היוצרות התהפכו – הניקס מנחילים לקליפרס הפסד 9 ברציפות / עידן עופר

 

בעונה שעברה לא היה משחק אחד שהגעתי לגארדן והרגשתי שהניקס פייבוריטים, גם במקרים הבודדים שהם היו כאלה. רצה פורזינגיס והיוצרות התהפכו, הניקס מגיעים למשחקים כפייבוריטים ולשם שינוי לא מאכזבים. הלילה הקבוצה היותר טובה של ל.א בשנים האחרונות מגיעה לגארדן כשהיא לא מזכירה את הקבוצה של השנים האחרונות עם רצף של לא פחות משמונה הפסדים ותקווה שהלילה הרצף השלילי הארוך בליגה יסתיים.

כל משחק אני רואה שחקן עבר אחר מבמשחק הקודם, הפעם זה היה ברוס בואן שהגיע עם הילדים שלו שמעריצים את הרוקי של הניקס, פרנק ניליקינה. אחרי שהצרפתי סיים את החימום שלו (שכלל לא מעט הערות על הקליעה שלו מעוזר המאמן, קורט ראמביס – בעברו מאמן הלייקרס) ולפני שהתיישב לצפות בעוד דו"ח סקאוטינג הוא ניגש לדבר עם המומחה ההגנתי של סאן אנטוניו הגדולה של תחילת/אמצע העשור הקודם.

בואן הרביץ תורה במי שיהיה "מוקד המשחק" של היום ודיבר איתו על התקופה בה שיחק בצרפת, שם פגש את מי שיהיה הרכז שלו כמה שנים לאחר מכן ואיך העובדה שהתנהג בכבוד לפארקר כשהשניים נפגשו בצרפת לפני שהגיעו לליגה, עזרה לו כשהוא הגיע לספרס עם טוני באותה שנה.

אחרי כמה בדיחות עם ווילי הרננגומז ושיחה עם מאמן הכושר של הניקס שהתלהב מתמונה שלהם שצילמתי ואף העלה אותה לרשת החברתית הלכתי לצפות בחימום של האטרקציה המרכזית בקליפרס, בלייק גריפין.

כמה דקות לאחר מכן בחדרי ההלבשה דיברתי עם פרנק ניליקינה, כנראה שהוא היה מבסוט מכך שהחמאתי לו על הנעליים שלו למשחק והסכים להתראיין לפני המשחק, לא דבר של מה בכך עם כל המדיה בגארדן.

נעלי KOBE A.D לאוהבי הסניקרס בקהל.

רכז העתיד של הניקס דיבר על מה הוא לומד מהמומחה ההגנתי שיעמוד מולו הלילה, פטריק בברלי, ההסתגלות שלו לליגה ולגודל של ניו יורק והניקס בפרט וסיפר לי מה הוא חשב אחרי ששמע את ההערות של לברון בשבוע שעבר לגבי זה שהניקס היו צריכים לבחור בבחירה ה-8 בדראפט האחרון את דניס סמית' ג'וניור.

בחדר ההלבשה של הקליפרס דיברתי קצת עם פטריק בברלי על התקופה שלו באירופה (אמר שהכי נהנה לשחק בסנט פטרסבורג, למרות הקור) וגם זכר את יותם הלפרין ששיחק איתו באולימפיאקוס. בברלי ביקש לדבר אחרי המשחק מכיוון שהוא בדיוק הלך להתפלל אך לצערי עקב קצר בתקשורת לאחר המשחק לא הצלחתי לתפוס אותו לשיחה.

קצת גלידה אמריקאית ופילי צ'יז סטייק בגרסה הניו-יורקית ומתחילים.

חמישיות

ניו יורק ניקס: ג'ארט ג'ק, טים הארדווי ג'וניור, קורטני לי, פורזינגיס ואנס קאנטר.

לוס אנג'לס קליפרס: פטריק בברלי, ריברס הבן, ווסלי ג'ונסון, בלייק גריפין ודיאנדרה ג'ורדן.

מוקד המשחק: פרנק ניליקינה

מחצית ראשונה

הניקס מתחילים את המשחק עם אותה הנעת כדור שמאפיינת אותם מפתיחת העונה אך מנגד בלייק גריפין שמראה עליונות פיזית על פורזינגיס ו-ווסלי ג'ונסון (2 שלשות)  פותחים את המשחק מצויין וזה 15-10 אחרי שבברלי מתעצבן על פורזינגיס שנופל לו על הרגל תוך כדי שהוא מבצע עליו עבירה. קריסטפס עדיין לא נכנס למשחק בכל מה שקשור בהתקפה אבל בהגנה הוא בהחלט במשחק עם שמירה טובה על גריפין עם עזרתם של חבריו לקבוצה. אחרי ש-לי משווה את התוצאה וריברס קורא לפסק זמן, שתי הקבוצות ממשיכות להיראות מבולבלות, בייחוד הקליפרס שנראים כמו קבוצה במשבר.

במצב של שוויון 20 בתחילת הרבע השני, הספסל של האורחים מעלה הילוך ואת ההפרש ל-8, טיים אאוט של הורנסק. מאמן הניקס מוציא את ניליקינה מהמשחק אחרי שאיבד 2 כדורים בפחות מחמש דקות על הפרקט. למרות טעויות של קאנטר שלא משכיל להוציא את הכדור מהידיים שלו לטובת רי-פוסט וטים "יורה ללא הבחנה" הארדווי שעושה בדיוק את מה שרשום במרכאות, הניקס מצליחים לבצע ריצת 10-0 שמסתיימת עם דאנק של אותו הארדווי.

הקליפרס ממשיכים להיראות כמו הצל של עצמם עייפים, חסרי תשוקה..יו ניימ איט, עם סגל שחקנים כזה היא צריכה להיראות יותר טוב, אפילו שמילוש וגאלו פצועים. למי ששואל את עצמו איפה דיאנדרה אז..שאלה טובה. הוא על המגרש אבל לא מורגש בשום צד של המגרש עם +/- של מינוס 14. ההגנה של הניקס לעומת מאוד מורגשת למקרה שתהיתם.

תאודוסיץ'. חסר לקבוצה הזו פליימייקר

הנה זה מגיע..פורזינגיס עם שלשה בצד אחד ובלוק על גריפין בצד השני עוזר לניקס לעלות ליתרון של עשר נקודות ומכניס עוד אנרגיה לקהל. למרות 2 נסיונות לשלוש נקודות מצד הארדווי ולי, טימי מתקן עם סל מחצי מרחק שמגדיל את היתרון ל-16. 3.5 שניות לסוף המחצית גריפין מקבל את הכדור בחצי המגרש, עושה סבסוב ולוקח את הכדור עד לטבעת ומרגיע קצת את הקהל עם המהלך היפהפייה הזה, 56-44 במחצית.

מחצית שנייה

בלייק מחליט לזרוק את קריסטפס מיד בתחילת הרבע וסופג את העבירה השלישית שלו. דיאנדרה סוף סוף מגיע למשחק עם 2 נקודות מתחת לסל אבל 4 נק' של הלטבי ושלשה של קורטני לי מכריחים את ריברס לקרוא לפסק זמן, 14 לניקס.

ה"חד קרן" ממשיך להיות בזון ותופר עוד שלוש נקודות והוא כבר עומד על 20 נק'. הארדווי גם נמצא בזון וזורק בכל פעם שהוא נוגע בכדור, רק שבניגוד לחברו לקבוצה הוא לא מפסיק להחטיא.

שמעו, פטריל בברלי הוא חוויה. בצד אחד הוא חוטף לפורזינגיס הענק את הכדור תוך כדי ניסיון קליעה ובצד השני נלחם על כדור אובד כאילו זה המשחק האחרון בחיים שלו ותופר שלשה לקינוח. למרות שהוא יכול להיות "פיין אין דה א.." לשחקנים שנגדו, התשוקה שלו למשחק מהנה ביותר לצפייה. הקליפרס שנמצאים במומנטום חיובי תודות לרכז שלהם מצליחים להגיע עד למרחק של 2 נק' מהניקס אבל קאנטר, הלטבי ומקדרמוט (2 שלשות) מגדילים את הפער פעם נוספת, 13 לניקס. לא רק שהקבוצה משחקת יותר טוב השנה, היא לא נשברת בקלות כמו בשנים עברו.

זה הגיע ! חביב הקהל החדש (מקדרמוט) מוסיף עוד שלוש נקודות למאזנו, מעלה את מאזנו ל-13 נק', את ההפרש ל-15 ומכניס את הקהל לאקסטזה. דוטסון האלמוני יחסית ממשיך את המומנטום תופר שלשה, אוקווין ולאנס תומאס נלחמים ומנסים בניגוד לקבוצה המאוד מתוסכלת מלוס אנג'לס וזה 90-68 לניקס, אפילו דובי כבר מתחיל להאמין שאולי הקבוצה הזו תגיע לפלייאוף.

 "This Is Why We Play" – בין הרבע השלישי לרביעי עלה לפרקט אוהד של הניקס עם גופייה של פורזינגיס שלא הפסיק לגעת בפרקט ואף הלך ללחוץ את ידו של מייק ברין (שדרה האגדי של הניקס) מרוב התרגשות, כיף לראות.  

הרבע הרביעי נראה כמו המשך ישיר של הרבע השני והשלישי וארבע דקות לסוף המאמנים מכניסים את שחקני הספסל, הקהל מריע לקאנטר ופורזינגיס שיורדים לנוח לקראת המשחק נגד טורונטו ברביעי, 107-85 בסיום.

סטטיסטיקה

ניו יורק ניקס: ה"חד קרן" הוביל את כל הקלעים במשחק עם 25 נק', 7 ריב' ו-2 חס' וחט', הארדווי ג'וניור עזר לו עם 13 נק' (1-6 לשלוש), מקדרמוט היה נהדר כהרגלו עם 5 שלשות ו-16 נק' סה"כ וקאנטר תרם את המנה היומית עם 12 נק' ו-16 ריב'. הניקס קלעו 35 סלי שדה ב-43.2% מהשדה, 13 שלשות ב-38.2%, 24 מ-25 מקו העונשין, הורידו 51 ריבאונדים מול אחת מקבוצות החלשות בליגה בתחום הזה ואיבדו את הכדור 22 פעמים.

לוס אנג'לס קליפרס: בלייק גריפין הוביל את הקבוצה עם 21 נק', 4 ריב' ו-5 אס', ווסלי ג'ונסון ניסה לעזור עם 3 שלשות ו-13 נק' בסה"כ ודיאנדרה עם חלש עם 10 נק', 9 ריב' ומדד פלוס מינוס של 22-. הקליפרס קלעו 30 סלי שדה ב-37.5% מהשדה, 10 שלשות ב-31.2%, הורידו 36 ריב' (26 בהגנה מול 37 של הניקס), מסרו 20 אסיסטים ואיבדו את הכדור 21 פעמים.

מוקד המשחק: פרנק ניליקינה

סטטיסטיקה במשחק – 11:05 דק', לא קלע, זרק פעמיים, איבד את הכדור 4 פעמים ומסר אסיסט בודד.

אם לומר את האמת, אין יותר מדי מה לכתוב על המשחק של היום. ניליקינה קיבל הזדמנויות קצרות ובעיקר איבד כדורים ולא השפיע על המשחק.

* פיק נ' רול – הרכז הצרפתי ידוע בחיבה שלו למהלך השכיח ביותר בכדורסל, במיוחד שזה מתבצע עם פורזינגיס, דבר שלא קרה היום. ניליקינה משחק בצורה מאוד שקטה ובוגרת ולרוב מקבל את ההחלטה הנכונה בפיק נ' רול אבל לא תמיד. הברירת מחדל של ניליקינה היא להגיע בין איזור הצבע לשלשה ולמצוא את השחקן הפנוי משם או לעלות לקליעה, אין מעבר. כיף לראות רוקי שמשחק ברוגע כמו שהצרפתי משחק אבל מצד שני הייתי שמח לראות אותו זורק שלשה אחרי פיק נ' רול או לוקח את הכדור באגרסיביות עד לטבעת, דבר שיותר רלוונטי כרגע לאור הקליעה הלא יציבה שלו מבחוץ.

* איבודי כדור – חלק מהאיבודים לא היו באשמתו היום ונבעו מחוסר ריכוז שלו ושל חבריו לקבוצה אבל החלק השני נבע מהעובדה שהוא עדיין לא רגיל למהירות של המשחק כמו שקרה בהתקפת מעבר בה הוא לקח את הכדור דרך האמצע, עשה שינוי כיוון וחטפו לו את הכדור. מגיל קטן מלמדים אות שלא מובילים התקפת מעבר דרך האמצע אבל לא תמיד יש אופציות אחרות ככה שבאן בי איי צריך לשים לב שהמשחק יותר מהיר וככה יש יותר סיכוי ששחקן נוסף יגיע אלייך.

הוא ארוך (אחת מהסיבות שהניקס בחרו אותו), שומר נהדר עם ממוצע של 1.9 חט' העונה ובעיקר בעל אופי נוח ומוסר עבודה גבוהה, רק שהניקס יתנו לו את הזמן להתפתח כמו שהם עושים עכשיו ויהיה בסדר.

המצטיין – מי זה כבר יכול להיות..

חוויה לצפות ב"חד קרן" כל פעם מחדש.

המאכזב – יש יותר מדי אז פשוט נבחר בכל הקבוצה

נכון, יש פציעות של שחקנים משמעותיים, כריס פול כבר לא שם אבל אין שום תירוץ לאיך שהקבוצה הזו נראית. המזל של הקבוצה הזו היא שבברלי ימשיך לעשות כל שביכולתו על מנת לנצח, מקווה בשבילם שזה יעבוד מול אטלנטה וסקרמנטו בסיום מסע משחקי החוץ הנוכחי.

השנוי המחלוקת – זה שאוסטין ריברס משחר באותה קבוצה שאבא שלו מאמן ועוד מקבל על זה כל כך הרבה כסף (והרבה יותר מדי דקות).

הכותרת אומרת הכל

המרגש – לראות את מייקל ביזלי עוצר את החימום שלו בשביל לחתום לאוהד

This Is Why We Play

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. אחלה סיקור, פינוק עם הקפה של הבוקר!
    הקלייפרס צריכים שינוי, נכון שזה נובמבר ונכון שרוב הסגל הפותח לא שיחק ביחד מהמשחק השלישי של העונה אבל אי אפשר להפסיד 9 ברצף!
    לדוק יש חוזה גם לעונה הבאה אבל זה לא ימנע מג'רי ווסט ובאלמר ליושיב אותו אם הקלייפרס לא יגיעו לפלייאוף השנה.
    יש לקלייפרס הרבה מזל ששאר הקבוצות שמשחקות על המקומות לפלייאוף גם סובלות מפציעות, כי זה מה שמשאיר להם את הסיכוי כרגע.
    הנייקס לעומת זאת, אחרי שנפטרו ממלו, משחקים עם רוגע ובלי לחץ של פלייאוף הוא באסט. הם נראים נהדר עד עכשיו והכל בזכות KP.

    תודה עידן

  2. יש לנו פגישת עורכים ביום חמישי לפני משחק ברצלונה – מכבי ואטחד הנושאים יהיה כיצד לאסוף תרומה לעזור לך מעט בהוצאותיך הכספיות. עך7לתאןמצתףך ךאתר לא נוכל לשלם אבל ב-NBA הפכת לשם מוכר כמו כל כתב בכיר שלהם.

  3. סיקור נהדר וסחתיין על המאה אלף צפיות לסרטון של ניטליקינה באינסטגרם. הקליפרס פשוט גרועים – פתחו טוב ומאז נראה שאין שינוי או משהו והם מפסידים פעם אחר פעם. בקצב הזה ריברס לא שם בכריסמס, למרות הפציעות. 9 הפסדים רצוף זה יותר מדי לקבוצה שיש לה את בלייק גריפין בריא ושאיפות פלייאוף.

  4. הקליפרס חוזרים להיות הקליפרס, הלוזרים הכי יציבים בליגה.
    הניקס? בואו לא נצא בהצהרות עד שיעברו סיבוב ראשון בפלייאוף…

  5. סיקור נהדר, תודה. אחלה תקופה ללוות את הניקס, אחרי השנים הרבות במדבר. אשריך שאתה זוכה לראות את החד קרן מקרוב

כתיבת תגובה

סגירת תפריט