האקדח ירה במערכה המסיימת / דוד "פאקו" סעדה

קטע 20 של הוואלטה הביא לנו היסטוריה בדמות הדאבל טור+וואלטה שהצליח (סוף סוף) להשיג כריס פרום. פרום ודאי יעלה למדרגה של אגדה בסיום הקריירה שלו, אלא שהקטע הזה סימן פרידה ראויה מאגדה אחרת, ומאחד הספורטאים המסעירים ומעוררי המחלוקת של תקופתנו – אלברטו קונטאדור. לא יכול היה להיות תרחיש ראוי יותר לגראנד פינאלה של המירוץ הנהדר הזה מאשר זכייה של האקדוחן בקטע, זכייה המשקפת בצורה מדוייקת את הדרך בה הגיע לכל אותן הצלחות. ממש לפני שהאקדוחן תולה את נעלי הקליטים, זה בהחלט זמן טוב להיזכר בכמה מציוני הדרך שלו לאורך הקריירה.

את הקריירה הענפה שלו התחיל קונטאדור הצעיר במדי קבוצת ONCE (שאחר כך הפכה להיות הגלגול הראשון של קבוצת אסטנה), אלא שכבר בתחילת דרכו בענף ב-2004, הועמדו הקריירה שלו, ויותר מכך חייו, בסכנה גדולה. זה קרה לאחר שבמירוץ הוואלטה של אסטוריאס הוא הרגיש לא טוב, בגלל מה שהתברר בהמשך כגידול במוח. הגידול הוסר לאחר ניתוח מורכב, שלאחריו לא היה ברור אם או איך יחזור לרכב. שמונה חודשים לאחר מכן, ניתנה תשובה לשאלה זו, כשזכה בקטע 5 של טור דאון אנדר באוסטרליה. למרות שכל הישגיו בהמשך יגמדו את הניצחון באותו הקטע, קונטאדור מחשיב אותו לגדול בקריירה שלו. תמונת הניצחון שלו, כאשר חברו לואיס ליאון סאנצ'ז אוחז בידו בדרכו לקו, זכורה היטב לחובבי הענף.

קונטאדור עם לואיס ליאון סאנצ'ז. לא צריך מנתח מוח כדי לראות שיש פה כוכב

אלא שלא הרבה זמן אחר כך, מצא עצמו קונטאדור מעורב שלא בטובתו, ולא בפעם האחרונה בקריירה, בפרשה הקשורה לחומרים אסורים. ב-2006, הוא הואשם, יחד עם רוכבים רבים (כאלחנדרו ואלוורדה ומיקלה סקארפוני), בקבלת חומרים אסורים במסגרת "אופרסיון פוארטו". במסגרת אותה הפרשה, ספורטאים רבים הואשמו בקבלת חומרים אסורים מרופא ידוע לשמצה בשם יופימיאנו פואנטס. ההאשמות נגד קונטאדור בעניין בוטלו בסופו של דבר, אלא שרבים יאמרו בהמשך שזה היה העשן שהגיע לפני האש שפרצה מספר שנים אחר כך.

2007 סימנה את הקפיצה הגדולה בקריירה של האקדוחן. לאחר ששוחרר מקבוצת ONCE בעקבות פרשת פוארטו, הוא חתם בקבוצת Discovery, זו שבה רכב בעבר לאנס ארמסטרונג. במדי הקבוצה, הוא רכב בטור דה פראנס של אותה השנה, אחד שסימל אולי בצורה המובהקת ביותר את הימים האפלים של ענף האופניים. זה התחיל מהפרישה של קבוצת אסטנה מהמירוץ עקב תוצאות הבדיקה החיוביות של המוביל אלכסנדר וינוקורוב. קונטאדור אחז במקום השני והמאד מכובד מבחינתו עד לקטע 17. אלא שאז המוביל במירוץ, מיכאל ראסמוסן הדני, נפסל בידי קבוצת ראבובאנק בה רכב, כיוון שנתפס בשקר לגבי מקום הימצאו לפני המירוץ. קונטאדור עלה למקום הראשון, וסיים בו בהפרש צמוד מאד מקאדל אוונס ומליויי ליפהיימר (שגם תוצאתו נפסלה בהמשך).

2008 סימנה עוד היתקלות של קונטאדור עם הענף בכל הקשור לחומרים אסורים, גם אם לא היה מדובר ישירות בו. זאת כאשר קבוצת אסטנה המחודשת, בה חתם באותה עונה, קיבלה הודעה מחברת ASO המארגנת את הטור דה פראנס, לפיה לא תורשה להשתתף באותה השנה בטור. זאת עקב קישורה לפרשות החומרים האסורים בשנה הקודמת. למרות שלקונטאדור לא היה כל קשר לעניין, הקבוצה נאלצה לחשב מסלול מחדש, מה שהוביל להחלטה החפוזה על כך שהוא יוביל אותה בג'ירו. אלא שקונטאדור נפש באותה העת בחוף הים בספרד, והגיע לג'ירו ללא הכנה מספקת. בעיה? לא בשביל האקדוחן, שזכה בג'ירו, לאחר שהוביל בו בכל השבוע האחרון. הדילוג על הטור איפשר לקונטאדור להוביל את הקבוצה גם בוואלטה של אותה השנה, ולזכות אף בה. את הניצחון השיג לאחר שעבר להוביל במירוץ, בעקבות זכייה בקטע 13 עם אותו האנגלירו, הובלה אותה לא שמט עד לסיום. הדאבל הזה (האחרון לפני זה שהשיג אתמול פרום) הפך את קונטאדור לרוכב הצעיר אי פעם, שהצליח לזכות בכל שלושת הגראנד טורים.

קונטאדור אחרי האנגלירו. זה ב-2008, כן?

2009 הביאה לנו טור מוזר מאין כמוהו בהקשר של קונטאדור. אסטנה הוחזרה אחר כבוד לטור, יחד עם מי שהפך לכוכב הבלתי מעורער של הענף. אלא שדווקא אז החליט לאנס ארמסטרונג לחזור מפרישה. הדירקטור ספורטיף של אסטנה, יוהאן ברונייל, ומי שהיה מאמנו וחברו של ארמסטרונג, קיבל את אלוף העבר בזרועות פתוחות לקבוצה. קונטאדור נאלץ לבלוע את הצפרדע האמריקנית בחוסר רצון, ולאורך הטור של אותה השנה התנהלו השניים כמתחרים לכל דבר ולא כשותפים לקבוצה. בסופו של דבר הצליח קונטאדור לזכות בטור לפני אנדי שלק, כאשר ארמסטרונג תופס את המקום השלישי, בדרך לעזיבה שלו את הקבוצה. היריבות הספורטיבית של האקדוחן עם אותו אנדי שלק הגיעה לשיאה בטור של השנה הבאה, במה שנודע לימים כ"פרשת השרשרת". קונטאדור ושלק היו צמודים מאד באותו הטור של 2010, כשקונטאדור נאלץ שוב ושוב להדוף את ההתקפות של הלוקסמבורגי המוכשר בהרים, ואף פיגר אחריו בקטע 15. אלא שבאותו הקטע, השרשרת של שלק נפלה עקב תפעול לקוי של אופניו, מה שגרם לו לאבד 39 שניות, ואיפשר לקונטאדור לחלוף על פניו. שלק טען לחוסר ספורטיביות מצד קונטאדור, כיוון שלפי הקוד המקובל היה עליו לחכות לו. קונטאדור אמנם השמיע התנצלות רפה בהמשך, אך המשיך להוביל במירוץ עד לזכייה בו בפער של בדיוק אותן 39 שניות. הזכייה במירוץ הייתה מהמתוקות ביותר של האקדוחן, אלא שהיא סימנה תפנית שלילית בקריירה שלו, ולא בגלל אותה השרשרת.

קונטאדור ושלק. לא סתם אוחזים ידיים – קיבל שרשרת במתנה.

מעט לאחר אותו המירוץ, נתגלו שרידים מזעריים של חומר אסור בשם קלנבוטרול בדמו של קונטאדור. האקדוחן הכחיש כל קשר לחומר האסור, וטען שייתכן שהחומר נכנס לדמו עקב "בשר מקולקל" שאכל (במה שהפך מאז לשם קוד לחומרים אסורים). טחנות הצדק טחנו לאט, מה שאיפשר לקונטאדור להשתתף בג'ירו של 2011 במדי קבוצתו החדשה סאקסו-בנק. קטע 9, בו תקף בטיפוס להר האתנה בסיציליה, תוך שהוא משאיר מאחור יריבים כניבאלי וסקארפוני, היה אחת מתצוגות העליונות המרהיבות ביותר של האקדוחן. את היתרון שהשיג בקטע הוא לא שמט עד לסיום המירוץ. אלא שהעננים בעקבות אותה פרשת הבשר המקולקל הפכו לקודרים במיוחד. הדיון המכריע בעניינו של קונטאדור נקבע לבסוף לאוגוסט של אותה השנה, מה שהביאו להתחרות בהחלטה של הרגע האחרון בטור שלאחר הג'ירו (אליו נתייחס עוד מעט). הדיון בעניינו, מייד לאחר הטור, קבע שלמרות המינון המזערי והספק בדרך שהחומר הגיע לדמו, קונטאדור נושא באחריות לעניין, ועל כך עליו לתת את הדין. בהמשך נקבע שכל הישגיו של קונטאדור בשנים 2010-2011 יבוטלו, לרבות הטור והג'ירו בהם זכה, וכי עליו לספוג תקופת השעייה עד לאוגוסט 2012. קונטאדור מחה נמרצות נגד ההחלטה, אך נאלץ לקבל את הדין.

סיומה של תקופת ההשעייה מצאה את קונטאדור לפני מירוץ הוואלטה של 2012, עליו התנפל כמוצא שלל רב. המירוץ, בו התחרה מול רוכבים כפרום, ואלוורדה ורודריגז, הפך לאחד הטובים והזכורים של השנים האחרונות, לא מעט בזכות הדרך שבה הושג נצחונו של קונטאדור. במהרה הבין קונטאדור שהמתחרה העיקרי שלו במירוץ הוא "פוריטו" רודריגז. קונטאדור לא הצליח לשבור את ההובלה של פוריטו המוכשר והעקשן, גם לא בנג"ש, והמירוץ הלך והתקרב לסיומו. אלא שאז, בקטע 17, שהיה בכלל קטע מעבר שלא מיועד לזכייה של מטפסים, האקדוחן ירה את הירייה הקטלנית. קבוצת סאקסו-טינקוף של קונטאדור הכתיבה קצב גבוה, שלא התאים לרודריגז, ואז קונטאדור ביצע את המהלך המכריע, וברח לרודריגז. תוך כדי הבריחה, ניצל קונטאדור את יכולתו לקשור קשרים עם רוכבים בענף, וכך הסתייע למשל בחבר קבוצתו לשעבר, פאולו טיראלונגו, בדרך לזכייה בקטע ובמירוץ כולו. בסיום המירוץ, ציין קונטאדור את המספר 7 באצבעותיו, כמניין הגראנד טורים בהם זכה – כולל השניים שנפסלו. גם בשנים הבאות המשיך קונטאדור להראות את הניצוצות שהפכו אותו לאחד הכוכבים הבלתי מעורערים של הענף בכל הזמנים. כך זה היה בוואלטה של 2014, בה הוביל רוב הדרך לפני שזכה שוב מול פרום, ואלוורדה ורודריגז, ואחר כך כשזכה בג'ירו של 2015, מירוץ בו זכה למרות שפרק את כתפו בימים הראשונים של המירוץ.

אותו ניצחון לאחר פריקת הכתף הוא דוגמא מצויינת למה שהפך את קונטאדור למה שהוא. אם יש דבר אחד המאפיין את האקדוחן יותר מכל, זו הגישה ההתקפית הבלתי מתפשרת, במינונים שלא ראינו מאף אחד אחר בענף. בראיון שהעניק קונטאדור ליורוספורט לפני הוואלטה הנוכחית, הוא נשאל איך היה רוצה שיזכרו אותו כרוכב. האקדוחן ענה שהוא רוצה להיזכר לא בזכות ההישגים שלו, אלא בזכות כל אותן הפעמים בהם ניסה להשיג ניצחון, אך לא הצליח. אם למשל נחזור לטור של 2011: קונטאדור הגיע למירוץ לאחר הג'ירו, כשבקטעים הראשונים ספג כמה פציעות עקב התרסקויות, ואף איבד זמן רב לאחר שנתקע מאחורי תאונות המוניות. בקטע 19, לאחר שאיבד סיכוי מעשי לזכות בטור, יצא קונטאדור להתקפה חסרת סיכוי כבר בתחילת הקטע, שכלל את הגאליבייה ואת האלפ דואז. ההתקפה נמשכה עם אנדי שלק על גבו, כשלקראת הסוף נתפס ע"י שאר הרוכבים, מה שכמובן הביא אותו לשגר עוד אחת (שכמובן נתפסה במהרה). קונטאדור בסופו של דבר לא הצליח להשיג כלום באותו המירוץ, אך המירוץ ייזכר כאחד הגדולים אי פעם, הרבה בזכותו. או למשל הוואלטה של השנה שעברה: בקטע 15 להר הפורמיגל, יצא שוב קונטאדור להתקפה מוקדמת שפיצלה את הפלוטון, מה שפירק את כריס פרום ואת כל קבוצת סקיי. קונטאדור לבסוף לא זכה בקטע (או בכל קטע אחר במירוץ), ואף לא הגיע לפודיום, אך ההשפעה שלו על המירוץ הייתה מכרעת.

פרום וקונטאדור. בגללך אני צריך לרכב פה כל פעם בקיץ, אה?

ואפילו השנה הנוכחית. זו הייתה לבטח אחת המתסכלות בקריירה של האקדוחן. בכל מירוצי הקטעים בהם השתתף בתחילת העונה, הוא הגיע למקום השני, בחלק מהמקרים בהפרש של שנייה או שתיים. בטור דה פראנס הוא יצא שוב ושוב לבריחות, כשבאחת מהן היה קרוב לנצח לפני שהוכרע ע"י וורן בארגי. גם בוואלטה הנוכחית ראינו אותו הולך אול-אאוט בלי לשמור אנרגיות ליום המחרת, כי ככה זה עובד אצלו, לא שומרים אנרגיות, פשוט פורצים קדימה ולעזאזל הטקטיקות.

מה יקרה עכשיו? קונטאדור הודיע שלאחר הפרישה, הוא יקים קבוצת פיתוח תחת קבוצתו הנוכחית, טרק. זו תהיה קבוצה שבשאיפה תגיע לדרג הפרו קונטיננטלי, ואותה יאמן רוכב העבר איבן באסו. אלא שהשאלה החשובה יותר היא לא מה יקרה עכשיו עם קונטאדור, אלא מה לעזאזל יקרה איתנו, חובבי הענף, לאחר הפרישה שלו. בטוח שנתגעגע מאד, אך לפחות נוכל לומר שהיינו עדים לאחד מהרגעים הקסומים ביותר בספורט, אתמול על האנגלירו.

 

https://youtu.be/Pco3GJK22FI

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 44 תגובות

  1. לא יכול היה להיות סיום הולם יותר לקריירה הגדולה שלו. כן אני יודע הוא השתמש כמו כולם אבל לא היה רוכב יותר תחרותי ממנו. תמיד תוקף גם כשהוא ביתרון. זו הייתה חוויה לראות אותו מתחרה וחסרונו בפלוטון יורגש מיידית.

  2. מעולה. תודה רבה.
    כמה תוספות קטנות:
    צריך לזכור שפרשת השרשרת קרתה במהלך התקפה של שלק בה הצליח לנער את קונטדור. נזכיר גם שבסופו של דבר הטור הוכרע בפער קטן מהפער שנוצר בעקבות התקלה. זה קצת ספקולטיבי, אבל אפשר לומר שהיא הכריעה את המירוץ. הקהל לא אהב זאת ושרק לקונטדור בטקס היומי.
    את אותו קטע ב-2011 הוא לא ניצח, אבל כן סיים מעל חצי דקה לפני המובילים. סוג של החזרת כבוד אחרי שניערו אותו יותר מדי פעמים באותו טור נפלא.
    רוכב היסטורי, צבעוני מאד שהוסיף רבות לעניין.

    1. לא כל כך הרחבתי בפרשת השרשרת, אבל אני פה לגמרי הייתי עם קונטאדור. שלק החליף הילוך בעלייה, מה שיצר עומס על השרשרת וגרם לבסוף לנפילה שלה. לא תקלה טכנית, אלא טעות של טירון, שרוכב מנוסה כמו שלק אמור היה לדעת להימנע ממנה. לא אהבתי בכלל את הבכיינות של שלק במקרה הזה, כמו גם במקרים אחרים (בהם התלונן שבגראנד טורים אסור שיהיו קטעי ירידה ארוכים). לא הייתה שום הצדקה לחכות לו.

      1. כל הנושא הזה הוא נורא בעייתי מבחינה ספורטיבית. כי אם בנאדם נשאר מאחור בגלל טעות שלו אין סיבה לחכות. ואז נשאלת שאלה אם רוכב משתין, אם רוכב מחליף אופניים בגלל תקלה, אם רוכב לוקח סיבוב לא טוב בגלל שניסה לקחת סיכון בשביל להגדיל פער.
        אי אפשר לכעוס על רוכב שבזמן אמת מחליט לתקוף ולא לכבד.

        1. נושא בהחלט בעייתי.
          מצד אחד אתה רוצה שהדברים יוכרעו על יכולת ולא על קוץ שבמקרה היה על הכביש. מצד שני אי אפשר שכל החלקה או כל טעות תעצור את המירוץ.
          צריך להפעיל הרבה שיקול דעת.
          זה צלוי למי זה קרה ובאיזו סיטואציה ובאיזה מצב במירוץ (התקפות וכיו"ב).
          למשל, לפרום לא היו צריכים לחכות בוואלטה על החלפת האופניים, אבל ארו לא היה צריך לתקוף בשניה שפרום התפנצ'ר בטור.
          או את דומו לא היו צריכים לתקפוף בג'ירו כשהטבע קרא לו, אבל אי אפשר לעצור כשפורט מרח את מרטין בירידה מהר החתול.
          זה בהחלט לא שחור ולבן.

      1. אחרי שראיתי את הראיון עם פרום (אכן מענטש) הסתכלתי שוב מתי הוא התחיל לברוח עם קרוז ואני מנייאק אם הוא לא חיכה לרגע שבו אין שום סיכוי שהוא יתפוס את קונטאדור אבל שיראה כאילו כדי לתת כבוד לקונטאדור.

        1. דיברנו על התרחיש הזה בבלוג החי. לדעתי אם פרום היה צריך את הניצחון (למשל אם ניבאלי היה בורח לו). אין מצב שהוא לא היה זוכה בקטע.

          1. מסכים. פרום כרגע מרגיש מעל כולם עם קבוצה שמותאמת בשבילו. נראה לי דמולאן יהיה זה שיתחיל להתחרות בו באמת. דומלאן גם מתראיין טוב כמו פרום. תודה על הפוסט..

        2. גם אני חושב קאמי. יש ביניהם הרבה מאד כבוד הדדי. כשכולם באו לברך את פרום אחרי הזכייה בטור כל אחד החליף איתו מילה וחצי ורק קונטדור קשקש איתו 3 דקות.

  3. רוכב ענק! הוא זה שגרם לי להתחיל באופניים. תמיד הסתכלתי על הענף כשיעמום אבל צפיתי בו והבריחות החסרות סיכוי שלו שבסופו של דבר יוצרות את האקשן וחווית הצפייה. הוא היה לוחם אדיר. בוואלטה הזה זה היה תחרות מצוינת לסיכום הקריירה כי כל יום הוא עשה משהו, לא משנה איזה סוג של קטע זה. הוא ניסה דברים מדהימים ואפשר להגיד שהוא זכה במספר האדום של הוואלטה. זה אולי הרוכב שמגיע לו המספר האדום על הקריירה כי הוא תמיד יצר אקשן. הוא סבל בשנים האחרונות מהרבה חוסר מזל אבל עדיין המשיך לנסות בלי סוף. לא נראה לי שהיה רוכב שמסוגל לעשות את מה שהוא עשה אתמול בגיל כזה, בכושר לא הכי טוב, במצב שנכנס אליו בתחילת הטור ובמיוחד לאחר כל כך הרבה ימים שהיה דומיננטי!
    רוכב ענק ועכשיו אני צריך לחפש בנאדם חדש לעודד… קשה עם עזיבתו

  4. יפה מאוד.
    המשפט שבו הוא תיאר על מה הוא רוצה שיזכרו אותו הוא מהות הספורט בעיני.
    במחשבה על זה, זה גם מה שמפריע לי בענף הזה והסיבה שאני לא מצליח להתחבר אליו.

  5. קודם כל כל הכבוד על ההשקעה
    כאחד שאהב כ"כ את הטורים כאוהד של לאנס מסתכל ב"עין" עקומה על כל ההישגים אבל מעריך את ההתמדה ב"תופת"

  6. כתבת יפה דוד תודה.
    צריך להרחיב בענין קנטאדור רק על נצחונו בארקליס הקטע חירונה ארקליס טור 2009 ,לא ניצחון למעשה אלא בריחה כי בקטע ניצח שרוך צרפתי ,אבל ….
    את הסיפור צריך להתחיל מחבירה לבחירה של לאנס ארמסטרונג עם קב גארמין וטוני מרטין באחד הקטעים הראשונים .
    החבר הגבוה של לאנס שרכב בקב גארמין סידר את החיבור וקונטאדור נתקע מאחור ומוביל הטור הפך לאנס ארמסטרונג.
    סיכמנו כי הקב תעבוד עבור האדם החזק סיכם במסיבצ העיתונאים הגנב הקטן לאנס ארמסטרונג שלא טרח לעדכן את קונטאדור בחיבור בינו לבין בן בריתו שנים ארוכות גורג הינקאפי ובין טוני מרטין .
    קונטאדור בלע את גאותו ותיכנן את הנקמה .
    נקמה שאיש בכל הטורים בהם השתתף לאנס לא העז לנסות.
    בקטע שהסתיים בחירונה היא ז'ירונה בקטלנית ,עיר היהודים הזכורה לטוב בה ברחוב היהודים התגורר לאנס ארמסטרונג בשנותיו באירופה ,התגורר ואף דרש כיואב גאלאנט בשעתו לפתוח לו מעבר לגלח בתים בסימטה ולפתוח מעבר למשאית הקבוצה …רק לאנס יכול להעיז לדרוש דבר כזה .
    ובכן בקטע הזה נהוג כי המנצח יהיה זה שבסיסו מגוריו. באזור .
    אחיו של קונטאדור רוכב לשעבר האיש שהביא את אלברטו לרכיבה נשלח לראיון בטלויזיה הספרדית ,בה הצהיר כי לאנס טיינה אונה פורמה אינקראיבלה, לאנס בכושר בלתי נתפס.
    לאנס הערמומי שמע את הנאמר והלך לישון מפסוט.
    למחרת חיכה הקטע עם הסיום בעליה בארקליס…

    1. ומה עשה החוצפן המלשן הקטן אחרי הקטע ?
      רץ לטוויטר והצהיר:
      כשאני הפקתי הספק כזה אמרו שלקחתי …הצהיר ארמסטרונג כשהוא משתף את נתון ההספק הפנימי של קונטאדור עם כל העולם ואישתו .

  7. מצוין, פאקו, תודה על הסיכום הזה. האם זה סיכום ממצה וסופי הקריירה של קונטאדור או שתכתוב מתישהו בהמשך פוסט יותר מפורט? נראה לי שאפשר לעשות על הבחור סרט.
    השנה ההיא בה הוא רכב עם ארמסטרונג, זה נשמע קצת כמו הסיפור עם הגירית ולמונד.
    משהו שלא הבנתי – ראסמוסן נפסל בידי קבוצת ראבובאנק בה רכב, על מה בדיוק?! איזו קבוצה פוסלת רוכב שלה עצמה שמוביל בטור דה פרנס, ועוד בשלב כל כך מתקדם (אם כבר תיפסלו אותו לפני תחילת המרוץ).

    1. לא מאמין שאכתוב עליו עוד פוסט, למרות שאפשר לכתוב עליו מגילות.
      אפשר לכתוב מגילות על הרבה מהדברים פה, והסיפור עם ראסמוסן הוא אחד מהם. זה היה בשיא של תקופת השערוריות על החומרים האסורים, וקבוצות כבר הרגישו איך האש מתחילה לאחוז בהן. ראסמוסן טען שהיה לפני המירוץ במקסיקו (אם זוכר נכון), כשלמעשה היה באיטליה, במטרה לצרוך עוד "בשר מקולקל". ברגע שהחשדות נגדו התחזקו, הקבוצה למעשה נקטה בצעד מנע וזרקה אותו מהמירוץ. שנים אחר כך הוא כתב בספר על כך שהוא אכן צרך חומרים אסורים – וכך גם כל הקבוצה.

    2. מעניין מאוד.
      בכלל הספורט הבעייתי הזה הוא יותר מעניין ממה שניתן לחשוב כשרואים "111 חוליגנים מדוושים אחרי אופנוע"

  8. דוד סיפרת נהדר על קונטאדור תודה שוב.
    רק נשאר להוסיף עוד פרט קטן אך חשוב על המסע ברכבת….באישון לילה , חשבתי שאני הולך למות כתב קונטאדור על הסיפור הזה מאוחר יותר ,
    לא זוכר כרגע את הסיפור המלא קראתי אותו באחד מעיתוני אתרי ספרד וזה קרה עוד לפני הגידול ,סיפור דומה להפליא לשל לאנס , אבל ההתקף לב הזה שבשלו העלימו אותו מהתחרות באישון לילה ברכבת באמת לימד על מינון ורקיחת תבשילים ופסטות ,כאלו במינון כפי שאומרים החברים בעמוקה ..אשר מקנים יכולות מעל לדרך ( גדר בלשון האברכים משם )הטבע …

  9. אז קונטאדור יברח בעליה גם היום…חחח למינשלט מכירהאת מדריד את האסקוריאל ועמק הנופלים בטח חושבים שאין עליות במדריד .
    אז אני מפנה אותם מי כך שחושב לנגש המסכם של וולטה 2003 באסקוריאל בו פירק היראס את נוזאל לחתיכות קטנות….

  10. אותו ניצחון בסיום לאתנה, שלב 9 של ג'ירו 2011.
    איך שברטי, סקארפוני ז"ל יוצא בעקבותיו וסוגר עליו תוך שהוא מכהל את כוחותיו. הגברה קטנה וסקארפוני נשאר ללא מענה.
    בהמשך ניער מגבו גם את חוזה רוחאנו הקטן.
    כך זה נראה:
    https://www.youtube.com/watch?v=Z_neP49ROFA

להגיב על פומה לבטל

סגירת תפריט