ההפסד אתמול של נבחרת ישראל הותיר אותי מתוסכל מאד דומני שאיני היחידי .
שהרי מה כבר ביקשנו ?
בייחוד שהטורניר ביתי והיריבות נוחות באופן יחסי .
מה שעוד יותר מתסכל אך ראוי להערכה רבה היא התחושה שבאמת מי שהיה נתן את הכל וזה כולל שחקנים ומאמנים .
ולכן השאלה מה היה חסר ? (אם בכלל שהרי ניתן לומר שזה מה שאנו שווים ).
לדעתי היה חסר רק דבר אחד וזה שכל .
בואו נגיד את האמת הנבחרת שלנו הייתה תמיד עם פחות נתונים.תמיד היינו פחות אתלטים ופיזיים אבל חיפינו על כך בלב גדול ובאי קיו של כדורסל .
בטורניר הנוכחי והחשוב הזה נראה לי שעשינו כל טעות אפשרית טעויות שהחלו במישור האסטרטגי והמשיכו במישור הטקטי .
הנה הטעויות המרכזיות לחוסר חכמה לאורך כל הדרך .
- הטעות הראשונה אסטרטגית בבחירת הסגל :
כולם הרי יודעים שיש לנו בעיות ריבונד .
לכן אי אפשר להתחיל טורניר שכזה ללא ניסיון לפתור או לצמצם את הבעיה .
לכן קודם כל יש לעשות כל מאמץ להביא את השחקנים שיכולים לקחת כדור חוזר ולתת גב בהגנה.
לנבחרת היה 15 שנה שחקן מוגבל אך כזה שנתן את הגב (והתחת ) ושמו יניב גרין לאחר פרישתו היה ברור שהבעיה תעמיק ..והופ כמו פרי בשל נחת לנו שחקן שהיה לישראלי הראשון לקחת את מלכות הכדורים החוזרים בליגה מאז עידו קוזיקרו עשה זאת ב 2003 הוא היה לישראלי הראשון מאז תומר שטיינהאור 1991 ! לעבור את רף 10 הכדורים חוזרים למשחק (10.3 ) והוא לא בנבחרת .
רבותיי הוא הראשון שהיה צריך להיחטף !
אז נכון גם אני בתחושה שהוא לא בא עם אובר מוטיבציה אך יחד עם זאת אני בהחלט חושב שאם מאמץ רב בגזרה ושיתוף פעולה בוגר בין כל הגורמים הוא היה משחק ותורם הרבה לנבחרת אך התחושה היא שקרבניטי הנבחרת (פיני גרשון המנהל המקצועי וארז ) בנתק עם מכבי תל אביב ואף אחד לא עשה מאמץ של ממש להידבר ולהבהיר את החשיבות של משעור.
השחקן השני הוא איתי שגב .
תראו אני לא רוצה לעשות ממנו כזה טאלנט ומושיע כזה גדול כי הוא עוד אפילו לא קרע זוג נעליים אבל זה שחקן עם התנסות מסוימת ביורוליג ,שחקן שנותן גוף ואחד שכמעט ברור שיהיה כנראה מספיק שנים בנבחרת הוא גם צעיר ולדעתי היה מגיע לכאן עם מוטיבציה מלאה .
עד עכשיו לא ברור לי העניין הזה של הפוליסה שלו .
אך די ברור לי שמישהו שם באיגוד נרדם.
אם קצת יותר חכמה וקצת פחות אגו שגב היה מגיע.
ושוב אני לא בעד התחננויות כלפיי ספורטאי (קראתי על ראש מפלגה שאמר שהיה מתחנן בפני זהבי ללבוש את מדי הנבחרת…זאת מהכדורגל זה כמובן מגוחך בעיני ).
אני חושב שללבוש את מדי הנבחרת זוהי זכות גדולה ומי שלא רוצה לא צריך.
אך כמו במילואים שלפעמים מישהו רוצה אך מגיעים לקראתו בעניינים כאלו ואחרים, כן היה צריך להיות גם כא.ן כי זו הייתה בעיני משימה לאומית.
ותחשבו בבקשה אם היינו מקבלים את משעור ושגב במקום כדיר וזלמנסון האם זה לא היה נראה יותר טוב והאם היה סיכוי סביר לצמצם מהותית את הנתון הבלתי נתפס מאתמול וזה הפסד 50-22 בכדורים החוזרים !
- הטעות האסטרטגית השנייה בבחירת הסגל והשימוש בגבוהים
עמית שמחון שחקן חביב שקלע בעונה האחרונה כמעט 2.5 שלשות למשחק ב 38.5 אחוז נופה מהנבחרת בגלל הצורך בגבוהים.
זה יכול להיות מובן ברעיון לחלק את העומס בין כולם .
אך השימוש בהם היה רע מאד והשניים הללו קלע יחד 2 נקודות בכל ארבעת משחקי הטורניר ב 23 דקות משותפות .
בשביל זה לא היה צריך לוותר על שחקן כמו שמחון .
שוב לא שמחון הנקודה אלא הרעיון .
ישנו שחקן רעב בגיל המדהים שגם עוזר במציאת פתרונות בתחום בו אנו חלשים (לא מובן לי איך נהיינו חלשים כ"כ מחוץ לקשת ) ויש כאן שחקן שעונה על הצרכים בטח בטורניר כ"כ עמוס שמצריך כל כח עבודה שרק ניתן .
הוא היה יכול בהחלט לענות על הצרכים.
אז ניחא אם אכן הייתה אסטרטגיה והבאת אמון בגבוהים אך ששני הגבוהים יחד משחקים כ"כ קצת האם לא היה נכון לוותר על אחד מהם ?
- הטעות האסטרטגית השלישית בבחירת הסגל יותר מדי שחקנים מעבר לשיא.
ברמה האישית אני מאמין בכך שבנבחרת צריך גם תמהיל של שחקנים עם ניסיון גם כאלו שלא נתנו עונה גדולה בנבחרות ..אם ניקח דוגמה מהכדורגל נגלה שבנבחרת גרמניה למשל שמר המאמן אמון לכמה שחקנים ..גם כשבליגה הם לא הבריקו (פודולסקי ,אוזיל ,מולר ,גומז) .
ולכן שחקן כמו פניני שלא נתן עונה טובה אך בכל זאת המאמן מאמין בו אהלן וסהלן.
אבל כאן ראינו יותר מדי שחקנים מעבר לשיא ועוד כאלו שלא השתמשו בהם כלל כמו כדיר והלפרין …אם זה המצב היה כבר עדיף לתת למשל את מקומו של הלפרין לתמיר בלאט שהיום היה נותן הכל מול אוקראינה ומקבל חוויה וניסיון לעתיד .
נראה שהייתה כאן עודף התחשבות בזכויות העבר ולא במחשבה על ההווה והעתיד.
(ואם כל זאת יש לי בעניין זה גם הבנה והערכה מסוימת אך הביקורת היא בעיקר בגלל הסעיף הבא).
- הטעות הרביעית השימוש ברוטציה.
לצערי זו יותר פחדנות מאשר טעות.
בטורניר שכזה צריך לשחק עם כל מי שיש ..צריך להאמין בשחקנים ולתת להם קרדיט.
כל שחקן בסגל צריך להאמין בו נקודה !
ארז מספר תחת כל מיקרופון כמה הוא מאמין בכדורסלן הישראלי אך איפה היה האמון הזה במשחק הראשון מול איטליה ?
אח"כ די מחוסר ברירה הוא העלה את טימור ששינה לו את המשחק …גם בלייזר עלה במשחק האחרון לכמה דקות טובות אך זה קרה רק בגלל פציעת האוול ובעיית עבירות של פניני ואליהו .
יותר מדי שחקנים לא מקבלים את הגיבוי וזו בעיה קשה בטח בטורניר שכזה שמחייב חלוקת הדקות.
כל הרביעייה האחרונה יחד קיבלה 15 דקות בממוצע בטורניר ..תנסו להשוות זאת עם ספרד ,סרביה ,רוסיה והרוב המוחלט של הנבחרות ותראו כמה הפער הוא עצום.
ושוב זה לא שאין לנו שחקנים.
יש לנו ובאחריות בטח בקו האחורי.
ניקח שחקן כמו יותם הלפרין .
תראו איני משתגע עליו והוא גם בשלבי הסיום בקריירה.
ייתכן אפילו שלא הייתי מזמנו לנבחרת (כנראה שכן בגלל זכויות העבר ..וזה לא סותר בהכרח את האמור קודם ).
אבל אם כבר זימנת אותו לנבחרת אז מה אתה מפחד ? תן לו לשחק !
בייחוד שמדובר בשחקן מנוסה (שריד לנבחרת 03 שסיימה שביעית באליפות …היו ימים).
וחכם שיכול לנהל את המשחק לכמה דקות איכותיות .
הוא הוכיח זאת אפילו השנה לא פעם ביורוקאפ .
אז גם אם הוא כבר לא שחקן ל 30 דקות יש לו ניסיון ,אחריות וחכמה (שכ"כ הייתה חסרה בסוף למקל) גם אם יש לו בעיה בלקיחת האחריות .
בייחוד שאתה רואה כמה דברים.
א. זה לא מצליח עם דאוסן.
ב. אין מי שיקלע שלשות וליותם יש יד טובה .
זו לא טעות כמו שזה חוסר אמון בשחקן הישראלי (כמו שקרה לו במכבי)
חבל .
- עוד כמה טעויות טקטיות /נקודתיות לסיום .
השימוש בדאוסון :
שחקן מוכשר שלא מוצא מקומו בנבחרת כבר קמפיין שני.
איני בא להמעיט מאחריותו (3/15 שדה בטורניר).
אך חלק מהסיבה היא בכך שהוא לא משחק בתפקידו המקורי.
הוא אמור לשחק 3 ..אך בנבחרת יש את כספי אז שמים אותו 2 וזה לא הולך.
ואני שואל למה לא להיות קצת יצירתי ?
למה לא להסיט את כספי כ 4 (יודע וכול לשחק 4 ) ולקבל את דאוסן הטוב כ 3 ולשחק עם שני גרדים לוחצים …בייחוד מול גיאורגיה שם סיפרו לנו שהם ייפלו מהרגליים במשחק מהיר …ראינו בהארכה.
אבל אם אכן היה משחק של הרבה גרדים והיינו יוצרים מיץ מץ זה יכול היה להראות אחרת .
הכדורים החוזרים.
הנתון הזה של 50-22 לא יכול להיות פשוט לא יכול להיות .גם בסגל שכזה וגם עם כל המגבלות .נכון אנו מוגבלים פיזית (זה היה תמיד) וגם אז פגשנו נבחרות קצת יותר גדולות מגיאורגיה כמו ספרד וסרביה וידענו לנצח או לפחות להראות הרבה יותר טוב.
למה ? כי לקחנו את זה בחשבון ומצאנו פתרונות נקודתיים (ונכון היה לנו יניב …אז ארז היה צריך לחשוב טוב טוב אם ככה מוותרים על משעור ושגב).
חוסר היכולת לגמור משחק וניהול משחק רשלני.
נכון אמרנו שמשחק מבולגן ומהיר טוב לנו והוא לפעמים מוביל לאיבודים.
נכון היו לנו כמה מסירות "חוף אל חוף " שהיו יפות לעין .
אך התחושה שלי שלא היו בנבחרת הזו שחקנים מספיק חכמים שיוכלו לשלוט בקצב המשחק .
3 פעמים היינו על סף יתרון דו ספרתי 3 פעמים זה נעלם כלא היה .
משהו שחוזר על עצמו 3 פעמים מוגדר בתלמוד כ "חזקה" שזה אומר מצב שהוא לא מקרי .אם היו שחקנים אם האיו קי כדורסל של פעם הרי שלדעתי היינו מנצחים את המשחק שהיה לא פעם בצד שלנו .
לצערי אין את המבוגר האחראי הזה כיום בנבחרת (אולי יש אבל הוא לא קיבל דקות )
ועוד יותר מצער שהשחקנים הכי טובים שלנו אתמול היו אלו ששיחקו כדורסל לא נבון (בלשון המעטה) ברגעים רבים מדי וזו למרות יכולת אישית טובה ואני מתכוון למקל ולכספי.
עם יותר מדי איבודים מיותרים וקבלת החלטות לא מבריקה.
אז נכון שמי שלא עושה לא טועה אבל צריך איזה שהוא איזון בין מהלכים טובים לשגויים בייחוד ברגעים המכריעים לתחושתי בדור של שפר ועדי גורדון היינו מנצחים בסיטואציה שהייתה אתמול .
קצת תקווה לסיום :
היה מי שאמר שלפעמים התקווה זה כל מה שיש אז אל תיקחו אותה…
אני מקווה מאד שיהיה שידוד מערכות רציני באיגוד.
שבסופם יעברו המושכות לדור הצעיר והמוכשר .
יש לנו כמה מאמני איכות עם הרבה מה לתת .
(גם ללא מאמני הנבחרות בעבר כפיני ,בלאט ,שיבק ,קצורין או צביקה).
כמו פרנקו ,דרוקר ,ננו ,שמיר וקטש.
השניים בעלי הסיכויים הטובים ביותר להתמנות לתפקיד המאמן הבא הם דן שמיר ועודד קטש ..נראה לי שכרגע הם גם המתאימים ביותר.
יש לי הרבה מילים טובות לומר על שמיר ובאמת שלא אצטער יותר מדי אם ימונה למאמן הנבחרת .
רק אתמול הוא ניהל את התרגיל האחרון בקור רוח מופתי לשוויון של כספי .
הוא גם לויאלי ועם הרבה רזומה תחת המאמנים הטובים ביותר שיש לאירופה להציע והיה במועדונים הטובים ביותר ביבשת .
בקיצור הוא בהחלט ראוי אך לעת הזו לענ"ד יש מאמן מתאים ממנו .
והוא כמובן עודד קטש.
שמתאים בעיני הכי הרבה לסיטואציה העכשווית משתי סיבות עיקריות.
- הצערת הנבחרת :
הנבחרת כידוע תעבור שינוי רציני ביותר כשכמעט כל שחקניה המובילים יפרשו (אליהו ,פניני ,הלפרין ,כדיר וכנראה גם אוחיון ) זאת בנוסף לשינוי עיתוי משחקי המוקדמות מה שימנע בוודאות מעמרי כספי להופיע בנבחרת.
קטש הוביל רק לפני מספר שבועות את נבחרת העתודה למדליית הכסף באליפות אירופה .
ויש לו גם את הכלים וגם את האמון בצעירים בכדי להוביל אותם.
- זמינות :
הפעם יותר מתמיד צריכים מאמן זמין לנבחרת .בסיטואציה הנוכחית אני חושב שצריך לערוך חשיבה מחדש מה כולל התפקיד.
לתפיסתי גם בגלל הסיטואציה ובעיקר בגלל שינוי שיטת המוקדמות מאמן הנבחרת לא יוכל (לפחות זמנית ) לאמן קבוצה.
דן שמיר עסוק עד מעל הראש בהפועל חולון שבנתה קבוצה מרתקת ומאתגרת לשנה הבאה.
שמיר כזכור מאמן גם באירופה בעונה אינטנסיבית במיוחד יהיה לו (ולכל אחד אחר) קושי לעשות פתאום סוויץ ולעבור למשחקי מוקדמות נדחים עם הנבחרת ובטח שהוא לא יוכל לשבת ולבנות שחקנים צעירים .
מסיבות אלו אני חושב שעודד קטש הוא המתאים ביותר לעת הזו.
ייתכן ומעז ייצא לו מתוק ואני מתכוון על סיום עבודתו באילת.
כך או כך מי שזה לא יהיה נכונה לו משימה מורכבת ומאתגרת .
צריך להחליף לפחות חצי נבחרת.
מהסגל הנוכחי יישארו כנראה .
מקל (גם זה בספק בגלל שמשחק בקנריה) .
טימור ,דאוסן ובלייזר (ואולי זלמנסון ).
והאוול כנראה כמתאזרח.
אוחיון הפצוע הכרוני ,הלפרין ,פניני ,אליהו ,כדיר וכספי (נ.ב.א) יגידו שלום (כספי אולי יגיע לטורניר גמר אם וכאשר נגיע לשם ).
את המקומות הנותרים יתפסו שחקנים צעירים כמו בלאט וזוסמן
ואולי גם שחקני ליגה טובים שלא קיבלו קרדיט בנבחרת כמו שלומי הרוש.
וכמובן שמחון ,משעור ושגב.
זו תהיה נבחרת שתהיה חייבת לחזור ליסודות ולחכמת המשחק שכן לא יהיה לה סופר סטאר כמו כספי או כמו אליהו של שנים קודמות.
שיהיה בהצלחה !
etayle
6 ספט 2017 22:07:01אקרא יותר מאוחר, הנבחרת בינתיים עושה יותר בושות מהכדורגל
אהרון שדה
6 ספט 2017 22:09:32רק הערה המאמר נכתב אחרי המשחק אתמול ולפני הביזיון בהתאוות ברגעים אלו .
כשכתבתי שהנבחרת נותנת הכל לא התכוונתי לביזיון היום וכפי שנאמר לפניי ואני מסכים לחלוטין הנבחרת מביישת אפילו את שמה של נבחרת הכדורגל .
איתן
6 ספט 2017 23:41:11בס"ד
התהוות בה' ולא בא'. גם במאמר הבעת אמון בע' ולא הבאת אמון בא'
דה שוט
6 ספט 2017 22:10:06שלף מלכלך על השחקנים כאילו שהוא לא יודע מה זה משחקים כאלה. חרא של בן אדם. הנבחרת שבורה, זה הגיוני וזה יכול לקרות. רסקין לא שווה התייחסות. סתם ג׳וק.
etayle
6 ספט 2017 22:12:05מי שמשחק ככה מגיע לו כל מילה רעה, בושה וחרפה.
דה שוט
6 ספט 2017 23:12:31כל מי שהיה פעם שחקן – יצא לו לשחק ככה. מותר להיות עייף ומובס, הכל בסדר, הקהל בנוקיה ידע להעריך את השחקנים.
עידן
6 ספט 2017 22:10:16+100 על הכל אהרון
etayle
6 ספט 2017 22:13:37כספי אומר שיש להם עייפות, כאילו אוקראינה היתה בים.
עידן
6 ספט 2017 22:19:58את כספי אני אוהב אבל באליפות הזו הוא אכזב אותי גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה תקשורתית.הוא מתראיין בלי רגש-אדיש רצח כמו הכוכבים בארצות הברית וזורק לי סיסמאות כל הראיון במקום לדבר אמת.
עומר
6 ספט 2017 23:00:45+5
דה שוט
6 ספט 2017 23:14:00הפוך גוטה, הפוך…
כספי השאיר הכל על המגרש, כמו שהוא עושה כבר 7 שנים בליגה הכי טובה בעולם.
נתן
7 ספט 2017 08:07:27מסכים עם דה שוט, כספי נתן מעל ומעבר.
אשך טמיר המקורי
6 ספט 2017 22:22:49100+ על הכל, מילים כדורבנות
Etayle
6 ספט 2017 22:29:50ארז אדלשטיין בראיון מביש ומנותק עם רסקין, נהייה גנב דעת כמו כל מאמן של נבחרת ישראל (גם בכדורגל)
עידן
6 ספט 2017 22:32:03גנבת לי את התגובה.
Etayle
6 ספט 2017 22:42:51ליאור אליהו אומר את האמת, הם לא מקצוענים. לא יכולים לבוא ולשחק ״כי זה משחק לא חשוב״, רמת מקצועיות שחקן ישראלי.
יוסל'ה שוחמכר
6 ספט 2017 22:47:30ודאי שיש דברים שניתן היה לעשות טוב יותר, אבל לתחושתי זה מה יש פחות או יותר – דור אפרורי ובפירוש מוגבל בכשרונו.
אין מיקי, מוטי, שפר, קטש, טפירו או אפילו שטיינהאוהר. כספי שחקן ברמה גבוהה למדי, אבל לא מנהיג ולא וינר. גם אם היינו מנצחים את גיאורגיה בנקודה ומעפילים לשלב הבא זה לא היה משנה את זה שמדובר ברוסטר פחות מבינוני.
Etayle
6 ספט 2017 22:48:16ארז ״כולם מדברים על הנבחרת״ ״זה נותן השפעה חיובית״ כמו ההשפעה שאומרים על מישהי שהיא זונה
ולדי קוגן
6 ספט 2017 22:56:54ארז אשכרה הצליח לצאת יותר מביך אפילו מאלישע, שמישהו יתן לו מדליה על זה. מאמן מביך, ראיון בזיוני, מזבל בשכל על טורניר ערכי. ערכי בתחת שלי, הייתם אשפה ונכשלתם נקודה.
THE KING RUSSELL
6 ספט 2017 23:01:04כל מילה נכונה.
הכי מקומם זה חוסר האסטרטגיה. ניהול טקטי תוך כדי המשחק יש מקום לטעויות. אבל חוסר הארגון לוקה ביסודות ממש.
הפעם צריך ועדה מקצועית לחקר הכישלון.
ואני עוד נגד ועדות.
Ljos
6 ספט 2017 23:02:09אפשר תקציר של דברי אדלשטיין, למרוחקי הבית שבינינו?
עידן
6 ספט 2017 23:08:05שזה לא כישלון שהוא מרוצה מהדרך שהאליפות עשתה טוב לכדורסל הישראלי שהנבחרת ריגשה את הקהל ושכולם מדברים על הנבחרת .ששואלים אותו על התבוסות של הנבחרת הוא תמיד מזכיר איזה 5 דקות או רבע מסויים שהנבחרת שיחקה בו טוב ועוד הרבה דברים שנמחקו לי מהראש
Ljos
6 ספט 2017 23:11:12איי קראמבה.
תודה.
עידן
6 ספט 2017 23:12:37התגובות עליו בטוקבקים עליו אחרי המשחק נעות בין מסומם למעורער בנפשו
עידן
6 ספט 2017 23:13:00אחרי הראיון של אחרי המשחק
דינגו
6 ספט 2017 23:53:44FACE-PALM.
יא וואראדי.
חנן
6 ספט 2017 23:08:00תודה רבה!
הציפור הנדירה
6 ספט 2017 23:10:11כדי לשחק חכם צריך להיות בכושר משחק טוב והנבחרת לא היייתה ברוב המשחקים וברוב הזמן בכושר על הפנים.
דה שוט
6 ספט 2017 23:16:04אותה הנבחרת עם אותו המאמן ואותה השיטה השיגה הישגים נאים בפינלנד לפני שנתיים. ניצחונות על רוסיה, פינלנד ופולין וכמעט על בוסניה. אבל עזבו, זיכרון קצר…
דה שוט
6 ספט 2017 23:17:10וכמובן שמינית גמר
בן דוד רחוק של ישי אוהד הקאבס
6 ספט 2017 23:22:27זה מה יש כפרה.
אנחנו צריכים עודד קטש על המגרש, שום מאמן לא יוציא יותר מהשחקנים האלה.
הדור הישראלי הבא פחות כשרוני ממה שיש עכשיו ולא בטוח בכלל שנהיה באליפות אירופה פעם הבאה.
ניב
6 ספט 2017 23:29:45מעולה אהרון, מסכים עם כל מילה.
האווי לאסוף
6 ספט 2017 23:51:53אחלה טור, תודה רבה.
אני חושב שהבעיה עמוקה יותר, והיא התוצר הירוד שמנפיקה מערכת גידול השחקנים בארץ. נכון, העתודה הצליחה, אבל תסתכל על רוב השחקנים שמגיעים לליגה, ותראו רמת יסודות נמוכה. גובה אין לנו, אתלטיות גם לא, אבל קליעה? עבודה בהגנה וסגירה לריבאונד? את זה צריך ללמד
MBK
7 ספט 2017 00:14:53פוסט ממש טוב אהרון
ניתוח מדוייק אני חושש שיהיה קשה לשקם את הנבחרת בזמן קצר
כנראה שכבר ב 2013 הכתובת הייתה על הקיר
2015 הייתה אליפות יוצאת דופן אם אני לא טועה הגענו מהכנה במאזן שלילי של 1-7
חטפנו 2 תבוסות לצרפת ואיטליה שרמזו שאנחנו ממש לא בטופ של אירופה
אהרון שדה
7 ספט 2017 00:52:44תודה.
אם איני טועה אז גם ב 2003 הטורניר האחרון בו עשינו טופ 8 סיימנו ללא ניצחון בהכנה.
לא רציתי אבל כמו בכדורגל נהיינו אלופי העולם בידידות .
ivs
7 ספט 2017 00:45:05מעולה, כתבת בדיוק את מה שחשבתי מלבד הסיפור עם מקל שאני חושב שמקבל יחס מחפיר בניגוד לתוצאות הטובות שלו ומתקשים לראות את היתרונות שלו. ואני אפרט בנקודה זו: תמיד שידברו על מקל ידברו על הזריקה שלו משלוש, אבל לא ייתחסו לדברים אחרים שהוא מעולה בהם כגון האסיסטים, ההגנה והחדירה שלו לתוך הצבע שלדעתי היא מספר אחת ביעילות בליגת העל בישראל. בנוסף אם מסתכלים על האחוזים שלו לשלוש העונה אתה מקבל בערך 35% שזה לא מדהים אבל זה סביר גם אם כל הזריקות שהוא לקח היו פנויות. אם נסתכל גם בשאר הנבחרת נראה שכולם קלעו באחוזים גרועים לשלוש גם כאלה שבעונה הרגילה קולעים באחוזים גבוהים יותר מה שמצביע על בעיה פסיכולוגית של כל הקבוצה. בגלל סיבות אלה אני חושב שמגיע למקל יותר כבוד גם אם הוא לא קלעי אבסולוטי כמו סטף קרי בניגוד לזילזול אותו הוא מקבל כיום.
אהרון שדה
7 ספט 2017 00:48:01טעית בכתובת אני נתתי (ונותן )הרבה קרדיט למקל בניגוד לאחרים.
אבל אתמול בסוף המשחק הוא הרס 2 התקפות עם החטאה שלומאלית ואיבוד .לזכותו יש לו ביצים .לחובתו אין לו שכל.
ינון יבור
7 ספט 2017 00:48:10כמובן שאפשר היה יותר, אבל בסופו של דבר זו הרמה שלנו. אולי איזה קוסם בעמדת המאמן היה מגרד כאן עוד ניצחון, אבל אין מה לעשות – על המגרש עולים חמישה שחקנים ולא מאמן. חמישה שלא שומרים טוב, שלא קולעים טוב, שלא מצליחים לייצר לעצמם מינימום של ספריישן בשביל לקחת זריקה, שלא חודרים, שבעיקר לא חוסמים כמו שצריך בפיק אנד רול אלא רק עומדים ועושים כאילו, שלא עוברים חסימות אלא נכנעים לפיתרון הקל של חילוף אוטומטי, שבאופן כללי לוקים ביסודות.
כל זה סימפטום למה שכבר ראינו ודיברנו עליו בשנים האחרונות עם ירידת כל הנבחרות הצעירות לדרג ב (מאז חלק עלו חזרה): יש לנו בור רציני של כישרון בהרבה מאוד שנתונים רצופים, ואלה בדיוק השנתונים שעכשיו נותנים את הטון ברמת הנבחרת הבוגרת. חוץ מאיזה בר טימור (שגם הוא לא כוכב) אתם מצליחים לחשוב על שחקן אירופאי נורמלי שצעיר מכספי? בשנים הקרובות יתחילו להגיע שחקנים יותר כישרוניים שיוכלו, כך אני מקווה, להרים אותנו קצת למעלה.
ולגבי משעור ושוב- אשרי המאמין… לא חושב ששני שחקנים משלימים נוספים היו עוזרים. אולי משעור קצת, אבל משגב כבר הפסקתי לצפות (או כמו שגילרי כותב: ירדתי מהעגלה שלו)
ינון יבור
7 ספט 2017 00:50:51"ולגבי משעור ושגב "
אפלטון
7 ספט 2017 01:34:42+1
ערן
7 ספט 2017 01:50:24בדיוק ינון. מסכים עם כל מילה. אם לא הבור של כמעט עשור מאז כספי ומקל היו לצידם על המגרש (ועל הספסל) עוד שניים שלושה שחקנים מובילים (נגיד מין קטש, הנפלד או בורשטיין) ואז הכל היה נראה אחרת.
ינון יבור
7 ספט 2017 00:52:53ובעניין אחר, האם גם כשאין סרינה נראה חצי גמר סלאם עם 4 אמריקאיות?!?!?? שלוש כבר שם
Berch
7 ספט 2017 01:07:05מסכים בעיקר עם החלק של התקווה….
תודה על הטור
מנחם לס
7 ספט 2017 02:32:36אף פעם לא קראתי דברי שלילה כאלה על נבחרת הכדורסל שלנו. אבל דווקא על המשחק האחרון אני לא ודע כיצד להגיב. האכזבה משלושת המשחקים הראשונים כנראה חיסלה אותם.
דווקא נבחרת הכדורגל שראיתי מפסידה לאיטליה 0-1 גרמה לי קצת גאווה. האיטלקים היו כמובן טובים יותר אבל הנבחרת נלחמה, והיו לה 5 הזדמנויות אמיתיות להבקיע שערים
נתן
7 ספט 2017 08:13:45אדלשטיין הוא מהמאכזבים הגדולים של הנבחרת. לא הצליח לעשות התאמות לאורך שלושת המשחקים, למרות שהבעיות היו ידועות, ולמרות שהיריבות הבינו את הנבחרת מההתחלה.
כספי, האוול ומקל נתנו כל מה שיש להם, כאשר כספי מתמודד עם הגנות שריכזו את המאמצים אליו, ומקל מתמודד עם חוסר הקליעה שלו עצמו, תוך שהוא השחקן היחיד שסידר לעצמו מצבי קליעה.
החיסרון של הנבחרת במשחק הפנים ובעיקר בקליעה היה כל כך בולט שזה פשוט מביך!
שי אבן צור
7 ספט 2017 09:45:41מסכים לגמרי.
היה חסר לנו שכל, והרבה.
אלעד אייל
7 ספט 2017 14:24:30http://www.hoops.co.il/?p=25176
אהרון שדה
7 ספט 2017 14:42:11אלעד בתגובה הקודמת שלח קישור למאמר שהתפרסם כאן על עצם המנוי שלו …נחמד לראות זאת בדיעבד ולהגיד (במידת מה) אמרתי לכם…
בשורה התחתונה מה שנולד בחטא נגמר בביזיון
דורון האסטבן
7 ספט 2017 18:15:15עם כל התיסכול בקריסת הנבחרת,
פוסט מצוין וצודק
תודה רבה אהרון (גם על התגובות בשאר הפוסטים)
אלעד אייל
7 ספט 2017 18:45:53אני לא ראיתי את משחקי הנבחרת, כי לא היה לי חשק וכוח להתחיל לכתת את רגלי בחיפוש אחר קישורי צפיה. לדעתי זה די מבזה שערוץ ממלכתי לא משדר את משחקי נבחרת ישראל במיוחד כשהאליפות מתקיימת כאן בארץ.
לענין עצמו, אני מסכים עם כל הנקודות שהעלה אהרון, ואם נוסיף לכך את העובדה שיותר מדי פעמים ממנים לא את המאמן הטוב והראוי ביותר, אלא דווקא את זה שיש לו יחסי ציבור טובים יותר זה חלק לא פחות מהותי מהכישלון.
לעניות דעתי יש ראויים בהרבה מארז לאמן את הנבחרת כש20 פלוס שנות קריירה לא זכה עדיין באף תואר מקומי ועדיין יש כאלה שמוכרים לנו אותו כאיזה גאון כדורסל שעוד לא נראה במחוזותינו.
דווקא מהדור הצעיר יש מאמנים מצויינים וראויים מאד עם צניעות ועבודה קשה כדוגמת דני פרנקו וקטש וגם דן שמיר.
לגבי היסודות הלוקים בחסר, זו כבר בעיה קשה מכיוון שיש כל הזמן מתח בין מועדון שבד"כ רוצה להפיק רווחים מיידיים משחקן מוכשר וזה על חשבון בנייה נכונה ויסודית של יכולות הכדורסל. אנחנו רואים זאת לא פעם כשבגילאים הצעירים יש נבחרות שעושות בית ספר לספרד של גאסול ופרננדז, ואח"כ לא מבינים איך הם משאירים לנו אבק בגיל הבוגר.
עד שלא יתחילו לחשוב כאן לטווח רחוק ויפסיקו להסתכל רק על האימפקט המיידי נמשיך לאכול חצץ. אבל יש לח תחושה שזה חלק מהמנטליות הישראלית של קיצורי דרך וקומבינות, רק שיש מקומות בהם האילתור והחשיבה מחוץ לקופסא מהווים יתרון, אבל בניית שחקן כדורסל שלם הוא למרבה הצער לא אחד מהם.
דורון האסטבן
8 ספט 2017 00:43:50100+
אמיתי
9 ספט 2017 11:23:46האם לדעתכם היה כדאי להביא את צ׳וברביץ בשביל גובה ומאסה ?
ערן
10 ספט 2017 11:47:29רעיון לעתיד: שיתוף פעולה עם "תגלית" והבאה בכל שנה של נבחרת כדורסל עד גיל -14-15 של שחקנים יהודים, בעלי שורשים, ילדי ישראלים וילדי שחקנים זרים שנולדו בארץ, כדי לדאוג להם לאזרחות ישראלית והיכרות עם הארץ. יש כאלו בארה"ב, רוסיה, אוקראינה, ארגנטינה, ברזיל, צרפת… לפי כללי פיבא מי שקיבל אזרחות עד גיל 16 לא נחשב כמתאזרח. תארו לכם שלמאמן היתה אפשרות לקחת לסגל את ג'ורדן פרמאר, לנדסברג, ג'ייק כהן, רוזפלט, ג'ו אלכסנדר, טרוויס וורץ', דיברתולומיאו, וכולם לא על חשבון האוול או טיוס… מזכיר שגם בשנות ה70 הגדולות היה לישראל את ברודי, ליבוביץ, קפלן, סילבר, מנקין ובהמשך את לאסוף, סימס, בואטרייט…
אמיתי
11 ספט 2017 21:15:37ומה עם הרצון לפתח את השחקן הישראלי ?
לא ממש מעניין כל העולים האלה.