אירועי דיומא 09.11.2017

כדורגל / שגיא נאור

פלייאוף עליה למונדיאל – אירופה

21:45 צפון אירלנד – שוויץ (ספורט 5+)

עצם ההעפלה לשלב הפלייאוף מהווה הישג יפה בשביל הצפון אירים שהעפילו ליורו שכלל 24 נבחרות ובעצם משחזרים את ההישג. העפלה למונדיאל תהיה מופלאה עבורם ואני צופה אווירה מחשמלת בבלפסט.

הצפון אירים נפלו לבית לא קל בכלל עם צ'כיה ונורווגיה, שתיים שמכוונות להעפלה ותמיד מסוכנות. בבית בו גרמניה דרג ראשון, היה ברור שהאחרות יריבו על השאריות והירוקים ניצחו את הצ'כים בבית במשחק שהתברר כמכריע על העלייה. למעט המשחק מול גרמניה, מאזן הבית של הצפון אירים עמד על 12-0 ולכן הם חייבים להוציא תוצאה טובה שתיתן להם מקדמה משמעותית לקראת הגומלין.

כידוע, רוב שחקני צפון אירלנד משחקים באנגליה כשמקגוברן השוער הוותיק וג'וני אוואנס מהווים את לב ההגנה, סטיבן דיוויס וג'וש מגיניס בקישור כשקייל לאפרטי אחראי על מלאכת הכיבוש – הוביל עם 3 שערים בקמפיין המוקדמות.

אי אפשר לעשות קמפיין מוקדמות יותר טוב מהקמפיין השוייצרי ועדיין לא לעלות למונדיאל. 9 נצחונות והפסד בודד לפורטוגל באותה תוצאה בו ניצחו השוייצרים בביתם לא הספיקו להעפלה אוטומטית. צריך לומר את האמת – הקמפיין השוייצרי לא היה מזהיר ותוך הצגת יכולת מרשימה, רוב הנצחונות היו על חודו של שער ובבית בו היריבות להעפלה היו הונגריה ואיי פארו, מקום שני אינו הצלחה גדולה אלא הישג מינימלי. ועדיין, שוויץ רואה עצמה כפייבוריטית אחרי שהצליחה להעפיל בשנים האחרונות לכל הטורנירים הגדולים. הבסיס של יאן זומר בשער , פביאן שאר, סטפן ליכשטיינר מיובה ריקרדו רודריגז ממילאן בהגנה , גרניט ג'אקה מארסנל ושרדן שאקירי בקישור יחד עם החלוצים מחמדי וספרוביץ רץ כבר 5-7 שנים ביחד. ספרוביץ' היה אחראי על 4 שערים במוקדמות כשליכשטיינר מוסיף 3.

 

21:45 קרואטיה – יוון (ספורט 5)

הקרואטים הם אחת הנבחרות הכי איכותיות ביבשת, פוטנציאל אדיר להיות סוס שחור בכל טורניר גדול אבל לא מצליחים לייצר הצלחות באופו קבוע. ביורו האחרון הם פתחו עם הצלחה גדולה בבית המוקדם כולל נצחון גדול על ספרד רק כדי להיעצר על ידי פורטוגל ורונאלדו.

סגל שכולל את ראקיטיץ', קאליניץ', מנז'וקיץ' ומעל כולם פרישיץ' הפנטסטי מאינטר ומודריץ' האדיר מריאל לא יכול להרשות לעצמו לא להעפיל לגביע העולמי. בית המוקדמות זימן להם יריבות איכותיות בדמות טורקיה, אוקראינה ואיסלנד כשהאחרונה המשיכה את המומנטום מהיורו והעפילה מהמקום הראשון. למעט ניצחון קל על קוסובו, שאר המשחקים היו צמודים והיכולת היתה פושרת עד חלשה. הפסדים לטורקיה ואיסלנד לצד תיקו ביתי מול פינלד גרמו לכך שהקרואטים הגיעו עם הגב אל הקיר למשחק על העלייה באוקראינה, ניצחו שם 2-0 מצמד של קראמאריץ' והצליחו להשתחל לשלב הפלייאוף אחרי קמפיין די מאכזב בו היו פייבוריטיים לסיים במקום הראשון. היה זה משחקו הראשון של דאליץ', מאמנם החדש.

אחרי 4 טורנירים גדולים אליהם הצליחו היוונים להעפיל ברציפות, ליורו 2016 הם נכשלו במשימתם אבל האתוס היווני ממשיך והנבחרת תמיד מצליחה להוציא מעצמה יותר ממה שהיא שווה על הנייר. הסגנון לא תמיד נאה ומרשים אבל קשה שלא להתרשם ולהעריך את היכולת למקסם את הפוטנציאל המוגבל.

בית המוקדמות לא היה קל עם בלגיה הנפלאה ובוסניה עמוסת הכוכבים. היוונים עשו קמפיין סביר שכלל תיקו מפתיע בבלגיה, 2 תוצאות תיקו סבירות עם בוסניה ועוד מעידה עם תיקו ביתי מול אסטוניה וזה הספיק בשביל לצבור 19 נקודות כשלשבוע האחרון הם מגיעים בידיעה ששני נצחונות בקפריסין ומול גיברלטר החלשה יספיקו להעפיל לפלייאוף ואכן כך היה.

ליוונים אין כוכבים גדולים כמו לקרואטים – הם מתבססים על הגנה חזקה ומשחק טקטי יעיל ומבוקר כשבהתקפה קוסטאס מיטרוגלו אמור להיות זה שמוציא לפועל. אפשר להניח שינסו לשחק סגור ולגנוב שער חוץ על מנת להעביר את ההכרעה למשחק הגומלין בהר הגעש בפיראוס.

כדורסל / יאיר זעפרני

יורוליג – מחזור 6

*המלצת היום* 21:05 מכבי ת"א – ריאל מדריד (ספורט 5) – אומר זאת כך: הלילה נדע לאן הולכת העונה של מכבי ת"א. כן, עד כדי כך. הקבוצה של נוון ספאחיה פתחה את העונה בצורה ראויה ומוצאת את עצמה במקום החמישי ביורוליג עם מאזן חיובי 2-3 אחרי חמישה משחקים, אבל אם מכבי ת"א רוצה להוכיח לכולנו שהעונה מדובר במשהו אחר, שונה, קשוח יותר ועם הרבה יותר 'קילר אינסטינקט' (שלא נאמר" 'מכביזם') מאשר ראינו בשנתיים האחרונות מהמועדון הצהוב-כחול – זה המשחק לנצח. ניצחון הערב ילמד אותנו שמכבי ת"א מכוונת גבוה ויכולה כבר השנה להימנות בצדק על החבורה המובילה של היבשת (גם אם לא להיות בטופ של הטופ). הפסד ואנחנו נשאר מבולבלים ותוהים – האם למרות פתיחת העונה היחסית טובה, העסקיים עדיין כרגיל.

מול מכבי ת"א תתייצב הערב ריאל מדריד, האימפריה הספרדית והקבוצה שלמכבי ת"א יריבות רבת וארוכת שנים איתה. המדרידאים הפסידו בשבוע שעבר לראשונה במפעל, בבית לחימקי מוסקבה (לא אסתיר מכם: הימרתי על זה כאן בדיוק לפני שבוע) אבל למרות נפילת המתח הפתאומית, עדיין מדובר באחת הקבוצות הטובות במפעל, אם לא ה… . בסגל של הבלונקסטו תמצאו קודם כל את לוקה דוניצ'יץ'. בן ה-18 הזה (ד"ש ליובל זוסמן) תורם 21.6 נק', 6.8 ריב', 3.6 אסק' ו1.2 חט' למשחק. לצידו בולטים חברו לנבחרת סלובניה, אנתוני רנדולף (11.3 נק' למשחק), פקונדו קאמפאזו הארגנטינאי, פיליפה רייס הוותיק, רודי פרננדז שעדיין לא נס ליחו,, ג'פרי טיילור ויונאס מאצ'וליס. עם זאת, ריאל איבדה את גוסטובו איון, מהבולטים בשחקניה עד כה שנפצע במשחק הקודם של הקבוצה ובלעדיו היא תתקשה יותר בצבע. אם זאת, לפבלו לאסו לרוב יש פתרון גם לזה.

אז מי תנצח? מכבי בהחלט מסוגלת לעקוץ את ריאל מדריד. אנרגיות גבוהות, הקרבה רבה והגנה חזקה צריכות לסייע לה במסיבה הזאת. אם זה אכן יקרה, אוהדי מכבי ת"א צפויים לפנטז כבר על דרך חדשה. ואם לא, הם בטח כבר התרגלו אחרי השנתיים הקודמות…

19:00: צסק"א מוסקבה – ולנסיה – צסק"א מחזיקה במאזן של ארבעה ניצחונות והפסד אחד ובשבוע שעבר גמגמה בבית מול קובנה אבל קשה ללמוד מזה משהו על היכולת שלה באופן כללי, בטח לא אחרי הניצחון המרשים על חימקי מוסקבה בחוץ בליגה הצפון אירופאית ב-15 הפרש. גם ולנסיה לא פראיירית עם מאזן 2-3 ביורוליג, למרות ההפסד בשבוע שעבר לאלופת אירופה, פנרבחצ'ה. ובכל  זאת, נראה שהמשוכה הרוסית קשה מדי לאלופת ספרד.

21:45: ארמאני מילאנו – ז'לגיריס קובנה – קובנה מפתיעה לטובה עד כה עם מאזן 3-2 שלא משקף יכולת די גבוהה של אלופת ליטא, שהייתה יכולה להיות במאזן יותר טוב אלמלא פגשה כבר את ריאל מדריד, חימקי מוסקבה וצסק"א מוסקבה, שמסתמנות כקבוצות החזקות במפעל. מול ארמאני מילאנו, שבינתיים נראית רע מאוד (ארבעה הפסדים וניצחון אחד) יש לז'לגיריס הזדמנות להמשיך את הרושם החיובי. האיטלקים מצידם, חייבים לנצח בשביל שיתחילו לקחת אותם ברצינות ולא רק כקבוצת גלקטיקוס כושלת. קרטיס ג'רלס שהצטרף זה מכבר לאלופה האיטלקית, עדיין לא יהיה זמין לסגל של סימונה פיאנג'יאני.

22:00: ברצלונה  – אנדולו אפס – אחרי שלושה הפסדים רצופים ביורוליג, בארסה התאוששה בשבוע שעבר כשהייתה הראשונה שמנצחת את אולימפיאקוס ועוד בסטייל (51-73). הקטלונים ניצחו עד עתה רק קבוצות יווניות וינסו להמשיך את המומנטום מול האורחת שלה מהצד השני של הבוספרוס. אנדולו אפס היא כיום הקבוצה היחידה שלא ניצחה עדיין ביורוליג (יש הרבה משחקי מילים על שם הקבוצה ומצבה. נחסוך לכם) ואם לא תעשה את זה הערב בברצלונה, ההזדמנות הבאה תהיה בתל אביב ביום שלישי הבא. רק אומר…

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר אלוף האלופים – שלב הבתים, בית 4

15:00: רוני אוסליבן-ניל רוברטסון

16:30 (משוער): ג'ון היגינס-אנתוני מקגיל

21:00: גמר בית 4

בית 3 האיכותי הביא לנו מנצח מפתיע בדמותו של לוקה ברסל, אך מפתיע רק למי שלא ראה אותו משחק השנה. הבלגי הנפלא רמס את ג׳אד טראמפ במשחק הראשון, ובגמר הבית גבר על אלוף העולם, מארק סלבי, לאחר ששרד קאמבק אופייני של האחרון.

בית 4 של היום משופע באלופי עולם – רוני אוסליבן, ג'ון היגינס וניל רוברטסון. הרביעי הוא הסקוטי אנתוני מקגיל, שחיכה עד לרגע האחרון כדי לדעת אם הוא משתתף בטורניר. זאת כי הטורניר שבו זכה, ה-shoot out, נחשב לפחות חשוב, והזכייה של סלבי באליפות הבינלאומית הכניסה אותו לטורניר. זכייה של הג'ינג'י המצויין בבית לא תפתיע אף אחד, כמו גם זכייה של כל אחד ממתחריו בבית. ניתן לצפות בשידורים בלינק הזה.

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. תודה שגיא זעפרני ודוד
    יום לא רע עם מכבי-ריאל ביורוליג
    ו 6 ימים של פלייאוף אירופי לקביעת 4 העולות האחרונות מאירופה למונדיאל.
    העדפה אישית-איטליה קרואטיה שוויץ ודנמרק.
    אחרי אי העפלתן של הולנד צילה ואפילו ארצות הברית[יותר מעניינים אותי מפנמה הונדורס או קוסטה ריקה] מקווה בעיקר שאיטליה וקרואטיה לא ימעדו

  2. יום נפלא .
    אני חושב שהיום ( אולי מחר ) יש גם את הפלייאוף בין אוסטרליה להונדורס וכן בין פרו לניו זינלנד על כך ועוד כתבתי בפינת במונדיאל שלי ….וכאן שגיא סגר יפה את הפינה.

    לכדורסל .
    חוץ ממכבי כל הביתיות תנצחנה היום .
    אשר למה שיאיר כתב שזה מדד לכל העונה .
    יש צד אחד בו אני מסכים לכך ואפילו מאד .
    מצד שני מעבר להוכחת מסוגלות ….הרי שגם הפסד כמו ניצחון ישאיר את מכבי במאבק עם עוד מספר לא מועט של קבוצות על הכרטיס להצלבה .
    המאבק יימשך לטעמי עד הסוף .

    1. חושב שמכבי בהחלט יכולה לנצח. ריאל קצת התערערה מול חימקי ומחכה לה משחק סופר חשוב נגד ברצלונה בראשון בליגה. המפתח כמה חוזר לומר הוא דונציץ מעניין מי במכבי יוכל קצת להאט אותו עם הגובה ונכשרון. (כנראה גור שלף אה נו ברח לי השם ) ריאל גם קצת פצועה הולך עם מכבי בגלל האמונה

  3. שאלה למבינים בענייני ממירים-

    את המשחק של מכבי ערוץ הספורט משדרים בספורט 5 HD, כלומר *לא* בספורט 5 הרגיל.
    האם למי שאין את ערוץ ה-HD לא יוכל לצפות במשחק?
    אם כן, למה לא לזרוק לערוץ הזה את "ערב היורוליג" מערוץ הלייב ולפתוח את ערוץ הלייב לצפיה כפי שעשו שנה שעברה?

  4. גם הפסד לריאל במשחק צמוד חא אומר שהעונה הזו כמו הקודמות. ריאל בדרגה אחת מעל מכבי והיא טובה יותר באופן ברור ממכבי גם בביתה של מכבי. אך ביכולת הטובה ביותר שלה היא מסוגלת לנצח בבית את ריאל.

    1. הגמר הוא נגד היגינס, ששחט את מקגיל 4:0.
      אגב הלינק שנתתי לפעמים קצת דפוק. המשחק משודר ב-ITV4. אם אמצא לינקים אחרים עדיפים, אעדכן כאן.

    1. תודה על העדכון כבר חיכיתי ללינקים.
      למרות כל השרשור למעלה הבנתי שבערוצי הספורט שיש לי לא אוכל לראות את המשחק..

  5. מכבי הידקה את ההגנה אחרי רבע ראשון חלש מאוד.
    רודי פרננדס, עם כל האתלטיות שלו, רק זורק מרחוק ולא נכנס בכלל לסל.
    מנחם בטח מנקר עכשיו מול הטיוי של 70 אינץ׳, עייף עדיין מהטיסה

  6. איזה משחק חם מכבי מול ריאל. דונקי התחמם ולקח את המשחק עליו.
    כל הנקודות והאסיסטים שלו עכשיו

  7. 7 נקודות בהתקפה אחת. עבירה על שלשה וטכנית = 4 עונשין ושלשה, כולם של דונקי.
    מכבי עדיין מראה הרבה אופי. משחק טוב

  8. מעניין. דווקא מכבי עם קבוצה בינונית יחסית לשנים האחרונות אבל מחוייבת וקבוצתית ולכן מצליחה יותר

  9. מכבי מנצחת במשחק שדי פספסתי עקב המעבר לערוץ 14.
    אשמח אם מישהו יסביר למה ומדוע והאם יהיה ככה מכאן ואילך .
    עד שעברתי ילדים בכו אורחים קפצו ובסוף ראיתי כמה דקות כולל 2.30 האחרונות …
    אשתדל להשלים בהמשך הלילה.
    שאראס קורע בחוץ את פנגיאני בדרבי "ישראלי "
    צסק"א קורעת את ולנסיה .

    ברצלונה מפסידה אם איני טועה … טוב למכבי .
    היווני פוטר מירושלים בהחלטה תמוהה במקצת (לפחות בעיתוי ).
    בכדורגל קרואטיה עם 1-4 על יוון ושוויץ בניצחון בצפון אירלנד 1-0 עם צעד חשוב מאד למונדיאל ……
    שבוע מעניין מאד במוקמדות המונדיאל.

    1. מדוע החלטה תמוהה? מילאנו שמחזיקה בג'רלס וגאודלוק בקבוצה אחת היא מתכון לאבדון הניטרול הטבעי שפיאנגאני נותן לשחקניו לא מוסיף לענין. לע"ע הקבוצה החלשה במפעל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט