המאמן הטוב ב-NBA מאיים לשבור את שיאה של הלייקרס / מנחם לס

המאמן הטוב ביותר ב-NBA, ואתם יכולים לקפוץ לי אם אתם מגחכים

(ספואלטרה: הברק אובמה של המאמנים. ברק…מבריק כמוהו. הפלח? הייתי אומר ג'ימי קרטר; אתם יודעים, בוטנים וכאלה)

**********************************

אתם חזיתם בברק אובמה והקשבתם לו. אריק ספואלטרה הוא מאותו סוג: פיקח. בהיר. בטוח בעצמו. לא מתבלבל. לא תוציא אותו משיווי משקלו גם עם בולדוזר. MAKES SENSE. BELIEVABLE. יודע את החומר ויודע על מה הוא מדבר. אתה מרגיש בטוח איתו, ואתה בוטח בו. כמו אריק, גם אובמה התחיל על קרקע רעועה. אבל היום הוא הביא את ארה"ב שוב לעמדת המעצמה החזקה בעולם כלכלית וצבאית. הכל בשיפור: האבטלה בירידה מתמדת; מצב התברואה בעלייה; חברות מדווחות על רווחים. אובמה שוב מנהיג את המדינה שהיא HEAD AND SHOULDER מעל שאר העולם. כמו אובמה, גם אריק ספואלטרה בעל שורשים זרים – פיליפיני או תאילנדי או השד יודע מה.  וכמו אובמה, הוא מנהיג את הקבוצה החזקה בעולם, ועושה זאת בצורה האלגנטית והנאורה ביותר!

*********************************


הסתכלו על הרקורד של מיאמי. תנו מבט ברצף הנצחונות שבה. שימו לב לשקט התעשייתי, האהבה היוקדת בין השחקנים, וחוסר הקנאה המינימלית בקבוצת-העל הזאת, פאר והדר לכדורסל. אתם רוצים לתת דוגמא טובה לקבוצת הילדים והנערים שלכם כיצד משחקים כדורסל, כיצד מתנהגים עם המדיה, וכיצד מכבדים איש את רעהו? כל מה שעליכם לעשות זה לדרוש מהם לחזות בשניים-שלושה משחקי מיאמי היט כדי שהתרבות הקבוצתית תדבק גם בצעירי קבוצתכם.

אתם חושבים שקל לאמן קבוצת כוכבים? לכו תשאלו את מייק ד'אנטוני כמה זה קל. היו רק שני מאמנים לפני ספואלטרה שידעו כיצד להסתדר עם BUNCH OF EGOS: פט ריילי בלייקרס, ופיל ג'קסון בבולס ובלייקרס. גם צ'יק דיילי ידע ב-'נבחרת החלום' כי בפיסטונס לא היו לו כוכבי-על מלבד אייזיה תומאס. גם לפלח לא היו בעיות עם 'איגו' כי היו לו למעשה רק שני כוכבי-על יחד – האדמירל וטים דנקן, ואח"כ דנקן וטוני פרקר.

 אריק ספואלטרה הצעיר מטפל בכוכביו באומנות – אם כי כפי שתראו עוד מעט, מלבד לברון אין לו יותר ממש כוכבים בקבוצה – ומה שהוא משיג הוא משיג עם חבורת שחקנים טובים ודי-טובים ולא יותר:  עם דוויין ווייד היחסים היו קרובים מדי, ובכוונה תחילה או לא, היחסים התקררו ועתה הם לא יותר מקורקטיים. עם לברון הוא החליט להיות ADVISER ולא 'מאמן': לא לומר לו מה לעשות, רק להציע. עם כריס בוש הוא מין בייבי-סיטר: כריס בוש הוא טיפוס עדין, רגשן, ונוח להיעלב ולהיפגע. בטורונטו בוש היה כוכב עליון שעשה מה שרצה;  במיאמי הוא שחקן רגיל, אבל הוא זקוק לליטופים, וספואלטרה 'מלטפו' לא כמאמן, לא כדוד, לא כחבר, אלא כאחיו הגדול. עם מריו צ'אלמרס הוא מתנהג כמאמן וכאבא כי מריו הוא מין מרדן צעיר עם רצון משלו שלא עושה חשבון לאף אחד – כןלל לברון ודוויין. לכן ספואלטרה לא מהסס להצליף בו כי "חוסך שבטו שונא בנו", ומריו הוא טיפוס שחובה להצליף בו ולהרגיזו כדי להשיג תוצאות, וספואלטרה כבר השיג עמו תוצאות מופלאות: מפוינט גארד שאיש לא זרק קליפת בננה לכיוונו, הוא הפך לפוינט-גארד מהשורה העילית, וקלע השלשות הטוב מכולם.

 

עם שחקנים כהאסלם, שון בטייה, ומייק מילר הוא בקושי מתעסק.  איתם הוא מנהל מחלקה והם עובדים וותיקים עם קביעות שכל מה שהוא צריך לעשות זה לומר להם מה הוא רוצה, והם ממלאים את הפקודות. הם בעלי נסיון יותר ממנו, ואיתם אין בעייה של 'איגו', 'נפש', או "רגשיות': הם המקצוענים המשופשפים שעשו הכל, ראו הכל, והתנסו בכל. הוא לא צריך לחשוב ולהתעסק עם אנינות או טרזנות נפשם, והוא לא חושש שיגרום להם תוגה, סבל, עגמת נפש, או דיכאון אם לא יתן להם יותר מעשר דקות משחק, או אפילו רבע דקה אחת: הם מאושרים להיות שם, והם לא שמים רבע קצוץ כמה הם משחקים ובאיזה צורה הוא משתמש בהם. הם מקצוענים מכף רגל ועד ראש, והם אומרים לו, "אריק, רק תבקש, ותקבל".

הוא לא הפך למאמן טוב בגלל 'השלישייה הגדולה'. אנשים שוכחים שהוא ניצח בממוצע 45 משחקים לעונה לפני שלברון ובוש הגיעו. ואם תסתכלו על הקבוצה באובייקטיביות ומבלי להשתולל, למיאמי אין למעשה שחקנים יוצאים מין הכלל מלבד לברון: בוש ירד לרמה של עוד איזה  20-25 שחקני פרונט-ליין בליגה; דוויין ווייד – שחזר להיות מצויין – חזר בגלל שאריק ספואלטרה הציע לו לשנות את משחקו ובמקום לבזבז אנרגיה בתנועה ונסיון חדירה עם כדור, לחכות בצד, לאגור אנרגיה, ואז לבצע התפרצויות וחדירות מזדמנות ללא כדור, בעיקר כשתשומת הלב מופנית ללברון. ז"א לשחק OFF LEBRON.

דוויין בכיף גדול ונדיבות שאין שניה לה העביר ללברון מרצונו את שרביט מנהיג הקבוצה להיות ה-"MAIN MAN" שלה.  דברים כאלה לא "מחליטים"; הם קורים מעצמם. זוהי האבולוציה הבריאה שחייבת לקרות בכל קבוצה, אבל היא כמעט לעולם לא קורית ללא פיצוצים. לי לא זכור מקרה ששחקן בקנה מידה של לברון הגיע לקבוצה עם שחקן בקנה מידה של דוויין, וששרביט ההנהגה עבר כה מהר, כה טבעי, וכה חלק, מכוכב העל האחד לכוכב העל החדש. העברה כזאת חלקה, מהוקצעת, ושפויה לא זכורה לי, והיא לא יכולה היתה לקרות ללא הדחיפה של המאמן. אריק לא צריך היה לומר, "אוקיי, עכשיו כשיש לנו מנהיג חדש, אז…".  אבל באסיפות קבוצה, בטיים-אאוטים, ובדיסקוסי הופס עם שחקנים, אריק היה פיקח מספיק כדי להעביר את הדגש אל לברון. להתחיל כל דבר עם לברון, ולסיים כל דבר עם לברון. לברון הפך לאיש של הקבוצה מבלי שאיש נתן לו את התואר ומבלי שאיש החליט על כך.

אריק, בהצעתו לדוויין לשחק "OFF LEBRON", הוסיף בכך עוד שנתיים לפחות למשחקו של דוויין.  דוויין נראה הרבה יותר טרי, נינוח, ואפילו ניתוריו הגיעו לגבהים של 2006. העברת שרביט המנהיג ללברון לא מונע מדוויין להיות הקלע המוביל של הקבוצה מדי כמה משחקים, דבר שהוא הפחות חשוב לו (וללברון) בעולם. מספיק לחזות בשני השחקנים הללו פורצים לבד לסל, וללא יוצא מין הכלל המכדרר הפנוי לחלוטין לכדרור עד הסל,  זורק  במקום לקלוע בעצמו כדור גבוה לעלי-הופ חמוד לרעהו הזוכה בשתי נקודות נוספות לאמתחתו. אין זוג פרטנרים כזה בכל עולם הכדורסל, ולאווירה שאריק משרה בקבוצה יש הרבה השפעה בנידון.

עם ריי אלן אותו סיפור: אם אתם זוכרים, לפני שנתיים-שלוש בבוסטון, ריי אלן היה רץ כפנתר ללא כדור, משתחרר משומריו כשהוא בתנועה ללא קץ לזריקת דאונטאון.  בתחילת העונה במיאמי הוא ניסה לעשות זאת, הוציא את נשמתו, ואחוז השלשות שלו ירד ל-30% כי הריצות הללו חיסלו לו את האוויר, וכשהגיע הזמן לקליעה, רגליו היו עייפות מדי מכדי להרימו בקלות, ואז הקליעה נפגעת. אריק הציע לו להפסיק להתרוצץ על הפארקט ללא כדור, ובמקום לרוץ וליצור "פתח", לחכות "שהפתח יגיע אליך". כיצד הפתיחה 'מגיעה אליו'? ע"י שצ'אלמרס, נוריס קול, או לברון מעמיסים את המשחק בצד שריי אלן נמצא בו; למעשה גורמים לצד של אלן להיות "הצד החזק". ואז הם מעבירים את המשחק לצד השני, הצד 'החלש' שנעשה 'הצד החזק', או 'הצד העמוס'. כולם נעים לשם מלבד אדם אחד. צדקתם: מלבד ריי אלן.  הוא נשאר 'בצד החלש' ואז הכדור מגיע אליו. ראו זה פלא: אחוז שלשותיו בחודש האחרון הוא 43.7%, ובעלייה מתמדת.

אריק ספואלטרה הבין גם ששיין בטייה לא יכול לעלות יותר כאיש חמישייה ולשמור על שחקנים כפול פירס,  קווין גארנט, או  לואל דנג. הוא יכול לעשות זאת בחלקי משחק כשחקן ששי, כשהוא מתחלק בעומס עם אדוניס האסלם,  רשאד לואיס,  מייק מילר -וכשכריס אנדרסון משחק – אז כריס בוש. שיין בטייה שהתחיל את העונה כה חלש, חזר עתה לעצמו כשחקן ששי ולא שחקן חמישייה, כשאריק החליט ש-"להיט אין חמישייה; להיט יש רק חמישה שחקנים שפותחים", שהחמישי ביניהם הוא יום אחד האסלם, יום שני אנדרסון, ובשני המשחקים האחרונים מייק מילר.

הרבה מכם – לא רוצה לומר 'כולכם' אם-כי עדיין לא שמעתי מגולש אחד המוכן לשמוע לי ולקבל את דעתי שאני מתמיד איתה כבר שלוש שנים שספואלטרה הוא סופר-מאמן – תלעגו לי גם הפעם.  אני כבר יכול לכתוב את התגובות במקומכם: "אריק ספואלטרה? טוב מהפלח? טוב מת'יבטדו? טוב מקרל ג'ורג', טוב מריק אדלמן? טוב מדוק ריברס? דוק, מצטער, אבל הזיקנה עושה את שלה. הסניליות נראית עתה במלוא הדרה!".

אז אני אענה לכם: מה כל אחד מהנזכרים מעל – או כולם יחד – עשו לנו לאחרונה? האם הם יושבים על רצף 27 נצחונות? האם הם אלופי ה-NBA, ושנה לפני-כן סגני האלופים? האם הם בעלי הרקורד הטוב ביותר ב-NBA היום, יום רביעי של חודש ניסן?

כתבתי כאן כבר כמה פעמים שאריק ספואלטרה הוא אחד המאמנים האינטיליגנטים ביותר בליגה. כשספרתי על עברו, אוניברסיטאות כהארוארד ופרינסטון רצו אחריו כשסיים תיכון. הוא בחר קולג' מצויין אקדמאית, אבל קולג' מהדיביזיה השלישית כי הוא לא האמין שהוא טוב מספיק לשחק עם הרוארד או יאל בדיביזיה הראשונה. אבל תמיד הוא היה איש מדע, חובב אלקטרוניקה, GEEK של מחשבים שאירגן למיאמי היט את כל מחלקת הוידיאו שהוא הכניס בה סינמטוגרפיה ו-MOTION ANALYSIS. הוא מבין ומאמין עד גבול מסויים ב-MONEYBALL.  הוא שולט בכל האביזרים החדישים ביותר, ואחד התענוגות שלו הוא להתמודד עם כריס בוש – עוד מין גאון מחשבים שעוד בתיכון היה מפרק ומרכיב מחשבים – על  ה-  MOTHERBOARDS השונים של אינטל, על  ALGORITHMS AND DATA STRUCTURES, או על INFORMATION CODING.

האם שמעתם אותי טוען שבגלל שיש לו IQ גבוה כנראה מכל שאר המאמנים הוא המאמן הטוב ביותר? אני מסופק אם רד אורבך היה מסוגל לזכור את ארבעת הקושיות אפילו שאביו שהיה רב באוקראינה בוודאי היכה אותו בחגורה על שלא הצליח לזכור ארבעה – לא ארבעים, ארבע פור גוד סייק – קושיות כאלה קלות לזכור, ובכל זאת על הפארקט לא היה ממזר בנזונה גדול וטוב ממנו. אני לא טוען שהוא הטוב ביותר בגלל שהוא הפיקח מכולם, אבל אני טוען שאריק משתמש בשכלו ובאופיו השקט לטפל ב-12 השחקנים של הקבוצה הטובה בעולם, לארגן עבורם שיטת משחק שמתאימה הכי טוב להם, מסוגל לפתח כל שחקן בקבוצתו כך שיכולתו תמוקסם, והוא עושה הכל בשקט וצנעה על הקווים, בלי להשתולל ולצרוח, ומבלי כל נסיון לגנוב את ההצגה משחקניו.

או, כן. דבר נוסף: הוא גם 'מאמן הקווים' הטוב ביותר בליגה. אין, פשוט אין, מאמן אחר המנהל קבוצה טוב ממנו: החלפות בזמן, טיים-אאוטים ממש בשנייה הנכונה, וניצול הדקה של הטיים-אאוט עבור הסבר בעיות שנוצרו במשחק, ונתינת הצעות להתגבר עליהן, במקום הצרחות המוכרות של "חייבים לקחת ריבאונדים", ו-"חייבים להילחם על כל כדור", שהן 90% מזמן כל טיים-אאוט של כמעט כל מאמן אחר.

ולפני שאתם מתחילים בהתקפה התגובות, היו מוכנים לענות על שתי שאלות:

1. מי מכיר את אריק ויודע טוב יותר את כישוריו כמאמן, אתם, או פט ריילי, שאריק היה עוזרו 5 שנים?

2. למי יותר חשוב שאריק עושה עבודה טובה, לכם או למייק אריסון (הוא מתחיל לשכוח עברית, אגב!) שהוא איש עסקים די מצליח, ביליונר בעל צי הספנות 'קרניבל קרוזס' עם 59 קרוז שיפס – הגדול בעולם – המשלם לאריק ספואלטרה 4 מיליון דולארים לעונה, ונותן בידיו את הצעצוע החשוב לו מכל – מיאמי היט, שאביו טדי רכש לפני מותו?

 

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 100 תגובות

  1. מה שיפה בעיתונאות ישראלית, זה שאתה יכול להצהיר מחר משהו מנותק מהמציאות כמו " שספולסטרה הוא המאמן הטוב בעולם " וכאלה.
    ולאף אחד לא יהיה בעצם אכפת. הרי מי קורא כאן, כמה חבר'ה ישראלים ויהודים כשרים מחול. אבל בחיים, ב ח י י ם לא היית נותן הצהרה כזאת באמריקה, (צודק או לא?) כי זה ברור שהיית הופך לבדיחת היום.

    ואתה יודע מה, הכתבה הזאת רק מוכיחה שספולסטרה הוא אחד המאמנים הגרועים בליגה.

    1. אני מזמן שמתי לב שככל שאריק ספואלטרה פיקח, ככה אתה מטומטם. ואילו היית מסוגל לקרוא אנגלית, היית קורא שאפילו SPORTING NEWS, ו-SLAM MAGAZINE כבר בחרו בו כמספר 1.
      ואולי תסביר לי – אם אתה מסוגל בכלל לעשות דבר כזה – במה הכתבה מוכיחה שהוא הכי גרוע? בוא נראה אותך תורם משהו עם קצת הגיון במקום ניבולע הפה הקבועים שלך, וההצהרות מהישבן שאתה מכניס כאן כל יום!

      1. אתה מצפה ממני להסביר לאוהד היט שעוד שנה שנתיים יחלוף מהעולם למה פופ ות'יבס או אפילו מארק ג'קסון מאמנים יותר פיקחים ומוצלחים מהדחליל התאילנדי שלך?

        ח! הצחקת לי.

  2. אבל חוץ ממני – אני אגב מתכונן להישאר כאן עוד 15 שנה לפחות מהסיבה היחידה שאני רוצה לחגוג עוד 6-9 אליפויות – ישנם כאן 7,000 כניסות ליום, וגם הם רוצים לדעת מה צעיר רפה-שכל כמוך יודע שפט ריילי נשיא הקבוצה לא יודע. הם גם רוצים לשמוע הסבר ממך (אם אתה רוצה להוכיח שאתה לא יותר מסתם גולש טיפש שלא מסוגל לישון בלילות) מה במאמר הזה גרם לך להסיק מסקנה שספואלטרה מאמן "דחליל".

    יאללה. תוכיח לי שאתה אחד שצריך לקחת די ברצחנות ולא סתם עוד מטומטם מצוי?

    1. 6-9 אליפויות עם מי? מיאמי היט? פ'חחחחחחחחחחחח
      טוב נו שכחתי המאמן הטוב בעולם!!!!
      הרי גם עם שחקני די ליג הוא יביא אליפויות

      (((((((((((((((((((((((אני מת פה))))))))))))))))))))))))))

      חחחחחחחחחחחחחחח
      חחחחחחחחחחחחח
      חחחחחחחחחחח
      חחחחחחחחח

  3. בושה וחרפה איך שאתה מדבר לגולשים שלך מנחם לס. זקן רקוב וממורמר
    עם אולי 70 כניסות לאתר ולא 7000 לא פלא שזרקו אותך קיבינימט מ-דה באזר.

    1. אותי זרקו מדה-באזר? עזבתי כדי לבנות את האתר הזה מחדש (שאתה אחד הלבנים בבנייה), ואתמול היו לי 5,988 כניסות. לא רע. ואגב, מה אתה עושה באתר האיום הזה? משהו ביקש אותך להיכנס? אתה הרי מתעורר ב-6 בבוקר ורץ לאתר לפני שאתה מצחצח שיניים.
      וזקנים ממורמרים לא מריצים אתר בכיף ונשארים ערים עד 2 בבוקר לחזות בכדורסל. חוץ מזה, אני מוכן לשחק אתך הקיץ אחד על אחד, ולהוריד לך את המכנסיים לפני כל החברות בנות ה-15 שלך.

      1. זרקו אותך לכל הרוחות, ואתה התחננת לדורפן כמו ילדה פצועה שידבר עם איתן בקרמן בשביל שיתן לך עוד צ'אנס ואחרי שראית שהוא לא מוכן להחזיר אותך התחלת לבנות את האתר הזה. עכשיו תקשיב רקוב, זין יש לך בדיוק כמו שלמאנטי תאו יש חברה שמתה מלוקמיה אז תרגיע

        וזה ש-5988 אריתראים חדרו לך לתחת אתמול לא בהכרח אומר שהם נכנסו גם לקרוא באתר.

        1. בועז תשמור על הפה שלך… למה אם היית פה לידי הייתי מעיף לך איזה 2 כאפות שתתעורר ותלמד לכבד מבוגרים ממך י׳אשכנזי תחת חסר כבוד. בכללי לכולם באתר… אין לכם בושה לדבר בצורה מבחילה כזאת לבנאדם, שלפני שהוא בעל האתר ובנאדם שכותב פה ונותן את הנשמה שלו בחינם, הוא קודם כל בנאדם מבוגר שעבור חלקיכם הוא יכול להיות סבא שלכם? עם חילוקי הדעות והחוסר הסכמה אין שום סיבה בעולם שירוץ כאן דיבור כזה נגוע? מה נהייתם לי עברייני מקלדת כולכם? אני בן 21 ואני מזדעזע לראות אנשים פונים בצורה כזאת לבנאדם בן 70 פלוס. כל מי שלא מעוניין בכתבות של מנחם או טוען שהכל פה זה שטויות או אתר של הלייקרס או כל דבר אחר מוזמן לעוף מפה ולא לחזור ובאמת שלא לדאוג או להתווכח לגביי הכניסות של האתר.

    2. מה קורה לכם? כמה רוע אפשר לבלוע – אתם מוזמנים ללכת ולהגיב ב YNET או להרביץ לאיזו חתולה.
      תגיד תודה על המאמרים פוקחי העיניים, תתווכח בנקודות שאינך מסכים אך בצורה ראויה – תאמין לי שתלמד מכך הרבה יותר.

      מנחם, תודה לך, על שנים שבהם הפכת את הנבא לספורט כל כך הרבה יותר אינטיליגנטי, ויצרת אצלי תשוקה אמיתית למשחק. תשוקה שחשבתי שמתה עם פרישתו של ג'ורדן.

  4. אני עוד לא החלטתי מה יותר פתטי המאמר שהוא כתב או שתי התגובות שלו שהוא מתחנן לבחור ההוא לתקן לו כביכול את המאמר שהוא כתב בשביל שיתפתח לו דיון בתגובות.

      1. האמת היא שקצת קשה לקרוא ולהחכים מפרופסור שאפילו לא יודע לאיית את המילה 'תירס'. ומה שכיף באתר הזה זו מערכת התגובות והמאמרים של הכתבים האחרים. אתה סתם אוברייטד. אף כאו כבר לא באמת לוקח אותך ברצינות. חוץ מזה שזה כמעט בלתי אפשרי לקרוא פוסט ארוך שלך מרוב שגיאות.

  5. לכל מי שיורד פה על האתר ועל מנחם אתם באמת חבורה של ילדים אף אחד לא מכריח אתכם להיכנס לא מרוצים ממה שכתוב אין בעיה פשוט תזדיינו מהאתר הזה, תאמינו לי יש הרבה דברים טובים פה!

    מנחם אין עליך תמשיך בדרך שלך היא מעולה!

    1. אני לא מתרגש. כל העולים עלי הם שונאי היט מתוסכלים, וכמה שהם יותר בוכים, יותר כיף להוריד להם את המכנסיים! בכל אופן, תודה.

    1. תודה GOGO. אני לא מתרגש במיוחד. כל המשמיצים בשנאה הם אוהדי לייקרס מתוסכלים, ועכשיו הם גם איבדו את וורל-פיס עד סוף העונה, ואולי גם לפלייאוף.
      אוקיי. הגיע הזמן להיכנס למיטה החמה שהזקנה חיממה עבורי.
      להשתמע מחר בבוקר!

      התיקו לארה"ב נגד מכסיקו הוא נצחון גדול!

    1. בן האמיתי
      אני יודע שזה מתחזה, איזה ילד מופרע בן 15 או 16 ולא אתה. אתך היו לי ויכוחים קשים, אבל תמיד היית מקצועני עד הסוף!

    1. אם יורשה לי להוסיף , גוש צואה שמתחבט איך להודיע להורים שגם בשנה הבאה יגיע ללא בת זוג לליל הסדר.
      שתמשיך להחזיק מעקות בגן העצמאות ולאכול מצות עם קוטג׳ למריחה.

  6. מנחם ,
    מאחל לך אריכות ימים ואריכות ליליות
    לגבי ספלוסטרה , עם כל הצער שבדבר חייב להסכים עמך
    אי אפשר להתווכח עם הצלחות .
    העסק במייאמי לא פשוט לניהול כלל , אני בטוח שאם גאון הכדורסל דאנטוני היה מאמן את ההיט הם היו במקום אחר.
    הכדורסל של מיאמי סביר ומעלה ,היכולת לשלב את הוותיקים המתפרקים ועדין להצליח מעוררת הערכה.
    וכל בני ה 17 ומטה שלועגים למנחם , דחפו עוגיות קוקוס כשרות לפסח ותמשיכו לשפשף מול נערת הגליץ השבועית או לסירוגין להגיב לטוקבקים באתר של ההיא עם שפתי הפומפה שהתחברה למאמן הלאומי.
    איך אתם מחכים לזה ………

    1. אני מסכים שספואלטרה איננו בעל נסיון, אבל הוא הפרוטוטייפ החדש של מאמן צעיר, בעל ידע כדורסלני וטכנולוגי מודרני שמסוגל להסתכל על שחקני כדורסל של היום בגובה העיניים.

  7. הי מנחם!
    חג שמח. אוהב אותך כמו את סבא שלי והרבה.

    תקשיב, זה שאריק מצליח להוות גשר בין השחקנים, לא אומר בהכרח שהוא מאמן ענק. מאמן זה 2 דברים- אימון ויכולת גישור. אז אולי יש לו את השני אבל להשוות אותו לפלאח או לתיבודו? קצת נסחפת…

    הרצף הזה יכול להיזקף רק לשחקן אחד- אם שחקן ביורופח או בליגה הישראלית היה עושה משחק בודד של 26 נקודות, 8 אסיסט ו8 ריבאונד- היו רושמים עליו סופרלטיביים מכאן ועד להודעה חדשה- אבל רבאק, אצל הבנאדם הנתון הזה הוא ממוצע!!! אני חוזר, ממוצע!!!!
    זה פשוט מפחיד- להגיע לכל משחק עם מוטיבציה להוכיח שאתה לא רק הכי טוב- אלא אתה בכמה דרגות מעל השאר. מזכיר לי רק שחקן אחד בהיסטוריה ולא קוראים לא יעקב בראיינט…

    1. ארכיון, תודה על המחמאה. אבל בחיאתק, מה תיבודו עשה עבורינו לאחרונה? ספורלטרה השיג שתי עונות של 45 נצחונות ופלייאוף עם רק כוכב אחד: דוויין ווייד.

  8. ספולסטרה מוח כדורסל חריף מאוד , אין ספק.
    אבל אני לא בטוח שאפשר להשוות את האגו של שאקובי ללברון/ווייד/בוש , הם חבר'ה מאוד קואצ'אבל והם גם חברים שבחרו לוותר על כסף כדי לשחק אחד עם השני (והשלישי)
    לכן הטיעון של להתמודד עם אגו נראה לי מיותר.
    לספולסטרה יש מספיק מעלות כמו קור רוח , ידע עצום ונינוחות.

  9. ארבע שנים בהופס.לא מפספס יום ,והכל בזכות מנחם לס שאין שני לו (נ.ב. – פדרו גם כישרון גדול ומאד אוהב את הסגנון שלו)

    1. לארכיון, תודה על המחמאה. אבל בחיאתק, מה תיבודו עשה עבורינו לאחרונה? ספורלטרה השיג שתי עונות של 45 נצחונות ופלייאוף עם רק כוכב אחד: דוויין ווייד.

    1. לבן
      אני יודע. כבר הגבתי למתחזה כשקראתי שאני יודע שהוא מתחזה. היו לי אתך כמה ויכוחים סוערים, אבל תמיד היית מקצועני עד האות האחרונה! מקווה שתחזור ותוסיף לנו מהידע שלך!

    2. בן,
      אני יודע. כבר הגבתי למתחזה כשקראתי שאני יודע שהוא מתחזה. היו לי אתך כמה ויכוחים סוערים, אבל תמיד היית מקצועני עד האות האחרונה! מקווה שתחזור ותוסיף לנו מהידע שלך!

  10. ספולסטרה הואשם יחד עם לברון אחרי כל הפסד בעונה הראשונה שלהם יחד במיאמי. אחרי כל הפסד כתבו כמה שהוא לא מתאים, מזיק, לא מגיב. הרוב אגב היה נכון.
    לכן ראוי גם שיקבל את הקרדיט. 27 נצחונות רצופים והשליטה המוחלטת של מיאמי הם מהממים. נבואת ג'ף וואן גאנדי על השליטה סטייל 72 הנצחונות של שיקאגו הולכת ומתממשת באיחור של שנתיים.

    1. אנשים בעלי נסיון הציעו לי לא למחוק תגובות, כי הצעירים שכותבים אותם רק מתלהמים, והבעייה גדלה במקום שתקטן, אבל אם זה יימשך, כנראה שאעשה זאת.

  11. לא יודע לי קשה לחשוב שהוא המספר 1 מסיבה אחת הוא לא הוכיח את עצמו לאורך זמן ובקבוצות שונות או עם שחקנים שונים.
    לי אישית הוא מזכיר את פפ גראדיולה מאמין צעיר גאון שהצליח בצורה מטורפת עם קבוצת כוכבים לי זה לא סיבה מספקת להיות יותר טוב מפרגוסון ומוריניו.וגם פה להיות יותר טוב מפופוביץ!!
    ומנחם נראה לי כל מי שמדבר פה זה ילד בן 14 משועמם שמחליף שמות וחושב שהוא גבר אחלה אתר יותר טוב מכל מה שראיתי בעיברית.

  12. מנחם.
    דבר ראשון, כגולש קבוע בדה באזר וגם כאן (מגיב שם יותר, כאן פחות), אני לא יכול שלא להביע את התמיכה שלי בהופס ואת שאט הנפש שלי מהתגובות הקודמות. נותר רק לאחל לך חג שמח והרבה שנים של חיוניות כפי שאתה מראה עד עכשיו.
    לגבי ספואלסטרה: אין ספק שהוא מוכיח היטב את איכותו כמאמן, גם בעצם האליפות וגם בהישגים האחרונים של הקבוצה. לדעתי, הוא עושה טעות (שעשוייה להתברר כקריטית) בעצם הההיסחפות שלו אחר חגיגות רצף המשחקים של ההיט. ראינו כבר לא מעט מקרים בהם עומס מהסוג הזה (ושיהיה ברור – מדובר בעומס) גורם לפציעות ועייפות של שחקנים, ובסופו של דבבר פוגע בשורה התחתונה – האליפות. אז נכון, לא נראה שכרג איזשהי קבוצה יכולה לדגדג את מיאמי (וודאי במזרח העלוב), אבל דברים יכולים להשתנות בפתאומיות – ראינו כבר את ווייד נפצע, וזה יכול לקרות לכל שחקן אחר בהרכב (אולי פרט למוטציה שנקראת לברון).

    1. תודה פאקו!
      במסיבות עתונאים ספואלטרה (והשחקנים) כולם הביעו אותו קו: לא משחקים עבור הרצף. אף שחקן חמישייה לא מקבל דקות נוספות, ודוויין ווייד לא משחק למרות שהוא יכול לשחק. מצד שני, גם להפסיד בכוונה איש לא רוצה. אני בטוח שהעומס המנטלי מתווסף עם כל משחק שמקרה אותם ל-33, אבל זאת אופי החייה.

  13. כבר לפני כמה חודשים התחילו כאן תגובות רפש
    הנהלת האתר (AKA לס) לא הגיבו באמת ופטרו את זה ב-הם ילדים.
    אז הדרך משם לכאן הייתה קצרה.
    וחבל.
    אבל לבכות ולהגיד חבל- שבזמן אמת לא עשו כלום- זה מקומם.

    1. דברתי עם בעלי נסיון בזמנו והם הציעו לי להתעלם כי אחרת הצעירים המלכלכים רק מתלהמים. אבל אם זה ימשיך, אתחיל למחוק תגובות. (אבל כל זמן שמדברים על זקנתי והסניליות שלי זה רק מצחיק אותי, והופך אותי לצעיר יותר)

  14. מנחם הכרתי את האתר לפני מספר חודשים ואני נהנה מאוד מהאתר ומהכתיבה שלך באופן מיוחד.אני חושב שהתגובות השפלות הם של אנשיי דה באזר והילדים מהאתר החובבני הזה,הכתבות שם הם שטחיות ולא מעניינות ,הם פשוט לא מאמינים שאדם בגילך הרים אתר כזה פנטסטי,עד היום לא הגבתי פה אבל אני והרבה מחבריי עוקבים ונהנים לקרוא אותך עוד מימי "ידיעות אחרונת" תמשיך בדרכך .. חג שמח.

    1. אתה ממש הזוי.
      בדה-באזר יש ילדים? יש קללות? ממש לא.

      שטחיות? שוב על מה אתה מדבר? לך תקרא את הטורים על השחמט וכו' שם- תאווה לעיניים.

      וזה שאתה סוגד בצורה עיוורת ללס- לא אומר שהוא לא אשם בלאיפה שהתגובות כאן הדרדרו. הוא יכל לעצור אתז ה אבל העדיף להתעלם שזה התחיל.

      1. מה לעשות, אין לנו בעייה לכתוב גם על ספורט אחר, אבל יש מעט תגובות. פור גאד סייק, שכתבתי על ההורנטס קיבלתי מעט תגובות, אז על שחמט/אופניים/ספורט מוטורי? הרבה יותר.

        בקשר לתגובות, אני מסכים איתך שצריך לעשות משהו, ואולי שווה להתחיל להוריד חלק מהתגובות.

  15. אני לא מבין איך כתבה מנומקת היטב שאפשר להסכים לה או להתווכח איתה הידרדר הדיון לרמה שהגיע אליה ? אני לא ממש מבין איך כל המתוסכלים/ משועממים/ או סתם פרובוקטורים הופיעו כאן פתאום ? אולי החופש הוציא אותם מהחורים בהם הסתתרו.

    אפשר להסכים עם מנחם או לחלוק עליו, אבל איש לא יכול לערער על הנסיון והידע שלא יסולא בפז שצבר במהלך השנים. הלוואי ובכל ימי חיי אגיע אפילו לרבע מהידע שלו. אז ראשית קצת כבוד לא יזיק. אגב מנחם אני לדעתי חבל לרדת בכלל לרמה הזו ולענות להם, זה לא לכבודך להתייחס בכלל לפרובוקטורים האלה שלא העלו ולו טיעון ראוי אחד מלבד השמצות ושפה שהדף אינו סובל. לדעתי חוסר תגובה ינפנף אותם מהר יותר לטובת כולנו.

    לענין עצמו, לצערי הרב מיאמי באמת הגיעה לשיא של חיבור ואינטראקציה ששייך לקבוצות הגדולות באמת. אני רק מקווה לטובת הליגה והענין שתימצא קבוצה שתצליח לאתגר אותם. מצב של קבוצה אחת ששולטת לא בריא. תחרות מהסוג של לייקרס – סלטיקס תעלה את רמת הענין לשיאים חדשים.

  16. אגב לא כולם יודעים אבל מנחם תומך, ומסייע לא מעט לכתבים צעירים בראשית דרכם לצבור נסיון, ולהתפתח, תוך עידוד ומתן עצות מנסיונו כעיתונאי. אני אישית אסיר תודה על הסיוע בכתיבה ומתן האפשרות להעז ולכתוב. הזלזול ורמת הארסיות וסתימת הפיות של דה באזר משאירים שם רק חבורה מצומצמת שמוחאת כפיים לעצמה על כל הגיג שיוצא מפיה. מנחם הוא האחרון שצריך את הטובות של דה באזר או כל אתר אחר. את המוניטין שיש למנחם אין ולא יהיה לאף עיתונאי ספורט בארץ.

    1. ועדיין העובדות שהוא נזרק מדה-באזר וביקש כמה פעמים מדורפן שישאירו אותו.
      דה-באזר ברמה אחרת.

      ואני מבין את הסגנון האמריקאי שלו עם הירידות והעוקצנות- אני בעד.
      זה שיש כאן ילדים שלקחו את זה למקומות של הכפשה אישית ומדבירם- אלוהים אדירים. הייתי שולח חצי מהם למעצר וסדרת חינוך על האמירות שלהם.
      זה עניין אחר.

      1. זה באמת לא משנה, אבל איש לא "זרק" אותי מדה-באזר. זאת היתה החלטה משותפת. פשוט החלטתי שאם אני הולך על אתר חדש, אני חייב להקדיש את זמני לכאן. העובדה היא שרונן דורפן ואני נשארנו ידידים קרובים, והוא ממש עובד ומנסה למצוא דרך להעביר את 800 הכתבות שכתבתי לדה באזר לארכיון שלי כאן.

  17. אין לי מושג מה העובדות, ובעיני מה לעשות זה ממש לא משנה. בעיני מנחם ממש לא צריך לקבל אישור מאף אחד על הרקורד שלו, ואם הוא רצה להמשיך לכתוב שם מן הסתם סיבותיו עימו. אולי בעיניך הופס הוא אתר יותר עממי, בעיני הוא אתר שמכיל ומקבל את כולם ללא יוצא מן הכלל, ומשקף הרבה יותר את מגוון הדעות והקוראים.

    דה באזר הוא בהחלט רמה אחרת מבחינת חוסר הפרגון והזלזול בכל מי שמעז רחמנא ליצלן להביע דעה שאינה תואמת את דעתם של חברי המועדון הסגור הזה. מנסיון אישי מנחם העלה לשם כתבה גדולה ומושקעת שלי בנושא אתלטיקה קלה, משום שחשב שהיא שווה חשיפה באתר ההוא, לצערי חלק מהתגובות שקיבלתי שם היו ממש מעליבות, ולא היו קשורות לכתבה עצמה. בעיני הן נבעו אך ורק מכך שהגעתי כגורם חיצוני. לי אין שום בעיה עם זה, אם הם רוצים מועדון חברים סגור שיערב להם.

  18. מנחם, נראה לי שהגיע הזמן לקצת סינון.
    הגיעה לכאן גל של פסולת אנושית מהרמה הנמוכה ביותר.

    תבעט להם בתחת ותעלים אותם מכאן, בבקשה!
    יד קשה נגד התבטאויות כאלה!

  19. נזרק או לא הוא עדיין ברמה גבוהה בהרבה מהכותבים שמחשיבים את עצמם בדה באזר,הם הצליחו לכתוב את המאמר הטפשי והמוזר של השנה על שימוש כביכול בסמים משפרי יכולת בנ.ב.א(לא זוכר מי כתב ,נדמה לי שזה הליצן שנכנס לחדר ההלבשה של מכבי אחרי המשחקים שואל שאלות מטופשות ושופכים עליו מים,רונן משהו נדמה לי) .אני ממליץ שתקרא אותו אתה גם תפסיק לקרוא דה באזר אחר כך.לקרוא על הנ.ב.א ולהנות זה רק פה ובוואלה.

  20. אנשים, תראו:

    בתור התחלה, יש לנו אפשרות למחוק כל תגובה.

    בתור המשך, זה שמנחם חושב (ואני מסכים איתו), שאריק ספולסטרה המאמן הכי טוב בליגה, זכותו. זה גם לא רחוק מהאמת, אבל זה לא העניין.

    מבחינת היחס שלו לגולשים, FIGHT FIRE WITH FIRE. ייתכן והוא ירד לפסים מוגזמים, אני חושב שלא, אבל אם קוטלים אותו, זכותו להשיב אש.

    ומבחינת הקטע עם דה באזר-שום דבר לא מחזיק לנצח. השילוב ביחד לא הסתדר (ותאמין לי שכל הגולשים שמנחם מביא להופס ומביא לדה-באזר הם לא מעט). אין מלחמה בין הופס לדה-באזר, ואני גם חבר של דורפן ובני תבורי בפייסבוק.

    מבחינת הקטע עם התגובות-להופס אין אנשי מערכת שמקבלים תשלום. כולנו כותבים בהתנדבות ומנחם הפסיד לא מעט מאז שקנה את האתר באפריל 2010. מל מחזיק את הופס כמעט לבדו, עם עזרה של צוות המסקרים ומאמרים שלנו פה ושם. אין פרסומות, ואין כלום. כולנו אנשים עובדים/תלמידים, שקורעים את התחת ועובדים בשביל הופס.

    וחבר'ה, קצת בגרות (נכון, זה אירוני שילד בן 13 וחצי אומר את זה, אבל בכל זאת). מאי הסכמה עם העמדות שלו וטענות על יחס לא הוגן לגולשים, להתחיל לקלל את הפרופ' זה מוגזם. כתיבת מאמרים וסיקורים זה לא דבר של מה בכך, ואם מישהו לא חושב כך-תנסה לכתוב, מיד אחרי שאתה קם, באופן מפורט על 12 משחקים. בהצלחה.

    אז קצת כבוד, ושמירה על תרבות הדיבור. אם יש כל בעיה, תגיבו חופשי.

    נ"ב-אני סגן העורך של מנחם בשנתיים (ב-15 באפריל זה יהיה שנתיים) האחרונות, ותאמינו לי שהוא משקיע המון בבנייה מחדש והשמירה על האתר, והחבר'ה הותיקים יותר זוכרים את השדרוג שהופס עבר בקיץ.

  21. רועי אני מסיר בפניך את הכובע על הבגרות שלך.
    לפעמים דווקא המבוגרים נסחפים למלחמת האשמות שאין בה תוחלת. כמובן שלמנחם יש זכות להגיב כלפי המלעיזים, אבל לטעמי התגובה צריכה להיות הולמת ובשפה נקיה.

    אני כבר לא נכנס לדה באזר, אבל בלי שום קשר לתוכן של המאמרים שם, יש רבים שחשים שיש שם התנשאות, וסתימת פיות. ואצל גולשים רבים האתר הזה מעורר תגובות שליליות, מן הסתם לא בכדי. יש משהו באופן ההתנהלות של חבריי האתר שמעורר זאת. בלי שום קשר יכול להיות שדורפן ובני תבורי אנשים נחמדים ברמה האישית אבל התחושה הזו משותפת לרבים וגורמת להם להדיר רגליהם מהאתר.

    1. אלעד,
      העזיבה שלי את דה-באזר היתה החלטה משותפת של רונן ושלי. אני החלטתי אז לשדרג את האתר הזה, ורונן דורפן ואני נשארנו בקשר טוב, והוא אפילו המליץ לי על איש המחשבים שעושה לו את האתר, שיעשה גם את האתר שלי, ואכן אורי צ'צ'יק משרת את שני האתרים. עכשיו דורפן עוזר לי בנסיון להכניס את כל 700 או 800 הכתבות שלי שם לארכיון שלנו.

      1. אם תצטרכו עזרה כלשהי בזה, אשמח לסייע. בהנחה שהכל שמור על וורד, יהיה משמעותית יותר פשוט להעביר את זה לארכיון שלנו.

      2. מנחם אין לי שום בעיה אישית עם דורפן, אני כלל לא מכיר אותו. הבעיה שלי (ואני מדבר על תחושותי ובשם עצמי) היא שיש אצל חלק מהגולשים שם התנשאות וזלזול כלפי כל מי שאינו נתפש כחלק מהקהל הטבעי של האתר, וכל אחד יפרש זאת כרצונו. בנוסף לכך כשמובעות דעות ספורטיביות או שאינן כאלה שאינן מוצאות חן בעיניהם, ואני לא מדבר על קללות או השמצות פרועות (שלכל הדעות ראויות להימחק והוקעה) נעשית שם סתימת פיות, ומי שיודע יודע. הייתי מצפה ליותר סובלנות כלפי מגוון דעות, אבל זכותם של בעלי האתר לנהוג כרצונם. בעיני זה לא ממש מוסיף להם כבוד והערכה.

        בכל מקרה לי יש הערכה רבה כלפיך,על הפתיחות והנכונות להעניק במה, וסיוע, לכותבים צעירים ואני רואה בהופס סוג של אתר בית במלוא מובן המילה. הכתיבה שלך מהווה עבורי השראה מאז הייתי בן 12, ולא חלמתי שיום אחד אכתוב עבור האתר שלך ועל כך אני אסיר תודה.

  22. מנחם, רק לראות פה את התגובות החיוביות הרבות מאוד לעומת כמה ילדים [או אנשים בוגרים עם IQ של ילדים] זה מראה את החשיבות שלך פה, ובכלל. אני לא יודע אם אתה מכיר אותי, אבל אני מכיר, מעריץ ועוקב אחריך הרבה זמן, נתקלתי בכתבה שלך בהתחלה דרך ספורט 5 ודה באזר לפני כמעט שנה ומאז אני מכור, לא מפספס כתבה. הטוקבקים תוך כדי משחקי הפלייאוף היו חוויה ענקית בשבילי, והאתר נהיה סוג של קהילה, משפחה שנייה או בית חולים לחולי הופס אמיתיים. האווירה פה נהדרת שהרוב מכירים אחד את השני, דרך הכינויים והשמות עם העקיצות וההומור נותנים לי כמה דקות בטוחות של נחת כל יום. אני אוטומט פותח את האתר כל פעם שאני פותח את הדפדפן עם תקווה לעוד כתבה או תגובה. בזמן האולימפיאדה דרך רועי הייתי כותב טור יומי[אבל בגלל שיפוצים לא יצא לי לכתוב להרבה זמן] ונתת לי גם לכתוב כתבה חד פעמית ואפשרות לטור של פעם, בשבוע, שבועיים שלא ניצלתי מפאת חוסר זמן וחוסר רעיונות[ואם למישהו יש רעיון לכתה אני ישמח מאוד לשמוע] אני מניח שאתה ישן ותראה את הטוקבקים רק שתתעורר אבל אני בטוח שימרח לך חיוך גדול על הפנים! אז תודה על הכל, גם לך וגם לשאר הכותבים והמגיבים.

    ובקשר לכתבה, ספולסטרה הוא מאמן מצוין אבל צריך יותר כדי לקבוע שהוא הכי טוב. כמו פפ גוארדיולה.

    1. תודה אוריה!
      ובקשר ל-"הכי טוב" הכל הוא עניין של טעם. אבל לספואלטרה הצעיר ישנה כבר רשימה שאין לבטל של הישגים: אלוף הנבא, סגן אלוף הנבא, 27 נצחונות רצופים, והרקורד מס' 1 בליגה (בינתיים)

          1. אההה נו אז ברור שהוא לא טוב כמו ספולסטרה…
            (למרות שעשה את ההשיגים שלו עם סגל שלא מדגדג את זה של מיאמי)

            הרי עד עכשיו היה ברור לכולם כולל לך מסתבר, שהמאמן הכי טוב היה המאמן של הלייקרס שהשיג את אותם 33 נצחונות וזכה איתם באליפות – נכון ?…

            רק תזכיר לי מי זה היה (בלי גוגל) ?

            זה מה שחשבתי…

          2. אני חושב שגם איכות של מאמן תלויה בין השאר גם בהעדפה אישית. יש כאלו שיעדיפו מאמן שהצליח עם סגל בינוני ויצר שלם הגדול מסכום חלקיו, אחרים יבחרו כזה שהצליח לנהל קבוצת כוכבים, בלי פיצוים אטומיים, ומאבקי כוח. יש מאמנים שמתמחים בהנחלת שיטה שרצה לאורך שנים גם בסגל משתנה, ואחרים שיודעים להצליח בקבוצות שונות.
            לדעתי מקומו שלספולסטרה בהיסטוריה יבחן כשיצליח באותה מידה עם סגל שונה או. עד אז למרות כל המעלות שלו כמאמן, תמיד יהיה מי שיטען כפי שטענו גם כלפי פיל ג'קסון בשיקגו, ובצדק לא מבוטל שחלק גדול מההצלחה נובע מנוכחו של כוכב על.
            אני למשל מחזיק כרגע הרבה יותר מה"פלח" שכבר שנים שומר את ס"א בצמרת הגבוהה ושורד שינויים בסגל בזכות שיטה קבועה. כרגע עדיין מוקדם לקבוע שספולסטרה הוא הטוב בעולם.

          3. זה לא העניין, פשוט אין לו 27 ניצחונות רצופים.

            נ.ב-המאמן של הלייקרס היה ביל שרמן, ששיחק בסלטיקס עד שפרש ב-1958, וגם אימן את יוטה סטארט, והציע לכוכב הארלם ארל מניגולט להצטרף לקבוצה. בתקופה שלו בלייקרס הוא לקח אליפות אחת, והצליח להוציא הרבה מהשילוב צ'מברליין-גודריץ'-ווסט (ביילור פרש עד אז).

  23. ואם אני זוכר, העלית רעיון של מפגש כדורסל של קוראי האתר. זה יכול להיות דבר נהדר ומהנה[אני זוכר שטענת שאתה זורק עונשין במעל 80 אחוז] לקראת הפלייאוף זה יכול להיות הזדמנות מצוינת

  24. שלום
    אני קורא אותך מנחם עוד מהאתר הקודם.
    יש דברים מופלאים שאתה כותב כאן ומשכיל את כל הקוראים.
    לדעתי לפעמים אתה מתעמת עם תגובות לא רציניות ממש כאילו אתה חייב להגיב וגם עם שמות תואר כמו " אל תבלבל את המוח" (אני לא זוכר בדיוק מה היו התגובות שלך במדויק)
    קטונתי מלהעיר לך – מאחר ואתה משקיע המון זמן וכנראה כסף באתר .אבל נראה לי שאם תחסוך בתגובות כאלו אזי התגובות לא ירדו לזוהמה של בן.
    בכל אופן זויות הראיה המיוחדות שלך מוסיפות המון למי שרוצה להחכים
    ישר כוחך

  25. רועי, אל תשעמם אותי עם גוגל.

    ההנקודה היא שההישגים האלה הם לא קנה מידה ללהיות הטוב ביותר.

    ואלעד – פופ הוא ללא עוררין הטוב מכולם, אבל אתה טועה בכך שהדבר שנתן לו את החותמת כגדול מכולם (והגדול בהסטוריה לטעמי), הוא לא התאמת השחקנים לשיטה שלו אלא בדיוק להיפך – שינוי השיטה בהתאם לשחקנים.

    פופ ניצח גם עם דאנקן (ובהתחלה רובינסון) כשחקן הדומיננטי כשהספרס היו קבוצת הגנה קשוחה עם התקפה איטית ומסורבלת, וגם כשפארקר ומאנו נהיו לשחקנים הדומיננטייים, כשפופ הופך אותם למכונת התקפה, ריצה, וצבירת נקודות הטובה בליגה.

    זו גאונות של מאמן.
    שלמות בשני סוגי משחק שונים לגמרי.

    ואני לא מזכיר אפילו קצת מכל האלמנטים שהופכים אותו למאמן ענק – רק את התיקון הזה שהופך אותו בעיני לגדול מכולם – בטח ובטח שנכון להיום.

    1. דדי, זה לא גוגל, אבל זה לא העניין.

      הישגים כאלה אכן לא קנה המידה למאמן הטוב ביותר, אבל הן ספולסטרה והן קרלייל מאמנים מצויינים.

      אני מסכים איתך שלפופ יש מקום גבוה בדירוג המאמנים הטובים בהיסטוריה, אבל לדעתי הטובים בהיסטוריה הם פיל ג'קסון, שהמציא את עצמו מחדש 4 פעמים, ב-4 קבוצות שונות, ורד אאורבך, שבנה קבוצה שלמרות פרישות מצאה תחליפים ראויים ושלטה בליגה ללא עוררין.

  26. רועי, זה גוגל או מקור אחר, אז תפסיק לחרטט.

    "פרש ב 1958". תעשה לי טובה.
    גם מנחם לא היה זוכר את זה.

    לא מתכוון להתווכח מי המאמן הגדול מכולם, רק להתווכח עם הקריטריונים שמנחם הציג…

    ואורבך לא ברמה של ג'קסון.
    בשנים שהסלטיקס שלו לקחו אליפויות היו בנבא בערך 9 קבוצות…

  27. מנחם רוצה לגרות אותנו להגיב לכן הוא נותן כאלו כותרות. בכל מקרה לנושא עצמו – ברור לי , שאם פט ריילי שאין עוררים על גאוניותו כמאמן, נותן לו את המושכות, שהוא מאמן טוב ועושה את הדברים נכון. בינתיים כמו שאנחנו רואים יש לו השגים מצויינים עם קבוצה מצויינת, שאין מה להגיד שהוא מוציא ממנה השנה את המיטב. זה עדיין לא הופך אותו למאמן הטוב ביותר לדעתי, אבל בהחלט למאמן מצויין שלפחות כרגע לא עושה שגיאות ועושה הרבה דברים נכון ומדוייק ושם את הסגל המופלא שלו בצורה הנכונה כדי להוציא ממנו את המיטב. אני מסכים אם דדי, שנבחן אותו בעוד כמה שנים, כאשר הסגל משתנה במהלך הזמן ויש דינמיקה, לראות איך הוא מנהל את השינויים תוך שמירה על מקום בטופ ותחרות על האליפות בכל שנה (מה שעושה הפלח כבר הרבה מאוד שנים).

    1. אם מנחם היה טוען שהוא מאמן "מצויין" ולא הטוב ביותר – לא הייתי מתנגד לקביעה – גם אם אני חושב שיש לו עוד הרבה מה להוכיח כדי להראות שהוא כזה.

  28. והנקןדה לגבי שרמן היא שאם מאמן עם הישגים יותר טובים משל ספולסטרה לא נחשב לטוב ביותר בזמנו ללא עוררין וצריך לחפש כדי לבדוק מי בכלל אימן את הקבוצה ההיא של הלייקרס – אז יכול להיות שרצף נצחונות ואליפות לא בדיוק מספיקים כדי להיקרא המאמן הטוב בנבא ?…

  29. דדי, אתה רוצה "הוכחות" שספואלטרה הוא המאמן הטוב ב-NBA?
    זה כמו שתרצה ממני "הוכחות" שהפלאפל הטוב בארץ זה הפלאפל ליד תחנת האוטובוסים הישנה של 'אגד' בעפולה: אין אפשרות "להוכיח". זאת פשוט עובדה שאנשים בעלי טעם פלאפל מעודן יודעים. זאת פשוט עובדה כמו שזריחת השמש במזרח היא עובדה.

  30. מנחם מנשה לכתוב לפי הרגע, ולא לעשות כרגע פרספקטיבה הסטורית. אני אגב חושב שגם בראיה כזאת פופ עדיף – צריך רק להסתכל על המאזן ועל המשחק של הקבוצה שלו כדי להבין את זה. כשמיאמי תשבור את שיא הרצף ותזכה באליפות שניה, נחשוב על זה שוב…
    בכל מקרה לגבי שרמן – אחד שהוא חבר היכל התהילה גם שחקן וגם כמאמן, המאמן שיחיד שזכה באליפות הABA ואח"כ באליפות הNBA (זה היה שנה אחר שנה. אותה שנת הרצף גם נגמרה במאזן 69-13, (שיא שנשבר רק ע"י שיקגו של מייקל) שזה יותר טוב מזה של מיאמי השנה גם אם לא תפסיד יותר ותשבור את שיא הרצף), בהחלט ראוי שנכיר אותו כאחד מגדולי המאמנים

  31. עמה הערות.
    1. מנחם הוא איש הכדורסל הגדול בארץ בכל הזמנים בעיני.
    בכל מה שקשור "ללספר את הסיפור " וכתבות המכללות שלו למשל הם יוצאות דופן. אישית לא נראה לי שהנ.ב.א היה תופס אותי אלמלא כתובות מנחם המלהיבות.
    2. למרות זאת איני תמיד מסכים עם דעותיו …במיוחד שהוא עצמו מחליף אותם חדשות לבקרים.
    3. איני מסכים שאריק הוא המאמן הטוב ביותר …יחד עם זאת קשה מאד לקבוע קריטריון מדויק ,ואם יש שכזה עדיין הוא לא לטובתו של מאמן מיאמי.
    4. בעיני כיום פופופיץ הוא מדהים ולענ"ד נראה שהוא מספר 1.

  32. בעיני פופ מאמן טוב יותר לא בגלל הישגים אלא בגלל צורת המשחק של סן אנטוניו, זו הסיבה העיקרית. את מיאמי היט אני רואה בפעם הראשונה בשנה הזו משחקת כדורסל עם סגנון יציב ומתאים לשחקנים וגם זה בעיקר בהגנה ופחות בהתקפה, תקופה שהתחילה מהפלייאוף של השנה שעברה. זה לא מספיק לדעתי כדי לקבוע שהוא המאמן הטוב ביותר בליגה כרגע, למרות שנראה שהוא עלה על השיטה לנצח עם הקבוצה הזו, הישג לא מבוטל בכלל.

  33. זה לגיטימי לטעון שלפי דעתך ספולסטרה הוא המאמן הכי טוב בעולם אבל זה לא לגיטימי להגיד שהוא כזה בהסתמך על סטטיסטיקה של נצחונות רצופים.
    הסטטיסטיקה היא אמנם מדע לכל עניין אבל היא לא מדע מייצג מציאות כמו פיסיקה או כימיה, אם כבר היא יותר דומה לגיאולוגיה או ארכיאולוגיה בה אוספים ממצאים ומנסים לחבר אותם לכדי תמונה שתנסה להסביר את ההווה. לא לחזות עתיד.
    הרי אף אחד לא היה טוען שיאו מינג או טרייסי מקגריידי הם שחקנים יותר טובים מהסגל של מיאמי אם הרצף של ההיט היה נעצר על 21.
    אליפות היא מדד לגיטימי לעומת זאת.
    ספורט צריך להימדד בראש ובראשונה לפי הישגיות למרות שבספורט קבוצתי לא תמיד אפשר לעשות את הדדוקציה של קבוצה הכי טובה = מאמן הכי טוב.
    בכל אופן טור דעה מעניין. לא יודע אם הייתי נחרץ כמוך שהוא הכי טוב כיום אבל לא הייתי מרים גבה אם הוא אכן יזכה.

  34. מנחם, הפעם אני לא מסכים איתך בכלל
    ספולסטרה לוקה בבעיה קשה אחת – בניהול נכון של הדקות של השחקנים שלו.
    הוא שוחק את הסגל שלו עד דק ברוטציה של 9 שחקנים קבועים כאשר אנתוני, ג'ונס, מילר ולואיס משחקים רק בגארבג טיים (ובתור אחד שראה למעלה מ 50 משחקים העונה של מיאמי, כל הדוגמאות שתתן לי כמו שני המשחקים האחרונים של מילר הם יוצאים מן הכלל שלא מעידים על הכלל).
    בנוסף, וזה מרתיח אותי, כשהוא מוביל 20 הפרש שתי דקות לסוף ומכניס את כל הרשימה שמניתי קודם עד לסוף המשחק הוא בדרך כלל משתף את ריי אלן. ראבאק הבנאדם בן 38, אתה מוכרח לתת לו דקות מתות לשחק בהם? זה כדי לצבור נסיון?
    אני חושב שהוא צריך לנהל רוטציה יותר רחבה לאורך העונה.
    ולגבי הנצחונות, כשיש לך את לברון, שטוב ב 2 רמות מעל כל שחקן אחר ביקום, לא חוכמה לנצח הרבה. גם העברת השרביט זה לא חוכמה גדולה. וויד אכן הסכים לפנות את הבמה שחקן טוב ממנו בהרבה שגם עושה את כולם מסביבו טובים הרבה יותר. משום מה לא הייתי זוקף את זה לזכותו של ספולסטרה דווקא.
    סה"כ הוא כן מאמן טוב אבל עוד מוקדם מאוד מהכתיר אותו כמאמן הטוב בליגה כשהפלח הזקן עם 5 טבעות ומחזיק קבוצה כבר 14 שנה בטופ של הליגה.
    הסיפור של ספולסטרה קצת מזכיר את זה של פפ גוואלדיולה. האם להיות במועדון עם השחקן הטוב מעולם קובע אוטומטית שאתה המאמן הטוב בעולם? גוואלדיולה חושב שלא אז הוא הולך לביירן להוכיח את זה.

  35. ועוד דבר. החולשה של ההיט בחצי הראשון לאורך הרבה משחקים ברצץ לא מראה שום דבר חיובי על ספולסטרה. וכנ"ל החולשה בריבאונד שהיא מוציאה לפעמים מהכלים. ההיט כל כך טובים שהם מתגברים על כל זה אבל ממאמן מצופה לעזור להם לשפר את המשחק שלהם ולחפות על נקודות התורפה הללו.

  36. אני חושב שהניסיון לקבוע מי המאמן הכי טוב הוא בעייתי, לדוגמא קראתי היום איפשהו טענה כאילו הליגה היום יותר חלשה באופן כללי, ועכשיו לך תתווכח עם זה, זה מזכיר את שיא הגולים של מסי וכל הטענות: ליגה חלשה, ההגנות המודרניות חלשות יותר,השופטים מגינים יותר על הכוכבים ועוד טענות שונות, כמובן שגם הדיון על זהות השחקן הטוב בעולם [או ד'בסט בכל תחום] לוקה באותן בעיות.

  37. כמובן. אין דרך למדוד 'מאמן טוב ביותר' או 'שחקן טוב ביותר' כי הם לא חיים בוואקום: מאמן משחק עם השחקנים שיש נלו, ואותו דבר שחקן. מייקל ג'ורדן, מסי, מוכל אחד אחר הוא חלק מ-ENVIRONMENT שלם. הקביעה היא תמיד סובייקטיבית, אבל שידע סטטיסטי תמיד עוזר (כמו במקרה של ג'ורדן).

  38. אני מכיר את הופס כבר כמה שנים טובות, עוד בתקופה של שרון ואפילו תריגמתי כמה מאמרים. הופס היה פנינה, כתובים איכותיים ודיוניים מענינים בתגובות.
    אי אפשר לקיים את הדיונים האלה, חייבים למחוק את התגובות הדוחות האלה בשביל שאר הקוראים. לפני ה"פרסום הגדול" לא היה צורך בסינון כי כל הזבל של הרשת לא הגיע. אבל עכשו פשוט אין ברירה, בשביל הגולשים.

  39. איזה אכילת ראש…
    תחליט, וייד כוכב או לא כוכב? ולמה אתה מתגונן כל כך? ולמה אתה מזכיר שהוא "גאון מחשבים" אם זה לא קשור לעניין? ולמה הכל תמיד "הכי והכי… " וכל כך נוצץ שם אצלכם באמריקה? גם מיליוני האביונים שם אצלכם חושבים שהכל נפלא כל כך? לשאול במאמר על כדורסל מה פופוביץ' וריברס ות'יבודו עשו בשבילנו לאחרונה זאת שאלה של אחד שהתחיל לראות כדורסל היום. ואם כבר אני קטנוני, ובכל זאת… לכתוב על הכוכבים בספרס ולא לציין את ג'ינובילי ככוכב זה כמו לתת מתכון ללחם בלי קמח.

  40. טוב עכשיו סיימתי לקרוא את כל התגובות. קודם לכן הגבתי בתגובה שמתחילה ב"איזה אכילת ראש…" אבל- אחרי שראיתי את התגובות די התחרטתי. לא שאני חושד במנחם שהוא שם עלי קצוץ, אבל כמה מהתגובות הראשונות פשוט הזויות. רועי, תמיד מאוזן ושפוי, תהיה לי בריא וכל הכבוד. לדעתי האישית אולי כדאי לפרסם פחות כתבות אבל יותר מקיפות כי קביעה לא רצינית שכזו (שהוא הכי טוב כמו שהשמש זורחת במזרח) ואח"כ להגיד שאין איך להוכיח זאת – זה אומר שהכתבה די חלשה, לא? היית יכול לכתוב על תכונותיו הטובות, על ספולסטרה כאדם, כתבה אינפורמטיבית, סיפור אישי. הכתבה חלשה ולכן גוררת תגובות חלשות כי זה לא דיון רציני. אתה הרי לא מאמין לעצמך כשאתה אומר שהוא הכי טוב. ואם כבר לבחון קריירות של מאמנים אולי תחשוב טוב על הנושא לפני כי הדוגמא שדדי הביא היא קונקרטית והרבה יותר עניינית מהכתבה שלך. ספולסטרה החליט להיות "יועץ" של לברון?
    מעניין. אתה יודע אולי אם לברון החליט להקשיב ל"עצותיו"? אולי רק בימי חמישי בשבוע? אם האתר רוצה ליצור דיון אינטיליגנטי על כדורסל כדאי שישפר הכתבות כי כרגע רק התגובות מעניינות, לכתוב כמה ארטסט קלע אתמול גם אני יכול. חייב לציין שפדרו כותב יפה וכו' אבל הנטייה הזו של האתר (לא של פדרו) להיגרר להייפים ילדותיים וויכוחים דביליים (שוב… סליחה אבל צריך לקרוא לילד בשמו) לא מכבדת את הקוראים.

  41. דווקא מיאמי שיחקו יפה מאוד היום. הרבה כדורי-מזל נכנסו לשיקגו, בנוסף לפתטיות והרכרוכיות של כריס בוש – ראיתם איך היינריך תולש לו את הכדור מהיד ברבע האחרון (רבאק, היינריך!)?

  42. אממממ….. לא שאני אוהד בולס או משהו איך המאמן הטוב בעולם עם השחקנים הטובים בעולם מקבל בראש מהבולס שלפי מה שהבנתי שיחקו עם רשימה ארוכה של פצועים?

    ואם זה אומר דבר או שניים על המאמן של שיקגו?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט