אירועי דיומא – 14.11.2017

כדורגל:

פלייאוף עליה למונדיאל – אירופה / דוד "פאקו" סעדה

21:45: אירלנד-דנמרק (ספורט 3). הרכבת האחרונה למונדיאל מאירופה. בפריוויו למשחק הראשון כתבנו שזה יהיה משחק בין הכישרון העודף של דנמרק לנחישות של אירלנד, והמשחק אכן תאם לציפיות מבחינה זו. הדנים היו דומיננטיים יותר וגם בעטו יותר למסגרת, אך לא הצליחו להבקיע. מנגד, גם האירים לא הצליחו לעשות זאת בהזדמנויות המועטות שהיו להם. התיקו המאופס הזה משרת כמובן את הנבחרת האירית, שכעת העבירה את ההכרעה לאצטדיון אביבה בדבלין. די ברור שמכל הנבחרות שעלו לפלייאוף, "הצבא הירוק" יקבל את התמיכה המשמעותית ביותר מהקהל הביתי. אלא שעל האירים לזכור שגם כאן לשערי החוץ תהיה משמעות, כך שניצול הזדמנויות טוב יותר לכריסטיאן אריקסן וחבריו עשוי להעלות דווקא את הנבחרת האורחת, הפייבוריטית לפני המפגש הכפול. ועדיין, כפי שאתמול למדה איטליה על בשרה, פייבוריטיות לפני המפגש לא מבטיחה שום דבר.

 

כדורסל / יאיר זעפרני

יורוליג – מחזור 7

21:05: מכבי ת"א – אנדולו אפס (ספורט 5) – מכבי ת"א נמצאת במצב רוח טוב בו היא לא הייתה שנים. הניצחון על ריאל מדריד ביום חמישי גורם לרבים מאוהדי הקבוצה להאמין שהסגל של נבאן ספאחיה הולך להיות 'הפתעת העונה' ולשחזר הצלחות אנדרדוגיות רבות של המועדון הצהוב – כחול כדוגמת עונות  2013/14, 2010/11 ו-1999/2000. המשחק הערב מול אנדולו אפס הטורקית רק עשוי לחדד את התחושה הזו שכן היריבה מטורקיה נמצאת בתחתית היורוליג ורק בשבוע שעבר ניצחה את ניצחונה הראשון (85-89 מרשים בחוץ על ברצלונה).

אבל זה המקום להזכיר לצהובים ואוהדיהם שהיורוליג היא ליגה ובליגה בת 30 לפעמים מתעלים ומנצחים משחקים מפתיעים ומהצד השני לפעמים מפסידים הפסדים לא צפויים. היום יכול בהחלט להגיע הפסד לא צפוי שכזה וספאחיה חייב לעורר את שחקניו ולמנוע שאננות. היריבה מטורקיה אמנם מדורגת נמוך אך היא לחלוטין לא פראיירית והמאזן שלה הוא גם תוצאה של הגרלה קשה במשחקי הפתיחה. יש בסגל של ולדימיר פרסוביץ' את ולדימיר סטימאץ' הסרבי האימתני בצבע (14.5 נק' ו6.5 ריב' ב-24 דק' העונה), את אריק מקולום, אקס ברק נתניה והפועל כפ"ס (וגם אח של סי.ג'י) שמפגין כדורסל מצוין העונה (סובב את הקרסול במשחק הליגה האחרון ובספק למשחק הערב), את בראיינט דאנסטון, שמשחק זו עונה שלישית בקבוצה ונחשב לאחד משחקני ההגנה הטובים באירופה (גם הוא עבר בארצנו הקטנה – בבני השרון והפועל חולון), את ריקי לדו הצלף, אקס דאלאס והניקס, את קורניסלב סימון הקרואטי ועוד כמה חוטבי עצים ושואבי מים שיודעים לתת עבודה.

בקיצור, מכבי ת"א יכולה לקבל בוסט רציני לכיוון הצמרת עם ניצחון הערב, אבל בהחלט צריכה להיזהר מלזלזל ביריבה. שלושה ניצחונות רצופים בבית? בשנה שעברה זה היה נראה כמו חלום רטוב. הערב, מכבי ת"א יכולה להגיע להישג הזה אבל היא חייבת להיות מפוקסת. אני מהמר שהיא תהיה כזו ברבע הרביעי ותנצח בשיניים.

21:15: פנאתנאיקוס – חימקי מוסקבה – שתי קבוצות שקוראים להן פנאתאיקוס יש לנו העונה: זו שמשחקת מחוץ ליוון ונמצאת במאזן חסר ניצחונות (3-0) ביורוליג עם תבוסות בברצלונה ובמוסקבה והפסד לבסקוניה וזו שמשחקת בארץ המוצא ונמצאת במאזן 0-6 בליגה ו0-3 ביורוליג עם ניצחונות מרשימים על פנרבחצ'ה, באמברג ואולימפיאקוס (בחוץ).

היום פנא משחקת בבית ותצטרך ללבוש את פני מיסטר ג'קיל שלה שוב כשתפגוש משוכה לא קלה בכלל, חימקי מוסקבה הרוסית, או סגנית מוליכת היורוליג כמו שמכנים אותה ברוסיה (אחרי צסק"א). הרוסים מחזיקים במאזן 1-5 והפסיקו כבר לנצח במדריד את ריאל. ההפסד היחיד שלהם העונה במפעל הבכיר של אירופה היה ב… יוון, לאולימפיאקוס לפני שבועיים. האם היום יגיע השני?

21:30:: באסקוניה – ריאל מדריד – אחרי שני הפסדים רצופים בבית לחימקי ובחוץ למכבי ת"א, ריאל מדריד חייבת לחזור לשגרה הקרויה 'מסלול הניצחונות'. לשם כך היא התחזקה באדי טבארס (זוכרים אותו מקליבלנד?) הגמלוני שיכסה על חסרונו של גוסטבו איון והיעדרו של אוגינון קוזמיץ'. מול ריאל תתייצב לדרבי פנים ספרדי באסקוניה שאחרי שניצחה סוף סוף במחזור החמישי, את פנאתאניקוס בנקודה, הפסידה בנקודה לחימקי במוסקבה. הבאסקים שכבר החליפו מאמן העונה חייבים לנצח בשביל לשמור על עצמם תחרותיים בהמשך העונה. מול ריאל, אריה פצוע וכואב, זה יהיה מסובך עד מאוד.

21:45: מלאגה – ז'לגיריס קובנה – שתי קבוצות מרכז טבלה עם מאזן 3-3 ייפגשו באנדלוסיה הערב. הספרדים מגיעים אחרי ניצחון בית על הכוכב האדום בלגרד וניצחון חוץ על אנדולו אפס ואילו ז'לגיריס מגיעה גם היא אחרי ניצחון נאה במילאנו על הקבוצה של סימונה פיאנג'יאני. במשחק הערב – הכל פתוח.

טניס / מתן גילור

טורניר לונדון (1500)

היום יתקיים מחזור המשחקים שני בבית B.

16:00 מארין צ'יליץ'-ג'יק סוק (ספורט 1). שני המפסידים של המחזור הראשון נפגשים. צ'יליץ' הפסיד לזוורב 1:2 וסוק לפדרר 0:2. רק נזכיר שמניין המערכות הוא גורם מכריע במקרה של שוויון בניצחונות. השניים נפגשו פעמיים עד כה, שתיהן בשנה שעברה – פעם אחת בגביע דיוויס ופעם נוספת בפלשינג מדו. בשתי הפעמים ידו של סוק היתה על העליונה.

*המלצת צפייה*22:00 רוג'ר פדרר-אלכסנדר זוורב (ספורט 2). המשחק המרכזי של היום הוא אולי המשחק המרכזי של שלב הבתים, בין המדורגים 2 ו-3 בעולם. כנזכר לעיל, שניהם ניצחו במחזור הראשון. השניים נפגשו כבר 4 פעמים – פעמיים בשנת 2016 ופעמיים בשנת 2017. המאזן ביניהן עומד על 2:2. השנה נפגשו בשני גמרים, כשפדרר ניצח בהאלה וזוורב במונטריאול. אם סדר הניצחנות ישמר, אזי שתורו של פדרר לנצח. זהו המפגש הראשון שלהם באולם והשני על משטח קשה.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. יום מרתק .
    לדעתי הדנים יתגברו על הביתיות ויכבשו את שער החוץ שיספיק להם .

    מכבי -אפס …אם איני טועה גם אשתקד לאחר מינוי הדר מכבי התאוששה ועלתה למאזן חיובי עד שבאה אפס ….
    מקווה שנראה משהו אחר היום .

    מאמין שהביתיית תשחק בכל המשחקים היום בעיקר באסקונה מול ריאל .

    תודה רבה

  2. נדאל הפסיד אתמול לגופן במשחק הראשון בגמר הסבב 7:6 (5), 6:7 (4) 6:4 ופרש מהמשך הטורניר.
    מישהו יכול לעמוד בדרך של פדרר?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט