אירועי דיומא – 10.11.2017

כדורגל:

מוקדמות גביע העולם – פלייאוף:

אירופה / מתן גילור:

21:45 שוודיה-איטליה (ספורט 1).

המשחק הראשון בין שניים בסופם אחת הנבחרות תעפיל לטורניר הגמר של גביע העולם.

שוודיה סיימה במקום השני בבית A אחרי צרפת וכשהיא מקדימה את הולנד בהפרש שערים ואת בולגריה, לוכסמבורג ובלארוס בנקודות. שוודיה סיימה את הקמפיין כשבאמתחתה ששה ניצחונות, תוצאת תיקו אחת ושלושה הפסדים. היא בעיקר הרשימה בבית עם 4 ניצחונות, כולל על צרפת החזרה, ותיקו בודד עם הולנד.

איטליה סיימה במקום השני בבית G אחרי ספרד ולפני אלבניה, ישראל, מקדוניה וליכנשטיין. לאיטליה שבעה ניצחונות, שתי תוצאות תיקו והפסד בודד בספרד. מעבר לאותו הפסד איטליה לא שמטה נקודות בחוץ. על פי רוב שיט המשחק שלה, המתבססת על הגנה חזקה ויציאה מהירה קדימה, מתאימה יותר למשחקי החוץ. לא לחינם היא כבשה בחוץ יותר מאשר בבית, בניגוד למצופה.

ביקשתי מדודני, פרו איטלקי לסייע במלאכת הכתיבה:

הדיון העיקרי באיטליה כרגע הוא שיטת המשחק. ונטורה הוא מאמן מהדור הישן. המערך שלו בכל המשחקים עד עכשיו נע בין 4:4:2 לבין 4:2:4. אבל מדובר בארבעה שחקני הגנה, שני קשרי אמצע, שני שחקני אגף ושני חלוצים. הנבחרת נראתה רע מאד ויש לחץ רב על ונטורה לשנות מערך.

יש את ה״גווארדיה״ הותיקה של יובה – בופון בונוצי ברצאלי קייליני, שמעדיפים שלושה בלמים. ויש הערכות שמדברות על כך שישחק במערך עץ אשוח 4:3:2:1. כך שמעניין לראות איך איטליה תעלה.

בופון בכושר לא טוב מתחילת העונה. ניכרת ירידה ביכולתו אם כי במשחקים האחרונים השתפר. מצד שני, בופון ימשיך לשחק, ללא קשר ליכולתו כנראה, עד שיפרוש. מעניין לראות אם יזכה לקרדיט מוצדק ו/או בלתי מוגבל. בכל מקרה, המעמד שלו באיטליה הוא של אל, כמו שהיה באגיו / מלדיני / בארזי ועוד – אוטוריטה בתחומו.

לאיטליה יש בסיס הגנתי של צעירים שכבר מסומן כדור העתיד: השוער ג׳יג׳יו, הבלמים רוגאני (יובה), קלדארה (אטאלנטה, שייך ליובה) ורומאניולי (מילאן), קלדארה דונא׳ ורומאניולי משחקים באופן קבוע בקבוצותיהם. יהיה מעניין לראות האם / מתי / כיצד ונטורה יכניס אותם לעניינים או שבפלייאוף ילך על השועלים הותיקים והמזדקנים.

איטליה באופן מסורתי שיחקה עם לפחות שני שחקני התקפה. תמיד. בדרך כלל מדובר בחלוץ 9 חזק ולידו מה שמכונה באיטלקית ״פנטזיסטה״. השחקן היצירתי. אפשר להיזכר במסארו ובאג׳יו, קאזיראגי ובאג׳יו / דל פיירו, ויירי ודל פיירו / וטוטי, טוני וקסאנו / וטוטי ועוד. כיום לאיטליה יש שני שחקני 9 דומיננטיים (אימובילה ובלוטי) אבל אין פנטזיסטה. ג׳יוזפה רוסי היה אמור להיות האיש, אבל הפציעות חיסלו אותו. אינסינייה הכי קרוב לזה, והוא נותן עונה מצווינת, אבל הוא יותר שחקן אגף ובטח לא אחד שהמשחק נשען עליו.

בכך איטליה די תקועה בהתקפה והשילוב בין צ׳ירו ובלוטי לא עובד כרגע. לכן תיתכן החלפת השיטה לעת אשוח, בטח במשחק החוץ בשבדיה.

במרכז המגרש הכל נוסב סביב מרקו וראטי, אבל במשחק במדריד הוא נתפס בשיא חולשתו – חלבי, פריך, עביר, יו ניים איט, הקישור הספרדי חיסל אותו. מעניין לראות כמה קרדיט יקבל, האם ונטורה ימשיך איתו כשחקן אמצע לצד דה רוסי וזהו או שיוסיף ליד דה רוסי אחורי נוסף (פארולו?) וישחרר את וארטי, כחלק משלישיית קישור. שוב – מערך עץ אשוח.

המגן הימני המאד מבטיח שמילאן חטפה בקיץ קרע את הרצועה הצולבת (קונטי) אחרת הוא ודרמיאן היו מתאימים בול לשיטת שלושת הבלמים. יש לאיטליה את דארמיאן ממנצ'סטר ואת זפקוסטה מצלסי, וזה יכול להיות שילוב מעניין – שני מגינים מהליגה האנגלית בהרכב נבחרת איטליה. נראה לי חסר תקדים בנבחרת.

לקראת הגומלין: איטליה בחרה לארח את שבדיה במילאנו. בדרך כלל, משחקים גדולים וחשובים נערכים במילאנו או ברומא או בנאפולי. במילאנו הקהל יושב על המגרש, ומדובר בכמות גדולה (כמעט 80K) למשחק נבחרת במוקדמות. עד כה נמכרו למעלה מ-60 אלף וזה יפה מאד. הביתיות חשובה מאד לנבחרת ולכן לדעתי בחרו במילאנו, למרות שאין כמעט בהרכב שחקנים ממילאנו (אולי רק קנדרבה) ויש הרבה מיובנטוס השנואה בשני צידי מילאנו. שוב, מעניין. הקהל באיטליה בדרך כלל לא שורק בוז לשחקנים מקבוצות יריבות (ע״ע פיקה, זהבי), בטח לא לשחקנים איטלקיים ותיקים (בופון, דה רוסי).

ונטורה הזמין את ג׳ורג׳יניו מנאפולי אחרי לחץ ציבורי גדול מאד, לפני שנבחרת ברזיל תזמן אותו. סביר שייתן לו לשחק כדי לקבע אותו כאיטלקי.

ואנקדוטה לסיום – שוודיה היא המדינה שסיפקה הכי הרבה שחקנים זרים לסרייה A. השניה היא ארגנטינה.

 

מרכז אמריקה-אסיה / רועי ויינברג:

0:00-הונדורס-אוסטרליה. הונדורס הייתה ב-2 המונדיאלים האחרונים והפתיעה כשעלתה על חשבון ארצות הברית לפלייאוף. הם חסרי כוכבים (השמות הבולטים משחקים בטנריפה וברצלונה ב'). הם אנדרדוג מובהק שעלה בזכות הרבה כרטיסים לאזור המוקדמות החלש שלהם. אוסטרליה אכזבו במוקדמות אבל עברו בפלייאוף המקומי את סוריה ונהנים מסגל שכולל את מת'יו ראיין מברייטון לצד שחקנים נוספים מהצ'מפיונשיפ והסגל חלש בהשוואה לשנות הזהב של הארי קיואל, מארק שוורצר וטים קיהייל.

כדורסל / יאיר זעפרני

מפגש הופס השנתי

*המלצת השתתפות* 12:30 (בערך): משחק הכדורסל השנתי  (אין שידור נכון לרגע זה) – מפגש הופס שיתחיל היום בשעה 11:00 בספורטק בתל אביב, יביא עימו גם משחק כדורסל מסקרן בו יפגינו מיטב כתבי האתר ונבחרי המגיבים את כישוריהם בתחום הכדורסל ויגרמו לנו להבין אחת ולתמיד למה הם מתמקדים בכתיבה ולא במשחק עצמו…

החלק הספורטיבי של היום יתחיל עם תחרות קליעה מחצי מגרש (בשנה שעברה הוכרעה כבר בזריקה הראשונה) ואחריו המשחק המרכזי שאם כרסם של השחקנים לא התנפחה יותר מדי בשנה החולפת יתקיים בצורת 5 על 5. האם חיים כהן שוב יפציע וייתן פייט לאייל ספיר הצעיר והאנרגטי? האם היד של עומר מזיג תישאר חמה מחוץ לקשת? האם מומי ינהל גם השנה ליין הימורים מאחורי הקלעים ויפסיד את תחתוניו? האם יאיר זעפרני ישפוך לאגר אחרי 2 דקות ולא יירד יותר להגנה? (זו השאלה היחידה שהתשובה אליה היא בבירור כן) האם גור גולן יוכיח שהוא טוב בכדורסל לא רק בפנטזי? כל זאת ועוד במשחק המרכזי המומלץ. בואו בהמוניכם. ישפוט (בצורה מוטה שילמתי לו 150 ש"ח): עמית טבול.

יורוליג – מחזור מספר 6

19:00: חימקי מוסקבה – באסקוניה – הספרדים ניצחו בשבוע שעבר בפעם הראשונה העונה ביורוליג גם תודות לחילופי המאמנים במסגרתם הגיעו פדרו מרטינס במקומו של פבלו פרג'יוני הבלתי מנוסה וגם תודות ליריבה פראיירית (כן, פנאתניאיקוס – אני מדבר עליכם!), היא גם ניצחה במשחק ליגה מותח בנקודה בחוץ את מלאגה. . ועם זאת קשה להאמין שהמומנטום הזה יימשך במשחק הערב מול חימקי מוסקבה שלא רק שעומדת על מאזן מופלא של 1-4 עד כה  אלא גם הפתיעה את ריאל מדריד בשבוע שעבר בחוץ.

21:00: *המלצת צפייה*אולימפיאקוס – פנאתאניקוס – הדרבי היווני הוא תמיד סיבה למסיבה וכשהוא מפגיש את אולימפיאקוס שפתחה את העונה נהדר (1-4) ואת פנאתאניקוס שחייבת ניצחון עם פתיחה חלשה מאוד (3-2, כל ההפסדים בחוץ) הוא עלול להיות מעניין עוד יותר.  אולימפיאקוס הפסידה בשבוע שעבר לראשונה העונה בברצלונה, פנא נחתה לקרקע אחרי הניצחון על פנרבחצ'ה עם הפסד לבאסקוניה. מה שבטוח, יהיה טעון.

21:00: באמברג – פנרבחצ'ה – עוד משחק ראוי ביותר לערב לא פראייר בהחלט. באמברג התאוששה מפתיחה של שני הפסדים עם שלושה ניצחונות כשהאחרון שבהם, בבלגרד על הכוכב האדום היה המרשים ביותר. היום מקבלת אלופת גרמניה מבחן קשה בהרבה עם מפגש ביתי מול אלופת אירופה וטורקיה. פנרבחצ'ה מצידה די מאכזבת עד כה. היא אמנם ניצחה את שני משחקי הבית שלה (על אנדולו אפס ועל ולנסיה) אבל הפסידה שניים משלושת משחקי החוץ שלה (לפנא ולמלאגה) ולא הייתה רחוקה מלהפסיד את השלישי (ניצחה במילאנו בהארכה). בקיצור, משחק אופי לשתי הקבוצות ורק אחת תצא מנצחת.

21:45: מלאגה – הכוכב האדום בלגרד

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר אלוף האלופים – חצי הגמר הראשון

21:00: אנתוני המילטון-רוני אוסליבן

משחקי בית 4 של אתמול היוו תפאורה לשחקן אחד ויחיד – רוני אוסליבן. זה התחיל במשחק הראשון מול ניל רוברטסון, שלאחר פריים בודד בו ניצח האוסטרלי, אוסליבן המשיך וזכה בארבעה פריימים של בזק. בגמר מול ג'ון היגינס, הרוקט לא נתן ליריבו הוותיק אף את הפריים הבודד הזה, כאשר זכה במשחק 6:0 תוך תצוגה אוסליבנית אופיינית. הפריים האחרון אף כלל את הברייק הגבוה ביותר של האליפות עד כה, בגובה 138 נקודות.

היום נראה את רוני גם בחצי הגמר הראשון של האליפות. בכושר ובחדות שהוא הראה אתמול, השחקן הפעיל המעוטר ביותר יהיה פייבוריט מול כל אחד, והוא ודאי ייחשב לכזה מול השחקן שממול. אנתוני המילטון יכול להיחשב לסינדרלה של הטורניר, אם ניתן להגדיר מישהו משחקני הטורניר הזה ככזה. השחקן (הזוכה לכינוי המשעשע The Sheriff of Pottingham) זכה לעדנה דווקא בשלהי הקריירה, כאשר זכה בטורניר המאסטרס הגרמני. מדובר בשחקן בעל משחק ייחודי למדי (כמו גם מראהו), כשהיריבים ממול לא תמיד יודעים איך לאכול אותו (כפי שגם דינג ז'ונווי וראיין דיי נוכחו לדעת במשחקי בית 1). היום נראה אם אפשר לכלול ברשימה זו גם את הרוקט. ניתן לצפות בשידורים בלינק הזה.

 

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. דיומא נפלא .
    בכדורגל .
    לאיטליה יהיה קשה מאד …הועלתה כאן נקודה מעניינת והיא המחסור האיטלקי בשחקן יצירתי .
    לאיטלקים יש כמובן שחקני הגנה בולטים וסוג של קשר אחורי בעל שם אבל אין לה לא רק 9 גדול אלא בעיקר 10 .
    וזה מפליא אותי שכן ממונדיאל 90 ואילך החזיקו האיטלקים תמיד בשמות כמו באג'יו ,דל פיירו ,טוטי ופירלו כבולטים ביותר אך בהחלט לא היחידים (זולה )
    וכיום מדובר בנבחרת אפורה.
    ובכל זאת איטליה הייתה אמורה להיות אפורה גם ביורו האחרון והרשימה למרות שהודחה ברבע הגמר.
    שבדיה לא נבחרת קלה ואני במקום אוהדי איטליה הייתי דואג מאד ממשחק זה.
    אוסטרליה לטעמי תעבור אבל הרבה תלוי במשחק הראשון והוא בחוץ.

    לצערי ואפילו להתבאסותי לא אהיה במפגש הופס .
    תמיד קורה לי משהו שמונע ממני להגיע .
    הפעם התבאסתי במיוחד .
    אני נמצא בשבת משפחתית מחוץ לעיר ולא אוכל להתארגן כיאות.
    תהנו לכם ומקווה שיהיה עוד מפגש בשהות של מנחם כאן .

    אשר ליורוליג.
    כשהקבוצה שלך מצליחה המפעל הרבה יותר מעניין .
    יש משחקים טובים היום.
    אבל אותי דווקא מעניין המפגש של במברג מול פנרבחצה והאקס

  2. פאקו תודה רבה, אני חובב סנוקר שנים וגולש בהופס בשנתיים האחרונות בערך, הפינה הזו עוזרת לשמור על התחביב בחיים ובזכותך, הרוקט נראה היה מפחיד אתמול, תענוג אמיתי לצפייה. הוא אמר אחרי המשחק שהוא מרגיש טוב ונהנה, שהוא כבר חושב על היום שאחרי הסנוקר ומתחיל למלא את חייו בעיסוקים נוספים, עד כמה שזה אפשרי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט