אירועי דיומא – 16.12.2017: חולון מול ירושלים, סיטי מול טוטנהאם

כדורגל

ליגת העל – מחזור 14 / מתן גילור:

16:00 מכבי פתח תקוה-מועדון ספורט עירוני אשדוד (ספורט 4). פ"ת מגיעה אחרי תיקו 0:0 שני ברציפות. הפעם נגד מכבי ת"א. כעת היא במקום התשיעי עם 15 נקודות. אשדוד עם תיקו מרשים בבית מול הפועל חיפה, אך היא עדיין מתחת לקו האום במקום ה-13 עם 7 נקודות. בסיבוב הקודם ניצחה פ"ת 1:2. לא מעט יוכרע על שני השחקנים היצירתיים ביותר על המגרש – מנור סולומון מפ"ת וגדי קינדה מאשדוד.

18:00 איחוד בני סכנין-הפועל עכו (ספורט 5 לייב). המשחק, למרבה האירוניה, יתקיים בעכו. סכנין מגיעה אחרי הפסד לב"ש. היא במקום העשירי עם 15 נקודות. עכו נועלת את הטבלה עם 4 נקודות אחרי תבוסה 0:4 בק"ש. בסיבוב הקודם ניצחה סכנין 2:1.

18:15 הפועל אשקלון-הפועל חיפה (ספורט 4). אשקלון לא שיחקה טוב, אבל זה הספיק לה לתיקו 1:1 מול מכבי. היא במקום ה-11 עם 12 נקודות. הפועל, כאמור, סיימה בתיקו באשדוד ואיבדה את ראשות הטבלה. היא במקום השני עם 28 נקודות, מרחק 2 מהמקום הראשון. נראה שלאחרונה להפועל קצת יצאה הרוח מהמפרשים ומחלקה של נעים היא בדיוק מי שיכולה לנצל זאת. בסיבוב הקודם ניצחה הפועל 1:3.

20:30 מכבי חיפה-בני יהודה תל אביב (ספורט 4). מכבי סיימה סיבוב מביך. היא במקום השמיני עם 16 נקודות, מרחק יותר ממשחק מהפלייאוף העליון. בנ"ד עם ניצחון מרשים מאד בנתניה 2:1 דווקא נמצאת במקום השישי אשר מוביל לשם עם 20 נקודות. הסיפור המשמעותי של השבוע מבחינת המשחק הוא פיטורי מאמנה לשעבר של מכבי גיא לוזון. מאס, עוזר המאמן אמור להחליפו באופן זמני, כשאיתי מרדכי, מאמן הנוער, הוקפץ לשמש לו כעוזר ובעל תעודת פרו במקרה הצורך. בסיבוב הקודם ניצהח בנ"ד 0:2 מצמד של מתן חוזז על הראש של עמב"ה, אשר צפוי להמשיך ולהיות נקודת התורפה של מכבי אותה בנ"ד תנסה לנצל.

פרמייר ליג  – מחזור 18 / שגיא נאור

17:00ארסנל – ניוקאסל (ספורט1). ארסנל מאבדת גובה לאחרונה והשיגה רק 2 נקודות בשלושת המשחקים האחרונים וחייבת לחזור לעצמה היום בבית כדי שהצמרת הגבוהה לא תברח לה. ניקאסל, שהתחילה את העונה מצוין עם 14 נק' ב-9 המחזורים הראשונים, צברה נקודה בודדת ב-8 המחזורים שהגיעו אחריהם והיא מוצאת את עצמה עמוק בתחתית, נקודה בלבד מעל הקו האדום.

17:00 ברייטון – ברנלי תומר חמד ובירם כיאל פתחו נגד טוטנהאם אבל לא הצילחו לעזור לקבוצתם לצאת מהתקופה הרעה בה היא נמצאת. העולה החדשה, שרק לפני 5 שבועות מצאה עת עצמה במקום השמיני, סופרת 6 משחקים בלי נצחון, מתוכם 4 הפסדים, מה שדרדר אותה עד המקום ה-13 – רק 3 נקודות מהקו האדום. ברנלי מראה לברייטון איך ממשיכים פתיחת עונה טובה והופכים אותה למצוינת. 6 נצחונות ב-8 המשחקים האחרונים זה נתון שרק המובילות יכולות להתגאות בו כרגע ולא סתם הקבוצה מדורגת במקום השישי המפתיע.

17:00 צ'לסי – סאותהמפטון הבלוז התאוששו מההפסד לווסטהאם עם נצחון יפה על האדרספילד. שני השחקנים שמובילים אותה בתקופה האחרונה הם וויליאן ואדן הזאר. אלבארו מורטה, שהתחיל את העונה נהדר, קצת נרגע לאחרונה אבל זה לא עצר את הקבוצה והם נמצאים בכושר נהדר. היריבה שלהם בכושר פחות טוב וניצחה רק פעם אחת ב-8 המשחקים הראשונים ולמרות שנמצאת במקום ה-11, צריכה לפזול לתחתית כי היא רחוקה רק 4 נקודות מהקו האדום.

*המלצת צפייה* 19:30 – מנצ'סטר סיטי – טוטנהאם (ספורט1). המשחק הגדול של סוף השבוע באירופה. הקבוצה הלוהטת של פפ גוארדיולה עם פתיחת העונה ההיסטורית, שמנפצת כל סטטיסטיקה ושיא אפשריים, לא רוצה להתעורר מהחלום. 15 נצחונות רצופים – שיא פרמייר ליג – עם נתוני כיבוש חסרי תקדים וסגנון משחק שובה עין ומהנה – לא סתם פפ אומר שהוא הביא את ברצלונה לליגה האנגלית. במובנים מסוימים היא אפילו משודרגת מהברצלונה של פפ בגלל הגיוון יוצא הדופן של שחקני ההתקפה וכמות הכלים הבלתי נגמרת. לא 3 שחקני על בהתקפה אלא קישור דינמי ויצירתי שכל הזמן מצטרף קדימה וכובש ללא הפסקה – דה בריינה וסילבה מצטרפים לסטרלינג, סאנה, אגוארו וז'סוס – המכונה הזאת נראית לעיתים בלתי ניתנת לעצירה. טוטנהאם חזרה לעצמה אחרי 4 משחקים ללא נצחון עם חמישיה מול סטוק ונצחון נוסף מול ברייטון, שהחזירו אותה למקום הרביעי, לפני ליברפול וארסנל. היא מגיעה לאיתיחד המאיים אבל הקבוצה של פוצ'טינו הוכיחה בשנתיים האחרונות שהיא לא מתרגשת ממשחקים גדולים ואני לא אופתע אם היא תצליח לעצור את הרצף של סיטי.

ליגה ספרדית – מחזור 16 / שגיא נאור

19:30 אייבר – ולנסיה(ערוץ one). ולנסיה הנהדרת, אולי ההפתעה הכי גדולה בליגות הגדולות, ממשיכה את העונה המדהימה שלה. סימונה זאזא האיטלקי עם 10 שערים ו-8 נוספים של רודריגו מובילים את ההתקפה השניה בטיבה בליגה. אחרי התיקו הביתי עם ברצלונה הקבוצה איכזבה עם הפסד לחטאפה אבל בשבוע שעבר חזרה לעצמה עם נצחון ביתי קשה על סלטה ויגו והיא שוב מרחק 5 נקודות מהמוליכה. אייבר נמצאת במרכז הטבלה כשניצחון ביתי יכול להעלות אותה עד המקום השביעי.

21:45 אתלטיקו מדריד – אלאבס (ערוץ one). הקולצ'ונרוס, בשקט בשקט, נותנים עונה יפה בליגה, בניגוד לליגת האלופות שם הודחו בשלב הבתים. איך הם עושים את זה למרות שכבשו רק 24 שערים – ההתקפה השישית בטיבה בליגה? הגנת הברזל של סימאונה ספגה רק 7 שערים, הכי מעט בליגה יחד עם ברצלונה וכמו המוליכה, גם היא עדיין לא נוצחה העונה. הדיבורים על עזיבה אפשרית של גריזמן ממשיכים אבל בינתיים הוא חזר לעצמו אחרי תקופת יובש ואחראי לחמישה שערים ושלושה בישולים עד כה. אלאבס מגיעה אחרי 3 ניצחונות ב-5 המשחקים האחרונים שלה כשלפני זה ניצחה רק פעם אחת ב-10 משחקים ותנסה להדהים את הקהל  במטרופוליטנו.

סריה A – מחזור 17 / דוד "פאקו" סעדה:

16:00: אינטר-אודינזה (ספורט 3). משחק הצמרת של אינטר מול יובה במחזור הקודם הסתיים ללא שערים, ולפי מהלך המשחק דווקא אינטר הייתה צריכה לשמוח על כך. זאת לאחר ששוערה של הקבוצה, סמיר הנדנוביץ', עצר בגופו את ההתקפות המסוכנות של האלופה. התיקו הזה (יחד עם התיקו של שאר קבוצות הצמרת) הותיר את אינטר בפסגה במרחק נקודה מנאפולי. בנוסף אינטר נמנעה ממבוכה עצומה במשחק הגביע באמצע השבוע, כשהצליחה לחלץ ניצחון בפנדלים מפורדנונה מהליגה השלישית. היום למוליכה תהיה הזדמנות מצויינת לשים את השבוע הבינוני מאחור, כשתארח את קבוצת התחתית. זו דווקא נמצאת בתנופה עם שני נצחונות רצופים.

19:00: טורינו-נאפולי (ספורט 5 לייב). נאפולי לא הצליחה לנצל את התיקו המאופס בין יובה לאינטר על מנת לעלות לצמרת, כשסיימה בתיקו כזה בעצמה מול פיורנטינה. משחק החוץ היום של הקבוצה מדרום איטליה עשוי להתברר כעוד מוקש, זאת כי היריבה כבר עם שבעה משחקים ללא הפסד, וחגגה ניצחון גדול על לאציו במחזור הקודם.

21:45: רומא-קליארי (ספורט 1). רומא היא הרביעית בחבורת הצמרת שסיימה בתיקו מאופס במחזור הקודם והמוזר, דווקא מול קייבו החלשה. האורחת היום היא קבוצה חלשה אף יותר, כך שאיבוד נקודות נוסף של הרומאים הוא לא סביר.

בונדסליגה – מחזור 17 / דוד "פאקו" סעדה:

16:30: איינטראכט פרנקפורט-שאלקה 04 (פריצות בספורט 2). למרות שלוש תוצאות תיקו רצופות, הניצחון האחרון של שאלקה על אאוגסבורג הספיק לה על מנת לעלות למקום השני. פרנקפורט היא היא עוד קבוצה בחבורה הצפופה שמתחת לבאיירן, שמצליחה להישאר במרחק סביר מיריבתה היום לאחר הניצחון האחרון על המבורג.

16:30: שטוטגארט-באיירן מינכן (משולב בספורט 2). באיירן ממשיכה להסתכל על הליגה גבוה מלמעלה, לאחר עוד ניצחון באמצע השבוע על קלן. היום היא צפוייה להמשיך את החגיגה לאחר מפגש עם עוד קבוצת תחתית, המצוייה שתי נקודות מעל המקום המוליך למבחנים.

19:30: בורוסיה דורטמונד-הופנהיים (ספורט 3). פיטוריו של פטר בוס הביאו דיבידנד מיידי לדורטמונד בדמות ניצחון ליגה על מיינץ. למרות שמדובר ביריבה חלשה למדי, הנצחונות בתקופה האחרונה היו מצרך נדיר מאד אצל הצהובים שחורים, כך ששטוגר, המאמן החדש, כנראה עשה משהו כמו שצריך. היריבה היום היא סיפור אחר לגמרי מזו של השבוע שעבר – זוהי קבוצת צמרת, הנמצאת מקום אחד מעל דורטמונד. אלא שכמו כל הקבוצות שהן לא באיירן היא סובלת מחוסר יציבות משווע, מה שהופך את המשחק היום לפתוח לחלוטין.

ליגה צרפתית – מחזור 18 / דוד "פאקו" סעדה:

18:00: רן-פ.ס.ז' (ספורט 5). פ.ס.ז' הותירה את השיהוק של ההפסדים לשטרסבורג ובאיירן מינכן מאחור, עם ניצחון קל על ליל במחזור הקודם. בליגה אין לה הרבה מה לדאוג, היות והיא כבר במרחק 9 נקודות ערב המחזור על החבורה הבלתי יציבה שמתחתיה. המארחת דווקא נמצאת בתקופה טובה (ולא אופיינית), מה שהביא אותה קרוב לצמרת במקום השישי, לא משהו שאמור להספיק מול המפלצת שמולה.

 

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 10

18:30 הפועל ת"א – נס ציונה (ספורט 5) – כמו תמיד, הנחיתה של הפועל ת"א לקרקע המציאות אחרי ניצחון נאה (על ראשון לפני שבועיים) הייתה מהירה. הקבוצה של דני פרנקו, שהתחזקה בטוני גפני ומאט הווארד (שהחלים מפציעה) שוב כשלה ברגע מבחן והפסידה לאשדוד הלא מרשימה 82-80. הערב הפועל ת"א תנסה להמשיך לזפזפ בין ניצחונות והפסדים עם משחק ביתי מול נס ציונה מהתחתית. הקבוצה של נדב זילברשטיין רשמה בשבוע שעבר ניצחון שלישי העונה, על עירוני נהריה, דבר שנתן לה קצת אוויר לנשימה ותודה לסנטר היעיל, טאליב זאנה. במשחק של קבוצה במומנטום מול קבוצה שצריכה להחזיר לעצמה את המומנטום, אני אלך עם האדומים מת"א.

*המלצת צפייה* 20:30: הפועל ירושלים – הפועל חולון  (ספורט 5) –  ישנן כל-כך הרבה סיבות לצפות במשחק הזה, עד שהעיקרית שבהן כמעט נשכחת מלב – הפועל חולון והפועל ירושלים תמיד היו יריבות בלב ובנפש, עוד מהימים שחולון גנבה לירושלים את עדי גורדון, דורון שפע ופיני לוי והחבורה מהבירה גנבה לה בחזרה את נחום מנבר, דרך הימים של זריקת החזיז במלחה ועד לימינו אנו ששתיהן רצות בצמרת זו לצד זו. בכל התקופה הזו, המשחקים בין הקבוצות תמיד היו מעניינים ומלאי אינטריגות כיאה ליריבות איכותית.

אבל מלבד זה, יש גם את העניין של הכדורסל. הפועל חולון הגיעה בשבוע שעבר למין פיק מסוים. ניצחון ביד אליהו על מכבי ת"א, היה הפתעה למרות המיקום הגבוה של חולון והיווה ציון דרך לשבעה ניצחונות רצופים של הקבוצה של דן שמיר. אולי בגלל הפיק הזה, חולון חטפה ביום שלישי הפסד ביתי למורסיה בליגת האלופות של פיב"א… חולון תרצה לחזור למסלול הניצחונות (אותו היא לא נטשה בליגה מאז המחזור השני) עם משחק חוץ מול קבוצה שנמצאת בדיוק בקצה השני של הסקאלה – הפועל ירושלים שסופרת כבר ארבעה הפסדים רצופים בכל המסגרות, שניים מהם בליגה ושלושה מהם בהפרשים של 17 נקודות ומעלה.

הפועל ירושלים, וזה כנראה לא חדש, נמצאת במשבר, חברתי ומקצועי שהולך ומעמיק מיום ליום. הסגל של הקבוצה לא טוב מספיק, לא מאוזן מספיק, חסר מנהיגות, נוטה לפציעות ועם ישראלים שלמרות כל הטרוניות שלהם על כך שהם לא מקבלים את ההזדמנות – פשוט מעבר לשיאם (שלא נאמר: הרבה מעבר לשיאם, מר אליהו). על גן הילדים הזה הפקידו לאחרונה בהנהלת ירושלים מאמן שכל ניסיון הכדורסל שלו מסתכם כנראה בלאמן קבוצות ילדים – מודי מאור ובינתיים עושה רושם שהוא רחוק מלספק את הסחורה. ועם זה לא מספיק, אוסטין דיי ואלן אומיץ' יעדרו אצל הביתיים, מה שהופך את ירושלים פגיעה עוד יותר ומועדת לפורענות.

למשחק הערב יש שני תסריטים שמתקבלים על הדעת – הראשון, חולון תגיע שאננה וירושלים תעשה סוויץ', תיתן את כל מה שיש לה על המגרש ותנצח כנגד כל הסיכויים (אבל לא באופן משולל היגיון. בכל זאת, ירושלים קבוצה עשירה, עמוקה שאי אפשר לזלזל בה). השני, ירושלים תתמוטט וחולון פשוט תטרוף אותה. אני חוזה משהו שישלב בין שני אלו – ירושלים תתחיל טוב, תילחם, תהיה במשחק אולי מחצית ואז, רגע משבר והיא תקרוס אל תוך עצמה. מה שבטוח, משעמם לא יהיה.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות סקוטלנד – חצי הגמר

אתמול ברבע הגמר ראינו כמה משחקים חד צדדים וכמה קרבות צמודים. באופן מפתיע, המשחק החד צדדי ביותר היה בין רוני אוסליבן לבין ג'ון היגינס, אך לא בדרך בה התנהלו הקרבות הקודמים בין השניים. לאחר שהרוקט התעלל ביריבו הוותיק בטורנירים הקודמים, הסקוטי כבר הגיע בטירוף מול הקהל הביתי וגבר על הרוקט 5:0. גם ג'אד טראמפ לא התאמץ במיוחד מול סטיבן מגווייר. משחק אחד צמוד מאד היה בין ניל רוברטסון לסייאו גואודונג, בו זכה לבסוף האוסטרלי בפריים מכריע. עוד קרב צמוד היה בין הסינדרלה של הטורניר, קאו יופנג, לבין ריקי וולדן, בו לבסוף ניצח הסיני. הסיני המפתיע ודאי לא שיער בנפשו שהוא יהיה הנציג היחיד שיוותר מממדינתו בשלב זה.

היום בחצי הגמר, טראמפ יהיה ודאי פייבוריט בקרב הראשון מול קאו יופנג, בעוד שהיגינס, שהפסיד רק ב-3 פריימים עד כה בטורניר, יהיה הפייבוריט בערב מול רוברטסון. משחקי חצי הגמר:

15:00: קאו יופנג-ג'אד טראמפ (יורוספורט 2)

21:00: ניל רוברטסון-ג'ון היגינס (יורוספורט)

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. תודה רבה.
    בין חולון וירושלים יש בהחלט המון דם רע, שגלש הרבה מעבר ליריבות הספורטיבית. מה שכן, האוול דווקא צפוי לשחק היום, אבל דיי ואומיץ' לא.

  2. תודה פאקו, היגינס נתן משחק מדהים אתמול וניצח בצדק לחלוטין,רוני עם משהו כמו 32 נקודות ברייק גבוה לא הצליח להיכנס למשחק לרגע

  3. לא ידעתי על סיטי נגד טוטנהאם. מיד ממהר לפתוח את הטיווי. וואללה שדיומא ממלא תפקיד חשוב ביותר לאוהדי ספורט כמוני!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט