לאלה שמבינים, ואלה שרוצים להבין / מנחם לס

פלורידה גולף קוסט השכיבה את ג'ורג'טאון הגדולה

מנצחים ומפסידים מהסיבוב הראשון (2 ימי המשחקים הראשונים)

 

באליפות המכללות לפני שאתה מספיק לכתוב על מה שהסתיים, מתחיל כבר דבר חדש. אין אפס. בשעת כתיבת שורות אלה כבר משחקות 16 מכללות היום, ו-16 מחר, על הזכות להמשיך בשבוע הבא ב-"SWEET 16". אז הרשו לי לסכם את הדברים הטובים והרעים, המנצחים והמפסידים, ללא סדר מסויים. כפי שנבאתי יהיה זה הטורניר המשגע והמטרף מכולם. היו כבר שלוש מדורגות 12 שניצחו את המדורגות 5. זוכרים שהזהרתי אתכם? אחד הדברים הגרועים בטורניר הזה הוא להיבחר "5" כי כתוב בשמיים ש-"12" הולך לנצח אותך. היו הפתעות מרעישות; מתחילים להתגלות כוכבים. וכן, כמה כוכבים פישלו בגדול.

 

מנצחת: פלורידה גולף קוסט

אילו הייתי שואל אותך לפני הטורניר מה זה "פלורידה גולף קוסט" היית עונה בוודאי מין רזורט לתיירים. ובכן, זוהי אוניברסיטה בת 12,000 בפורט מאיירס, בצד המערבי של פלורידה (כל מה ש-'מערבי' שוכן בצד הלא נכון), שלרוע מזלה חטפה 3 הוריקנים קשים בעשר השנים האחרונות. אבל אולם הכדורסל נבנה מבטון מזויין תודה, והוא נשאר על תילו. האוניברסיטה בת ה-19 הזאת שרק בשנה שעברה התקבלה לדיביזיה הראשונה ניצחה את ג'ורג'טאון הגדולה 68-78 – כן, מס' 12 המנצחת את מס' 5 – כששני שמות שכדאי לזכור, שרווד בראון וברנרד ת'ומפסון, שני צעירים מקומיים, קוברים 24 ו-23. זוהי האוניברסיטה הצעירה בכל הטורניר, וההפתעה העצומה קרתה אחרי שהאוניברסיטה העתיקה ביותר – הרווארד – גרמה למייג'ור אפסט כשניצחה את ניו מכסיקו.

 

 מפסידה: ג'ורג'טאון

כמובן שאם FGCU ניצחה אז ג'ורג'טאון הפסידה, אבל זה יותר מההפסד: זהו ההרגל האיום שפתאום הפך לחלק מהכדורסל הנפלא של האוניברסיטה המצויינת הזאת (אקדמאית, כמו בכדורסל) שאחרי עונה מצויינת הם באים לטורניר המכללות, ועפים כבר בסיבוב הראשון. מאמנם ג'ון ת'ומפסון III (בנו של ג'ון ת'ומפסון, המאמן לשעבר עם המגבת שהפסיד גם כמאמן נבחרת ארה"ב לבריה"מ בסיאול) הוא מאמן מצויין ואישית שכולם מכבדים. אבל הוא לא יכול יותר להיות להופיע ולהפסיד. הוא חייב להתחיל לנצח!

 

שחקני הספסל של ג'ורג'טאון מתקשים להביט במה שקורה להם

מנצחת: עיר "אחוות האחים" פילדלפיה

עיר אחוות האחים שלחה שלוש קבוצות "BUBBLE" (וויילד קארד) לטורניר – ווילנובה, טמפל, ולה-סאל. לה-סאל (מדורגת 13) גרמה לאחת מהפתעות הטורניר הגדולות ביותר בנצחון אדיר 61-63 על קנזס סטייט האדירה   (מדורג 4) – ועוד בשכנותה, בקנזס סיטי – וטמפל טיפלה בצפון קרולינה סטייט בעוד הפתעה, אם כי פחותה. רק וילנובה הפסידה בקרב עקשני ביותר לצפון קרולינה 71-78. רק לידיעתכם, את ה-"BIG FIVE" המפורסמות של פילדלפיה משלימות האוניברסיטאות סיינט ג'ו, ופנסילבניה. טוב לדעת שהעיר שנתנה לנו את ווילט צ'מברליין, אירל מונרו, וקובי בריאנט (ועוד כ-50 שחקני NBA) עדיין חייה ונושמת "BIG TIME BASKETBALL".

 

מפסידים: גבורי ה-CULT של המיד מייג'ורס

לא שזה יפגע מאד בסיכוייהם בדראפט, אך כל השנה אנו שומעים שמועים על גבורי כדורסל, ממש "CULT HEROES" הבאים מאוניברסיטאות קטנות או, בכל אופן, לא מהמייג'ורס. כמה מהם מצדיקים את ההופלה: כגון סטפן קורי מדוידסון ב-2009 והרבה אחרים כמובן.  העונה הגיעו לטורניר כמה סופר-סטארים כביכול בעשייה, אבל בסיבוב הראשון לפחות פישלו בגדול. עם הקנונים האלה עליהם להפיק זהב בטורניר הזה. זאת ההזדמנות שלהם להעמיד את נוצות הטווס שלהם כך שכל העולם יראה. ובכן, הארבעה  שהיו אמורים להיות הגדולים מכולם פישלו בגדול: מת'יו דלבדובה מסיינט מרי, מייק מוסקלה מבקנל, נייט וולטרס מסאות' דקוטה, וזק מרשל מאקרון – "הלברון ג'יימס הבא": דלבדובה היה בינוני כל המשחק, וזרק 'AIR BALL' מה-3 שהיה מנצח משחק בשניות האחרונות; באטלר חנקה את מוסקלה; וולטרס לא יכול היה לקנות סל, וזק מרשל נאבד לחלוטין במשחק ש-VCU ליטשה אותם.

 

העלימו את זק מרשל מהמשחק

 

 

מנצחים: גבורי ה-CULT של הקבוצות הגדולות

*המנצח הגדול מכולם הוא המשוגע עם קבלות, השחקן המטורף שאי-פעם ראיתם, שאני מת שיגיע ל-NBA. שמו מרשל הנדרסון ואיש לא יודע כיצד לאכול אותו. הוא מין קומבינציה של ג'ון מקנרו, ג'ימי קונורס, לטרל ספריוול, ג'יימס אדווארדס, ופיט מרביץ'. הוא-הוא זה שכינה את כל מאמני הקונפרנס שלו (SEC) מלבד מאמנו, כמובן, "LOSERS". הוא היה זה שטען שרק קומבינציה של לברון ואיגודלה, או כל החמישייה של פלורידה, "יוכלו להצליח לעצור אותי על 15 נק'". הוא קובר אותך בזמן שהוא מחייך.  הוא אומר, "אני מחמיץ 15 רצופות, ואז קובר 5 שלשות ומנצח אותך על 5 עם פנים מחייכות". הוא באמת היה 1 מ-15 נגד ויסקונסין ולא האמנת כיצד מאמנו מחזיקו על הפארקט. בחצי השני הוא פרץ שחקים וסכרים, קבר 17,  וקבוצתו "אול מיס" (OLE MISS, מיסיסיפי) – מספר 12 כבר אמרנו? – קברה את ויסקונסין – מספר 5 כבר אמרנו? – 46-57.

 

*באורגון התגלה שחקן מאיראן (עבר מרייס יוניברסיטי) בשם ארסלן קזאמי, והוא חי על מנת לנגב זכוכיות.  הוא היה גורם חשוב ביותר עם 17 הזכוכיות שניגב – דבר רגיל עבורו – כשאורגון – מס' 12 אמרנו?- גברה בהפתעה על אוקלהומה סטייט – מספר 5 כבר אין צורך לומר! – 55-68. אם ה-7'6 הזה ייבחר ל-NBA הוא יהיה הסמול פורוורד הפרוטוטייפי החדש.

* קאליף וויאט. מציע שתזכרו את שמו. הוא לא מהיר במיוחד, אין לו נייתור מי-יודע-מה, אבל הוא שחקן כדורסל עליון. גובהו 4'6 ורק בשבילו אני מציע לכם לחזות בטמפל. אין לי מושג אפילו אם הוא בדראפט אקספרס, אבל ראיתיו במשחק שקלע בו 31 נקודות, וכל מה שיש לי לומר עליו שאם מישהו לא בוחר אותו לשחק ב-NBA ז"א שאין להם מושג!

 

 

*דוויין אבנס מסיינט לואיס הוא מין שוטינג גארד בגובה 5'6. שימו אליו לב. הצורה בה עבר וקלע 24 נגד  ענקי הביליקנס של ניו מכסיקו סטייט ה-8'6 בנז'ה סיי, ה-9'6 ג'וניור פאור פורוורד רנלדו דיקסון, והפרשמן 5'7  סים בוהלר היה פואטרי אין מושיון.

*ג'ף ווית'י, הסנטר של קנזס, הוא השחקן העניו, הביישן, והשקט מכולם. הוא יהיה לפחות דרן קולינס ב-NBA אבל לדעתי אפילו יותר טוב. הוא חסם 7 כדורים נגד ווסטרן קנטקי שכמעט עשתה הפתעה לדורות. קנזס ניצחה בשיניים, ובזכות ג'ף הענק הלבן, הממשיך במסורת של סנטרים ענקים מקנזס הבאים ל-NBA כמו סרט נע.

*גרג מקדרמוט הוא אחד השחקנים הגבוהים הטובים ביותר במכללות. הוא 8'6 והחשש היחיד שלי שהוא לא גדול מספיק לשחק פאור ב-NBA ואולי איטי מדי לשחק סמול פורוורד. אבל הוא בסקהוליק יותר מכולם. השחיז על סינסינטי 27 סכינים. הוא מחפש את הסל בכל הזדמנות, וכשאבא הוא המאמן, אתה רשאי לעשות זאת. אל תשימו לב לבייבי-פייס שלו. יש לו אופי (על הפארקט!) כמו של ביל למבייר; במילים אחרות לא איכפת לו לשלוח אותך לבית החולים עבור סל. הוא יהיה שחקן לבן מצויין ב-NBA, אבל השאלה באיזה תפקיד.

 

 

 

כמובן שישנם רבים מצויינים אחרים, אבל אלה היו השחקנים שבא לי לציין היום כווינרים גדולים עד עתה!

 

מפסיד: הביג איסט 

כולנו יודעים שמהעונה הבאה אין יותר ביג איסט כפי שידענו, אבל לטורניר הזה באו 6 קבוצות מהביג איסט "הישן": לואיוויל וסירקיוז ניצחו בגדול. אבל ג'ורג'טאון, וילנובה (למרות קרב הירואי), פיטסבורג, , נוטר דאם, וסינסינטי הפסידו. אני זוכר את הטורניר ששלוש אוניברסיטאות מהביג איסט היו בפיינל פור!

 

מנצחים: טומי אמאקר וה-"NERDS" (יורמ'ים)

איזה יום נפלא למאמן הרווארד, וקבוצת ה-'נרדס' שלו. וטומי אמאקר היה זה שהביא את האוניברסיטה היקרתית הזאת לגבהים של הכדורסל בו היא נמצאת. כמה רחוק תגיע נדע בעוד כמה שעות. השחקן המצויין לשעבר מדיוק לא מתבייש להסתכל לגאונים האלה בגובה העיניים, והוא בנה אצלם בטחון עצמי ויכולת שהיא ממש יכולת, ולא "יכולת טובה ליורמ'ים". כולם מחכים עתה לג'רמי לין השני. החשש היחיד שלי הוא שעם עוד נצחון אחד יבור התאבון ואנשים יתחילו לחפש אותו עבור משרות כדורסל רמות יותר, במשכורת פי 6-7!

 

 

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. טור מהנה מאוד מנחם.
    נחזה ביינתים במישגן סטייט מול ממפיס
    הקטע של מדורגת 5 הוא מיסטי , לא יאמן והן ממשיכות להפסיד ולא בכדי.
    מי לדעתך המדורגת 12 שתגיע הכי רחוק ? והיכן תיעצר ?

  2. בהשוואה של וויטי התכוונת כנראה לניק קוליסון.
    דרן משחק רכז בדאלאס והוא בכלל הגיע מיו סי אל אי[שחק עם ווסטברוק]

    תודה רבה!

  3. שימו לב לניתורים של סי ג'יי סטפנס מממפיסץ הוא מזכיר את ג'בל מגי עם הניתורים והחסימות שלו. יש תמונה שהוא נוגע בחישוק בשפתיו, יעני מנשק את החישוק.

  4. אין על מישיגן, טריי בורק, טימי הארדווי ג'וניור היום היה בג'ננה משחק שלם, הם הראו להגנה של VCU שאולי נחשבת לטובה מכולם מה זה בית ספר להגנה.

    הטוב מכולם היה הפרשמן מיטץ' מקגרי הלבןבן הזה שנתן את המשחק הטוב ביותר שלו במישיגן, 21 נקודות עם 10 מ-11 מהשדה ו14 ריבאונדים.

    גלן רובינסון ה-3 גם כן בא לעבודה וככה יש למישיגן רביעיית שחקנים שתעשה בית ספר בהגנה ובהתקפה לכל מכללה עד לגמר המתוק.

  5. מנחם, כל הכבוד אם מי שאני חושב שזה אתה – זה אתה, אתה מקום ראשון בבארקט של הופס! אני שני אבל עכשיו גיליתי שלא השלמתי עד הסוף את הברקאט, (לא הימרתי על תוצאת משחק הגמר) באסה..

  6. מנחם או כל אחד אחר,אשמח מאוד למאמר שמסביר בדיוק איך עולם הכדורסל של המכללות עובד.
    כמה אזורים יש,איזה קבוצות בכל אזור,כמה ליגות,כמה טורנירים,בקיצור,איך הכל עובד שם.
    מה זה מרץ מדנס-זה המונדיאל של עולם המכללות?מאיזה ליגות/אזורים מעפילים לשם וכמה?
    ואיך הדראפט מהתיכונים עובד וכו' וכו'
    תודה.

    1. זה המון חומר להסביר. היכנס לגוגל וקרא COLLEGE BASKETBALL והכל מוסבר שם. בגדול, כדורסל המכללות מחולק לשלוש רמות, דיביזיה 1, 2, ו-3. לכל דיביזיה יש אליפות שונה. אנחנו מתעסקים רק עם דיביזיה 1, שם כ-400 מכללות מחולקות לקונפרנסים לפי בחירתם. בסוף העונה מנצחי 32 מנצחי ליגות מוזמנים לאליפ]ות הנקראת "אליפות המכללות" ויש בה 64 קבוצות (32 מהקונפרנסים השונים ו-32 שנבחרים ע"ימ וועדה – למעשדה 36 נבחרים ואז יש מצשחקי וויילד קארד המשאירים 64. כל החודש של האליפות נקרא מרץ' מדנס. ארבעת האחרונות בפיינל פור. אין דראפט תיכונים. יש דראפט רק מהשנה הראשונה במכללות.

  7. בבקשה:

    http://www.howstuffworks.com/march-madness.htm

    ידעתי שגונזאגה זה בועה שתתנפץ, קבוצה של קלעים נהדרים אבל נהנתה מלוח משחקים הקל ביותר מבין 10 המדורגות הראשונות.

    אני חשבתי שיעופו בסוויט 16 אבל לא מפתיע שקבוצה קשוחה כוויצי'טה סטייט שלחו אותם הביתה.

    ד"ש מסאקרה.

  8. ההבדל בין הדביזיות הוא כמו ההבדל בין ליגת העל לליגה הלאומית?שיש עולות ויש יורדות?

    איך נבחרים התיכוניסטים למכללות?לא בדראפט?

    1. התיכוניסטים פשוט חותמים על מלגת לימודים באיזה קולג' שרוצים אותם או אם הם לא מחוזרים הם יכולים להבחן בקיץ.

      בדרך כלל לכוכבי התיכונים יש הצעות ממכללות רבות והם סוגרים את הקולג' בשנה שנייה-שלישית בתיכון.

  9. ניו מקסיקו, גונזגה וקנזס דפקו לי את כל המערב, היחידה שעוד יכולה להוציא לי משם נקודות זו אוהיו, שעליה גם הימרתי שתעלה לפיינל פור, ושם תפסיד ללואיוויל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט