דירוג קבוצות ושחקני ה-NBA – פרוייקט פתיחת עונה- מקומות 21-30 / דור בלוך

דירוג קבוצות ושחקני ה-NBA – פרוייקט פתיחת עונה- מקומות 21-30 / דור בלוך

מתרגשים מפתיחת הליגה? איך אפשר שלא נכון? אוקלהומה, יוסטון, הקליפרס, בוסטון, קליבלנד עם מראה חדש, סיכוי למאבק אמיתי גם במזרח וגם במערב, בחירות דראפט מסקרנות, המון המון סיפורים שמחכים להתממש, אז ברור שמתרגשים, אז איך פורקים את ההתרגשות הזאת?

נכון, סטטיסטיקה.

אז לקראת פתיחת העונה ישבתי לדרג את קבוצות הליגה לפי איכותן, הסבר טכני מפורט בסוף למי שמתעניין אבל הקונספט הוא שלקחתי את החמישיות המשוערת לפי ESPN של כל קבוצה, דירגתי בכל עמדה את 30 השחקנים שצפויים לפתוח בה לפי איכותם, הוספתי דירוג הספסל, צוות האימון והכימיה של כל קבוצה, הכנסתי לנוסחה, וואללה, דירוג 30 קבוצות ה-NBA לפי איכותן.

לפי המלצת חברי הצוות הפרויקט יפורסם בשלושה חלקים וראשונות – הנמושות!

הערות מקדימות:

אני מודע לזה שהחמישיה לא בהכרח מדויקת לחלוטין (כנראה שתופסון לא יפתח בסנטר בקליבלנד למשל), אבל מתוך הבנה שגם אם החמישיה תשתנה כנראה שהפער בין השחקן שאני רשמתי לשחקן האחר הוא לא ענק, כנראה שהשחקן שרשמתי גם אם לא יפתח ישחק דקות דומות לשחקן שיחליף אותו, ובכל מקרה דירוג הספסלים מאזן מעט את אי הדיוק ככל שיהיה. נצמדתי לחמישיות של ESPN למעט מקרים חריגים (הם עוד לא עדכנו את מלו בחמישיה למשל, את זה עדכנתי).

התייחסתי לחמישיות סוף עונה, כלומר שחקנים שלא יפתחו את העונה אבל צפויים לחזור בהמשך נכללו (למשל תומאס), כי מה שמעניין אותי זה איך הקבוצה תראה על פני עונה שלמה ולא בהכרח ביום תחילת העונה.

כימיה והמשכיות היה קשה לדרג באופן מיוחד, מאחר וכמעט כל הקבוצות עשו שינויים דרמטיים, שימו לב לכך שיתכן וקבוצה עשתה שינוי פרסונלי לא קטן אבל עדיין תדורג גבוה יחסית כמו בוסטון וקליבלנד למשל בגלל תרבות ארגונית חזקה כמו במקרה של בוסטון או כוכב שסביבו הכל נסוב ונשאר כמו ווסטברוק או לברון. פילדלפיה ואורלנדו לעומת זאת גם אם לא שינו המון דורגו נמוך.

בסוף הפרוייקט אפרסם את כל הדירוג ביחס כדי שיהיה נוח לראות את כל הדירוגים של השחקנים.

אז מה אנחנו רואים פה?

שיקאגו הולכים להיות גרועים. מאוד. למעט רובין לופז זאת נראת לי כמו חמישיית יורוליג ממש, אין שם שום כימיה או המשכיות וצוות האימון איך נאמר בלשון המעטה, לא ממש הוכיח את עצמו עד כה.

אורלנדו נראית כהולכת לעוד עונת התרסקות, השחקנים הצעירים שלה לא עשו את ההתקדמות המקווה ולמרות שפורנייה וגורדון דורגו סביר, חוסר היכולת של פייטון לעשות התקדמות משמעותית תוקעת אותם.

פילי מדורגת נמוך ופה יכול להיות שהמדד קצת מעוות, אם בן סימונס ופולץ יעשו את זה בענק וימצו את הפוטנציאל פילדלפיה תהיה טובה בהרבה. אמביד מדורג נמוך לאור חוסר הוודאות לגבי כמה משחקים וכמה דקות הוא באמת יכול לשחק, אם הוא יפתיע במובן הכשירות כמובן שזה ישפיע מאוד.

אטלנטה פירקה את העסק ונראית לא רק חלשה, אלא גם כקבוצה שרוצה להיות חלשה. כנ"ל סקרמנטו, הטרייד של קאזינס סימן אותם בכיוון אחד.

אני מאוד פאסימי לגבי ממפיס וזה בא לידי ביטוי בדירוג, יש להם בעיית עומק, ולמעט קונלי ומארק גאסול הם קבוצה דיי חלשה. לרוע מזלם שניהם בדרך למטה מבחינת הגיל והשלב בקריירה וגאסול שיחק דקות גדולות ביורובסקאט.

אני צופה שהנטס יעשו התקדמות השנה, לא לכיוון פליאוף אבל לכיוון של להיראות כמו קבוצת כדורסל וזה לא מעט, הרבה מזה מתבסס על העובדה שאני מחזיק מקארול כסטופר הגנתי ושחקן שיכול לאזן את הקבוצה הזאת, אני גם נלהב לראות מראסל יעשה השנה.

פורזינגס מושך את הניקס למעלה בדירוג, קשה לי לראות אותם הופכים להיות נמושה של ממש אבל הם לא אמורים לדגדג את הפלייאוף, יכול להיות שנראה ניסיון מחושב לרוץ לתחתית למרות שראציונליות זה לא משהו שמאפיין את הארגון הזה.

שתי המובילות בדירוג עשרת האחרונות של הליגה, או במילים אחרות – הראשון לשועלים של ה-NBA הן פיניקס ודטרויט, שתיהן נהנות מ-SG טובים, אני מחכה לראות את בוקר לוקח את המפתחות השנה, ואת אייברי בראדלי בדטרויט.

אם כן לדירוג, וראשית דירוג השחקנים של עשרת הקבוצות החלשות בליגה:

#PG PG #SG SG #SF SF #PF PF #C C
CHI 29 j.grant 23 j.holliday 30 zipser 23 B. Portis 19 R. Lopez
ORL 26 E. Payton 17 E. Fournier 20 A. Gordon 30 D. Rudez 23 N. Vucevic
PHI 24 m.fultz 10 J. Redick 23 B. Simmons 28 D. Saric 30 embid
ATL 12 D. Schröder 20 Bazemore 28 T. Prince 21 E. Ilyasova 26 D. Dedmon
SAC 14 G. Hill 27 B. Hield 25 G. Temple 11 Z. Randolph 29 Cauley-Stein
MEM 11 M. Conley 29 McLemore 29 J. Ennis 26 I. Rabb 10 M. Gasol
NETS 19 D. Russell 21 A. Crabbe 10 D. Carroll 22 T. Booker 27 T. Mozgov
NY 27 R. Baker 25 C. Lee 14 McDermott 5 K. Porzingis 24 J. Noah
PHO 15 E. Bledsoe 9 D. Booker 16 T. Warren 29 M. Chriss 28 T. Chandler
DET 23 R. Jackson 8 A. Bradley 26 S. Johnson 24 T. Harris 15 Drummond

ודירוג המדדים הרכים יחד עם התוצאה הסופית המשכללת את כל המדדים:

TEAM כימיה והמשכיות צוות אימון ספסל שקלול
CHI 29 30 24 56.1
ORL 28 29 28 67.3
PHI 27 28 21 78.7
ATL 30 10 30 91.6
SAC 16 17 29 97.9
MEM 17 18 25 99.3
NETS 26 27 27 99.7
MY 25 26 20 111.9
PHO 23 24 19 114.9
DET 24 25 15 115.3

פירוט טכני:

הנוסחה משקללת את המיקום של שחקן החמישיה בכל קבוצה (מחסיר מ-31 את המיקום כלומר אם ה-SF של שיקאגו מדורג במקום ה-30 בליגה היא תקבל נקודה על העמדה הזאת, אם ה-SF שלה הוא במקום הראשון בליגה היא תקבל 30).

לכל עמדה יש פקטור משלה מאחר ובעיני העמדה החשובה בכדורסל היום היא עמדת ה-PG נתתי לה פקטור מוגדל (הכפלתי ב-1.8), ומאחר ועמדת הסנטר היא הכי פחות חשובה בעיני נתתי לה 1.4. בעקבות הערת חברי הצוות השארתי את הפקטור של שלושת העמדות האחרות זהות ב-1.6, לאור הפלואידיות של המעבר של שחקנים בין העמדות.

באותו אופן הוספתי לנוסחה את הדירוג של הספסל, צוות האימון והכימיה ללא פקטור כלומר חשיבותם נמוכה יותר מחשיבות שחקני החמישיה. הסכימה של כל הפרמטרים האלה כפול הפקטורים שלהם נותנת את התוצאה שאתם רואים לפניכם.

לפוסט הזה יש 52 תגובות

  1. תגובות שאומרות למה הלייקרס לא פה בעוד 3,2,1…
    סתם, אבל האמת שאני לא יודע מה ממפיס עושים פה. אני לא בטוח שהם יהיו בפלייאוף השנה אבל הם ממש לא ברמה של ברוקלין או ניו יורק. הם הרבה יותר טובים מזה.

    1. שאלות על הלייקרס יופנו לפוסט הבא שבו ידורגו מקומות 11-20 (ספוילר), לגבי ממפיס בלי אלן ורנדולף אני חושב שהקבוצה איבדה הרבה. אם פארסונס יחזור ויראה את הכדורסל שהוא הראה בעבר זה יכול להשתנות אבל העונה האחרונה שלו הייתה קטסטרופה אמיתית אז אני לא אופטימי

        1. אני אשכרה רואה את אינדי עושה את הפליאוף, אבל זה בפוסט הבא.

          אני חושב שממפיס נחלשה מאוד, אבל כמו שאפלטון אמר היא קבוצה ששנה אחר שנה מפתיעה אז לך תדע

          1. אז ממפיס נחלשה מהעזיבה של אלן וזיבו, ואינדי התחזקה מהעזיבה של ג'ורג' וטיג ? היא סיימה איתם שנה שעברה בקושי SEED 8 במזרח…

          2. כמובן שלא אבל היו שינויים משמעותיים במזרח למשל אטלנטה היא כבר לא קבוצת כדורסל יותר וגם שיקאגו לא. מי שהתחזקו זה רק קבוצות שהיו בפליאוף שנה שעברה, אני לא רואה את ברוקלין אורלנדו ניו יורק פילי מיאמי או דטרויט עושות את הקפיצה, וכך על אף שאינדיאנה נחלשה אני רואה אותה עושה את הפליאוף

          3. SEED 7 וגם זה רק בגלל ההארכה ההזויה, שלא לומר מכוונת וההפסד באטלנטה.

            השינויים הכי משמעותיים במזרח היו העזיבה של 40% הטובים מהחמישייה של אינדי.. אבל נחיה ונראה, רק אל תבנה על בלאט ג'וניור יותר מדי.

            הן לא צריכות לעשות קפיצה, כמו שאמרת המזרח נחלש, מספיק שישארו במקום.

          4. כמה טעויות בתגובה 1..

            *הכוונה לאיך שקליבלנד העריכו את המאצ' אפ לעומת שיקגו. אינדי הרויחו את מקומם ביושר.

            *ליף

  2. תודה רון. חתיכת פרוייקט.
    בתור אחד שמעריך בחסר את ממפיס בכל שנה ונופל, הייתי מפחד לשים אותם מתחת לטופ 15 בליגה.
    פרסונס בריא, יחד עם ג'מייקל גרין, קונלי שנשאר וכוכב אמיתי בדמות גאסול, יחד עם מאמן מצוין זה מתכון לקבוצה שתמשיך לתת תחרות על הפלייאוף במערב התחרותי. ג'יימס אניס מועמד לפריצה שם השנה.

  3. ממפיס לדעתי יפתיעו לטובה. הסיבה – צוות האימון המשובח וגאוות היחידה.
    לא משנה מי השמות שישחקו שם, המאמן פיזדייל הוא אחד המוטיבטורים הגדולים וזה נותן להם בונוס משמעותי על קבוצות אחרות ברמתן (מבחינת כישרון).
    בנוסף הגנה טובה תמיד תהיה להם ובתוספת קונלי וגאסול קיבלנו קבוצה שגם תילחם על הפלייאוף.

    מה שכן פארסונס גמור.

    1. סנטר טופ 3 בליגה,רכז קלאסי בעיניי גם טופ 5, העומק נפגע מעט אבל יש שם כמה שחקנים שהחלו ואמורים להמשיך להתפתח. בקיצור
      יילחמו כרגיל על סף פלייאוף ,בין 11-20 הרבה יותר מתאים להם.

  4. פארסונס השנה מתחיל את העונה כאשר כושרו הפיזי קרוב ל-100%
    וזה לראשונה מזה באמת הרבה זמן.

    יש לי תחושה שממפיס הולכים להפתיע לא מעט ממבקריהם.
    זו קבוצה מאוזנת, עם קו קדמי, שכאשר הוא בריא –
    הוא מפחיד.
    גאסול, גרין, פארסונס.
    יש להם את הפוטנציאל להיות הקו הקדמי מספר 1 בהגנה,
    מספר 1 בשלשות למשחק,
    ומספר 1 באחוזים מה-3.

    לטעמי, המיקום האמתי שלהם הוא 10 מקמות (לפחות) גבוה יותר.

      1. איך לעזאזל פספסו שם הזדמנות לדחוף את מילווקי למערב ולשלוח את ממפיס למיקומה המזרחי הטבעי. וויסקונסין – מינסוטה זו חתיכת יריבות.

  5. חתיכת פרןייקט וחתיכת מבצע לקחת על עצמך, דור. כמובן שגם דרוג אובייקטיבי הוא סובייקטיבי כי את הנקודות אתה נותן, אבל זה צעד קדימה חשוב ביותר מסתם לדרג "לפי ההרגשה". דבר כזה עם קצת יותר עיבוד, ואולי בהחלטה של 5 אנשים על כל מספר, היה ניכנס בכיף למגזין של ESPN שמת על דברים כאלה.

  6. דבר ראשון פרויקט מדהים וכל הכבוד.
    לפי דעתי צריך להחליף את הדירוג של אמביד, מוזגוב ונואה.
    לא סביר (עם כל החוסר הוודאות) שהוא הסנטר הפותח הגרוע בליגה

    לא סביר ששני היוצמחים מהתפוח הגדול הם לא במקומות 29 ו 30…

    1. +מיליון
      מעדיף את אמביד משחק 15 משחקים בלבד במשך כל העונה, על- פני נואה או מוזוגוב בריאים בכל 82 המשחקים.
      גם בחליפה מהיציע הוא יהיה יותר אפקטיבי.

  7. למה עמדת ה-PG חשובה יותר מכל העמדות האחרות, ומקבלת אצלך ניקוד גבוה יותר? יותר מ-SF? דורנט, לברון, קוואי, יאניס, פול ג'ורג'… איך העמדה הזו פחותה מ-PG, ושווה ל-SG, אולי העמדה הכי חלשה בליגה?…

  8. אחלה פרויקט, תודה רבה דור.
    לדעתי המשקל של צוות האימון, הספסל והכימיה גדול יותר משחקני החמישיה. דוגמאות:
    החמישיה של קליבלנד לא הרבה פחות טובה מזו של גולדן סטייט (כן זאזא, אני מדבר עליך), אבל בשאר הפרמטרים הם מנצחים בנוקאאוט או לפחות ג'נטלמנז סוויפ. ההפרש בין ה93% לאליפות שקיבלו מהמנהלים, מול ה 7% לקליבלנד, לא משקף את ההפרש בין החמישיות אלא בין הקבוצות בכללותן.
    הספרז
    ממפיס
    יכול להיות מעניין להריץ את המודל הזה על הרוסטרים של שנה שעברה ולהשוות לתוצאות האמת כדי לקבל איזה ריאליטי צד. אני מעיז להניח שתוצאות האמת יתאימו יותר למודל שמייחס משקל גדול יותר לפרמטרים הנוספים ולא לשחקני החמישיה.

  9. אין שום סיכוי שממפיס היא אחת מ-10 הקבוצות הכי חלשות בליגה, ואם מייק קונלי בדרך למטה אז למה סטף קרי שצעיר ממנו רק ב-5 חודשים לא נמצא באותו מקום? מה גם שאנשים כל כך לא מעריכים כמה מייק קונלי טוב.

  10. יופי של עבודה דור. אני בהחלט חושב שממפיסס הולכים ליפול השנה, הם איבדו שחקנים חשובים. ואני חייב להגיד שקצת נמאס לשמוע על כמה מייק קונלי אנדרייטד, שחקן שמרוויח 30 מליון בעונה הוא לא אנדרייטד.

  11. אז לאור הדירוג שלך, לאור העובדה שהחלטת קטגורית להעדיף PG (מקדם 1.8), על פני יתר העמדות (מקדם 1.6), ולדרדר סנטרים (מקדם 1.4), אתה מגיע כאן, למשל, למצב שבו פוינט גארד ממוצע כמו אריק בלדסו (1.8 כפול מקום 15 = 28.8), איכותי וחשוב כמו האולסטאר ועמוד התווך של קבוצת פליאוף בדמות מארק גאסול (1.4 כפול מקום 10 = 29.4). מעט מוזר.

  12. פרויקט מעולה דור, סחתיין!

    מעניין יהיה לראות בתום העונה, כיצד ייראה הדירוג של הקבוצות בפועל. לא ברמת דירוג מדויק, אלא ברמת ההשתייכות לשלישים, כפי שאתה מפצל את הכתבות.

    בנוגע לסוגיית ממפיס – יש לי תחושה שהעונה שלהם תזכיר את העונה באחרונה של מיאמי – יהיו להם קשיים ורצפי הפסדים, אבל בשלב מסוים דברים יתחילו להתחבר והם ייאבקו על כניסה לפלייאוף.

    פילדלפיה אולי תסיים בשליש התחתון של הדירוג בליגה, אבל קרובה יותר לנקום 20 מאשר 30.

  13. פרויקט מעניין,תודה.
    יש הרבה השגות, ברור. אסתפק באחת קטנה: למה הניקוד של צוות האימון של אטלנטה נמוך כ"כ? זה בגלל שספחיה עזב? 🙂

  14. הרבה דברים הפריעו לי בדירוג של השחקנים ואני מניח שכל דירוג של כל אחד היה מעורר שאלות ודיונים אבל….

    איליאסובה 21, פורטיס 23, וסאריץ 29?!? האם יש פה מישהו בדעה צלולה שלא היה לוקח את סאריץ (טופ 3 ברוקי העונה ושחקן עם ניסיון) על פני 2 האחרים ?!? זה אפילו לא קרוב!

  15. אטלאנטה לפי דעתי עם סגל השחקנים הכי גרוע בנבא אבל יש לה צוות אימון טוב כמו שרועי מעליי רשם.
    ממפיס בחיים לא בעשירייה השלישית בנבא.הם בעשירייה השנייה.קונלי גאסול פרסונס אם בריא מקלמור וטייריק אוואנס שבאו במקום טוני אלן בן ה 35 וחצי שהיה טוב רק בהגנה ונגר התקפית.גמייקל גרין שכבר שנה שעברה תפס את מקומו של רנדולף בן ה 36.יש להם על הספסל גם את גיימס אניס שנתן עונה טובה שנה שעברה צאלמרס שחזר אנדרו האריסון ברנדון רייט בולדווין גארל מרטין ועוד כמה שחקני משלימי סגל טובים.במזרח הם עושים פלייאוף בקלות.במערב יש תחרות קשה יותר

    1. חמישייה ראשונה של
      קונלי
      אוואנס
      פרסונס
      גרין
      גאסול

      חמישייה שנייה
      צאלמרס
      מקלמור
      אניס
      מרטין
      ברנדון רייט

      זו קבוצה עם סגל יותר טוב מכל אלו שנאבקות על מקומות 5-8 במזרח.כן רועי כולל מיאמי שלך

      1. וגם באורלנדו לא יודע איך הכנסת את רודז לחמישייההראשונה.ארון גורדון ב 4[הניסוי שלו בעמדה 3 נכשל שנה שעברה והוא חזר ל4] ועל עמדה 3 יתחרו טרנס רוס וגונתן סימונס שיכולים לשחק גם בעמדה 2 כמו פורנייה ואפללו ויש את הרוקי גונתן אייזיק.מו ספייטס יהיה המחליף של גורדון.רודז יהיה בחמישייה השלישית

  16. והנה בסטטיסטיקה לגבות את זה:

    סאריץ 13, 6, 2
    איליאסובה: 10, 6, 2
    פורטיס: 7, 5, 0.5

    איך אפשר להסביר את הדירוג הזה של הפאואר פוורדים?!

  17. אחלה פרוייקט דור!! כל הכבוד שהרמת את הכפפה הכבדה הזו, וכיף גדול לכולנו.

    אבל הספסל של אורלנדו 29 בליגה? בהתאם לחמישיה שבחרת, יש שם את סי ג'יי ווטסון, אפללו, סימונס, אייזיק הרוקי, טרנס רוס, חזוניה, וביומבו. לא סגל לאליפות, אבל לא הספסל השני הכי חלש בליגה. מקום 16-18 ככה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט