דירוג קבוצות ושחקני ה-NBA – פרוייקט פתיחת עונה- מקומות 11-20/ דור בלוך

דירוג קבוצות ושחקני ה-NBA – פרוייקט פתיחת עונה- מקומות 11-20/ דור בלוך

מתרגשים מפתיחת הליגה? איך אפשר שלא נכון? אוקלהומה, יוסטון, הקליפרס, בוסטון, קליבלנד עם מראה חדש, סיכוי למאבק אמיתי גם במזרח וגם במערב, בחירות דראפט מסקרנות, המון המון סיפורים שמחכים להתממש, אז ברור שמתרגשים, אז איך פורקים את ההתרגשות הזאת?

נכון, סטטיסטיקה.

אז לקראת פתיחת העונה ישבתי לדרג את קבוצות הליגה לפי איכותן, הסבר טכני מפורט בסוף למי שמתעניין אבל הקונספט הוא שלקחתי את החמישיות המשוערת לפי ESPN של כל קבוצה, דירגתי בכל עמדה את 30 השחקנים שצפויים לפתוח בה לפי איכותם, הוספתי דירוג הספסל, צוות האימון והכימיה של כל קבוצה, הכנסתי לנוסחה, וואללה, דירוג 30 קבוצות ה-NBA לפי איכותן.

לפי המלצת חברי הצוות הפרויקט יפורסם בשלושה חלקים, לאחר שפורסם החלק הראשון, אנחנו עוברים כעת לחלק השני – מרכז הטבלה של ה-NBA, הלימבו, המקום הכי גרוע להיות בו, תבלו!

הערות מקדימות:

אני מודע לזה שהחמישיה לא בהכרח מדויקת לחלוטין (כנראה שתופסון לא יפתח בסנטר בקליבלנד למשל), אבל מתוך הבנה שגם אם החמישיה תשתנה כנראה שהפער בין השחקן שאני רשמתי לשחקן האחר הוא לא ענק, כנראה שהשחקן שרשמתי גם אם לא יפתח ישחק דקות דומות לשחקן שיחליף אותו, ובכל מקרה דירוג הספסלים מאזן מעט את אי הדיוק ככל שיהיה. נצמדתי לחמישיות של ESPN למעט מקרים חריגים (הם עוד לא עדכנו את מלו בחמישיה למשל, את זה עדכנתי).

התייחסתי לחמישיות סוף עונה, כלומר שחקנים שלא יפתחו את העונה אבל צפויים לחזור בהמשך נכללו (למשל תומאס), כי מה שמעניין אותי זה איך הקבוצה תראה על פני עונה שלמה ולא בהכרח ביום תחילת העונה.

כימיה והמשכיות היה קשה לדרג באופן מיוחד, מאחר וכמעט כל הקבוצות עשו שינויים דרמטיים, שימו לב לכך שיתכן וקבוצה עשתה שינוי פרסונלי לא קטן אבל עדיין תדורג גבוה יחסית כמו בוסטון וקליבלנד למשל בגלל תרבות ארגונית חזקה כמו במקרה של בוסטון או כוכב שסביבו הכל נסוב ונשאר כמו ווסטברוק או לברון. פילדלפיה ואורלנדו לעומת זאת גם אם לא שינו המון דורגו נמוך.

בסוף הפרוייקט אפרסם את כל הדירוג ביחס כדי שיהיה נוח לראות את כל הדירוגים של השחקנים.

אז מה אנחנו רואים פה?

קודם כל מה שבולט זה שיוטה התדרדרו משמעותית. אני לא מאמין ברוביו כפוינט גארד בליגה הזאת, בגלל ההגנה והקליעה (or lack there of), ולמעשה חוץ מגובר אני לא מתלהב מאף אחד בקבוצה הזאת. ההגנה תהיה טובה, והוד ואינגלס יכולים לתת קליעה אבל זאת קבוצה שתלך הרבה הרבה אחרורה.

מקום אחד שיכול להיות שהמדד ייכשל בו זה בלהעריך את ניו אורלינס. הם נהנים מהעובדה שיש להם שני שחקנים שאני דירגתי כטובים בליגה בעמדתם – קאזינס ודיוויס, בשנה שעברה במעט שראינו קשה להגיד שהשילוב הזה עזר למשוך את ניו אורלינס למעלה, השנה המדד מסמן אותם כמועמדים לפליאוף, נראה.

הפער בין שתי הקבוצות של לוס אנג'לס הצטמצם מאוד. בברלי הוא פוינט גארד הגנתי מצוין אבל קשה להשוות אותו לכריס פול, ואוסטין ריברס בחמישיה? אלוהים שישמור. בצד השני של האגם גם אם אתם פאסימיים לגבי בול, לפחות בשלב ראשון, הצירוף של ברוק לופז, אחד מהסנטרים הטובים בליגה משדרג את הלייקרס מיידית לטעמי לקבוצה שיכולה לדגדג את הפליאוף.

מובילות את העשיריה מילווקי וושינגטון. הוויזארדס מובילים במעט על הבאקס, בעיקר כי ביל וול עדיין נראים כקו אחורי מוביל בליגה הזאת, אבל אל תתפלאו אם בסוף העונה המקומות יהיו הפוכים, התקרה של מילווקי גבוהה יותר.

וכעת לדירוג:

TEAM #PG PG #SG SG #SF SF #PF PF #C C
UTH 18 R. Rubio 26 J. Ingles 17 R. Hood 27 J. Jerebko 16 R. Gobert
MIA 10 G. Dragic 28 D. Waiters 22 J. Winslow 25 J. Johnson 9 H. Whiteside
DAL 30 d.smith 22 S. Curry 7 W. Matthews 9 H. Barnes 25 D. Nowitzki
LAL 16 l.ball 18 Cal-pope 21 B. Ingram 17 J. Randle 4 B. Lopez
IND 22 D. Collison 19 V. Oladipo 12 Bogdanovic 18 T. Young 12 M. Turner
LAC 21 P. Beverley 30 A. Rivers 13 D. Gallinari 2 B. Griffin 11 D. Jordan
DEN 28 J.murray 24 G. Harris 9 W. Chandler 8 P. Millsap 5 N. Jokic
NO 20 J. Holiday 12 T. Allen 27 S. Hill 1 A. Davis 1 D. Cousins
MIL 25 M. Brogdon 14 Middleton 4 Giannis 10 J. Parker 20 G. Monroe
WAS 6 J. Wall 4 B. Beal 19 O. Porter Jr. 14 M. Morris 18 M. Gortat

 

TEAM כימיה והמשכיות צוות אימון ספסל שקלול
UTH 13 12 12 118.7
MIA 22 23 16 120.9
DAL 9 5 26 127.2
LAL 21 22 23 141.5
IND 15 4 10 155.7
LAC 19 8 11 160.3
DEN 8 16 13 162
NO 20 21 18 170.1
MIL 4 13 8 175.7
WAS 7 20 22 179.3

 

 

 

דירוג העשיריה השלישית והסברים טכניים:

#PG PG #SG SG #SF SF #PF PF #C C
CHI 29 j.grant 23 j.holliday 30 zipser 23 B. Portis 19 R. Lopez
ORL 26 E. Payton 17 E. Fournier 20 A. Gordon 30 D. Rudez 23 N. Vucevic
PHI 24 m.fultz 10 J. Redick 23 B. Simmons 28 D. Saric 30 embid
ATL 12 D. Schröder 20 Bazemore 28 T. Prince 21 E. Ilyasova 26 D. Dedmon
SAC 14 G. Hill 27 B. Hield 25 G. Temple 11 Z. Randolph 29 Cauley-Stein
MEM 11 M. Conley 29 McLemore 29 J. Ennis 26 I. Rabb 10 M. Gasol
NETS 19 D. Russell 21 A. Crabbe 10 D. Carroll 22 T. Booker 27 T. Mozgov
NY 27 R. Baker 25 C. Lee 14 McDermott 5 K. Porzingis 24 J. Noah
PHO 15 E. Bledsoe 9 D. Booker 16 T. Warren 29 M. Chriss 28 T. Chandler
DET 23 R. Jackson 8 A. Bradley 26 S. Johnson 24 T. Harris 15 Drummond

ודירוג המדדים הרכים יחד עם התוצאה הסופית המשכללת את כל המדדים:

TEAM כימיה והמשכיות צוות אימון ספסל שקלול
CHI 29 30 24 56.1
ORL 28 29 28 67.3
PHI 27 28 21 78.7
ATL 30 10 30 91.6
SAC 16 17 29 97.9
MEM 17 18 25 99.3
NETS 26 27 27 99.7
MY 25 26 20 111.9
PHO 23 24 19 114.9
DET 24 25 15 115.3

פירוט טכני:

הנוסחה משקללת את המיקום של שחקן החמישיה בכל קבוצה (מחסיר מ-31 את המיקום כלומר אם ה-SF של שיקאגו מדורג במקום ה-30 בליגה היא תקבל נקודה על העמדה הזאת, אם ה-SF שלה הוא במקום הראשון בליגה היא תקבל 30).

לכל עמדה יש פקטור משלה מאחר ובעיני העמדה החשובה בכדורסל היום היא עמדת ה-PG נתתי לה פקטור מוגדל (הכפלתי ב-1.8), ומאחר ועמדת הסנטר היא הכי פחות חשובה בעיני נתתי לה 1.4. בעקבות הערת חברי הצוות השארתי את הפקטור של שלושת העמדות האחרות זהות ב-1.6, לאור הפלואידיות של המעבר של שחקנים בין העמדות.

באותו אופן הוספתי לנוסחה את הדירוג של הספסל, צוות האימון והכימיה ללא פקטור כלומר חשיבותם נמוכה יותר מחשיבות שחקני החמישיה. הסכימה של כל הפרמטרים האלה כפול הפקטורים שלהם נותנת את התוצאה שאתם רואים לפניכם.

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. תודה, יופי של פרויקט ויופי של אופטימיות (לייקרס). השגות יש למכביר, אסתפק באחת: הבעיה של דאלאס זה השחקנים, לא המאמן.
    (אגב – איך בדיוק נקבע דירוג צוות האימון?)

  2. לי יש רק השגה אחת והיא מיקומה של ממפיס , היא יותר טובה לפחות מ-3 אולי אפילו 4 קבוצות שבעשירייה השנייה ורק בשליפה מהמותן:
    לייקרס,יוטה,דאלאס אפילו אינדיאנה ואולי ניו אורלינס מתחתייה לטעמי הסובייקטיבי לחלוטין.
    מעבר לזה כמובן שזה עוד פרויקט עם רעיון נהדר דור.

  3. עוד לא קראתי את הדירוג הנוכחי – כי רק עכשיו הגעתי לזה והתחלתי בכתבה הראשונה (ושם כבר איש לא יקרא תגובה שמגיעה עכשיו…).

    אז קודם כל – כל הכבוד על היוזמה וההתקפיות – ממש מעניין. תמיד יהיו אי הסכמות: הן לגבי הדירוג, והן לגבי המשקל שכל עמדה צריכה לקבל. כמה דברים ששמתי לב אליהם:
    – כל ה-4 האחרונות שלך הן מהמזרח.
    – 7 מ-10 האחרונות מהמזרח.
    – ההבדל בין הנטס לממפיס זניח, כמו גם זה שבין דטרויט לפיניקס – בניגוד למשל להבדל שבין אורלנדו לפילי. אולי כדאי להציג את התוצאות בצורה גרפית על ציר מספרים, ואז אתה יכול לראות את ההבדל האמיתי (לפחות לפי המדד הזה) בין קבוצות.

    וזה מביא אותי לבעיה הגדולה ביותר שיש לי עם דירוג שכזה, שהוא יחסי (מ-1 עד 30), וכבר כתבתי את זה בעבר:

    אם שחקן א' עדיף בקילומטרים על הבא אחריו (שחקן ב'), שבתורו טוב רק בקצת מזה שאחריו (שחקן ג') – אין לזה שום משמעות בדירוג שלך. הראשון יקבל 30, השני 29 והשלישי 28. וזה לא משנה שאם היית נותן להם ציונים מתוך 100, אז הראשון היה מקבל 98, השני 81 והשלישי 80.
    יש כאן, בגלל סיבה זו, עיוות של התוצאות לדעתי. בדיקה נכונה יותר היתה נותנת לכל שחקן ציון מ-1 עד 100 (למשל), ואז עושה את השיקלול. ואז קבוצה עם 5 שחקנים של "80" תהיה בוודאות טובה יותר מקבוצה של 4 שהם "81" ועוד אחד שהוא "20". בעוד שלפי השיטה הנוכחית של לא ודאי (אם למשל אין כלל שחקנים בין ה-"20" לאחד מה-"80").

    חוץ מזה – תודה רבה.

  4. תודה רבה. לדעתי המעטת בערכם של הסנטרים. כוונתי לסנטרים המעופפים האלו שקולעים הרבה נקודות מאססי ופותחים את הצבע לקלעים. למרות שבסופו של יום הכח שלהם הוא לתת כח לקלעים כך שבאמת עיקר החישוב צריך ללכת לגארדים.

  5. ממש פרוייקט מרשים.
    2 קבוצות שקפצו לי בהערכת יתר בדירוג 11-20 הן הלייקרס ואינדיאנה.
    בשל חולשת המזרח איכשהו עוד אפשר להיות סוג של אופטימיים לגבי אינדי אבל הלייקרס לגמרי שייכים ל 10 הקבוצות התחתונות בליגה.
    לא ברורה לי האופטימיות שלך לגביהם.

    1. בייקום שברוק לופז הוא הסנטר הרביעי בליגה ושאר החמישייה של הלייקרס מדורגת מקום 17 בממוצע בליגה אז הלייקרס היא הקבוצה ה16 בליגה…
      לגבי אינדיאנה, הדירוג כאן הוא טיב הקבוצות ולא סיכויי העפלה לפלייאוף ולכן גם היא אובראייטד בדירוג הזה.

      1. בהחלט אפילו לופז לא חושב שהוא הסנטר הרביעי בטיבו בליגה. התקפית הוא בסדר גמור( אבל לא משהו יוצא מגדר הרגיל) והגנתית חלש. אני לוקח את חסן ורודי לפניו בלי להסס.

  6. פרוייקט מעל ומעבר. לא מסכים עם כל הדרוגים כמובן (בעיקר הלייקרס) אבל יותר מעניין מהדירוגים היא הצורה שהגעת עליהם. השקעת עבודה מעל ומעבר.

    תודה

  7. פרוייקט מעניין. אבל באיזה עולם בול מדורג 16? הילד לא קלע סל אחד בליגה ואתה מדרג אותו לפני רוביו, הולידיי, קוליסון? לא רציני.
    הרעיון נחמד אבל זה נראה לי פשוט מידי למדוד קבוצה לפי מספרים.

    1. מסכים אתך לגמרי.

      חסריל לך כנראה הרבה משתנים במודל

      יהיה נחמד לבדוק את המודל שלך בסוף השנה.

      לדעתי יהיו לך 2-3 פגיעות בול: ג"ס ואולי אוקיסי

  8. פרוייקט מדהים ומושקע.. סחטיין.
    יש מצב שאני לא מבין משהו, אבל יכול להיות ששמת את רודי גובר כסנטר ה-16 בטיבו בליגה??? בהמשך לדירוג של גאסול, נראה לי שאני רואה דירוג אחר לגמרי לסנטרים ממה שדירגת

  9. תוכל לפרט יותר על קביעת הדירוג של כימיה והמשכיות וצוות האימון?
    נגיד בקשר לאוקלהומה בכימיה והמשכיות – אולי יש המשכיות מסויימת, אבל הכימיה היא סימן השאלה המרכזי בנוגע לעונה. איך מדרגים את הפער הזה?
    ובקשר לאימון – דירגת ישירות מאמנים? כלומר, נייט מקמילן יותר טוב מריק קרלייל, קייסי יותר טוב ממישהו, ג'נטרי מעל ספולסטרה וכו'?

  10. אחלה פרוייקט דור..
    לדעתי המבחן זה האם ככה אתה צופה את דירוג סוף העונה..
    ולא הבנתי איך אטלנטה קיבלה בצוות האימון 10

  11. כל פעם מחדש אני בהלם כמה שמידלטון הוא אנדררייטד, בנוסף ג'בארי האריס הולך להיות עד סוף העונה טופ 10 sg בליגה לדעתי והפתעת יותר מכולם עם גובר… לא שהוא שחקן התקפה מגוון או משהו אבל ההגנה שלו פשוט מדהימה ברמה שאי אפשר לתאר, נכון דריימ

  12. דור זה פרוייקט אדיר. נכון, הוא לא קולע בדיוק לדעות של כל אחד אבל הוא כן נותן תוצאות עם קומון סנס. גם אני חושב שצריך לתת לסנטר משקל גדול יותר. למעשה, זה תלוי, לסנטר הגנתי כמו חסן צריך לתת משקל גדול כי הוא מגן על הטבעת, לסנטר אחר מגיע משקל נמוך יותר . . כלומר כאן כבר נכנס ״מכפיל הכוח״ שנקרא מאמן, ותפקידו לעשות קבוצה שסכומה יהיה גדול מסכום מרכיביה.

    נ.ב. דאלאס צריכה לעלות שני מקומות, ממפיס צריכה לטוס מעלה מעלה.

  13. דור פרוייקט אדיר!!

    אבל צוות האימון של אינדי (נייט מקמילן) 4 ושל מיאמי (ספולסטרה שכמעט זכה בתואר מאמן העונה שעברה) 23??!!

  14. סליחה אבל זה פשוט מגוחך… באיזה עולם ווסלי מתיוס הוא סמול פורוורד ?!? ונניח, נניח שכן, אז הוא ה 7 הכי טוב בליגה ?!?

    משהו פה פשוט מקולקל

כתיבת תגובה

סגירת תפריט