אירועי דיומא + בלוג חי הכרעה בוואלטה – 09.09.2017

כדורגל:

ליגת העל – מחזור 3 / מתן גילור

18:00 מכבי תל אביב-איחוד בני סכנין (ספורט 4). לסגנית האלופה יש פתיחת עונה צולעת. הצהובים, בצדק מוחלט, שמו את הביתים בסל האירופאי ואכן העפילו לשלב הבתים. התשלום היה תבוסה ביתית וגירוד ניצחון על ק"ש. עכשיו כבר אין תירוצים והקבוצה צריכה להפגין יכולת טובה יותר. מנגד תחכה לה סכנין שמעבר לפתיחת העונה המוצלחת שלה, עם 100% בשני המשחקים הראשונים, תשמח גם על כל אפשרות לשבש את התכנית של מי שהפכה להיות יריבתה השניה רק לטרומפלדורים.

19:15 הפועל חיפה-בני יהודה תל אביב (ספורט 3). שתי קבוצות שפתחו את העונה נהדר. אם אחרי המשחק הראשון יכולנו לתרץ את הניצחון של הפועל באשקלון החלשה, אזי הגיע המשחק השני ואיתו ניצחון מרשים על פ"ת. גם בנ"ד פתחה טוב. אחרי הניצחון על מכבי היא פגשה באשקלון. נכון, נגמר רק בתיקו, אבל בנ"ד היתה מסוכנת בהרבה (אם כי מצופה ממנה לשחק טוב יותר גם בתור קבוצה יוזמת).

19:15 מועדון ספורט אשדוד-עירוני קרית שמונה (ספורט 5 לייב). פתיחת העונה של אשדוד היא הפנים של מנהלה ומאמנה. שניים שבעבר עשו תפקידם בצורה מוצלחת ובשנים האחרונות התרסקו. הקבוצה היחידה בליגה שטרם השיגה נקודות ואחת המועמדות לירידה. גם ק"ש פתחו את העונה צולע עם נקודה בודדת, אבל הם נראים הרבה יותר טוב ויש שם סגל באיכות שאמורה להספיק למאבק על פלייאוף עליון, לכל הפחות.

20:30 הפועל באר שבע-הפועל אשקלון (ספורט 4). בדומה לת"א, גם ב"ש התרכזה באירופה, ולכן סיימה את שני המחזורים הראשונים עם נקודה בודדת. גם מכת הפציעות לא מוסיפה נחת לברק בכר. לשחחתה היא מקבלת את אשקלון אשר לה נקודה בודדת גם כן. ב"ש תצטרך למצוא פתרון לכל החוסרים, כולל בן ביטון שנפצע במשחק נגד מקדוניה וכולל לאוי טאהא המורחק. ככל הנראה דור אלו ומתן יתפסו את מקומם.

פרמייר ליג – מחזור 4 / רועי ויינברג:

14:30-מנצ'סטר סיטי-ליברפול (ספורט 2). סיטי באה למשחק אחרי ניצחון ביתי דחוק נגד בורנמות', משער ניצחון בדקה ה-97, אבל עם מאזן זהה לזה של ליברפול ו-7 נקודות ליגה. הם באים בלי ראחים סטרלינג ו-וינסנט קומפני, אבל יכולים להקשות על ליברפול, שבאה בלי פיליפה קוטיניו ולפני משחק לא קל בליגת האלופות.

17:00-ארסנל-בורנמות' (ספורט 3). בורנמות' ללא נקודה העונה אבל הציגה כדורגל טוב נגד סיטי, ותנסה להוציא נקודות מהקבוצה של ונגר שלא פתחה טוב את העונה בכלל. זה יכול להיות מוקש עבור המארחים.

17:00-צ'לסי-לסטר סיטי (ספורט 2). צ'לסי, עם נגולו קאנטה ודני דרינקווטר בקישור, מארחת את לסטר במשחק בין 2 האלופות האחרונות. שתיהן לא רעות בכלל במה שיכול להתברר כמשחק משובח.

17:00-אברטון-טוטנהאם (ספורט 4). עוד משחק מצויין בין טוטנהאם, שפתחה את העונה בצורה לא מרשימה יותר מדי, ובין אברטון עם ההתקפה המתחדשת. הפסד פה יוביל ל-4 נקודות מ-4 משחקים להוטספר, במשחק שלא כדאי לפספס.

17:00-סאות'המפטון-ווטפורד.

17:00-ברייטון-ווסט ברום.

19:30-סטוק סיטי-מנצ'סטר יונייטד (ספורט 2). הקבוצה הטובה בליגה הולכת להראות אם היא מסוגלת לנצח בלילה קר בסטוק. רוב הסיכויים שכן בהתחשב בכושר הרע של המארחת.

ליגה ספרדית – מחזור 3 / רועי ויינברג:

14:30-ריאל מדריד-לבאנטה (ONE). לבאנטה, העולה החדשה, פתחה את העונה טוב, אבל לא צפויה להקשות על ריאל העדיפה, המיומנת והאיכותית ממנה בברבנאו.

17:15-המלצת צפייה: ולנסיה-אתלטיקו מדריד (ONE). ולנסיה הרשימה עם ניצחון ותיקו, בתצוגה לא רעה בכלל, מול ריאל בברבנאו. הערב הם פוגשים את אתלטיקו של סימאונה שהבקיעה 7 שערים ב-2 משחקים ומציגה כדורגל התקפי איכותי.

19:30-סביליה-אייבאר (ONE). סביליה טובה יותר על הנייר, אבל ל-2 הקבוצות כמות זהה של נקודות ולסביליה משחק מאתגר בליגת האלופות ברביעי, כך שזה די פתוח.

21:45-ברצלונה-אספניול (ONE). דרבי קטלוני. בארסה לא ספגה שער ליגה עד כה העונה, עם מאזן מושלם ומארחת. לכן היא הפייבוריטית הברורה כאן.

ליגה צרפתית – מחזור 5 / דוד "פאקו" סעדה:

18:00-ניס-מונאקו (ספורט +5). בשנה שעברה היה מדובר על משחק צמרת בין שתי קבוצות, שהיו מצויות במאבק משולש לאליפות. אלא שמאז דברים קצת השתנו, במיוחד עבור המארחת. האלופה מונאקו ניערה בקלילות את סאגת אמבפה, והיא מושלמת בליגה עם 14 שערי זכות. ניס לעומתה עוברת פתיחת עונה מהגהינום – החל מהדחה ממוקדמות ליגת האלופות, והמשך בהתבוססות בתחתית עם שלושה הפסדים בארבעת המשחקים הפותחים. כפי שזה נראה, מצבה היום הולך אף להחמיר.

בונדסליגה – מחזור 3 / דוד "פאקו" סעדה:

16:30-פרייבורג-בורוסיה דורטמונד (ספורט 1). לאחר עונה מוצלחת למדי לפרייבורג, היא מוטחת חזרה אל קרקע המציאות, כאשר היא צוברת נקודה בודדת בשני המשחקים הראשונים, ומודחת מהעלייה לליגה האירופית. אצל דורטמונד לעומת זאת הכל בינתיים דבש. חניכיו של פטר בוס מושלמים בליגה עם מאזן שערים של 5:0, אותו ישאפו להגדיל לפני המפגש מול טוטנהאם בליגת האלופות.

16:30-וולפסבורג-האנובר. האנובר בינתיים היא אחת ההפתעות של פתיחת הליגה, עם מאזן מושלם של שני נצחונות קטנים של 1:0. וולפסבורג, עם ניצחון והפסד, תקווה לעונה מעט טובה יותר מהקודמת, בה ניצלה בעור שיניה מירידת ליגה.

19:30-הופנהיים-באיירן מינכן (ספורט 1). משחק צמרת, אפשר לומר. האלופה באיירן ניערה את התקופה המזעזעת של משחקי קדם העונה, ומגיעה למשחק מושלמת בליגה כצפוי. גם הופנהיים, שסיימה עונה מצויינת במקום הרביעי בשנה שעברה, פתחה לא רע את הליגה, והיא כעת עם ניצחון ותיקו בשני המשחקים הראשונים.

סרייה A – מחזור 3 / דוד "פאקו" סעדה:

19:00-יובנטוס-קייבו (ספורט 2). יובה בינתיים לא מתרגשת מהקיץ הסוער אותו עברה, בו בין השאר איבדה את בונוצ'י למילאן, כשהיא בינתיים זוכה למאזן מושלם בליגה. היא גם לא ממש מתרגשת מהמשחק מול היריבה החלשה היום, כשלא נזכה לראות גם את חבריו לשעבר של בונוצ'י לחוליית ההגנה האימתנית – קילייני הפצוע וברצאלי שיזכה למנוחה.

 

טניס / מתן גילור

פלאשינג מדו (2000) – גמר נשים

01:00 מדיסון קיז(15)-סלואן סטיבנס (יורוספורט). קיז במשחק הצהרה הפסידה 3 משחקונים בלבד לואנדאווי בדרך לגמר עם הפתעת הטורניר. סטיבנס לא רק עברה את וויליאמס, אלא עשתה זאת למרות שעל הדרך ונוס דחפה לה לגרון אחד עם סומסום וזעתר.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

וואלטה א אספנייה – קטע 20

על קטע 19 של אתמול היה כתוב בענק קבוצת בריחה. זו אכן שלטה בקטע, עם פערים שהגיעו ל-18 דקות. כשאומרים בריחה, עולה תמיד שמו של תומאס דה גנט. הבלגי הצליח לשרוד בריחה מרובעת של רוש, קושטה, בארדה ואיבן גרסיה, הספרדי הצעיר, כשחבר יחד עם חברים אחרים לבריחה לאותה הרביעייה לקראת סיום הקטע. במיאוץ ההמוני שהתפתח, השתמש דה גנט היטב בנסיונו כדי לזכות לפני פנטאנו וגרסיה, למורת הרוח של הקהל הספרדי הממתין לשווא לניצחון מקומי ראשון במירוץ. זהו קטע שני ברציפות בו זוכה קבוצת לוטו סודאל, ורביעי בסה"כ במירוץ – הישג מצויין לקבוצה הבלגית, שהגיעה ללא יומרות מיוחדות למירוץ. בגזרת ה-GC לא ראינו שינויים, גם לאחר התקפה מהסוג הבלתי נשלט של אלברטו קונטאדור. האקדוחן כבר היה במרחק של דקה לפני פרום ושאר חברי ה-GC, לפני שהוחזר לתלם בידי המגרסה של סקיי. תמונת ההובלה לפיכך נותרה ללא שינוי, עם פרום בראש, ואחריו ניבאלי (1:37+), קלדרמן (2:17+), זכארין (2:29+), קונטאדור (3:34+), לופז (5:16+), וודס (6:33+) וארו (6:33+).

*המלצת צפייה* קטע 20. מה עוד נותר לומר על הוואלטה הנוכחית. שמות גדולים – יש, מינון פסיכי של קטעים רצחניים – יש, דרמות – יש, סיכוי מצויין לראות היסטוריה בהתהוות – יש. אז עכשיו יש גם גראנד פינאלה שתקבע את המנצח במירוץ (הקטע מחר במדריד הוא בעיקר סמלי). זהו קטע קצר אך אכזרי ככל שניתן להעלות על הדעת, עם הדובדבן שעל הקצפת – סיום באלטו דה ל'אנגלירו. האנגלירו היא פסגה שהוכנסה לוואלטה רק ב-1999, מאוחר יחסית בסדר הגודל של הגראנד טורים. עדיין, היא הפכה מאז לאחת הפסגות היותר מזוהות עם המירוץ, משהו בסגנון האלפ דואז בטור או הסטלביו בג'ירו. מדובר בטיפוס שובר רגלים שהוא גם ארוך (12 ק"מ) וגם כולל שיפועים המגיעים עד ל-23%. בקטע הנוכחי הוא מגיע לאחר שתי פסגות בדרגה 1, המתחילות כ-45 ק"מ לסיום. כמה מטורף. מבין המתחרים יש שניים המכירים היטב את הפסגה – אלברטו קונטאדור ו-וינצ'נזו ניבאלי. קונטאדור זכה בקטע הזה ב-2008, בדרך לזכות בוואלטה ההיא (ובדאבל ג'ירו-וואלטה). זו ההזדמנות האחרונה בהחלט של האקדוחן להטביע חותם מסיים על הקריירה המופלאה שלו, והיו סמוכים ובטוחים שהוא לא יוותר על ההזדמנות. אשר לניבאלי, הוא ודאי ירצה לשכוח את המירוץ ב-2013, שבו השתתף בקטע זה, כאשר הגיע למקום השני לאחר כריס הורנר האנדרדוג. ניבאלי יעשה הכל כדי לא להגיע שני גם הפעם, כולל לנסות ולפרק את פרום, כפי שראינו לפני שלושה ימים. אלא שהוא וכל שאר הרוכבים יתמודדו מול רוכב אחד, החדור בתחושת שליחות עליונה – לזכות בוואלטה לאחר שלוש סגנויות, להשיג דאבל היסטורי טור-וואלטה, ובעיקר להסיר כל ספק קל שבקלים מיהו הרוכב הגדול ביותר של דורנו. באמת באמת באמת שאסור להחמיץ. שידור ביורוספורט ב-14:45.

 

לפוסט הזה יש 182 תגובות

  1. קטע מסיים פשוט משוגע!! לפי דעתי כבר בבריחה נראה רוכבים כמו מייקה, ברדה ועוד כמה דומינסקים של פרום , קונטאדור וניבלי.
    זה קטע שאפשר לצמצם בו גם שתי דקות בקלות בגלל הקושי המטורף. מעניין מה יהיו האסטרטגיות. קצת מפתיע שקונטאדור תקף אתמול לפני קטע כמו זה, רואים שהוא לא שומר כלום בטור הזה וכל יום מנסה לתת טעימה ממנו לפני הפרישה. 4:30 פחות או יותר יתחיל האקשן הרציני עד הסיום.

  2. תודה ונעבור לפלורידה.
    מפת חום המים הראתה כבר ביום ג לפני ארבעה ימים כי הוריקן אירמה סביר שיחלוף ממערב לפלורידה ,היכן שהוא צפוי להתחזק.
    כרגע הוא דרגה 5 וצפוי להתחזק עוד במהלך המעבר צפונה לאורך פלורידה.
    שוחחתי מיד טלפונית ביום ג עם פלורידה .
    הם לא האמינו ממשיכים לא להאמין .
    חוסר אמונה יוצר פניקה בהמשך ,ואכן נראה כי תושבי מיאמי כעת בפניקה לא התארגנו ,אין דלק ותקועים בפקקים ארוכים .
    הסיפור עתיד לחזור על עצמו עד לפגיעה הצפויה להיות קטלנית של אירמה בגורגיה.
    מתנצל על הפרעה לוולטה ,אך זהו החשוב כרגע.
    מנחם מחסור בדלק ומצרכי יסוד יגיע גם אליכם ואפילו לצפון קרולינה עם הצפות מהסופה שתגיע ממערב לכם ברמה של סופה טרופית ותגרור הצפות כי תיתקע ממערב לכם על היבשה.
    בו בזמן צפוי איסטר באזור ניו יורק מתחיל ב 13 לחודש עלול לנוע מערבה כי קיים אפיק במערב. הוריקן חוזה גם הוא בדרך ועשוי לפגוע בחוף המזרחי מוקדם לקבוע את מסלולו המדויק .
    שורה תחתונה צפוי תוהו ובוהו כיאוס בחןף המזרחי מחסור חריף בדלק עץ לאטימה ומצרכים ,וחשוב להתארגן מבעוד מועד .
    טיפול הרשויות בסופה נראה רציני אך לא משוכנע שהם באמת הפנימו את מימדי האסון המתהוה משלושה ואולי ארבעה מוקדי סופות בו זמניים .
    האירוע הקשה הזה נראה כקשה ביותר מאז 2005 והוריקן סנדי וכפי הנראה עלול להיות קשה יותר מכל האירועים האלו יחד בשל התפרצות סערת שמש המצטרפת להתחממות הגלובלית
    תמיד יתכן כי תחזיות סוף עולם כאלו הן מוגזמות בענק ,אך התארגנות חייבת להתיחס למקרה הגרוע ביותר שהוא בסבירות גבוהה מאד הפעם .

  3. האנגלירו הוא לטעמי הטיפוס הקשה ביותר בשלושת הגראנד טורס, למעט אולי הזונקלאן. החצי הראשון עוד סביר אבל החצי השני תלול מאד ברמה שלא מאפשרת כמעט התקפות, אלא יותר רכיבה בסגנון של מה שראינו בסקלה קטנה יותר לפני שלושה ימים.
    מסורתית זה המקום בו מנצחים או מפסידים את המירוץ. ניבאלי הפסיד אותו שם לכריס הורנר בן ה 42 ב 2013 אז לא יודע איך הוא מתכוון לקחת את כריס פרום אבל נראה. פרום עצמו הפסיד את הוואלטה הראשון שלו שם לקובו למרות שבמקרה הנ"ל זה יותר בגלל הקבוצה שלקח לה זמן לשים את הביצים בסל שלו במקום של וויגינס.
    קונטאדור ניצח את הוואלטה הראשון שלו על האנגלירו ב 2008 כמו גם רוברטו הראס ב 2000 והוא היה מנצח שם גם את השני שלו אם היה מסוגל לרכב נג"ש נורמלי.
    בקיצור המון יכול לקרות היום על" הר הכאב" ומי שיהיה ביום לא טוב יכול להפסיד המון זמן ( לא משנה כמה חזקה הקבוצה שלו).

    1. אם הזכרת פה את פרום, אז כאן החשבון שלו עם הוואלטה נפתח. אח"כ ב-2011, הוא הגיע הפעם כמוביל, אלא שזה היה לאחר שסחב את וויגינס בעליות הקשות של הטור לפני כן, ונראה די כצל של עצמו ליד קונטאדור, רודריגז ו-ואלוורדה. מבחינתי סיום ראוי היום הוא יישוב החשבון שלו עם הטור הזה (כשהאלטרנטיבה היחידה האחרת והכמעט בלתי אפשרית היא ניצחון אחרון של קונטאדור).

    2. לדעתי ונטו קשה יותר. 20.8 ק"מ על 7.5% זה יותר מ-12.5 ק"מ על 9.8% לדעתי. למרות שהממוצע יכול להטעות כמובן. כמו כן, צריך לקחת בחשבון את נושא הרוח שבצרפת לא פעם מקשה מאד.

      1. אולי רק בגלל הרוח. אבל זה לא העניין. השישה האחרונים הם בשיפוע בלתי אפשרי, זה בעיני הופך את זה לאתגר גדול יותר. אתה תלוי בעצמך בלבד ואף אחד לא יכול להכתיב לך קצב. תיזכר איך זה נראה לפ מי שלושה ימים עכשיו רק תכפיל פי 3.

          1. קטונתי מלהביע דיעה מניסיון אישי על שיפועים מהסוג הזה. את נס הרים טיפסתי במהירות ממוצעת של 5 קמ"ש נראה לי. אני יכול להגיד שלי אישית הרבה יותר קשים הטיפוסים הארוכים עם השיפועים היותר קטנים, מאשר ההיפך (כמובן בסקאלות הרבה יותר קטנות ממה שרואים במירוצים כאלו). זה כמובן שונה בין רוכב לרוכב, כפי שאתה יודע היטב.

  4. מה הסיכויים שפרום מנצח את הקטע? כאילו כדי לשים מסמר אחרון מול המתחרים שלו וכל מי שמטיל בו ספק.
    ועוד משהו שיהיה מעניין לראות 1 למרות שאין סיכוי שיקרה…
    מה יקרה אם פרום וקונטדוא מגיעים ביחד ראשונים לקו הסיום, יש סיכוי שפרום נותן לקונטדור לנצח את הקטע כמחווה של סיום בבאנג?

  5. רוח צד קצת מסייעת לבריחה אבל הפלוטון לא מאפשר להתרחק. בכל מקרה שומרים את זה במרחק לא רלוונטי לסיום הזה.

  6. תודה רבה למתן רועי ודוד. אחלה יום של כדורגל וכדורסל.
    כבר עברנו את סיטי-ליברפול וריאל מדריד ועוד 2 משחקים ביורו באסקט
    עוד מעט אצא לסמי עופר למשחק המרכזי של היום הפועל חיפה-בני יהודה

  7. הפער גדל בירידה. חבורת המובילים שומרת רגליים ולא לוקחת סיכונים מיותרים. הפער ייסגר די מהר בכל מקרה.

  8. שום דבר כבר לא ייקח מקונטדור את הקטע ומפרום את הדאבל. שני גדולי הgt של הדור בסיום הכי ראוי שיש לוואלטה הזו.

  9. אף אחד לא חושב שיגמר במיאוץ רב משתתפים ?
    וברצינות הנה הסיבה שפרננדו (אלונזו) שהוא מאשטוריאס כל כך אוהב את אלברטו.

  10. אני עוקב שקט אחרי המתרחש.
    קודם כל –
    תודה.
    לכל המשתתפים,
    עם דגש על מתן ופאקו, בעלי הבית של הדיומא.

    אחרי הטור דה פראנס, הייתה תחושה שפרום נחלש השנה.
    עכשיו כשהוולטה מתקרבת לסיומה,
    מבינים את התכנון,
    ואת הביצוע המושלם.

    גם למי שממש לא בקיא בתחום,
    קשה שלא להתרשם מפרום, ולהבין שמדובר בספורטאי על.

  11. פרום רוכב הטורים הגדול בדור והאהוב עליי, החזקתי לו אצבעות כל הוואלטה ואני שמח.

    מתי נעשה הדאבל הזה בפעם האחרונה?

    1. 1998 אאל"ט.
      גור, התכוונת לכתוב "מה, אפשר גם בלי בשר מקולקל?"
      מסי לא זוכה בצ'מפיונס עם חטאפה. הכי טוב נמצא בקבוצה הכי טובה. גם קונטדור לאורך הקריירה באסטנה וסקסו בנק קיבל קבוצות פצצה.
      לא ממליץ לך לנסות להקטין את פרום כדי להגדיל את קונטדור.
      פרום יצא מצוין מכל השוואה עם כל רוכב.

  12. אין כל קשר בין פרום ללברון, מלבד זאת שאני מחבב את שניהם. ושניהם הטובים בדורם ולברון עצמו מהטובים בכל הזמנים (לגבי מעמדו ההיסטורי של פרום אין לי מושג משאיר את זה למומחים, דוד עידו מתן)

    סגנון ההנהגה שלהם שונה, פרומי מאופק ונרגש והרבה יותר גנטלמן. הוא סוג של רוצח שקט.

    לברון פי מאה מוכשר, וקולני וילדותי לעיתים.

    1. חושב שאתה שוגה.
      מעריצים את פרום ומתעלמים עד כמה שאפשר מלברון.
      פרום מנהיג לברון ילדותי להחריד.
      אבל בהחלט לברון מוכשר בצורה בלתי נתפסת ופרום שחקן שחמט .
      בסגנון בונקר.

    1. אתרי החדשות בדנמרק מדברים על זה עכשיו. אם הייתי יודע דנית, הייתי עוזר.
      בטח בשעות הקרובות יצא משהו באנגלית.

    1. זה מה שמרתיח אותי, מדובר בחלוץ הכי "אירופאי" של ישראל ומשום מה אף מאמן לא רואה את זה ולא נותן לו לשחק.

      כנראה האנגליה יודעים משהו שהמאמנים בארץ לא רואים.

      1. כן.השנה זה נראה טוב.בני יהודה יאבקו איתנו על מקום 6 ולכן זה ניצחון משמעותי

        כפי שרשמתי לפני פתיחת העונה
        1-2-מכבי תל אביב ןמכבי חיפה
        3-באר שבע
        4-5קרית שמונה וביתר

        משאר הקבוצות אנחנו יותר טובים

  13. איזה סיפור סטיבנס .
    מדהים ומרגש וייתכן שחסר תקדים.
    אלופת ארה"ב החדשה עם 3-6 0-6 קליל על קיז בת ארצה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט