משחק מילים עם קול – סיכום המחזור השני ביורוליג / גרשון רוקח

אז מה היה לנו השבוע? משחק בין שתיים מהגדולות של אירופה, ניצחון בכורה לאלופת אירופה ומשחק מצוין לאלוף אן.בי.איי שמשחק בארץ וגרר את כל העיתונות הישראלית למשחקי מילים מביכים (חכו לכתבה הראשונה על החשיבות של מייקל רול- 'רול פלייר'). אז נתחיל…

ריאל מדריד- צסק"א מוסקבה 69-82
בקרב בין שתי הקבוצות שנחשבות לגדולות באירופה בשנים האחרונות, הוכיחה ריאל שגם בלי יול היא עדיין אחת הקבוצות החזקות במפעל. פתיחה טובה של הספרדים הורידה אותם ביתרון חמש בסיום הרבע הראשון. צסק"א עוד חזרה לפיגור נקודה ברבע השני, אבל רבע שני מצוין של רנדולף הוריד את הספרדים ביתרון 12 למחצית. הרבע השלישי היה הרבע של צסק"א, ריאל נתקעה התקפית וצסק"א הצליחה להגיע לטבעת עם קלייבורן והאנטר ששיחק נגד האקסית ובסיום הרבע השלישי רק 3 הפרש לספרדים (56-53). הרבע האחרון נפתח, וההתקפה של ריאל עדיין נראתה תקועה, אבל שלוש שלשות רצופות, שתיים מהן על הבאזר של שעון ה24 נתנו לריאל מרווח ביטחון. דקות אחרונות טובות של דונצ'יץ' הבטיחו לריאל את הניצחון. אגב, לדקות האחרונות הגיעה ריאל בלי חלק משמעותי מהקו הקדמי שלה אחרי שקוזמיץ' נפגע בברך (קרע ברצועות והחבר הסרבי כנראה סיים את העונה) ורנדולף פרק את הכתף.

עוד לפני הפציעה שתשבית אותו בערך לשלושה שבועות, רנדולף הוליך את קלעי ריאל עם 16 נקודות, דונצ'יץ' הוסיף 14 ושישה ריבאונדים באחוזים רעים (אחרי משחק אדיר השבוע בליגה עם 16, 10 אס' ו7 ריב' בניצחון החוץ של ריאל על האלופה מולנסיה). האיש שאנחנו עוקבים אחריו, פאקונדו קמפאצו, נתן 9 נקודות מהספסל ופינה את מקומו בחמישייה לדונצ'יץ'. יכול להיות שדווקא העליה מהספסל תאפשר לקמפאצו להביא את האנרגיות והמלחמה.

בצסק"א, הדבר המעניין הוא מי לא הצטיין, כאשר דה קולו (9 נקודות ב1/8 מהשדה) ורודריגז (8 נק' ושלושה איבודים, בלי אף אסיסט) היו חלשים מאוד. דה קולו התקשה בדקות האחרונות מול ההגנה של ג'פרי טיילור שהיה מצוין. האיש שלנו במוסקבה, ויל קלייבורן, סיים עם 15 נק' ו9 ריבאונדים מהספסל. היגינס הוסיף 11.

אהבתי: בארבע הדקות האחרונות, גם בגלל הפציעה של רנדולף, שיחקה ריאל עם מאצ'וליס וטיילור בעמדות 3-4 (סוג של סמול בול) ומצד שני עם צמד גארדים גבוה (קאוזר ודונצ'יץ). לא חושב שלאסו מנסה להגיע לכדורסל ללא עמדות, אבל הדקות האחרונות של ריאל קצת נראו ככה, כשהגבוהים עומדים בחוץ והכדור הולך פעם אחר פעם לפוסט-אפ של דונצ'יץ' (שקיבל יופי של כבוד מהשופטים בדקות האלה). יכול להיות שגם בהמשך העונה נראה את הניסיון להוריד את דונצי'ץ' למטה. בהתחשב בגובה ובסט היכולות שלו, דונצ'יץ' עשוי להיתקל לא מעט בשחקנים נמוכים וזו יכולת שחשוב שהוא יפתח.

עוד יום במשרד. דונצ'יץ'.

 

ארמאני מילאנו- פנרבחצ'ה 92-86 (בהארכה)

אוברדוביץ' משיג ניצחון ראשון במשחק שהפך למסובך בהרבה ממה שהיה נדמה. אחרי מחצית ראשונה צמודה, נקודות של סלוקאס ודאטומה לקראת סיום הרבע השלישי נתנו לטורקים יתרון עשר ומרווח נשימה לקראת הרבע האחרון.  ארבע דקות לסיום סל סלוקאס העלה את פנר ליתרון 9, אבל מכאן קאמבק של האיטלקים עם נקודות של תיאודור, מ'בייה הצרפתי ושלשה של מיצוב חמש שניות לסיום הרבע הרביעי קבעו שוויון 80. וואנאמייקר החטיא זריקה עם הבאזר והולכים להארכה. סל של תיאודור העלה את מילאנו ל84-82 ויתרון ראשון מאז הרבע השלישי. מכאן הגיע בליץ טורקי וריצת 10-2 עד הסיום העניקו לאלופת אירופה ניצחון בכורה במפעל.

אצל הטורקים היה זה שוב סלוקאס עם 17 נק' ו9 אסיסטים, וונאמייקר השלים יום טוב של הקו האחורי של פנר עם 16. גם דאטומה קלע 16 ומלי עם 15 נק' ו11 ריב'. אחרי הניסיון להרכב גבוה בשבוע שעבר עם נאנלי בעמדה 2, חזר ז'ליקו לחמישייה צפויה יותר: סלוקאס וגודריץ' (עדיין לא פקטור) בקו האחורי, הצמד האיטלקי בעמדות הפורוורד ווסלי, שנקלע לבעית עבירות, כסנטר. אצל האיטלקים הצטיינו ברטאנס ומ'בייה עם 16, מיצוב ותיאודור (7 אסיסטים) עם 15 כל אחד. אנדרו גאודלוק התקשה מאוד וסיים עם 9 נקודות באחוזים חלשים (3/9) ובעיקר השפעה מועטה על המשחק.

שימו לב ש…: בארץ דיברו ביום שישי לא מעט על העובדה שהצברים של מכבי תל אביב (משעור הפצוע, זוסמן ושגב) לא ראו דקת משחק מול באסקוניה. האיטלקים של פנר קלעו 31 נקודות בניצחון על מילאנו. האיטלקים של מילאנו? 4 דקות ו0 נקודות. הטורקים של פנר? 10 דקות, 0 נקודות. הטורקים של מילאנו? סתם, למילאנו אין טורקים. מעניין לראות שגם בשתי מדינות, שבניגוד לישראל מייצרות לא מעט שחקנים ברמת יורוליג ומעלה, שתי הקבוצות המובילות לחלוטין אינן מסתמכות על השחקן המקומי, אפילו לא כשחקן רוטציה.

פנאתינייקוס- באמברג 83-93  

אחרי התבוסה בשבוע שעבר, הגיעה פאו הביתה למשחק קל יחסית מול האלופה הגרמנית. באמברג, שמאסה כנראה בהפסדים הצמודים שאיפיינו בעונה שעברה, קיבלה את ההחלטה ההגיונית והיא פשוט מפסידה בהפרשים גדולים. בשום שלב במשחק לא היה איום אמיתי על ניצחונם של היוונים. טרקניירי שמע לעצתי והעלה את זיסיס בחמישייה כדי להרוויח את ניהול המשחק שלו במקום הבלאגן היחסי של האקט והיקמן. ליאון ראדוסביץ', שנראה כמו מי שמנצל ההזדמנות העונה אחרי העזיבה ההמונית בבאמברג, העלה את הגרמנים ל0-2 בפתיחה. זה היה היתרון האחרון שלהם במשחק. היוונים שמרו על היתרון לאורך הרבע השני ושלשה של קיי.סי ריברס העלתה אותם ליתרון 8 עם הירידה למחצית. המחצית השניה עברה בעצלתיים והיוונים התרכזו בלהחזיר לעניינים את סינגלטון שפתח רע מאוד את העונה ושימש השבוע כקפטן קבוצת הפנטזי שלי.

קלאתס הוביל את היוונים, בעיקר במחצית הראשונה המצוינת שלו, וסיים עם 23 נק' ו6 אסי'. סינגלטון חזר לעצמו במחצית השניה וסיים עם דאבל דאבל של 15 ו10. גיסט ווויואקאס תרמו 11 כל אחד. אצל הגרמנים, ראדוסביץ' והיקמן הובילו עם 19 נק' כל אחד. בפינת המעקב, ניקוס פאפאס היה סביר וסיים עם 8 נק' מהספסל היווני, מאודו לו הספיק לקלוע חמש בשתי דקות לפני שנחת לא טוב על הקרסול ולא חזר לשחק.

לא אהבתי: בגלל המשחקים האיכותיים שהיו במקביל, לא ממש ראיתי את המשחק של פאו, אבל זה כבר שבוע שני ברציפות שפאו סופגת לא מעט (נסייג ונאמר שחלק משמעותי היה בג'רבג' הטיים שהתפתח) ומתקשה עם שחקני הפנים של היריבה. פסקוואל בנה בתחילת העשור בברצלונה את קבוצת ההגנה הכי טובה ביורוליג ב20 השנים האחרונות והוא בוודאי יודע לאמן גם בצד הזה של המגרש. מעניין לראות אם באמת מתפתחת שם קבוצת הגנה בעייתית או שאלה חריקות של תחילת עונה.

 

חימקי מוסקבה- ז'לגיריס קובנה 77-85

ניצחון שני ברציפות לחבורה של ברצוקאס ששייטה לאורך כל המחצית השניה ביתרון דו-ספרתי. הליטאים פתחו טוב, אבל שבד והחברים הפכו פיגור 7-10 ליתרון משמעותי עם ריצה של 11-0. מכאן, התנהל מרדף שז'לגיריס לא מצליחה להתקרב. השיא היה דקה לסיום עם שלשה של פאנגוס שהורידה לשש, אבל זה היה מעט מדי.

תומאס רובינסון המשיך להיות יוצא מהכלל אצל הרוסים עם 19 נק באחוזים טובים, 10 ריב' ו4 חסימות. עד עכשיו נראית כמו החתמה נהדרת. שבד הוסיף 16 באחוזים שעושים לא נעים בעין (5/21).סטפן מרקוביץ', הגארד הסרבי אחריו נעקוב, היה מצוין עם 8 נק' ו9 אס'. את הליטאים הוביל שוב יאנקונאס עם 24 נקודות ו8 כ"ח. עזר ארון וויט עם 16. מיצ'יץ' הסימפטי לא קיבל הרבה קרדיט וסיים עם 4 אס' ובלי נקודות ב13 דקות.


מתלבט לגבי..: חימקי עם שני ניצחונות בית ופתיחה עונה מצוינת. הקבוצה הזו היא הקבוצה של שבד והשבוע, לפחות על פי התקציר והסטטיסטיקה הוא התעסק הרבה יותר בלנסות להכניס את עצמו למשחק ופחות בלחלק כדורים (אס' אחד מול ארבעה איבודים). שבד הוא שחקן שבשנה האחרונה הכל עבר דרכו, גם בנבחרת וגם בחימקי. כרגע, בטח בדקות של מרקוביץ', הכדור יצטרך להיות פחות אצלו ושבד יצטרך לחזור וללמוד איך להתנהל כשלא כל החלטה בידיים שלו.

תומאס רובינסון. נראה מצויין עד עכשיו.

ולנסיה- אפס אנאדולו 71-78

רבע שלישי מדהים נתן ניצחון בכורה חשוב לאלופת ספרד שהגיעה אחרי שני הפסדים רצופים לחימקי ביורוליג ולריאל בליגה. פתיחה טובה של הספרדים הוליכה אותם ליתרון 28-15 במהלך הרבע השני אחרי שלשה של סאסטרה המצוין. סטימאץ' האיום יחד עם מקולום חסר המצפון החזירו את הטורקים למשחק ולשוויון 38-38 במחצית. מקולום פתח את הרבע השלישי עם שתי נקודות, אך דקות אדירות סאסטרה וגרין הובילו ריצה של 28-8 ויתרון 18 בתום הרבע השלישי. הרבע האחרון נועד למזעור נזקים טורקי, כך שכולם יצאו מרוצים.

אריק גרין, האיש שהזהרתי לגבי כושר הקליעה בפוסט הפתיחה לעונה, היה שוב מצוין עם 24 נק', 5 ריב' ותואר ה- MVP שבועי של היורוליג. סאסטרה עזר לו עם 15 ודובלייביץ' התחיל לחזור לעצמו עם 9 נק' ו10 כ"ח. את הטורקים הוביל סנטר נבחרת סרביה, איגור סטימאץ , מי שמחזיק בתואר "השחקן שהכי לא הייתי רוצה לפגוש ברחוב ראשי מואר", שסיים עם 22 נק, 6 ריב' ו4 אס'. מקולום עזר לו עם 20 נקודות. אדו מוריץ', הסלובני החביב סיים עם 11 נק' ו4 ריב' לטורקים שחסרו, מלבד את דריק בראון גם את לדו שהצטיין בשבוע שעבר.

 

הכוכב האדום בלגרד- ברצלונה 82-90

האמת, המשחק שהכי סיקרן אותי השבוע. מעניין היה לראות האם גם בהרכבה החדש, הכוכב האדום היא קבוצה ביתית מפחידה כפי שהיתה בעונה הקודמת. לצורך הניסוי הגיעה לבלגרד ארנה הקבוצה הכי מרשימה מהמחזור הראשון, ברצלונה, שהביסה בקלות את פאו. הסרבים פתחו מצוין את המשחק ועלו ליתרון 24-11. הקבוצה של סיטו אלונסו עוד הורידה את ההפרש לחמש בזכות דקות טובות של סראפין לפני שריצה נוספת של הסרבים הובילה אותם ליתרון 44-32 במחצית. המחצית השניה החלה כמו הראשונה כשהסרבים פותחים פער, בארסה חוזרת והפער נפתח שוב. בפיגור 70-59 יצאה ברצלונה לריצה וסל של האנגה העביר את היתרון לקטלאנים. שלשה של בייליצה החזירה את היתרון לסרבים והם סיימו את המשחק בריצת 11-2 וניצחון ביתי מרשים.

טיילר רוצ'סטי, הישראלי המוביל ביורוליג, הוביל את הסרבים עם 22 נק' ושבעה אסיסטים. מילקו ביילצה קלע 23 ומתיאס לסורט, הבחירה ה50 בדרפאט האחרון, סיים עם 13 נק' ו9 ריב' (למי שהתעניין, אנטיץ' המשיך לקלוע באחוזים טובים לשלוש, הפעם 2/4). תומא הרטל הוביל את ברצלונה עם 14 ו11 אס'. סראפין היה מצוין בדקות ששיחק, וסיים עם 16 נקודות, אך בגלל בעיית עבירות ירד ברבע השלישי ולא היה חלק מהריצה של ברצלונה.

אהבתי: יש לי חיבה לא מאוד ברורה לטיילור רוצ'סטי מאז שהדיח את הפועל ירושלים שלי מהיורוקאפ לפני ארבע עונות. בעונה שלאחר מכן רוצ'סטי סיים כמלך הסלים של היורוליג במדי ניז'ני שהיתה קרובה להעפלה להצלבה (טופ-8). אחרי העונה הזו, גילו עבור רוצ'סטי שורשים יהודיים והוא מצא את עצמו במכבי תל אביב. ההמשך מוכר והכישלון במכבי החזיר את רוצ'סטי לרוסיה וליורוקאפ במדי קובאן. העונה, לראשונה מאז אותה עונה בניז'ני, הגיע רוצ'סטי לקבוצה שבה הוא ככל הנראה הגארד הבולט. לרוצ'סטי יש חסרונות (הגנה בעיקר) והוא היה בינוני בשבוע שעבר, אבל מדובר בקלעי טוב ושחקן פיקנרול מצוין. כנראה שרוצ'סטי צריך ביטחון ואת הכדור בידיים כדי לבוא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר. נראה שהכוכב האדום זה בדיוק המקום לעשות את זה.     

משחק מצויין וניצחון מרשים של רוצ'סטי.

אולימפיאקוס- אוניקאחה מלאגה 75-80

כמו חימקי, גם היוונים נהנו מההגרלה שזימנה להם שני משחקי בית ויגיעו להיכל מנורה מבטחים (יד אליהו/נוקיה לאלו שתהו) ביום חמישי כשאחת מהקבוצות תנחיל ליריבתה הפסד ראשון במפעל. היוונים פתחו חזק ושלשה מטורפת של הוליס תומפסון העלתה אותם ליתרון 4-19. מחזיקת היורוקאפ התאוששה וארבע נקודות רצופות של מוסלי צימקו את הפער במחצית ל33-37. ברבע השלישי חזרה הקבוצה הביתית לשליטה וסיימה אותו ביתרון 11. גמור? ממש לא, ריי מקולום קלע 1מ-2 מהקו והוריד ל65-68. אסיסט אדיר של פרינטזיס לפאול וסל מילוטינוב החזיר את היוונים ליתרון 6 ומשם הספרדים לא חזרו.

באולמפיאקוס, כמו תמיד, אף אחד לא באמת הצטיין. הוליס תומפסון, בעונת בכורה באירופה, סיים עם 15. מילוטינוב  סיים עם 12 ו5 ריב'. את מלאגה, שפגשה את שתי הפיינלסטיות של היורוליג בשני המחזורים הראשונים, הוליכו מקולום שלנו ומילוסבייביץ' עם 14 כ"א. מוסלי היה מצוין במחצית הראשונה וסיים עם 12 נ' ו7 ריב'.

אהבתי: אוהב את אולמפיאקוס. מאוד. תמיד.

 

מכבי תל אביב- באסקוניה 68-74

ניצחון שני לקבוצה המתחדשת של ספאחיה. פריג'יוני לעומת זאת, כבר במאזן 2-0 כשגם בליגה המצב רחוק מלהיות מזהיר. באסקוניה פתחה טוב, היא הלכה ליתרונות שלה בצבע והניעה יפה את הכדור עד שעלתה ליתרון 10-16. בשלב הזה השתלט נוריס קול על המשחק. דקות טובות שלו יחד עם דשון תומאס הריצו את מכבי ל0-13 וליתרון 9 במחצית. ברבע השלישי, סל של נוריס קול העלה מכבי ליתרון 14, אבל דקות טובות של בובואה (כן, ההוא מדאלאס) ושלשה של וילדוזה, החזירו את הבאסקים לפיגור שלוש בתום שלושה רבעים. מכבי שוב ברחה ל9, הבאסקים שוב חזרו והחזיקו בכדור בפיגור 2 כשעל השעון 3 דקות לסיום. וילדוזה החטיא שלשה, נוריס קול ודשון תומאס קלעו סלים חשובים והשאירו את הניצחון בהיכל.

קול, שהיה מצוין גם במשחק הליגה בתחילת השבוע, הוליך את הצהובים עם 24 נקודות ומנהיגות בדקות החשובות. דשון תומאס הוסיף 17. יקיר המדור, ג'ון דיברתולומיאו המשיך לפלס לעצמו מקום ברוטציה וסיים עם 2 נק' ו6 אס' ב19 דקות.  פייר ג'קסון, גיבור השבוע הראשון, סיים עם חמש נקודות ומדד מינוס שלוש. אצל הבאסקים הלחוצים, בובואה הוביל עם 22 נק', שאנגליה ודיופ הוסיפו 11 כ"א. יאניס טימה ממשיך להראות כמו כפיל כושל של שחקן זניט ונבחרת לטביה, וסיים עם 5 נקודות.

שימו לב: הרוטציה של מכבי בעמדות הפורוורד. על הנייר, למכבי יש חמישה שחקנים לעמדות 3-4: מייקל רול וג'ונה בולדן שעולים בחמישייה. דשון תומאס, כארם משעור וג'ייק כהן מהספסל. מעשית, ג'ונה בולדן עדיין לא בעניינים, כארם משעור (שהיה פצוע השבוע) וג'ייק כהן לא בטוח יהיו אי-פעם בעניינים או ברמה. זה משאיר את רול ותומאס, שני שחקנים נחמדים אבל בוודאי לא כוכבי יורוליג, לשחק 30 דקות בערב. למכבי מצפה בשבוע הבא מבחן מול ההרכב העמוק של אולמפיאקוס, מעניין לראות אם ספאחיה יצליח להרחיב את הרוטציה שלו בעמדות 3-4.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

    1. תודה!
      משחק קשה, מאמין שהמשחק חשוב הרבה יותר למכבי, אולמפיאקוס לא צריכה להוכיח כלום והיא מפסידה מדי פעם לקבוצות חלשות ממנה. עם זאת, אני מאמין שהקשיחות של הגארדים היווניים היא משהו שמכבי הנוכחית עדיין לא רגילה לשחק מולו (ם כל הכבוד לשוכמן וסקוורר). מהמר שיהיה צמוד רוב המשחק וייגמר חד-ספרתי גבוה ליוונים.

  1. נוריס קול הראה שיש לו אתלטיות שאין להרבה גארדים באירופה. הבנאדם יכול לעשות הרבה בעיות לקבוצות בום שהזריקות מבחוץ נכנסות.

    מצד שני, בולדן ממש אבל ממש לא בעניינים. מעדיף את הזריקה מבחוץ על פני ללכת פנימה.

    עושה רושם גם שספאחיה הולך מאוד עם תומאס (שפתח מצויין את העונה) ורול (שמתגלה שמקבל החלטות טוב מאוד בכלל ובפיק נ רול) ומעניק להם הרבה דקות

    1. צ׳וברביץ יהיה בן 34-35 ב 2021, קופרברג עוד לא הוכיח שהוא אפילו צ׳וברביץ (0 הופעות אם אני לא טועה), ואני לא רואה את ליף מגיע לפה – אלא אם הוא יהיה אחרי שנה רעה בנ.ב.א ויצטרך פלטפורמה להראות יכולת.

      אגב, בכל מקרה אני חושב שעדיף לך להסתמך על שגב/זלמנסון ולחפש גארד יצירתי, כי זה מה שיכול לקחת אותך גבוה. אבל לפחות לפי ההיסטוריה זה לא מה שיקרה

  2. עמדה שלוש סבירה עם רול תומאס וגם זוסמן
    עמדה ארבע לא קיימת, בולדן נפילה וכהן (ברור מראש) לט מספיק טוב
    אני לאמביןאיך ויתרו על אלכסנדר בשביל כהן

    1. תיאורטית אתה צודק, מעשית תומאס משחק בעיקר בעמדה 4 (בדיוק בשל הבעיה שתיארת). כשתומאס בעמדה 4, זה משאיר את רטל כמעט לבד בעמדה 3, ויסלח לי יובל זוסמן החביב מאוד.

  3. סקירה מצוינת!
    נוריס קול שיחק נהדר. הקבוצה נראית השנה הרבה פחות לחוצה. ספאחיה הגיע לסיטואציה אידיאלית.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט