אירועי דיומא – 11.11.2017

כדורגל / דוד "פאקו" סעדה

פלייאוף עליה למונדיאל – אירופה

21:45: דנמרק-אירלנד (ספורט 1). המשחק הנועל את החלק הראשון של הפלייאוף האירופאי. המארחת דנמרק נחשבת לפייבוריטית לעלות למונדיאל מהמפגש הכפול הזה, ולא בכדי. זוהי נבחרת שהלכה והשתפרה ככל ששלב המוקדמות התקדם, כאשר לא הפסידה בשנה האחרונה. לא רק לא הפסידה – הדנים זכו לארבעה נצחונות רצופים, כשהדובדבן היה ה-4:0 מול נבחרת פולין המצויינת, שעלתה בסופו של דבר מהבית. הכוכב הבלתי מעורער של הנבחרת הוא החלוץ כריסטיאן אריקסן, המשחק בשורות טוטנהאם. אריקסן כבש בשישה משחקים רצופים של הנבחרת, והוא נחשב לפקטור העיקרי שעשוי להחזיר את הדינמיטים הדנים לימיהם הגדולים.  בצד השני נראה אולי את הנבחרת החלשה ביותר מבין השמונה שעלו לפלייאוף, סוג של אנטיתזה לקהל הנהדר שלה. זוהי נבחרת אפורה ונטולת כוכבים, המשחקת כדורגל פיזי למדי, אך כזו שידעה להתעלות בדיוק ברגע הנכון במוקדמות. זה קרה כשנזקקה לניצחון חוץ מול נבחרת וויילס, העדיפה על הנייר, במשחק האחרון של הבית. ה-1:0 המינימלי אותו השיגה, הספיק לה כדי להגיע למשחק של היום. העובדה שמשחק הגומלין ייערך באירלנד אמורה להטריד את הדנים, שיקוו להימנע מתרחיש דומה, וינסו להשיג מקדמה רצינית יותר היום בביתם. בנוסף לנחיתות בכישרון, למאמן הנבחרת האירית, מרטין אוניל, צפוי כאב ראש, בדמות חוסרים בהרכב עקב פציעות והרחקות.

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור מספר 6

18:45:מכבי אשדוד – מכבי ת"א (ספורט 5) – מכבי ת"א מודל 2017/18 בהחלט נראית מצוין ואחרי ניצחון ביתי על ריאל מדריד אפשר להגיד בפה מלא שמשהו טוב קורה ביד אליהו. הצליח להם הפעם. בליגה שלנו, התל אביבים עומדים על מאזן נקי מהפסדים כשהם מצליחים לפרק כמה מוקשים מולם הם התקשו בשנה שעברה (בני הרצליה, חיפה בבית, גלבוע בחוץ). הערב תפגוש מכבי ת"א שממהרת לשבוע של שני משחקי יורוליג את מכבי אשדוד, אחת מהקבוצות הפחות יציבות שיש לליגה להציע העונה. הקבוצה של בראד גרינברג נפלה מאיגרא רמה של ניצחון בבירה על הפועל ירושלים לבירא עמיקתא של הפסד ביתי לנס ציונה ועושה רושם שהיא עדיין מחפשת את עצמה כשהפעם יהיה זה בלי גוני יזרעאלי ששוחרר לבקשתו (סיבות אישיות).

בינתיים האשדודים ניצחו רק קבוצות שגרינברג אימן בעבר (מכבי חיפה והפועל ירושלים) ומכיוון שמכבי ת"א אינה נמנית על הקבוצות האלה ומה גם שברור לכל שמכבי ת"א עולה עשרת מונים (תרתי משמע) על החבורה מעיר הנמל הדרומית – הניצחון אמור וצפוי להיות של מוליכת הטבלה.

21:00: הפועל ירושלים – נס ציונה (ספורט 5) – האלופה הפועל ירושלים עבר טלטלה רצינית בשבוע שעבר. זה התחיל עם הפסד מביש ומרגיז לגלטסראיי הטורקית והמשיך עם ישיבה לילית אשר אחריה הודיעה הקבוצה למאמן היווני של הקבוצה קציקאריס על סיום תפקידו כמאמן הפועל ירושלים.

הבעלים אורי אלון והנהלת ירושלים מקווים שנתינת המפתחות בידיו של מודי מאור, עוזר המאמן של הקבוצה, אדם בן 32 ללא עבר ככדורסלן או מאמן ראשי של בוגרים (אימן בליגת העל לתיכונים, היה עוזר של צביקה שרף באשדוד, של דן שמיר בנבחרת העתודה ושל פיאנג'יאני וקציקאריס בהפועל ירושלים), תעשה את השינוי. יחד עם הרכז החדש קיילין לוקאס, מאור יצטרך לספק קבלות ראשונות הערב מול נס ציונה.

הקבוצה מהשפלה הצפונית, מתאקלמת בינתיים היטב בליגה ומוצאת את עצמה עם מאזן 3-2 במקום טוב באמצע. מי שבולטים בקבוצה עד עתה הם הזרים טאליב זאנה, ג'רון ג'ונסון ודקוואן קוק ולצידם גולן גוט שפתח את העונה נהדר והגיע לשיא עם 6/6 מחוץ לקשת בניצחון של הקבוצה על אשדוד. מול ירושלים, אריה פצוע תרתי משמע, נס ציונה תתקשה לייצר המשכיות לניצחון שלה על אשדוד בשבוע שעבר. אבל הם לפחות ינסו…

מוקדמות אליפות אירופה – נשים – מחזור 1

21:30: בריטניה – ישראל (אין שידור)- נבחרת הנשים של ישראל בהדרכת  עדן ענבר תפתח הערב את הופעותיה במוקדמות אליפות אירופה עם מפגש מול הבריטיות במצ'סטר. הישראליות הוגרלו לבית עם בריטניה, פורטוגל ויוון כאשר מנצחת הבית ושש מתוך שמונה הסגניות בבתים השונים, תעלה גם כן. בסגל הישראלי יש לא מעט כישרון (אלישיה קלארק, נעמה שפיר, קטיה לויצקי, שירן צעירי) ועוד וההעפלה לאליפות יכולה להיות גושפנקא מצוינת לשיפור שעוברת הנבחרת בתחום. נחזיק להן אצבעות.

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה

גראנד פרי סאו פאולו – מקצה הדירוג

מקצה הדירוג למירוץ שייערך מחר בסאו פאולו. שידור בספורט 5 לייב ב-21:00.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר אלוף האלופים – חצי הגמר השני

21:00: שון מרפי-לוקה ברסל

אתמול, בחצי הגמר הראשון, ראינו את רוני אוסליבן עושה צעד נוסף אל עבר זכייה אפשרית בטורניר. הרוקט גבר על אנתוני המילטון 6:2, כאשר הפך פיגור מפתיע של שני פריימים ליריב בזכייה בשישה רצופים. תוך כדי הניצחון השיג רוני הישג יוצא דופן, בדמות זכייה ב-900 סנצ'וריס במהלך הקריירה. חתיכת הישג.

חצי הגמר השני של היום יפגיש שני שחקנים מההתקפיים ביותר שיש. אלוף העולם לשעבר, שון מרפי, נמצא כבר זמן רב בצמרת, ואף נראה בכושר מצויין מאז תחילת העונה. אם לשפוט לפי פערי הדירוג בין השניים, הקוסם אף אמור להיות הפייבוריט. אלא שלפי מהלך העניינים, דווקא ברסל שממול הוא השחקן המעורר יותר עניין מבין השניים. הבלגי הצעיר הפגין סנוקר משובח וגם קור רוח רב בבית המוקדם, כשעבר את ג'אד טראמפ ואח"כ את אלוף העולם, מארק סלבי. בנוסף, השניים נפגשו בגמר אליפות סין באוגוסט, ושם ידו של ברסל הייתה על העליונה, בדרכו לזכות בתואר הראשון שלו (וכנראה לא האחרון). ניתן לצפות בשידורים בלינק הזה או בלינק הזה.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 2 תגובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט