אין וול, יש סטורנסקי – הצ'כי מוביל את וושינגטון לניצחון גדול על דטרויט / עידן עופר

 

תארו לכם סיטואציה בה אתם נתקלים ב-2.21 מטר עם יד כל כך גדולה שהיא גורמת לשלך להיראות כמו יד של תינוק בן יומיים. ככה פחות או יותר התחיל הערב שלי בוושינגטון כשניגשתי לומר שלום לאחד האנשים היותר גדולים ונחמדים שפגשתי, בובאן מריאנוביץ'. השחקן העצום אולי נראה מאיים אבל תוך שנייה גורם לך להבין איזה אישיות מיוחדת הוא. תמיד שואל לשלומי  ושומר על חיוך ומצב רוח טוב למרות מחסור בדקות משחק העונה, סיבה מספיק טובה להוריד את הראש, לא אם אתה בובאן. הענק הסרבי הוא חבר טוב מאוד של בנו אודריך אז שאלתי לשלומו והוא סיפר לי שאם לא יקבל חוזה בליגה בזמן הקרוב יש אפשרות שנראה אותו משחק באירופה עוד העונה, מישהו אמר מכבי?

מאישיות נהדרת אחת לשנייה, אייברי בראדלי. אני ובראדלי מכירים עוד מהעונה שעברה בה שיחק עם בוסטון וגם הפעם ניהלנו שיחה של רבע שעה בחדר ההלבשה על לא מעט דברים שאפשר לקרוא עליהם במדור השמועות של הופס-הייפ ו-ESPN, מה שאומר שאת חלק מהדברים לא אוכל לשתף מתוך כבודי אתי לשחקנים. בראדלי כן סיפר לי על המחנות אימונים שהוא מקיים בקיץ (7 ליתר דיוק), אמר לי שנכון לעכשיו הוא מאוד נהנה בקבוצה ומהנפשות הפועלות בה וכמובן התעניין בקבוצתו לשעבר, הפועל ירושלים (הופתע לשמוע על ג'רלס ששוחרר ועל סוני ווימס שכולכם כבר מכירים את המקרה שלו).לפני שעברתי לדבר עם תומאס סטורנסקי מוושינגטון שאלתי את אנדרה דראמונד על האימונים שלו עם עידן רבין (מאמנו האישי, בן להורים ישראלים שנולד בארה"ב ואימן את לברון, פול, דוראנט ועוד רבים וטובים) וחלקו בשיפור המטאורי של אחוזי העונשין שלו (63%, שיפור של 24.4% משנה שעברה). אנדרה סיפר לי שהוא עובד עם רבין מאז שהוא הגיע לליגה ושהשינוי היחידי שנעשה זה בביטחון שלו, מעניין.

"ראית שננו גינזבורג כבר לא מאמן את נימברוק? בצ'כיה לא אוהבים שמאמן הנבחרת עובד במקביל בקבוצה", ככה זה שסטורנסקי רואה אותך וישר חושב על ישראל. בעשר דקות שנותרו לי הספקתי לדבר עם סטורנסקי על ברצלונה ועל כך שהפסידו היום אבל ניצחו בשבוע שעבר את מכבי כשחגגו 20 שנה למשחק הראשון של חואן קרלוס נבארו וניסינו להבין פעם נוספת את השיטה ההזויה של מוקדמות אליפות העולם ואיך זה שדווקא יוון קיבלה את אחד הרכזים הטובים ביבשת מאחת הקבוצות הטובות ביורוליג.

לפני שיצאתי מחדר ההלבשה דיברתי עם הצ'כי ועם ג'ייסון סמית' שעמד בצמוד על מריו הזוניה, הבחירה החמישית בדראפט 2015 שלא ימשיך לעונה רביעית באורלנדו עקב חוסר שביעות רצון מצד הקבוצה. כבר לא מעט זמן שאני שובר את הראש ומנסה להבין מה לא בסדר איתו, הרי הוא לא מקבל יותר מדי הזדמנויות אז איך אפשר לשפוט אותו? מסתבר שיש דברים שלא יודעים, כמו עם פיזדייל וגאסול. גם סמית' וגם סטורנסקי הדגישו כמה הקרואטי מוכשר ועובד קשה, הבעיה שלו היא אחרת – "הוא רגיש מדי ומאבד את הראש, עושה פעולה אחת טובה ושתיים לא טובות".

הדברים הטובים ממשיכים, היום התמזל מזלי והושיבו אותי ביציע התחתון, קרוב מאוד למגרש, מתחילים !

חמישיות

וושינגטון וויזארדס: טים פרייז'ר, בראדלי ביל, אוטו פורטר, מרקיף מוריס ומרצ'ין גורטאט.

דטרויט פיסטונס: רג'י ג'קסון, אייברי בראדלי, סטנלי ג'ונסון, טוביאס האריס ואנדרה דראמונד.

מוקד המשחק: סטנלי ג'ונסון

מקומות מעולים

מחצית ראשונה

אחרי פתיחה שוויונית מצד שתי הקבוצות הוויזארדס עולים ליתרון נקודה אחרי מיני מומנטום וסטן ואן גנדי לוקח את פסק הזמן הראשון שלו במשחק. שלשה יפה של פורטר מעלה את היתרון לשלוש נק' ובעיקר מעירה קצת את המעט קהל שהגיע לאולם הערב במקום לערוך קידוש בבית.

בראדלי נראה נהדר בשני צידי המגרש עם ההגנה הנהדרת שכולנו מכירים אבל לא שוכח להראות שיש לו גם לא מעט התקפה עם 2 סלים יפים שמעלים את מס' הנקודות של קבוצתו ל-19 אל מול ה-20 של ה"מכשפים". בראדלי ביל לא מכריח את עצמו על המשחק (למרות ההיעדרות של ג'ון וול הפצוע) ומנסה להכניס את חבריו לקבוצה, אולי הוא חש באי נוחות עקב המשקפיים שמגנות עליו אחרי שנפצע בעין במשחק הקודם.

הרוקי לוק קנארד נכנס למשחק ובפעולת אפ נ' אנדר בצבע שם 2 נק' יפות וזה שווין 24. הוויזארדס מבצעים עוד מיני ריצה בתחילת הרבע השני בזכות שלשה יפה של ג'ודי מיקס היעיל ודטרויט קוראת לפסק זמן נוסף, ואן גנדי לא רוצה לתת למקומיים לברוח לו.

ההתקפה של הפיסטונס תקועה ומרובה במהלכים סוליסטים, הגיע הזמן להחזיר את האריס? אז לא רק שהאריס חוזר אלא גם כל החמישייה מלבד ג'ונסון שנשאר לנוח על הספסל.

רג'י ג'קסון עם סבסוב יפהפייה ובראדלי עם האלי אופ לאנדרה הענק משווים את התוצאה והפעם זהו תורו של סקוט ברוקס לקרוא לפסק זמן. בראדלי ממשיך לאמלל את ביל (רק עם 3 נקודות) עם עוד חטיפה שמניבה סל יפה מפלואטר של, 47-40 לדטרויט. המומנטום נמשך עם 5 נק' של האריס שכללו היילייט ראשון במשחק עם דאנק נהדר אבל ביל משאיר אותם במרחק של 6 נקודות במחצית, 52-46.

מחצית שנייה

בראדלי ביל עושה לאייברי בראדלי את מה שהוא עשה לו מס' פעמים במחצית הראשונה וחוטף לו את הכדור במהלך שמסתיים בסל ועבירה, הוויזארדס מובילים ב-3 אחרי 9-0 מהיר מצידם. בעוד שביל ממשיך לעלות את הרמה שלו (אולי בגלל שהוריד את המשקפיים שלו), דראמונד ממשיך להתקשות לקלוע  מול גורטאט ומוריס הפיזיים ועומד על חמש נקודות בלבד אך תורם באספקטים אחרים עם 12 ריב' ולא פחות משישה אסיסטים. 

המקומיים פשוט לוהטים עם 11 מ-14 ניסיונות מהשדה ויתרון מבטיח של עשר נקודות. וושינגטון באמת משחקת נהדר וקולעת באחוזים גבוהים אבל החולשה של דטרויט, בייחוד של ג'ונסון, מורגשת.

הרוקי לוק קנארד מרשים עם יכולת קבלת החלטות גבוהה וקליעה טובה, בדיוק מה שג'ונסון לא נותן להם. איש סמית' מחטיא שלוש זריקות מקו העונשין, דטרויט מאבדת את הראש ומגיעה לרבע האחרון בפיגור 14.

ואן גנדי מחליט לעלות עם מריאנוביץ' ברבע הרביעי בתקווה שהוא ייצר לו מס' רב של נקודות בזמן קצר אבל הוא דווקא מתחיל עם איירבול. מנגד סאטורנסקי איז און פייר עם עוד סל והוא כבר עומד על 11 נקודות היום, 7.2 נק' יותר מהממוצע העונתי שלו.

בראדלי, האריס ודראמונד מתחילים להבין את גודל הבור ומצמצמים עד למינוס 11 עם פחות משבע דקות על השעון, יש סיכוי לקאמבק? לא אם זה תלוי ברכז הצ'כי. סטורנסקי עם 2 שלשות ואסיסט גדול למוריס (שקלע עוד שתי נקודות מיד לאחר מכן) עוזר להחזיר את היתרון ל-16 וגומר את המשחק, 109-91 בסיום.

סטטיסטיקה

וושינגטון: מרקיף מוריס הוביל את כל הקלעים עם 23 נק' והוסיף לכך 7 ריב', סטורנסקי קלע 17 והוסיף 4 אס' וריב' (לא איבד כדור אחד ב-23 דקות של משחק), פורטר קלע 17 והוריד 7 ריב', ביל היה אנמי עם 10 נק' ו-7 איבודים אבל כן נתן כמה סלים חשובים וגורטאט הוסיף 12 נק' וריב'.

דטרויט: האריס קלע 15, דראמונד קלע 14, הוריד 17 ריב', מסר 7 אס' וחסם 4 פעמים, בראדלי קלע 13 וג'קסון הוסיף 12 נק'.

בסיום המשחק חיכיתי לבראדלי שכצפוי הסכים להתראיין ותוך כדי המשכתי לצחוק עם מריאנוביץ' שסיפר לי שמידת הנעליים שלו היא 19, סנפיר במילים אחרות.

בראדלי דיבר על החזרה המרגשת שלו לבוסטון לפני מס' ימים, דיבר על השוני הגדול בין דטרויט לסלטיקס ואמר מי השחקנים (שלא קוראים להם קיירי ארווינג) שהכי קשה לשמור בליגה, תהנו:

מוקד המשחק: סטנלי ג'ונסון – 24:01 דקות, 5 נקודות (2-5 מהשדה), 2 ריב', אסיסט, חטיפה, שלושה איבודים ומדד פלוס מינוס של 12- (הכי גרוע מבין שחקני החמישייה ושווה לשני הכי גרוע בקבוצה).

במילה אחת, אכזבה.

התקפה: השיטה של ואן גנדי בנויה על חיתוכים (או לפחות ככה הוא רואה אותה) אבל ג'ונסון כנראה לא הבין את זה. הוא עומד בפינה בכמעט כל התקפה ואם הוא מקבל את הכדור הוא ממהר לקבל החלטה מה שגורם לו לבצע לא מעט טעויות. בשורה התחתונה הבעיה המרכזית של ג'ונסון היא קבלת החלטות שלו. אם זה למסור בשנייה הנכונה, לא ללכת עם הראש בקיר כשאתה 1 על 4 בהתקפת מעבר או אפילו לקחת זריקה כשאתה פנוי, הוא חייב לעבוד על הצד הזה במשחק שלו וכמה שיותר מהר לפני שקנארד תופס לו את המקום.

הגנה: בצד הזה ג'ונסון שחקן לא רע אבל ישאר כזה אם לא ימשיך לעבוד. הוא חזק, גבוהה עם עבודה רגליים טובה, לא סתם הדבר היחיד שטוב בסטטיסטיקה המתקדמת שלו זה ה-0.6 ניצחונות שהוא תרם לקבוצה בזכות ההגנה שלו, מקום 4 בקבוצה.

אופי: אני לא מכיר אותו או יודע עליו יותר מדי אבל כבר שמעתי מאנשים בליגה שמוסר עבודה זה לא הצד החזק שלו, כרגע זה בהחלט נראה ככה.

המצטיין – תומאס סטורנסקי

בהיעדרו של ג'ון וול הצ'כי תפס פיקוד, היה בכל מקום על המגרש, הוכיח שהוא יכול לנהל את המשחק ולקלוע מבחוץ, תענוג.

המאכזב – ראה ערך  "מוקד המשחק"

השנוי במחלוקת – היכולת של דטרויט להצליח ללא "גו טו גאי"

ואן גנדי אמר אחרי המשחק שההתקפה של הקבוצה בנויה על חיתוכים ומסירות אבל כשאין לך "גו טו גאי" ואתה לא זז בהתקפה אז אתה בבעיה, המחצית השנייה היום הייתה דוגמא נהדרת לכך.

לא מספיק טוב בשביל להיות "גו טו גאי" כמו בספר

המרגש – בראדלי וסטורנסקי

כיף גדול לשוחח עם אחד מהשוטינג גארדס הטובים בליגה על מאחורי הקלעים של הקריירה ועל העתיד הקרוב שלו.

סטורנסקי שחקן ובנאדם נהדר שעובד ללא הרף על המשחק שלו והיום זה סוף סוף בא לידי ביטוי, רק שימשיך ככה.

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. החלק של "סודות מחדר ההלבשה" פשוט מצוין!
    זו זווית לה גם מי שעוקב בקביעות אחרי ה-NBA, כמעט ולא נחשף.

    תודה, עידן. אחלה סיקור!

  2. סיקור נהדר של כתב מעולה. מאוד אהבתי לקרוא ואני אוהב את הקשרים שלך עם השחקנים. סטרונסקי שחקן טוב שלא מקבל מספיק הזדמנויות ויכול להיות שחקן שישי נהדר בכל קבוצה. סטנלי ג'ונסון – באסט. אין דרך יפה להציג את זה.

  3. תודה דור.
    המשחק של הקינגס והבולס היה תעודת כבוד לליגה.
    אם הקבוצות האחרונות של הליגה משחקות ברמה כזו, זה אומר הרבה על הליגה. היה משחק ממש לא רע והתרשמתי לטובה מהבולס.
    כריס דאן נראה ממש כמו הרכז שדברו עליו שנה שעברה.
    לא זוכר הרבה זמן שבליגה אין קבוצות שהן באמת חלשות.
    הקינגס האלה עדיפים על כל קבוצה של הקינגס מ2006.

  4. מעולה
    השחקנים האירופיים נראים יותר מעורים במה שקורה בעולם הכדורסל מחוץ לארה״ב ומרגיש שהם יותר ידידותיים
    סטוריאנסקי שחקן שאני מאוד מעריך אני מקווה שתהיה המשכיות ליכולת שלו
    ווסטברוק ,קיירי ווול זאת השלישייה של בראדלי הלך על אתלטיות
    מעניין שלא שם את הארדן וקליי תומפסון

  5. מעניין הסיפור עם הזוניה. לי הוא תמיד נראה רשלני ולא מתאמץ על המגרש. מסתבר שכמו שדראמונד מוכיח לנו השנה החלק המנטלי הרבה יותר גדול ממה שאנחנו רוצים להאמין.

  6. סיקור מעולה, פינוק עם הקפה של הבוקר!
    וושינגטון היא אניגמה העונה, מפסידה לקבוצות פחות טובות ממנה ומנצחת את מינסוטה ודיטרוייט, פשוט מוזר.
    גם בנוגע לפייסטס זה לא ברור עדיין אם זו הייתה התחלה טובה של עונה בגלל הלו"ז או בגלל שדראמונד התחיל לקלוע מהקו או משהו אחר. מנצחים את אוקלאומה ובוסטון ואז מפסידים לוושינגטון בלי ג'ון וול.
    מה שבטוח, הליגה התחיל מוזר השנה.

    תודה עידן

  7. עידן – ראיתי הבוקר (אצלנו) את כל המשחק. זה היה הפעם הראשונה שאני רואה את דטרויט העונה. ואיזה קבוצה מעולה הם!
    במחצית הראשונה הם חנקו את וושינגטון. אנדרי הענק עשה מה שבא לו ולקח קיבאונדים ON CALL.
    טובי האריס כל המן זז והוא פשוט בלתי שמיר. ואייבורי שומר ענקץ הייתי בטוח שוושינגטון על החבלים.

    במחצית השנייה הבנתי כמה אני לא מבין כלום. שרוטי ברוקס העלה את מרק מוריס יחד עם המוהאק הפולני והם הצליחו לנטרל את מכונת הריברונדים של אנדרי הענקץ
    משם פעם אחר פעם הפטיש (פנימה החוצה ופטיש על הראש) של ביל אוברה והצכי הטיס את וושינגטון ל +15.

    בהגנה – הפולי ומוריס הרגו את החיתוכים פנימה וה P&R בין אנדריי לרכז (שכחתי את שמו). לא האמנתי אבל את המשחק בשבילי ניצח סקוט ברוקס בהתאמות של מעכשיו לעכשיו.

    אגב, מעבר למשחק. חדשות מאמריקה, פלין מתהפך על טראמפ ולקח עסקת טיעון – יש יותר מסיכוי שנראה את טראמפ מוצא על אזיקים מהבית הלבן. מה ההלך ברחוב??

  8. עידן, נגמרו לי המחמאות. לשאול "מה אתה זוכר מירושלים? איזה המסעדה המועשפת של שם? אתה אוהב סביח? וכאלה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט