה מצד הספסל שלה.
  • הורפורד משופר – זה לא בהכרח בא לידי ביטוי בסטטיסטיקה (שמתחילה להתייצב כמו הנתונים מהעונה החולפת), אלא בעובדה הפשוטה שהורפורד כנראה חש יותר בנוח לאחר שנה ראשונה בבוסטון. הוא נראה יותר מחובר לנעשה גם בהגנה וגם בהתקפה. איפה ניתן לראות זאת בצורה הכי בולטת? בהתקפה זה יותר קל לזיהוי, כאשר הפיק אנד רול עם קיירי כבר עכשיו הוא אולי הכלי הכי יעיל שיש לקבוצה להציע כתרגיל בהתקפה. בהגנה זה בא לידי ביטוי בכך שהורפורד ברוב העונה מוצב בעמדה העדיפה עליו, פאוור פורוורד. למרות שזה אומר שברוב המשחקים הוא מוצב על סטרץ' 4 או אף השחקן הקדמי הכי טוב של היריבה (פורזינגיס, יאניס וסימונס הם רק חלק מרשימת השחקנים), הוא מצליח לשמור עליהם בצורה יעילה.
    השאלה המתבקשת כמובן, היא: "האם זה אומר ששיטת הרכב הפורוורדים של סטיבנס לא ניתנת כרגע ליישום, כאשר ההרכב הכי טוב של הקבוצה הוא דווקא עם ביינס בחמישייה?"
  • השתלבותו של קיירי – גם קיירי לא תורם בצורה שונה מהתרומה בקדנציה בקאבס. חלק יגידו שזה מראה לא מרשים, אך אני דווקא חושב שזה סימן חיובי לגביו. גם כאשר הוא משחק בקבוצה שמקיימת שיטת משחק שונה לחלוטין ממה שהוא חווה בקאבס (הן בהגנה והן בהתקפה) ולמרות שסביבו קיימת קבוצה שהיא כמעט חדשה לחלוטין ומכילה כמות רוקיז שתופסים שליש מנפח הסגל, הוא תורם המון בהתקפה ואף נראה סביר בהחלט בהגנה. רובנו כבר מכירים את היכולת שלו "במאני טיים". העונה והוא ולברון מחליפים כל לילה מיקום בין #1 ל-#2 בקטגוריית כמות הנקודות באותו פרק זמן של המשחק. מה שחשוב לשים לב לגביי קיירי כרגע היא העובדה שבכל חודש ממוצע הנק' שלו גדל (אוקטובר 21.9, נובמבר 24.1, דצמבר 27.9), אך ממוצע האסיסטים יורד (5.7, 4.9, 4.1 בהתאמה). היכולת של הקבוצה בהתקפה תלוייה כמובן בתנועת כדור בין כלל השחקנים, אך עדיין הכל אמור להתחיל מקיירי, ובתור קבוצה שכרגע איננה מבריקה בהתקפה, אולי כדאי לו לקחת יוזמה אישית ולראות איך אני כשחקן עומד ברף הציפיות שהצבתי לעצמי ואני מנסה להגיע לפחות לאזור ה-6 אס' למשחק.
  • השיפור של רוזייר ומה זה אומר מבחינתי לקבוצה – בעיניי הוא רוזייר השחקן השני בקטגוריית משתפר העונה, שני רק לבראון. אך לעומת ג'יילן, רוזייר מקבל פחות זמן על הפרקט. החשיבות של רוזייר לקבוצה היא עצומה כרגע והוא חשוב בגלל היכולת האתלטית העצומה שלו שמאפשרת לו אחד מהגארדים המובילים בתחום הריבאונד. השיפור של רוזייר בא בעיקר לידי ביטוי בהתקפה, כאשר הוא קולע כבר 8.3 למשחק לעומת 5.5 למשחק בעונה החולפת. אם אני סטיבנס, אני דוחף את רוזייר להפוך לגארד מצטיין בחסימות (בסגנון וויד) וממשיך להטיף לשיפור מקו ה-3. אולי מוסר גדול הוא לא יהיה, אבל 3 אס' למשחק זה די והותר מהספסל. ואם אני איינג', השיפור של רוזייר חשוב לי מאוד עבור המו"מ העתידי שלי אל מול סמארט והאפשרות שאולי, איכשהו, קבוצה אחרת תתחרה על שירותיו ותקשה על השארתו בסגל.
  • ת'ייס ואוג'ליי, שחקנים למשימות מיוחדות – 2 שחקנים שעד כה מפתיעים לטובה. גם הם רוקיז כרגע, אך ת'ייס כבר ווטרן מבחינת כמות השנים שהוא שיחק באירופה. בתור הגבוה השלישי בקבוצה, הוא תורם בדיוק בנקודות שהקבוצה צריכה אותו. אם זה בטיפ-אין תחת הסל, במאבק על ריבאונד, ביכולת לחסום זריקות בהגנה ובעיקר בלהיות פרץ של אנרגיה מהספסל. אוג'ליי לעומתו משמש גם הוא למשימות מיוחדות. אצלו זה בעיקר 3-D ועד כה הוא מעניק לקבוצה יכולת לא רעה כלל. עם המבנה גוף שלו כרגע (שוקל כמו לברון כבר בגיל 23!) והפוטנציאל קליעה מה-3, לבוסטון יש אולי סיכוי להצליח להפוך אותו לשחקן ספסל אפקטיבי בסגנון קראודר.
  • דאבל ג'יי משחקים מעבר למצופה – היה ברור שכאשר היווארד סיים את העונה שחקנים יצטרכו להיכנס למשבצת שלו ולתרום לקבוצה במקומו. בגלל שהיווארד הוא עדיין שחקן בעל קומה בליגה ואול-סטאר בשיא הקריירה שלו, היה ברור ששחקן אחד לבדו לא ישלים את החסר.
    מאידך, לא בטוח שרוב האנשים היו מהמרים בתחילת העונה שאת העומס יתלו בעיקר צמד הצעירים המבטיחים בקבוצה, ג'יילן בראון וג'ייסון טייטום. מה מרשים בצמד השחקנים הללו?
    נאמר עליהם המון וחבל שנעמיק לחינם, אז אציין את הדברים החשובים בעיניי והפחות ניתנים למעקב סטטיסטי.
    בראון מבחינתי מרשים לאו דווקא בגלל השיפור הכללי שלו כמעט בכל אספקט במגרש. הדבר המרשים ביותר לטעמי הוא דווקא הדבר הראשון שיבלוט ממנו כשרואים אותו ואלו תכונותיו הפיזיות. בראון פתח את העונה כשהוא שוקל 102 ק"ג. זה אותו המשקל של גורדון היווארד כרגע בגיל 27 ורק 5 ק"ג פחות ממה שקינג ג'יימס שקל באותו טווח גילאים. לצד מסת גוף הגבוהה, בראון עדיין האתלט הכי טוב בקבוצה. מה שמפריע לי כרגע הוא שאיכשהו הגענו למצב שבראון הוא הסקורר השני בקבוצה, והוא זורק הכי הרבה זריקות פר משחק – שני רק לאירווינג.
    לצד בראון ישנו את טייטום שמראה כבר בגיל 19 יכולות סגוליות בהתקפה, כאשר 2 הנקודות חולשה העיקריות שצויינו לגביו (פרט למסת גופו שאותה הוא יצטרך כמובן להעלות) הן היכולת שלו בהגנה והאחוזים מהשלוש. אז מבחינת ההגנה הוא הפתיע עד כה ובעיקר הודות למוטת ידיו, הוא מצליח להקשות על זריקות היריב, לחטוף לא מעט (0.9 פר משחק) ולקחת לא מעט ריבאונדים (שני בקבוצה יחד עם בראון עם 5.7 פר משחק), למרות היותו בעל מבנה גוף צר.
    אך הבעייה כרגע עם טייטום אינה בהכרח קשורה אליו. למרות היכולות הגבוהות שלו בהתקפה, ישנם בקבוצה לא פחות מ-5 שחקנים שזורקים יותר ממנו במהלך משחקים. שניים מהם הינם הצמד הלא אפקטיבי בצד זה של המגרש, סמארט ומוריס. ממש שערורייה. חלק מהמצב הזה נובע עקב מחסום מנטאלי שקיים בטייטום כרגע. הוא מעדיף למסור לא מעט מהפעמים למרות שבאותה נק' זמן עדיף שינסה לזרוק.

 

מה חשוב לשים לב אליו לקראת היומן הבא?

  • הדד ליין. העונה הוא הוקדם לשבוע לפני האול-סטאר וזה אומר שכבר ב-08/02 הקבוצות יצטרכו לסכם את הסגלים שלהן מבחינת אפשרויות הטריידים.
    לבוסטון אושר שימוש ב-DPE ולשם כך הוענק לה חריגה של לא פחות מ-8.4 מיליון דולר.
    בוסטון יכולה להשתמש בחריגה רק על שחקנים עם חוזה מסתיים ועל שחקן אחד בלבד וגם לא כחלק מטרייד של החריגה ועוד שחקנים נוספים.
    כלומר, ניתן להעניק את החריגה עבור שחקן אחד ובוסטון יכולה להציע מקסימום גם בחירות דראפט לצד החריגה.
    אני אישית הטפתי רבות על 2 אופציות שנראות לי כרגע הכי סבירות: לו ווילאמס מהקליפרס, או בלינלי מההוקס. לו וויל יוסיף בוודאות יכולת התקפית לקבוצה, אך הוא לא שומר טוב ונמוך ורזה מדי בכדי לתפקד ביעילות בעמדה נוספת פרט לעמדת הרכז (בה כבר יש לקבוצה 3 שחקנים). בלינלי לעומתו, יוכל אפילו להשתלב בעמדת ה-3 בהרכבים יותר נמוכים (כמו שסמארט מוצב בה לעיתים), הוא מסוגל לשמור מעט טוב יותר (בעיקר עקב שלד גופו הגדול יותר) והוא גם בא כבר ממערכת דומה לזאת שהסלטיקס מריצים בהתקפה (שיחק בספרס).
    אני אישית לא חושב שהקבוצה תפסיד כאן זמן עבור הצעירים שלה, כי מדובר על שחקן שמשלים כרגע חסך לקבוצה והדקות יכולות לבוא בעיקר מהזמן שלארקין ומוריס מקבלים.
    יתרה מכך, שימוש ב-DPE מעניק לקבוצה את הגמישות להעביר את לארקין ואולי שחקן נוסף עבור נכסים או אפשרויות אחרות שיכולות להועיל לקבוצה בעתיד. אין גם ככה צורך לקבוצה בפתרון ארוך יותר מהעונה הזאת, כי היווארד יחזור בעונה הבאה וצריך לראות איך הוא יראה לפני שגם בכלל קובעים מה נכון לקבוצה הזאת בטווח הארוך (כמו טרייד על AD שכל הזמן אוהבים לציין בהקשר לקבוצה). העונה, הקבוצה צריכה להיות מרוכזת בעיקר בשילוב קיירי בקבוצה והעברת השרביט אליו, בהמשך שילובו של הורפורד בקבוצה ובהמשך פיתוח הצעירים שלה.
  • המאבק מול הקאבס בטבלה והחזרה הצפוייה של תומאס.
    אני אישית מאוד מתקשה לשנוא את הקאבס כרגע, עקב הצירוף של IT. יש בי רצון עז לראות אותו מגיע לפיינלס ועקב הפציעה של היווארד, אני אפילו תומך בכך שהשנה הקאבס יגיעו שוב לפיינלס ונראה איך הם יתנו מאבק נוסף לווריורס (שמצידם צפויים להתקשות במערב, אם CP3 וקאווי יצליחו לחזור לכשירות ולהיות בריאים בפלייאוף).
    אם תומאס חוזר לכושר, קשה לי להאמין שהקאבס לא יקחו את המקום הראשון במזרח כרגע, אלא אם ביוזמתם האישית הם יורידו את הרגל מהגז ובוסטון לא יתעייפו בהמשך הדרך (וזה יכול לקרות ואולי אף קורה כבר עכשיו, כי העומס על שחקנים רבים שלא רגילים לעומס כזה, הוא גדול בקבוצה כרגע – המון רוקיז שלא רגילים ללו"ז כזה, פציעות נוספות שמעמיסות אף יותר על הרוטציה וכדומה…).
  • שיפורים ושינויים שאני אשמח לראות:
    הענקת הזדמנויות נוספות בהתקפה לטייטום, גם על חשבון בראון ובעיקר על חשבון סמארט.
    2. מיקוד של בראון בצד ההגנתי והתמקדות בהתקפה בעיקר בנק' שמגיעות במשחק מעבר ובשלשות (שמגיעות בעיקר מהפינות). הוא בעיניי יהיה יותר יעיל כך עבור הקבוצה.

 

נתראה ביומן הבא באזור פגרת האול-סטאר.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 59 תגובות

  1. תודה על הפוסט המחכים.
    אני לא יודע, דווקא במיוחד לאור המשחק שלהם לאור הזרקורים אתמול, אם הם יצליחו לעמוד בלחץ בפלייאוף.
    איכשהו נראה לי שהם עדיין לא שם.

    1. הם לא והגיוני שזהו המצב. היווארד חסר והם עדיין בכללותם קבוצה צעירה בלמידה. ועוד לא ציינו את העובדה שהם הורכבו מחדש הקיץ.

  2. ככה צריך להראות יומן של קונטנדרית –
    סופר מקצועי, מקיף, מעניין, ורהוט.

    2 הסנט שלי על הסלטיקס:
    פתיחת העונה קצת משקרת, אז רצף הניצחונות הגיע על גלי כמות גדולה של מוטיבציה (הפציעה של הייוורד, הרצון של קיירי להוכיח את עצמו), ומזל (9 מתוך הניצחונות ברצף היו בהפרש חד ספרתי).
    גם רצף ההפסדים (6 מתוך 11 המשחקים האחרונים) קצת משקר,
    היות עכשיו המזל משחק נגד הסלטיקס (4 מ-6 ההפסדים הם בהפרש חד ספרתי).

    נקודה נוספת היא הריבאונד.
    עד סוף רצף הניצחונות, הסלטיקס היו בצמרת הליגה באחוז רב' (עמדו על 53%),
    ב-11 המשחקים האחרונים, האחוז שלהם צנח ל-46.7% (מקום 28 בליגה בתקופה המדוברת).
    זה הפרש מהותי, וכאשר משחקי הקבוצה נוטים להיות צמודים, ההפרש הזה של עוד 2 או 3 פוזשנים למשחק, זה ההבדל בין ניצחון להפסד.

    1. מסכים עם כל מילה , בעיית הריבאונד בלטה אתמול במשחק מול וושינגטון ב3 הדקות האחרונות של המשחק.

    2. ByJayKing: Since the day the winning streak ended, the Celtics have essentially morphed into last season's team.

      2016-17: ORtg 108.6, DRtg 105.5, Reb% 48.5.

      Since Nov. 23: ORtg 108.6, DRtg 105.9, Reb% 47.5.

      גם הסטטיסטיקה לא מתווכחת איתך. מסכים עם דברייך

    3. אגב גיא, בנושא הריבאונד עניתי כאן במקום אחר, אך דעתי זהה לזאת שאתה מחזיק בה – אם הם היו בטופ בתחום הזה ספציפית, הם גם יכולים להיות שם באופן די קבוע. מדובר על רצון והשקעה ואני חושב שהרבה יתרום אם תהיה היררכיה ברורה יותר בקבוצה מבחינת קליעה וזריקות. הרבה מהצעירים נדרשים לבצע יותר ממה שהם רגילים, עקב חסרונו של GH, וייתכן שזה מקשה על חלקם לתרום בצורה שהם טובים בה ורגילים אליה.

      אני רותה לראות את בוסטון לאחר שמוריס יבריא לחלוטין ויעחה מהספסל עם עוד חיזוק התקפי. שניהם לצד ת'ייס/אוג'ליי, סמארט ורוזייר. זה ספסל שאמור להיות מאוזן הרבה יותר.
      מבחינת החמישייה – אולי רק לגרום לטייטום לזרוק יותר. גם על חשבון בראון אם צריך, כי כרגע אני הייתי מעדיף שרוב האנרגיה שלו תושקע בהגנה ובהתקפה היא תנוצל בעיקר לניצול הזדמנויות שמעניקים לו (נק' במתפרצת, חדירות נוחות לסל במיס-מאץ' וקאץ' אנד שוט מהפינות).

    1. מבין אותך. זאת קהוצה צעירה וחדשה.הם עןד לא יודעים ליישם סלטיקס פרייד כמו שבלייקרס לומדים ליישם מחדש את גישת השואו טיים.

      ההיגיון הבריא אומר שזה יבוא בסוף.

  3. אחלה ניתוח מפורט.
    צריך לזכור שזו קבוצה מאד צעירה.
    נראה לי שהפציעה של היווד הכריחה את קיירי להיכנס למקום שהוא תמיד רצה – להוביל.

    1. זה בהחלט העניק לו מקום יותר גדול להכנס לקבוצה כמו שרצה מבחינת ההובלה והמנהיגות, אבל אני לא חושב שהיווארד היה מקשה עליו בנושא אם לומדים להכיר את האופי שלו. בנוסף, החיסרון שלו יוצר יותר לחץ מההגנות עליו ולטעמי הוא עדיין מתרגל למצב הזה.

      אגב – בגלל זה יהיה מעניין לראות איך IT יראה בקאבס כשצריך להתרכז קודם בלברון.

  4. זו קבוצה מאד צעירה וכמו שרצף הניצחונות לא העיד על המון, גם ההפסדים לא.
    אני לא לגמרי בפנים לגבי ג'יילן בראון. נראה שומר שיכול להיות מהטובים בליגה + לתת תרומה התקפית סבירה (לא מזלזל, בליגה בה לשחקנים כמו רוברסון ההוא ממפיס שלא עולה לי השם שלו ובואן יש מקום בחמישיה, שחקן שיכול לתת את התרומה הזו בלי שההגנה של הקבוצה השניה תוכל לוותר עליו, הוא נכס אדיר).
    טאטום הרבה יותר יציב ממנו בהתקפה, מסכים שכדי שהסלטיקס באמת יקפצו מדרגה הוא צריך להיות חלק משמעותי יותר ולשמור על אותה יעילות ולא בטוח שיכול לעשות את זה (לדעתי יכול, אבל ממש לא בטוח שכבר העונה).
    יהיה מעניין לראות לגבי הורפורד. הוא מושלם לשיטה אבל לא לגמרי מתאים לחלון הזמנים של הקבוצה. בן 31 ובתור גבוה אפשר לצפות שהניידות שלו תהיה בירידה, ואפילו חדה בשנים הקרובות.
    בגלל שבראון וטאטום מראים סימנים לכך שאפשר לבנות עליהם, צריך לקבל עליו משהו וזה הזמן. הבעיה שאני לא רואה מי (חוץ מדיוויס שהוא פנטזיה לא ריאלית במיוחד) בגיל המתאים ויכול להכנס למשבצת שלו.

  5. 15 השניות שלי

    קודם כל יופי של פוסט, נהניתי לקרוא.
    מסכים לגמרי שאיינג' בלית ברירה צריך להגדיל את כח האש והחלופות שנתת מתאימות. אני מעדיף את בלינלי.
    מסכים לגמרי שזה שרוזייר וסמארט זורקים יותר מטייטום זו שערורייה.
    דיברת על הסטטיסטיקה של קיירי השנה לעומת שנה שעברה בקבס ואני שואל כמה דקות שיחק קיירי בממוצע בעונות שעברו בקבס לעומת העונה בבוסטון?

    1. 35 בעונה הקודמת לעומת 32 בנוכחית.
      1.7 נקודות יותר ל-36 דקות 0.5 אס' פחות, השאר די אותו הדבר.
      כדאי לציין שקליבלנד קלעו 110 נק' למשחק ובוסטון השנה 103.
      ה- usg שלו עלה אבל בצורה זניחה, היה גבוה גם בשנה הקודמת.

      1. תודה

        צריך לזכור שבבוסטון הוא הכוכב הראשי ואין לו שחקנים כמו לאב ולברון שהם סופרסטארים בעצמם בעיקר לברון שהוא השחקן הכי טוב בעולם בשנים האחרונות. את השיקולים האלה חייבים גם כן לקחת בחשבון. בתכלס היינו מצפים שישחק יותר, בפועל הוא משחק פחות. פחות מלברון, פחות מראס, פחות מהארדן. בסטטיסטיקה לא נכנס מה ששחקן לא עושה בגלל שהוא בחוץ 🙂 ללא ספק בוסטון הורידה רגל מהגז בכל מה שקשור בדיפנס, לדעתי זו גם טקטיקה להקטין סיכונים. מאמין שאחרי פגרת האולסטאר, אם כולם יהיו בריאים, הסלטיקס שוב יחזרו לדיפנס של תחילת העונה.

  6. פוסט ענק.מרגיש שעדיין לא ראינו את בוסטון האמיתית, זו לא קבוצה שאמורה להפסיד ברצף אבל גם לא שווה 16 רצופים.אני מאמין שעדיין יסיימו טופ 3 במזרח ובפלייאוף יהיה להם לא קל מול וושינגטון/טורונטו.
    לבוסטון לדעתי חסר עוד ביג מן איכותי, סטייל אוקפור/פייבורס/מונרו.אולי איינג ישיג כזה בהמשך

    1. אני אישית חושב אחרת לגביי נושא הריבאונד. עד העונה הקודמת האמנתי שחסר לבוסטון גבוה עם יכולות בנושא, אך העונה הוכח לנו אחרת והקבוצה מתנהלת בדומה לגולדן סטייט – מספר שחקנעם ארוכים ואתלטים שפועלים יחדיו בנושא. בראון, טייטום, רוזייר, סמארט ות'ייס תורמים המון לצד הורפורד וביינס. ריבאונד הוא עניין של רצון כשמדובק בבוסטון. יותר מכל בעייה אחרת בתחום.
      אי לכך, אני אישית לא חושב שקריטי עבורם החיזוק בעוד גבוה. בעיקר כשיש קושי להשיג אחד איכותי בכל שיטה (טרייד, החתמת FA, דראפט..).

      אם כבר, בוא נסתכל על זה אחרת – בשביל שלמשל רוזייר, סמארט, ת'ייס ובראון התעסקו במה שהם טובים בו (ריבאונד), הקהוצה צריכה להתחזק בשחקן שיתרכז בעזרה ההתקפית ויתרום נקודות באופן קבוע. אני מאמין שזה ייצור סדר וארגון ויתרום בבעייה, אך שוב – העניין הכי קריטי הוא לגעת ברצון. כי יכולת יש (הם היו העונה טופ 5 בריבאונד וזה לא כמו עניין של קליעה שרצף קבוצתי יכול להפסק. אם הוכח שהם יכולים להיות שם, אז הם יכולים להיות שם באופן די קבוע).

  7. יהיה טוב סולומוביץ'.
    גורל העונה יהיה תלוי בכמה הצעירים יצליחו להביא את עצמם לידי ביטוי ושיפור תוך כדי שמירת המערכת הקבוצתית.

  8. אני לא אתפלא אם בוסטון יחפשו טרייד לביינס או לסמארט, כי יש סיכוי סביר שהם יוכלו לשמור רק על אחד מהם בעונה הבאה.

    טרייד עבור שחקן כנגד חריגת הפציעה הוא כמעט חובה לדעתי, לא רק כדי לתת עוד פוש קטן העונה, אלא גם בגלל שבוסטון חייבים עוד משכורת ג'אנק על הפיירול שלפחות תהיה להם את האופציה להשתמש בה בטרייד בקיץ, ולכן גם עדיף שזה יהיה חוזה גבוה ככל האפשר.

    אחת הבעיות הגדולות בגמישות של הקבוצה בטריידים היא שכל שחקן שמרוויח בבוסטון יותר מכמה גרושים הוא שחקן רוטציה חשוב ותורם.
    כלכלית – זה נשמע אידיאלי.
    אבל מעשית מבחינת טריידים זו מגבלה ובעיה לא קטנה.

    1. דדי, מסכים איתך לגביי הטרייד על סמארט וביינס מכורח המציאות לגביהם כלכלית, אבל לגביי חריגת השכר, אני לא בטוח שאפשר ליישם אותה בצורה שציינת (טרייד על אותו שחקן בקיץ) כי אפשר להשתמש בה רק על חוזים מסתיימים ואני מניח שהליגה הטילה מגבלות מסויימות שיקשו על סיין אנד טרייד רגיל ע"י קבוצה שמשתמשת בחריגה מהסוג הזה. אם אני טועה אז אשמח שתשתף את דעתך בנושא.

      1. הטרייד אמור להתבצע עוד העונה.
        ואז בקיץ, אם צריך ואם השחקן יסכים, אתה יכול לעשות לו סיין אנד טרייד כשהמשכורת שלו לצורך הטרייד יכולה להגיע עד ל 120% מהמשכורת הקודמת שלו.

        אז אם הטרדת עכשיו עבור מישהו כמו בלינלי (6.6 מיליון), אז תיאורטית אם בקיץ אתה זקוק לעוד חוזה/שכר כדי לשלוח בטרייד עבור שחקן עם חוזה גדול, אתה יכול עקרונית להחתים את בלינלי על 8 מיליון בסיין אנד טרייד מה שמאפשר להביא עד 13 מיליון חזרה (או כחלק מטרייד עם שחקנים אחרים עבור חוזהאפילו יותר גדול כמובן)…

        אבל אם לא עשית את הטרייד והאופציה הזו לא היתה קיימת בקיץ, אז היית צריך לשלוח משכורת/ות של 8 מיליון מהסגל הקיים כדי לעשות את הטרייד, וכמו שכתבתי – במקרה של בוסטון מדובר בהגדרה בשחקן או אפילו שחקנים שחשובים לקבוצה.

        בקיצור, ניצול של החריגה לטרייד עכשיו לא רק שיכול לעזור קצת על המגרש העונה, אלא שגם יתרום משמעותית לגמישות שלהם באפשרויות לטריידים בקיץ (אם לשחקן שיביאו יש חוזה מספיק גדול).

        1. הבנתי. תודה רבה על המידע.

          ממה שאני מכיר מבחינה של מקורות אמינים, בוסטון מאוד פעילה בשוק והיא רוצה לנצל את החריגה, אבל אני חושב שהם מחפשים לנצל אותה באופן המקסימלי ולהביא את השחקן הכי טוב שיוכלו לאור המציאות.
          "המציאות" – מבחינתי אומר ששה גם לנסות ולנצל את המצב של ממפיס והקליפרס עם אוונס ולו וייליאמס, שהינם בעלי חוזה מסתיים בקבוצות לוטרי כרגע. אני מאמין שלפי החישוב מצד הקבוצה, אלו המטרות הראשיות, כאשר יש רחשים גם על אורלנדו, אבל אני חושב שמהם יגיע גבוה מבחינה הגיונית (אולי דיברו איתם על ווצ'ביץ' תמורת סמארט וביינס).

          1. מה יש לאורלנדו לעשות עם סמארט או עם ביינס ?
            תכלס, איכות השחקן שבוסטון יוכלו להביא עם החריגה תלויה באיזה בחירת דראפט או שחקן צעיר הם יהיו מוכנים לתת בתמורה.

            צריך עוד לראות אם הקליפרס או הגריזליז יחליטו ללכת על טנקינג.
            בכלל לא בטוח במקרה של הקליפרס ולו וויליאמס, אבל נראה קצת יותר הגיוני במקרה של ממפיס, למרות שבאופן אירוני אם יחליטו ללכת על זה עד הסוף, זה בסופו של דבר יפגע בבוסטון מבחינת בחירת הדראפט של ממפיס בעונה הבאה.

          2. נראה לי שיש להם קצת מה לעשות איתם.
            ביינס יהיה סנטר מחליף עבורם וביומבו יפתח ליד גורדון. סמארט יהיה אולי הפרוייקט החדש בעמדת הרכז.

            היי, אני לא אומר שזה רעיון מושלם (או אפילו קרוב לשם), אבל שנה הבאה ווצ'ביץ' בשנת חוזה ואם הוא לא ירצה להשאר אז המחיר עליו הופך לנמוך בהרבה. הוא גם ככה בשנת שיא ביכולת שלו, אז עבור מועדון שלא מתקדם יותר מדי כרגע, זה עשוי להיות פתרון טוב לצבןר כרגע עוד נכסים במקום משכורות כבדות על הפיירול המנופח מדי גם ככה.

            זה לא אידיאלי עבורם וברור שהוא לצד גורדון זה קו קדמי לא רע בכלל, אבל כלכלית זה אולי עדיף עבורם כרגע אם מסתכלים לטווח הארוך של המועדון.

          3. ורק שיהיה ברור מדבריי – אני חושב שסמארט יקבל חוזה נמוך יותר מווצ'ביץ', בלי קשר למי שתעניק לו אופצייה כזו.

          4. אני לא רואה שום הגיון בסמארט לאורלנדו או סיבה שיהיה להם איזה עניין בו.

            והם בטח לא צריכים את ביינס כשיש להם את ווצ'ביץ'.

  9. אמש ראינו את הבעייה העיקרית: אין לקבוצה "GO-TO GUY". קבוצה של שחקנים ממוצעים עד טובים אבל הם חייבים כוכב, וקיירי בינתיים נראה לי הרבה יותר מדי עצור, כאילו הוא מתבייש להפוך לראסל ווסטברוק של הקבוצה. אייזיה תומאס לא התבייש; קיירי בינתיים טוב, אבל לא טוב מספיק ולא אנוכי מספיק.

    מה לעשות. אני גם לא אוהב את בראד סטיבנס. יותר מדי רגוע. יותר מדי נון-צ'לנטי. הסלטיקס צריכה מישהו שיטריף אותם. ההפסד אתמול הראה את כל הבעיות ב-48 דקות.

    1. שנה שעברה הם היו עם 14 הפסדים בשלב הזה של העונה.
      נכון לעכשיו הם בקצב של כמעט 60 נצחונות.
      בין אם אירוינג יותר גו טו גאי מתומאס או פחות, או לא משחק אנוכי מספיק מבחינתך, נכון לעכשיו השוואה לשנה שעברה מוציאה אותם טובים יותר.

    2. מנחם, הגיוני שאין לבוסטון מספיק GO TO GUY. האולסטאר השני חסר להם.

      יעזור להם שמוריס יחזור כבר לכשירות מלאה ויוסיפו ליגו בספסל עוד שחקן עם אוריינטציה התקפית, אשר יכול להוביל את ההתקםה מהספסל מבחינת סקור (נניח כמו טייריק אוונס ולו וויליאמס – שדוסר לפני כמה ימים שבוסטון הייתה איתם בקשר כללי על טרייד, אך עוד לא ידוע מה דובר שם ואם יקרה משהו בעתיד).

  10. אחלה יומן . כדי שבוסטון תרוץ למעלה היא חייבת ביג מן איכותי ועוד שחקן התקפה טוב וותיק שיעלה מהספסל

    1. ביג מן רוב הליגה צריכה, אבל לא קל למצוא כאלה שיכולים לרוץ גם בכדורסל הפרוגרסיבי שרץ היום.

      לגביי שחקן ספסל אני מניח שרובנו מסכימים שזה נושא שנדרש לתת עליו יותר דגש מבחינת הנהלת הקבוצה, אך אני מניח שגם איינג' רוצה לראות את מוריס בפעולה מהספסל כשהוא בריא לחלוטין לפני שהוא מבצע מהלך כזה או אחר.

  11. תודה יונתן. קיירי ייקח על עצמו יותר ככל שתעבור העונה, הוא בזמן הסתגלות ומנסה להתאים לשיטה. זה נחמד דווקא שיש לכם עונה בלי לחץ בעקבות הפציעה של הייווארד, וזמן להכניס את כל הסגל החדש לגמרי לעניינים.
    תכלס להמשך הכי חשוב להפוך את בראון לאיום אמיתי מהשלוש. כרגע הוא עומד על 4.5 זריקות לשלוש ב40%. תעשו את זה 6-7 זריקות למשחק. ההתקפה שלכם חייבת להיות בנויה על ריווח ומה שיש כרגע זה לא מספיק. כאילו שחקנים מפחדים לעשות טעויות (חוץ מסמארט) או לקחת זריקות פחות טובות (חוץ מסמארט). צריך לשחק יותר משוחרר בהתקפה. זו טעות שקוראת הרבה בקבוצות צעירות עם מאמנים דומיננטים.

  12. מסכים עם הכל (בדגש על סמארט 😂).

    העונה הזאת היא חיובית. יכול להיות שהרצף בסוף לא עושה טוב לקבוצה והעמיס ציפיות מיותרות על סגל שבעיקרון לא אמור להיות טופ 3 במזרח כרגע.

    אני מאמין שהקבוצה במצבה הנוכחי לא תסיים באחד משני המקומות הראשונים. אלא אם יגיע חיזוק התקפי ואז יותר שחקנים יתרכזו במה שהם עושים טוב יותר.
    נניח בראון היה שחקן 3&D אם היווארד היה בריא, אך כרגע הוא נדרש לבצע יותר ואולי כרגע הציפיות הן מעבר למה שהוא מסוגל להעניק כרגע.

    אני חושב שבאמת צריך לנסות לייצר יותר מצבים לטייטום. גם אם זה אומר לגרום לו לזרוק יותר והוא יהיה טיפה פחות אפקטיבי (הזריקה מהשלוש בקאץ' אנד שוט היא נושא יוצא מן הכלל פה, כי דווקא שם אני חש שמעניקים לו מספיק זריקות). בעיקרון הקבוצה מוסרת לו, אך הוא לא בוחר לזרוק מספיק. צריך לאזן בין הזריקות שלו לאלו של סמארט.

    1. אם לא מובן מדברי, אני דווקא מאוד מעריך את חוסר הפחד של סמארט. בפלייאוף זה יכול להיות ההבדל. ההתקפה נראית עצורה כששחקנים מפחדים לעשות טעויות. זה לא רק טייטום אלא בראון ואפילו קיירי באיזשהו אופן (למרות שהוא משוחרר יותר לאחרונה וזה רק יועיל בהמשך).
      מאמנים גם צריכים לדעת לשחרר. זה תקף גם לגבי קיד וגם לגבי סטיבנס. אפילו פופוביץ' הגדול והמנוסה הודה שטעה בזה כשניסה לכופף את אולדריג' לתוך המערכת במקום לתת לו חופש לשחק את המשחק שלו.

      1. אתה צודק בדברייך,אבל יש לי הסתייגויות קטנות.

        1 – אני לא יודע אם סטיבנס באמת מכופף שחקנים במערכת שלו. אתה חושב? העלית פה נקודה מעניינת.

        2 – נכון שהפחד הוא עניין מנטאלי וכל הכבוד לסמארט שהוא לא נעצר בגללו, אבל דמיין שבמקום סמארט ומוריס, הלא אפקטיביים בקליעה, זה יהיה למשל לו וויליאמס שיזרוק את הכדור? סמארט מנהל משחק מצויין מהספסל והייתי רוצה שהוא לא יהיה האופצייה הראשונה של בוסטון מהמחליפים בכל הקשור לזריקות. אני גם חושב ששחקן כזה לידו בחמישייה השנייה ייצור איזון טוב ודווקא ייתן לו יותר אפשרויות פעולה ומסירה וכך נוכל לראות אותו במיטבו עד סוף העונה.

        1. אני לא חושב שסטיבנס במודע מכופף שחקנים במערכת שלו אבל נראה שהוא מנסה לשלוט על ההתקפה כמו על ההגנה. הכוונה שכל זריקה צריכה להיות נכונה או מה שנקרא "זריקה טובה". זה גורם לכך ששחקנים חושבים יותר מדי, מה הכוונה בזריקה טובה והאם זה נכון מה שאני עושה? כשחושבים יותר מדי אז ההתקפה נראית עצורה.
          העובדה שקיירי קצת יותר משוחרר לאחרונה במשחק הטבעי שלו כרגע נראה כמו כאבי גדילה אבל זה טוב להמשך, סטיבנס צריך לעודד את טייטום ואת בראון במיוחד לזרוק כשהם פנויים. להרגיש חופשי ומשוחרר, לא לפחד לטעות. גם במערכות הגדולות והמתוחכמות של סן אנטוניו וגולדן סטייט אחד הדברים שעבדו עליהם חזק זה להפסיק לפחד לטעות.
          כן, פופ וקר ירדו חזק על פרקר וקרי כל אחד בזמנו כדי שישחקו פחות מבולגן, אבל זה רק אחרי שנתנו להם את החופש להשתולל, ובלי זה, כל ההתקפה שלהם לא היתה נראית אותו דבר.
          סמארט הוא שחקן שישי אולטימטיבי. מה שהוא מביא בהאסל ודרייב הוא נט פוזיטיב הרבה יותר גדול לדעתי ממה שלו וויליאמס מביא. צריך לרסן אותו במידה כדי שישחק כמו לאנס סטיבנסון בימים הטובים ולא לאנס סטיבנס בימים הפחות טובים. אם היו קלעים לצידו בהרכב השני, לדעתי סמארט גם היה מוריד מעט מאחוז הזריקות הגרועות, אבל כשכולם מפחדים לידו, הוא מרגיש צורך "להציל את המולדת" לפעמים. אבל היכולת שלו להגן חזק ולהשיג סטופים, אפילו לנהל את המשחק במידה ותמיד לתת אנרגיות ולהרים את כולם לידו, היא משהו שלדעתי מתפספס בהערכה אליו.

  13. תודה למגיבים.

    בשורה התחתונה, הרצף שבוסטון ביצעה (שלא במפתיע), היה מעבר למצופה מהם במצבם הנוכחי. זה דהר שקרה עם הקבוצה כבר 3 שנים רצופות שהם משחקים ומנצחים מעבר למצופה מהם, רק שהפעם זה הגיע בתזמון שיא (בתחילת העונה) ובמצב לא אידיאלי בכלל (פציעת היווארד והליסרון הקבוע של מוריס עקב פציעה טורדנית).

    בעיקרון ללא היווארד בוסטון מאבדת את מוביל הכדור השני שלה לצד קיירי מחוץ לצבע, את הסקורר השני הכי טוב שלה ואולי הקלעי השני הכי טוב שלה (תלוי איך הוא יראה לצד טייטום).
    החיסרון שלו משמעותי. בעיקר כשלא נערכת לאבד אותו כמו שקרה במציאות.
    אם בוסטון ידעו למנף את החיסרון שלו לעונה ללא לחץ ולנסות להיות הכי טובים עם סגל צעיר וחדש כמעט לחלוטין, הם עשו את שלהם.

    מה שכן, בשביל לתרום לשחקנים הצעירים ולתת להם יותר מקום להרגעש בנוח, אני כן חושב שהם זקוקעם לעוד סקורר לידם ולא רק קיירי. שחקנים צעירים שףועלים מעבר ליכולות שלהם עלולים להתפתח באופן לא יציב והמצב עלול לטעמי להקשות עליהם בתחילת הדרך. יתרה מכך, אותו סקורר ייתן לסמארט ורוזייר להתעסק בנודאים שהם מבצעים טוב יותר. רוזייר יהיה סקורר משני מהספסל וסמארט יתרכז בניהול משחק והגנה. ככה הם יהיו במיטבם.

    1. מצויין,נהניתי מאוד התקרה של הקבוצה מאוד ברורה ללא היווארד ומי תחילת העונה אני מזהיר על כך. אני עדיין חושב שזה חובה להיפטר מסמארט הוא מביא יוצר נזק מתועלת, האחוזים והבחירת זריקות איומה.
      אני לא בעד להביא עוד שחקן בחריגה אלא לשלב יותר את הצעירים בפן ההתקפי.

      מה שבולט בתקופה הנוכחית הוא ההגנה שהתדרדרה מההגנה האימתנית שברצף להגנה ממוצעת לחלוטין , ובחלק ההתקפי התחילו להתבסס על ארווינג יותר ויותר וזה אפשר לראות בממוצעים המדהימים וביוסאג שלו ב3 שבועות האחרונים למרות שהתקפה התדרדרה. עוד נקודה לגבי קיירי למרות שהשיטה בבוסטון שונה מזו של הקאבס היא העונה מאוד מתבססת על בידודים שמתאים לקיירי אבל פוגע בבוסטון באופן כללי.

      טייטום חייב לקחת על עצמו יותר לא הגיוני ששחקן שקולע באחוזים האפקטייבים הללו יקח פחות זריקות פחות מסמארט.

      סטיבנס מאמן מדהים, אני מאוד אוהב את מה שהוא מוציא מהשחקנים ואת הרוגע שלו, אבל לא פעם ולא פעמיים הוא מעלה רוטציות די הזויות.

      1. ברוך, כרגיל לאחרונה, אני מסכים עם הכל.

        טייטום צריך לזרוק יותר. גם אם האחוזים ירדו.

        קיירי לוקח על עצמו יותר גם בגלל שהכישרון ההתקפי בקהוצה לא גדול כל כך ורבים מהשחקנים לא יודעים איך לקחת על עצמם משחקים. היווארד היה עוסר כאן המון לקיירי, אבל אין מה לעשות עכשיו.

        ההגנה נפגעה. זה מה שפגע בקבוצה. לטעמי מדובר יותר בעניין מנטאלי מאשר יכולות. הם צריכים לחזור להבנה שההגנה היא מה שעודה אותם טובים יותר, אך כמו שחסרתי כאן כמה פעמים, זה בגלל המחסור בכישרון התקפי.

        וזה מתקשר לנק' היחידה שאנחנו רואים אותה באופן שונה והיא השימוש בחריגה (DPE). מעבר לעובדה שאני מאמין שצירוף סקורר נוסף לספזל דווקא תיתן לצעירים תפקידים ברורים, שחלקם כבר רגילים אליהם והראו שנוח להם איתם (כמו למשל רוזייר וסמארט), השימוש בחריגה עשוי לתרום לבוסטון גם כלכלית מבחינת טרייד עתידי על אותו שחקן כשהיווארד יחזור ואז הנוכחות שלו תהיה פחות קריטית.

        1. כן גם אני מסכים שמדובר בפן מנטלי מהבחינה ההגנתית , אני מפחד שסקורר נוסף יפגע בטייטום ובבראון, אני מחכה לרגע שסטיבנס יכפה עליהם לקחת יותר את המשחק על גבם (לא רוזייר ולא סמארט העתיד של הקבוצה),וחבל שלא מגיעים עוד רוקיז למאמן כמו סטיבנס במקום לאורלנדו למינסוטה ולסאנס שפוגעים בהתפתחות שלהם אנושות. לגבי דיוויס זה חלום שעדיין רחוק.

          1. דיוויס כרגע לא רלוונטי. ואין לבוסטון למה למהר באמת…הבחירות הפרשות אצלה אל תוך 2020 וכך גם החוזים של בראון וטייטום אם אחד מהם יצטרך ללכת לכיוון ההפוך.
            כרגע אין לבוסטון בכלל צורך ללחוץ על טרייד כזה, כי הם עוד לא בחנו את הקבוצה בהרכב מלא יחד עם היווארד. וכאשר הוא יחזור, בראון יהיה בשנתו השלישית וטייטום בשנה השנייה בליגה. קיירי יהיה כבר עם עונה אחת תחת מערכת הקבוצה ולכן יש דווקא יתרון בטווח הרחוק עבור הסלטיקס לגביי הטרייד, כי הם לא צריכים למהר וזה היה
            המפתח הכי גדול כרגע במיקוח של הפליקנס בטרייד איתם בהווה.

            לגביי חיזוק – אני אומר לך, ניהול נכון של סטיבנס והוויתור זריקות לא יהיה מצידם של בראון וטייטום שבחמישייה, אלא של אלו שנמצאים בספסל עם אוץו חיזןק פוטנציאלי – סמארט ומוריס (מקום 3 ו-4 בהתאמה בלקיחת זריקות בממוצע למשחק בקבוצה).
            ואין ספק – סטיבנס מאמן טוב עבור צעירי הקבוצה.

  14. כתבתי תגובה ארוכה והיא נמחקה.
    תודה יונתן על יומן מושקע, נשמח לקרוא עדכון בסביבות פגרת האולסטאר.

  15. יונתן, כל הכבוד על היומן הנהדר וסליחה על התגובה המאוחרת (החיים קצת עמוסים לאחרונה).
    שני הסנט שלי: אני מבסוט. גם לפני הפציעה של הייוורד – ובטח ובטח שלאחריה – העונה הזו היתה אמורה להיות עונת הרצה של קבוצה חדשה. בלי לחץ. לתת לחבר׳ה לרוץ ולהתרגל לשיטה, לתת לרוקיז להסתגל ולצבור נסיון, ולשלב את קיירי כמה שיותר טוב בכל העסק הזה. ובינתיים זה עובד. הציפיות הגבוהות באו בעיקר ממי שלא ראה את בוסטון משחקת העונה כשגם בתקופת הרצף המוצלח הם גירדו בקושי נצחונות מול קבוצות כמו אטלנטה או ברוקלין. המשחק מול דטרויט לאחרונה היה בכלל קשה לצפייה (למרות שנצחנו). זאת קבוצה חדשה וצעירה בטירוף שצריכה עוד קצת להתבגר, עוד קצת להתחשל ובעיקר לרוץ ביחד. החיזוק הגדול יגיע כשהייוורד יחזור (כמו שראית בתחילת משחק חג המולד, הוא כבר הולך בלי שום בעיה) ובואו לא נשכח שיש לנו עוד כמה בחירות דראפט בקנה, אז גם פה אין מה להלחץ.

    לגבי הורפורד – כולם פה אומרים שהוא לא יושב טוב בטיים ליין של הקבוצה. אבל הוא שחקן סופר חכם שלא מתבסס על אתלטיות בכלל. צריך להשוות אותו לשחקנים דומים כמו דאנקן או פאו גאסול שלא התבססו על אתלטיות אלא על חוכמה וגוף וידעו למשוך את הקריירה די הרבה שנים. אם הוא לא יפצע אז יש לו לפחות עוד חמש שש שנים טובות בקנה.

    לגבי ג׳יילן בראון – מדהים איך שהוא השתפר, ומדהים כמה שהתקרה שלו גבוה. הוא עוד יהיה כוכב בליגה הזאת. לבוסטון יהיה ביג פור בעונה הקרובה, כשטייטום, טייס ומוריס משלימים אותם.

    לגבי סמארט ורוזייר – האמת, די נמאס לי משני אלה. סמארט זה אניגמה, ציפיתי (קיויתי) שהוא יעשה קפיצה העונה ובעיקר יתבגר אבל זה כנראה כבר לעולם לא יקרה. הוא ערס חיובי ומגן עילאי אבל גישת היאללה בלאגן שלו די עולה לי על העצבים. הדילמה היא ענקית כי הוא היחיד שיכול לשמור על גארדים קטנים וזריזים כמו איזייה או קארי והוא באמת נותן את התחת והנשמה על המגרש אבל לעיתים דחופות מדי הנזק עולה על הרווח. הסביב רוזייר יש קצת הייפ, אז אולי זה הזמן למכור ביוקר.

  16. בלי קיירי אין לקבוצה הזאת התקפה. אין שם פרט לקיירי אף שחקן שיודע לייצר לבד נקודות טיטום ובראון לרוב מחכים על קו השלוש ( בראון מדי פעם חודר) אל הארפורד מקבל לרוב אסיסטים או ניזון מריבאונד התקפה ביינס לא יודע לקלוע סמארט לא יודע לקלוע. לדעתי צריך עוד שחקן 1 בעמדה 2 שיעלה מהספסל וייצר הזדמנויות אולי שווה להעביר את בראון לעמדה 2 ולהביא מישהו טוב לעמדה 3.

  17. לגבי קיירי ארוינג:
    לא אשמתו שחבריו לא קולעים על בסיס קבוע מבטים פנויים שהוא משאיר להם. הוא מושך המון תשומת לב והוא יודע לנצל את זה ולהשאיר אנשים פנויים, שפשוט הורסים לו אסיסטים. סיבה נוספת שהוא עומד על פחות מ-5 אס' כרגע היא שהמשחק של בוסטון מבוסס על מסירות שהרבה שחקנים משתתפים ככה שכל אחד יכול לתת את האסיסט ולא בהכרח ארוינג.

    לגבי בראון:
    הוא שחקן חשוב אצל סטיבנס וזה לדעתי הבעיה. הקליעה שלו בינונית וזה דופק את בוסטון, כי רוב הזמן הוא השחקן שנשאר פנוי מהשלוש. מה גם שהוא מגיע הרבה מהקו וגם שם הוא לא פוגע. זה עלול להיות בעייתי מאוד לבוסטון בפלייאוף. בלי קשר קבלת ההחלטות שלו לא טובה, אומנם הוא מאוד מוכשר וטוב בהגנה, אבל לא בשל בשביל למלא תפקיד כזה משמעותי בקבוצה עם יומרות כמו בוסטון.

    לגבי טייטום:
    הוא יותר בוגר מבראון. לטעמי גם יותר טוב. אמין מהקו ומהשלוש עם פול-אפ נהדר. טוב באחד על אחד. הוא קולע באחוזים טובים הבעיה היא שהוא לא לוקח מספיק זריקות, כיוון שהכדור פחות מגיע אליו מאשר אל בראון או כל אחד אחר. ארוינג מחפש יותר את בראון מאשר את טייטום.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט