הגענו לפרק האחרון והמרכזי של פרויקט פתיחת העונה – כבר מתרגשים?
לקראת פתיחת העונה ישבתי לדרג את קבוצות הליגה לפי איכותן, הסבר טכני מפורט בסוף למי שמתעניין אבל הקונספט הוא שלקחתי את החמישיות המשוערת לפי ESPN של כל קבוצה, דירגתי בכל עמדה את 30 השחקנים שצפויים לפתוח בה לפי איכותם, הוספתי דירוג הספסל, צוות האימון והכימיה של כל קבוצה, הכנסתי לנוסחה, וואללה, דירוג 30 קבוצות ה-NBA לפי איכותן.
אז מה אנחנו רואים כאן?
גולדן סטייט במקום הראשון ובגדול, הסיבה היא כמובן העובדה שב-4 עמדות יש להם את אחד משלושת השחקנים הכי טובים על העמדה. וואו. הם גם נהנים, אם תשאלו אותי, מספסל סופר איכותי (לוקח כאן הימור שכמו בשנים הקודמות המערכת הקבוצתית תשדרג שחקנים ותדע לתת להם את המקום הנכון ביותר עבורם כך ששחקנים משלימים יוכלו להוציא את המקסימום).
במקום השני קליבלנד, גם כן בפער ניכר מהמקום השלישי, יש להם קבוצוה מאוזנת מאוד וספסל סופר עמוק, הכי טוב בליגה לטעמי וזה נותן להם יתרון לא קטן.
אחריהן רביעיית הקונטנדריות הנוספות לפחות לדעתי, בפערים קטנים, כך שלא בהכרח הייתי מייחס חשיבות לדירוג הפנימי – בוסטון, סן אנטוניו, יוסטון ואוקלהומה. הארבע שסוגרות את העשיריה הן פורטלנד ומיניסוטה שאני מאוד נלהב לקראתן העונה, אני חושב שהמשולש של מקאלום לילארד ונארקיץ' הוא מאוד אנדרייטד, הם נהנים מהמשכיות שיכולה לאפשר להם לפתוח את העונה היטב. מיניסוטה אולי מוכשרת יותר ואני אוהב מאוד את המהלך של ההעלאה של טיג לחמישיה והפרידה מרוביו, אבל עלולה להתפתח שם בעיית ספסל, מומחים רבים מדברים על פתיחת הקיץ המזהיר שלהם עם הטרייד על באטלר וההמשך המאוד מאוד בינוני. נראה.
אני אופטימי לגבי שארלוט, בתקווה שהפציעות האחרונות לא יפגעו בה מדי וטורונטו היא כמעט ברירת מחדל.
לסיכום כשאני מסתכל על הדירוג ואחרי שלמדתי את כל הקבוצות אני רואה את גולדן סטייט כרמה מעל כולן, קליבלנד אחריה ולאחריהן 4 קבוצות שכרגע נראה שהן טובות פחות אבל יכולות להפוך לקונטנדריות אמיתיות. מתחתיהן יש לנו את פורטלנד ומיניסוטה עם סיכון אמיתי להקשות בסיבוב הראשון של הפליאוף ואחריהן הכל נראה לי פחות או יותר ברמה דומה עד האיזור של אינדיאנה או הלייקרס ומטה שם מתחילות הקבוצות החלשות. שארלוט וטורנטו סיימו 9-10, ומילווקי וושינגטון 10-11? באותה המידה זה יכל להיות הפוך.
כך או אחרת מה שעולה יותר מכל דבר אחר הוא שצפויה לנו עונה מרתקת עם המון קבוצות חדשות ויותר תחרות ממה שהתרגלנו, בוודאי במערב אבל גם במזרח.
תבלו!
#PG | PG | #SG | SG | #SF | SF | #PF | PF | #C | C | שקלול | |
GS | 1 | S. Curry | 2 | Thompson | 1 | K. Durant | 3 | D. Green | 14 | Z. Pachulia | 275 |
CLE | 7 | I. Thomas | 13 | J. Crowder | 2 | L. James | 7 | K. Love | 7 | T. Thompson | 242.9 |
BOS | 3 | K. Irving | 16 | J. Brown | 5 | G. Hayward | 15 | M. Morris | 8 | A. Horford | 225.3 |
SA | 13 | T. Parker | 7 | D. Green | 3 | K. Leonard | 6 | L. Aldridge | 21 | P. Gasol | 224.1 |
HOU | 4 | C. Paul | 1 | J. Harden | 11 | T. Ariza | 19 | R. Anderson | 13 | C. Capela | 220.5 |
OKC | 2 | Westbrook | 15 | A. Roberson | 8 | c.anthony | 4 | P. George | 22 | S. Adams | 215.9 |
POR | 5 | D. Lillard | 6 | C. McCollum | 24 | M. Harkless | 13 | A. Aminu | 6 | J. Nurkic | 210.3 |
MIN | 17 | J. Teague | 5 | A. Wiggins | 6 | J. Butler | 16 | G. Dieng | 2 | K. Towns | 207.9 |
CHA | 9 | K. Walker | 11 | N. Batum | 15 | Kidd-Gilchrist | 20 | M. Williams | 3 | D. Howard | 192.5 |
TOR | 8 | K. Lowry | 3 | D. DeRozan | 18 | C. Miles | 12 | S. Ibaka | 17 | Valanciunas | 191.5 |
TEAM | כימיה והמשכיות | צוות אימון | ספסל |
GS | 1 | 3 | 2 |
CLE | 10 | 7 | 1 |
BOS | 11 | 2 | 4 |
SA | 2 | 1 | 6 |
HOU | 14 | 9 | 3 |
OKC | 12 | 11 | 5 |
POR | 3 | 6 | 9 |
MIN | 18 | 19 | 7 |
CHA | 5 | 14 | 14 |
TOR | 6 | 15 | 17 |
הערות טכניות:
אני מודע לזה שהחמישיה לא בהכרח מדויקת לחלוטין (כנראה שתופסון לא יפתח בסנטר בקליבלנד למשל), אבל מתוך הבנה שגם אם החמישיה תשתנה כנראה שהפער בין השחקן שאני רשמתי לשחקן האחר הוא לא ענק, כנראה שהשחקן שרשמתי גם אם לא יפתח ישחק דקות דומות לשחקן שיחליף אותו, ובכל מקרה דירוג הספסלים מאזן מעט את אי הדיוק ככל שיהיה. נצמדתי לחמישיות של ESPN למעט מקרים חריגים (הם עוד לא עדכנו את מלו בחמישיה למשל, את זה עדכנתי).
התייחסתי לחמישיות סוף עונה, כלומר שחקנים שלא יפתחו את העונה אבל צפויים לחזור בהמשך נכללו (למשל תומאס), כי מה שמעניין אותי זה איך הקבוצה תראה על פני עונה שלמה ולא בהכרח ביום תחילת העונה.
כימיה והמשכיות היה קשה לדרג באופן מיוחד, מאחר וכמעט כל הקבוצות עשו שינויים דרמטיים, שימו לב לכך שיתכן וקבוצה עשתה שינוי פרסונלי לא קטן אבל עדיין תדורג גבוה יחסית כמו בוסטון וקליבלנד למשל בגלל תרבות ארגונית חזקה כמו במקרה של בוסטון או כוכב שסביבו הכל נסוב ונשאר כמו ווסטברוק או לברון. פילדלפיה ואורלנדו לעומת זאת גם אם לא שינו המון דורגו נמוך.
בסוף הפרוייקט אפרסם את כל הדירוג ביחס כדי שיהיה נוח לראות את כל הדירוגים של השחקנים.
הנוסחה משקללת את המיקום של שחקן החמישיה בכל קבוצה (מחסיר מ-31 את המיקום כלומר אם ה-SF של שיקאגו מדורג במקום ה-30 בליגה היא תקבל נקודה על העמדה הזאת, אם ה-SF שלה הוא במקום הראשון בליגה היא תקבל 30).
לכל עמדה יש פקטור משלה מאחר ובעיני העמדה החשובה בכדורסל היום היא עמדת ה-PG נתתי לה פקטור מוגדל (הכפלתי ב-1.8), ומאחר ועמדת הסנטר היא הכי פחות חשובה בעיני נתתי לה 1.4. בעקבות הערת חברי הצוות השארתי את הפקטור של שלושת העמדות האחרות זהות ב-1.6, לאור הפלואידיות של המעבר של שחקנים בין העמדות.
באותו אופן הוספתי לנוסחה את הדירוג של הספסל, צוות האימון והכימיה ללא פקטור כלומר חשיבותם נמוכה יותר מחשיבות שחקני החמישיה. הסכימה של כל הפרמטרים האלה כפול הפקטורים שלהם נותנת את התוצאה שאתם רואים לפניכם.
נתן גולד
12 אוק 2017 12:22:02הווארד סנטר 3 בליגה? תומפסון 7? אני לא מבין את הדירוג שלך בן אדם…
דור בלוך
12 אוק 2017 12:32:58מותר. אני מחזיק מהאוורד וחושב שהוא יחזור העונה לשיאו אבל נחיה ונראה.
תומפסון סנטר הגמנצי אדיר אבל הורדתי אותו בגלל שהוא מוגבל מאוד התקפית
אסף
12 אוק 2017 14:14:51שארלוט בעשירייה הפותחת??? עבורי קצת מוגזם…
אסף
12 אוק 2017 14:17:45רק הדליפה קבוצות שהייתי שם לפניהם בעשירייה הראשונה:
מילווקי, וושינגטון, ממפיס
נתן גולד
12 אוק 2017 15:57:01אתה חושב שההגנה של תומפסון טובה משל גובר?
ולדי קוגן
12 אוק 2017 12:53:54דור אני אוהב את הדירוג שלך בגדול, אבל באיזה יקום פצוליה 14 ואדאמס 22?
פינקי
12 אוק 2017 17:53:35האליפות האחרונה של ג"ס רשומה על שם המחסל הגאורגי, אז 14 זה סביר בהחלט.
אדם אחד
12 אוק 2017 13:27:48אני גם לא קונה את דוראנט לפי לברון.
הרעיון עצמו יפה, אבל לפי מה דירגת את השחקנים?
yp
12 אוק 2017 13:39:43דור
אני קורא נכון ?
באמת דירגת את KD לפני לברון ( וקוואי ) ?
האם אתה מסכים לנמק את הדירוג הזה ?
מסקרן ביותר .
bobby
12 אוק 2017 14:26:18אפשר להסכים ששלושתם מהווים את הטופ-3 בליגה בעמדה שלהם.
הדירוג הפנימי הוא כבר עניין של טעם.. לשים את דוראנט ראשון, לברון שני וקוואי שלישי זה לא משהו בלתי-סביר.
מתן גילור
12 אוק 2017 18:36:16+1
יש דברים שהרבה יותר הפריעו לי.
מה שכן פה באה לידי בעיית המודל הלינארי. אלו שלושה עם ציון 90+ אבל הפער בין כל מקום בדירוג לזה שאחריו נשאר יחידת דירוג.
אבל כפי שכתבתי לדור, יש גבול להשקעה וזה לחלוטין סביר להניח לינאריות בכזה פרויקט נהדר שגם כך דרש השקעה רבה.
מיקי
12 אוק 2017 13:53:30תודה רבה דור.
בהמשך לתגובה על החלק הראשון של הרשימה ולדיונים באתר על מנהיגות, בניית קבוצה ותהליך, אני חושב שהמשקל של הפרמטרים האלה גדול מאד. למשל, מעניין מה קורה לטבלה אם משנים את המשקל של שלושת הפרמטרים הנוספים – כימיה, צוות אימון וספסל – ל1.6 למשל, או ל2.0. נשמע לי שזה משהו שאפשר לעשות בהינף אקסל, ואם אכן כך, אולי כדאי יהיה להשוות את הטבלאות השונות עם תוצאות האמת בסוף השנה, ולקבל איזו אינדיקציה למשקל האמיתי של הפרמטרים האלה.
יואל
12 אוק 2017 13:59:57הרעיון עצמו יפה מאד, אבל באיזה עולם דוראנט לפני לברון?!?!?
או תומפסון ופאצוליה לפני אדאמס?!?
ואיך לעזאזל הכימיה וההמשכיות של בוסטון יותר טובה משל יוסטון?
הם החליפו איזה 11 שחקנים באוף סיזן הזה.
מבין קטן-בינוני
12 אוק 2017 14:11:30מעניין, תודה.
KD לפני לברון נראה לי הגיוני מאוד.
סטיבן אדמס חייב להיות גבוה יותר.
נראה לי שהתוצאה סבירה, רק שיכול להיות שקליבלנד קצת יותר קרובה ללוחמים ממה שהיא מראה.
שיקלקרוגר פ.
12 אוק 2017 14:16:19הי דור,
הרעיון יפה מאוד
אני חושב שבעיה מרכזית ביישום נובעת מכך שהשתמשת בסולם סדר בו אתה מעריך שחקנים לפי היררכיה ואז נוצר מצב שלברון נותן חצי מהנקודות של דוראנט. יותר הגיוני להשתמש במדד כמותי של השחקנים (הסטטיסטיקה סדר נחשב מדד איכותי ולא כמותי)
מיקי
12 אוק 2017 16:41:38הוא כותב כך:
"הנוסחה משקללת את המיקום של שחקן החמישיה בכל קבוצה (מחסיר מ-31 את המיקום כלומר אם ה-SF של שיקאגו מדורג במקום ה-30 בליגה היא תקבל נקודה על העמדה הזאת, אם ה-SF שלה הוא במקום הראשון בליגה היא תקבל 30)."
אם אני מבין נכון, המשמעות היא שלברון נותן נקודה אחת פחות מדוראנט (31-1=30 נקודות לדוראנט, מול 31-2=29 נקודות ללברון).
bobby
12 אוק 2017 14:31:55תודה על הפרוייקט דור.
שארלוט בטופ 10? וואלה כשהסתכלתי על הדירוגים שנתת לכל שחקן זה לא שהם דורגו באופן בלתי סביר (אפשר להתווכח על האוורד), אבל עדיין קצת קשה לי לראות איך בתום העונה הם אכן יצליחו להיות מדורגים טופ-10.
ודני גרין הוא 7 לעמדה שלו? וואלה קצת קשה לי עם הקביעה הזאת.. הייתי נותן לו גג 11-12 כזה..
מצטרף גם למי שטען פה שלא הגיוני שפאצ׳וליה מדורג 14 בזמן שאדאמס רק 22.
מינסוטה, מבחינת הפוטנציאל בהחלט ראויה להיכלל ברשימה, אבל אני מקווה מאוד שאכן בפועל כל הפוטנציאל בסגל שלהם יתממש.
בקיצור, חוץ משארלוט ואולי גם פורטלנד, אפשר להגיד שהטופ-10 הוא בהחלט סביר והגיוני.
ושוב – תודה על הפרוייקט!
אחלה פרויקט
12 אוק 2017 14:36:19רעיון נחמד מאוד וביצוע מושקע. שאפו.
רק כמה בעיות:
דירוגים אישיים שחלקם הזויים. הווארד 3 פצ'וליה 14, לפני גובר 16 פאו גאסול 21 סטיבן אדמס 22 אמביד 30. הסדר הריאלי הוא בערך ההיפך הגמור. יש עוד הרבה כאלה זועקים.
כמה הצבות לא נכונות של SF בתור SG וכדומה חילופי תפקיד.
לא ברור למה ל-PG יש פקטור 1.8 מעל כל היתר עם 1.6, במיוחד עמדת ה-SF שהיא החשובה בליגה (דורנט לברון קוואי P13 יאניס ועוד). ולמה עמדת הסנטר הכי נמוכה עם 1.4. זה גורם לעיוות כמו קמבה ווקר שווה ערך לקרל אנתוני טאונס. או, דאנג'לו ראסל יותר שווה מרודי גובר.
חוץ מזה אחלה.
מנחם לס
12 אוק 2017 15:25:28לדעתי OKC שלישית ולא חמישית, אבל לך תדע.
אחלה פרוייקט
כדור הרעם
12 אוק 2017 15:47:46אם ווסטברוק היה מוותר על האגו ומבסס את עצמו כשחקן קבוצתי שמסייע לחבריו להיות טובים יותר, הוא היה הופך לשחק שהכי כיף לצפות בו, ואף לשחקן הכי טוב בליגה. כן, הכי טוב, יותר טוב מלברון יותר טוב מדוראנט יותר טוב מקרי.
אבל אני לא רואה שום סימן ושום סיכוי קלוש לכך שווסטברוק השתנה או שוקל להשתנות.
אוקלהומה לא תגיע לכלום גם העונה. (גמר המערב לא נחשב למשהו בשביל שחקן בסדר גודל של ווסטברוק)
גיא הרשע
12 אוק 2017 16:05:07חיכיתי לדרוג הסופי בשביל להגיב –
קודם כל, תודה על ההשקעה.
עבודת נמלים שחייבים לכבד.
כמו בכל דבר מסוג זה,
הדעות יהיו חלוקות על כל דבר שבמהותו מסתכם בדרוג סובייקטיבי.
אישית, הייתי בוחר ללכת על דרוג של ציונים 1 – 100,
כאשר הייתי מכניס לשקלול גורמים בלתי תלויים (PER + WS),
וגורם נוסף סובייקטיבי (יהיה לי קשה מאוד להתווכח עם מי שטוען שקאווי שווה הרבה יותר מהציונים הסטטיסטים שלו).
לגבי ה-"מקדם" שניתן לעמדת הרכז.
אני מסכים שיש היגיון בשימוש במקדם שכזה,
רק שלא הגיוני שהוא יוגבל לעמדת הרכז.
בדיוק כמו שהוא תופס לגבי קרי בעמדת הרכז,
הוא צריך לתפוס ללברון ולהארדן, שבדרוג מאיישים את עמדות הסמול והשוטינג.
אחרון –
אני מבין ומכבד העדפה סובייקטיבית (בלתי נמנע),
אבל דווייט 3 בסנטר?
הוא לא בטופ 10,
לא ב-BPM, לא ב-PER, לא ב-WS.
אפילו בנקודה החזקה שלו,
הדיפנסיב WS, הוא במקום ה-10.
אז נגיד ממקום 12 אובייקטיבי,
מקפיצים אותו למקום 8 או 9.
אבל מקום 3?
זה קצת פוגע ביושרה של התוצאות.
(אני לא רואה איך הדרוג יכול להיות שונה מ-טאונס, גובר, יוקיץ', קאזינס, גאסול – לא משנה הדרוג ביניהם. ווייטסייד, הורפורד, דאנדרה, גם הם לפניו, אבל לא בפער העצום כמו ה-5 המובילים.)
אבל זה הכל התפלפלות.
חייבים לציין שוב –
סחתיין על ההשקעה.
yp
12 אוק 2017 16:26:29גיא ודור
1.גיא : אתה לא חולק על דרוג ה-SF ?
2.דור : פשוט בגלל שאני לא מכיר את הרזומה שלך :
אתה אוהד גולדן או אוהד KD ?
אם לא , אז זה דרוג מקצועי ולא רגשי
מסקרן עוד יותר איך עשית את הדרוג הפנימי בין 3 ה-SF המובילים .
גיא הרשע
12 אוק 2017 16:42:22לברון, קאוויי, דוראנט.
זה לא משנה את מי אני אוהד,
אפשר בקלות לרשום טיעון מנצח עבור כל אחד מ-3 השקחנים הנהדרים הנ"ל.
מה חשוב יותר –
קליעה, ניהול משחק, או הגנה?
דוראנט הוא הסקורר האפקטיבי ביותר,
לברון מנהל המשחק הדומיננטי,
קאוויי שחקן ה-2 WAY הבולט.
היות וזה מסתכם בבחירה סובייקטיבית,
אז כקורא,
אני חושב שלכותב יש את ה-prerogative של לתת לדעתו הסובייקטיבית את המשקל "המנצח" בתוך מהמאמר.
נגיד ודור היה כותב שהוא חושב שפול ג'ורג' הוא ה-SF הטוב ביותר,
אז הייתי מבקש נימוק מגובה בסימוכין (לא בשונה מהביקורת על הבחירה בדווייט במקום השלישי ברשימת הסנטרים).
הדרוג הסובייקטיבי שלי הוא:
1. לברון
2. קאוויי
3. דוראנט
yp
12 אוק 2017 17:27:32גיא
הדרוג הסוביקטיבי שלך מעלה את השאלה המתבקשת :
איך המעבר של מספר 3 בתפקידו הורס את התחרות בליגה ? ( כפי שנטען פה השכם והערב )
אם הבנתי את השיטה של דור , זה מעבר כמעט חסר ערך ולא היה אמור לשנות את המאזן .
גיא הרשע
12 אוק 2017 17:41:22קודם כל,
אני רחוק מלתמוך מטיעוני ה-"הורס את הליגה".
אבל ההשוואה, לדעתי, לא נכונה.
זה לא משנה אם (בכלל) לברון טוב מדוראנט.
זה משנה הפער בין דוראנט לבין הריסון בארנס.
וזה כבר פער עצום.
הטיעון של תנועת "סומסום צדק" הוא ש-2 הזוכים ב-3 ה-MVP האחרונים משחקים ביחד באותה קבוצה.
שקבוצה שניצחה 73 משחקים, צרפה עליה את השחקן המוביל של הקבוצה שהלכה אתה ראש בראש בסדרה של 7 משחקים בגמר המערב.
לטעמי –
זה הכדורסל, אלו החוקים.
תקרת השכר הגמישה, ושוק השחקנים החופשיים –
אלו עובדות שהיו ידועות לכל.
גולדן סטייט פעלו במסגרת אותם כללים ידועים וברורים.
בדיוק כמו שלא הייתה לי בעיה עם מעברו של לברון למיאמי,
בדיוק כמו שלא הייתה לי בעיה עם מעברו של לברון לקליבלנד,
כך אין לי בעיה עם מעברו של דוראנט לגולדן סטייט.
לגבי השיטה של דור –
אין באמת נוסחה שמנבאת חוזק של קבוצה.
אין נוסחה שיכלה לחזות את זכייתם של דאלאס באליפות של 2011,
או של דטרויט באליפות של 2004.
זה בסך הכל תרגיל מחשבתי יפה ומעניין.
בכל הנוגע לגולדן סטייט –
חד משמעית, הם הפכו לקבוצה מסוכנת בהרבה אחרי הצטרפותו של דוראנט.
yp
12 אוק 2017 17:51:32גיא
חיפשתי מדורג 3 ברשימה של דור ומצאתי את דרוזן מדורג 3 בין ה-SG .
לדעתך , דרוזן במקום רוברסון ( מדורג 15 ) הופך את OKC לקבוצה החזקה בעולם ( או השניה ? )
אם לא , מה ההבדל בין 3 לשלוש 😂 ?
גיא הרשע
12 אוק 2017 18:15:35בתגובה הראשונה שלי לדור כתבתי –
"אישית, הייתי בוחר ללכת על דרוג של ציונים 1 – 100,
כאשר הייתי מכניס לשקלול גורמים בלתי תלויים (PER + WS),
וגורם נוסף סובייקטיבי (יהיה לי קשה מאוד להתווכח עם מי שטוען שקאווי שווה הרבה יותר מהציונים הסטטיסטים שלו)."
בשיטה שכזו, הסנטר המדורג ראשון, היה מקבל ניקוד נמוך יותר מה-SF שמדורג 3,
והפער בין דוראנט להריסון בארנס (בסוף 2016) גדול בהרבה מהפער בין דרוזן לרוברסון.
דביר
12 אוק 2017 16:29:55לברון אחרי דוראנט? אחרי סדרת הגמר האחרונה יש למישהו ספק מי טוב יותר? . דוראנט יותר מלהיב אבל פרט להיותו סקורר קצת טוב יותר מלברון הוא יורד ממנו בכל פרמטר ( ריבאונדים אסיסטים הגנה פיזיות) . לגבי הסנטרים הווארד כבר מזמן לא 3 אלא יותר 15 תומפסון מקליבלנד לא מוערך מספיק לדעתי על ידי רוב המגיבים פה הוא שומר מעולה ריבאונדר טוב גם התקפית ב2 סדרות הגמר ב2015 ו2016 הוא נתן את העבודה הוא שומר טוב אני הייתי שם אותו בטופ 10. בגמר המזרח שנה שעברה אל הראפורד לא הצליח להאט אותו . לגבי עמדה מספר 4 דייויס ראשון גרין 2 ג'ורג' 3 ולאב 4 ( לא לשכוח שהוא שיחק ליד 2 סקוררים אדירים). אדמס אגב כל כך נמוך? ופצאולה 14 ? הוא בערך 30.
yp
12 אוק 2017 18:00:27בלי להכנס לויכוח מי יותר טוב , לגבי סדרת הגמר האחרונה יש מדד שמשקלל את סך הביצועים של ונקרא
gamescore . זה בערך משקלל בין קליעות , כ"ח אסיסטים וכו .
גיא היקר , אתה מסכים להביא את הנתונים וגם לתת להם פרספקטיבה היסטורית .
גיא הרשע
12 אוק 2017 18:19:102 השחקנים נתנו פיינלס מדהים בקנה מידה היסטורי.
הגיים סקור של דוראנט גבוה משל לברון,
ולטעמי, הזכייה שלו בפיינלס MVP לחלוטין מוצדקת.
https://www.basketball-reference.com/playoffs/2017-nba-finals-cavaliers-vs-warriors.html
א.ב
12 אוק 2017 18:47:56מוצדקת כי הם לקחו.
לברון השחקן היחיד בליגה שאתה שם סביבו קבוצה בינונית (לא שקליבלנד כזו) והוא מקפיץ לה את כל ההגנה וכל ההתקפה.
דוראנט הוא נשק מושלם אבל לא חצי קבוצה.
anon
12 אוק 2017 19:03:05קבוצה של נגרים. כן. מי עוד היה לו שם?
לברון השחקן היחיד שבכוח רצונו, בכוח נפשו, בכוח יכולתו העילאית לוקח חבורה של נגרים למשחק צמוד מול מכבי, קבוצה היסטורית של 73-9 שהוסיפה לה קאפקייק כדי לעשות לינץ' – מוב לליגה. כדי לשבור את הכדורסל.
רק הגזענים, אלה שהשחור הבוהק של לברון מפריע להם בעיניים, רק הם לא רואים את גדולתו ההיסטורית. של השחקן שגורם לכולם סביבו להאמין שהם יותר מכלום. שאין מלבדו שבשמיים.
המאמינים בדת הגולדן ימשיכו להשתיק מי שחושב אחרת. ה-KKK ימשיכו לצרוח גוואלד. אבל אנחנו יודעים את האמת – האמת שהפייק ניוז, הגזענים והפאשיסטים לא רוצים שנגיד.
מכה נשים
12 אוק 2017 19:16:51געוואלד.
הייט אשברי
12 אוק 2017 21:26:55נראה לי שמיודענו רנדי אורטון התגלגל והפך ל- anon
yp
12 אוק 2017 21:54:05הייט ידידי
חוששני שמספר אנשים שונים מזדהים בכינוי anon .
לא ברור לי אם הם קשורים , אך לפי הסגנון ברור שמדובר באנשים שונים ולא בריבוי פרצופים של אותו אדם .
מכה נשים
12 אוק 2017 22:17:22הייטר
יש רק אדם אחד שמזוהה עם הדעות הנ"ל והואשם פה בריבוי פרצופים. הילדון חטף עליהום ולא התמודד.
דביר
12 אוק 2017 18:52:55לברון נשחק בגמר הזה לגמרי. לעומת דוראנט הוא היה חייב לשמור כל משחק 48 דקות אחרת הלוחמים קולעים סל בטוח הוא היה חייב לנהל משחק כל התקפה כי אחרת אין מי שיעשה זאת לעומת זאת דוראנט היה יכול לוותר לפעמים על השמירה כי גרין תומפסון ואיגודלה מחפים עליו ( לא רואים זאת בסטטיסטיקה) דוראנט יכול היה להשאיר לקריאה את ניהול המשחק וכך צבר כוחות. מי שראה ששם לב ראה שלברון כל משחק 5 6 דקות לסוף כמעט קרס מרוב עייפות כי הוא נתן באמת הכל כך שתמיד הסטטיסטיקה שלו נפגע. אין ספק שלברון ודוראנט נתנו גמר היסטורי ( שניהם נתנו מספרית תצוגה של טופ 5 אי פעם אם לא יותר) אבל לברון עדיין טוב יותר מדוראנט ( לא בהרבה ) אבל טוב יותר.
yp
12 אוק 2017 20:14:01דביר
אתה שאלת שאלה ( רטורית כנראה ) .
לפי הבנתי , מה ששאלת הוא האם יש ספק לאור מה שקרה בסדרת הגמר . לא שאלת לגבי קריירה , עונה , פלייאוף וכו .
ובכן , לפי סדרת הגמר , יש ספק .
ראה תגובה 14.1.1 של איש צוות שממש לא חשוד בשנאת לברון .
( מגדולי תומכיו , אם לא הבהרתי את עצמי )
אם דעתי לגבי body of work של 2 האדונים הללו מענינת אותך , שאל .
yp
12 אוק 2017 20:24:15גיא
לא רוצה לשגע אותך אבל יש דרוג כזה אם אתה מוכן לקבל אותו ברצינות וזה כמובן 2018 NBA2K .
( קראתי בעבר שחלק מהשחקנים עצמם מתיחסים לזה מאוד )
בשליפה :
לברון : 97
קד : 96
קוואי : 95
ראס,סטפ : 94 .
אלו ה-5 הראשונים אבל אנא שלוף את מטה הקסם ותבדק אותי .
אישית , על זה אני חותם בלי היסוס .
etayle
12 אוק 2017 21:48:15אתה שם לב שזה ממש צמוד. אני גם חותם על הדירוג הזה(למרות שהייתי נותן לסטף 95) ההבדל בין לברון קווין וקוואי דק מאוד.
yp
12 אוק 2017 21:57:21etayle
אכן .
הסיבה שאני מגיב מדי פעם היא כאשר משתמשים באמיתות מוחלטות כגון "אין ספק" , "ידוע לכל" וכו .
yp
12 אוק 2017 22:09:24מה שהכי מענין בדירוג הזה לפי דעתי זו העובדה ש-3 השחקנים הטובים ביותר בעולם לפיו , משחקים באותה עמדה , ממש לא העמדה הקלסית שממנה יוצאים הטובים ביותר .
כפי שכתבתי פה בעבר , יש פה פוטנציאל לדו קרבות אישיים שלא נראו עשרות שנים וראינו כבר את הדוגמית הראשונה .
אם לא יקרו דברים גרועים ולא סימפטיים , תור זהב חדש מצפה ל-nba
לגבי ראס וסטפ , אני לא באמת חושב שאחד מהם עדיף והדירוג מקובל עלי .
יש על ראס חובת הוכחה שהוא יכול להיות floor general ולא רק human wrecking machine .
האווי לאסוף
12 אוק 2017 17:27:17נשאיר את הביקורת למבינים, כל הכבוד על היוזמה וההשקעה. ועכשיו, שיתפתי הדיון המעניין לא פחות
האווי לאסוף
12 אוק 2017 17:30:42*שיתפתח…
Berch
12 אוק 2017 18:46:39אני גם עם מיסטר לאסוף שמעלי….
תודה על ההשקעה, בסוף הרי תחזיות זה עניין של טעם 🙂
קוקיה שם בדוי
12 אוק 2017 18:50:35מה עם דווין וויד? הוא פותח בקליבלנד…
וזה לא רשום שם…..
MBK
12 אוק 2017 19:09:47תודה רבה דור
דירוג מעניין מאוד לדעתי בכדורסל הרבה פעמים השלם עולה על סך חלקיו בעיקר בגלל שזה ספורט קבוצתי
אני מקווה שזו תחילתה של מסורת בהופס ,להתראות ב 2018
חיים
12 אוק 2017 19:54:18לא מבין גדול אבל סתם ככה-איפה החד גבה?
הוא לא אמור להיות בעשיריה הראשונה?
ספלאש
12 אוק 2017 20:42:44דיוויס דורג 1 בpf וקאזינס 1 בסנטר.
תראה בפוסט הקודם, מקומות 11-20
מליבו
12 אוק 2017 20:12:10לא משנה אם אוהבים או שונאים את לברון הוא השחקן הטב בליגה
ביג'יי מוסינזון
12 אוק 2017 21:33:28מבלי לפגוע בכותב הטור והנוסחה שלא עובדת בהרבה צורות,
איך בדיוק הקאפקייק נמצא בתמונה הראשית ועוד בדרוג ליפניי המלך?
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
12 אוק 2017 21:39:17דור קבל ח.ח. שוב על הפרויקט וההשקעה הגדולה.
הבאת נקודת מבט מאוד מעניינת.
גם לי כמו לכולם ישנן השגות פה ושם (זוגית kd מול לברון דווקא לא חשובה), אבל מה זה משנה. הדרוג שלך נותן תמונת מצב די נכונה והוא גם יקלע די טוב למצב בסוף השנה.
etayle
12 אוק 2017 21:53:32אני לא כ"כ אוהב את הקונספט, וגם לא מסכים עם חלק מהדירוגים, אבל כל הכבוד על פרוייקט מושקע ברמה מאוד גבוהה.
שם (נחוץ)
13 אוק 2017 00:57:47לברון הוא הסמול פווארד הכי טוב שיש קווין דוראט צריך להיות שני
Yinon Yavor
13 אוק 2017 02:16:57מזכיר שוב את ההשגות שלי לגבי הדירוג – בעיקר שהוא יחסי ולא לפי ציון (1 עד 100 למשל).
אני זורק פה כפפה למי שיש לו זמן וכוח:
לקחת את הדירוג של ESPN ובעזרתו לדרג את הקבוצות:
– כל השחקנים כבר שם, עם ציון, כך שלא צריך לתת משקל לעמדה כזו או אחרת.
– הציונים אינם יחסיים אלא מוחלטים, לכן ההבדלים בין השחקנים "אמיתיים" יותר.
– ניתן לצרף את כל הציונים כך שאין צורך בציון כולל לספסל.
– עדיין יש לציין את צוות האימון והכימיה בדרך כלשהי.
חג שמח ונעים לכולם
אהרון שדה
13 אוק 2017 10:08:56דור עבודת השקעה מטורפת .
כל הכבוד .
בהמשך למה שכתב מתן מטורף לצפות ליותר ממה שעשית שגם כך קשה מאד .אבל יש לי עצה שנראית לי לא תכביד יותר אבל תתן תמונה יותר מדוייקת .
והיא כזו .
להגדיר חמישייה וספסל .
ולתת ציון ולא דירוג .
לכל שחקן +ספסל +מאמן . ולחבר .
( ייתכן אגב שיש קטגוריות נחשבות יותר ופחות אז לקבוע פקטור לכל עמדה ).
ככה איכות השחקן תבוא לידי ביטוי (בציון ) שהיא הרבה יותר רלוונטית מהמיקום הוירטואלי והלא תמיד משקף איכות.
מבין קטן-בינוני
13 אוק 2017 12:55:34– The Sport News דירג את דוראנט כראשון מבין הסמול פורוורדים (ומכאן כשחקן הטוב ביותר כיום). ממה שקראתי על המגזין (TSN) ומשאר הדירוגים שלו, נראה שמדובר במגזין רציני ביותר.
לא ברור לי איך לא ברור לכולכם מה שהעיתון (ואני…) זיהה בבירור – גמר הפלייאוף האחרון היה העברת הלפיד של השחקן הטוב בעולם מלברון לדוראנט.
– ואם כבר לברון, נראה לי שאנחנו לא מפנימים מספיק את הפוטנציאל של הסופרטים של קליבלנד השנה. מעולם, להבנתי, לא הייתה קבוצה עם חמישה שחקנים שעשו כל אחד לפחות עונה אחת של 25 נקודות ומעלה! נכון שלא כולם בשיאם, אבל לכולם יש מה להוכיח וכולם מבינים היטב מי המנהיג. זה פוטנציאל התקפי חסר תקדים (לשם השוואה, ללייקרס של 2003-4 היו רק שלושה כאלה…). הקיצר, לדעתי קליבלנד ממש מפחידה השנה.
–
רועי ויינברג
13 אוק 2017 12:57:43שחקן שעשה 33 נקודות (56% מהשדה), 12 ריבאונדים, 10 אסיסטים, חטיפה וחצי וחסימה למשחק בסדרת גמר הוא הכי טוב בעולם. עם כל הכבוד לדוראנט שהיה בקבוצה טובה בהרבה ונתן גם סדרת גמר אגדית.
Benny
13 אוק 2017 20:54:27רועי אני מפנה אותך לסקירה על ה mvp של סדרת הגמר שהתפרסמה באתר הזה על ידי אחד… רועי ויינברג
http://www.hoops.co.il/?p=97760
נא לקרוא בבקשה ואחר כך לאמר לי אם 35 נק בממוצע בסדרת הגמר ב 55% מהשדה!!. 46% לשלוש(!!!) רבות מהן זריקות קלאץ' בנקודות שיא במשחק, עם 92% מהעונשין (!!!!) עם 8 ריבאונדים וחמישה אסיסטים פלס בלוקים פלס חטיפות. תשמע יש טיעונים לכאן ולכאן זה לא ברור שניהם שחקנים אדירים אבל אני הייתי לוקח את דוראנט לא את לברון. עניין של טעם אישי. גם העולם לקח
אדם אחד
14 אוק 2017 23:30:51ראשית כל שוב: כבוד על ההשקעה וגם על הלוגיקה. זה הגיוני (גם אם לא בהכרח ליניארי) שיהיה קשר בין איכות השחקנים לחוזק הקבוצות.
מכאן גם באות רוב התגובות:
אם הפרויקט הוא בניית סולם חוזק הקבוצות לפי דירוג השחקנים, אז השאלה המתבקשת היא איך נבנה הדירוג הזה?
היה מאוד נחמד אם דור היה מסביר
(אגב, גם דירוג סובייקטיבי הוא לגיטימי… רק שנדע)