לא כל כך רציתי לכתוב פוסט שמסכם את הבית הישראלי באליפות אירופה ,מה גם שכנראה הכתובת הייתה על הקיר ,כרוניקה של הפסד ידוע מראש
הפוסט נכתב בעיצומו של המשחק מול אוקראינה
ישראל הספיקה להוליך 11-16 ואז אוקראינה פצחה בריצת 2-30 ! זה היה המחזה הכי מביש שזכור לי בצפייה של מעל ל 30 שנה במשחקי הנבחרת
אני לא רוצה להשתמש בשפה השגורה בפי פרשננו ושדרנו ( בושה,חרפה ! , ביזון !!!)
מבט היסטורי מלמד שנבחרת ישראל לא פספסה אליפות אירופה מאז 1993 דווקא כאשר אירחה בית מתוך 4 בתים באליפות היא נראתה כל כך רע מול (האין ) קהל הבייתי
5 נקודות על הכשלון באליפות
אופורייה במשחקי המבחן ( הכנה לקוייה )
ישראל סיימה את משחקי המבחן במאזן 2-9 ,כנראה שההפסד במשחק ההכנה האחרון מול בריטניה היה מבוא לאליפות
רף הציפיות היה בשמיים אבל ייתכן מאוד שהמערכת סונוורה מהביצועים של בחורנו
כנראה ומי שחשב שההופעה של זלמנסון במשחקי המבחן היא סימן לבאות היה נאיבי,נאיבי מידיי
הנבחרת שיחקה ונראיתה מאוד לא מאומנת או מתורגלת ,חורים בהגנה ,הרכבים לא מתואמים ,אין תרגיל אחד לרפואה שמשחרר קלעי ( לא שיש לנו כאלו ) ,סגירה של גארדים לריבאונד
עדיף לקבל בראש במשחקי ההכנה , לשחק קצת פחות ולתרגל לתרגל לתרגל
האם לשחק 11 משחקים בלו"ז צפוף באליפות צפופה ממילא היא החלטה נכונה ? כנראה שלא
עייפות החומר
נראה שהגיע הזמן לחילופי משמרות ,כאן ועכשיו
אוחיון הלפרין אליהו ופניני עם קידומת 3 ,מקל ,כדיר וכספי יהיו שם בשנה הבאה
דור העתיד ? נכון שישראל סיימה מקום 2 עם נבחרת העתודה אבל גם שם אין בשורה ,רוב הסגל מורכב משחקנים שוליים בליגת העל
מכבי תל אביב לטוב ולרע הוא מעודון שהיה הפנים של הכדרוסל הישראלי שלח 0 שחקנים לאליפות בעבר הנבחרת הייתה ממכבי תל אביב + 2-3 שחקנים
עומרי כספי אולי שחקן NBA וחתם בגולדן סטייט אבל ההייפ סביבו מוגזם לחלוטין הוא שחקן NBA משלים לא סופרסטאר או מגה סטאר ומסתבר שהוא מוגבל גם ברמה האירופית
כספי גם לא הפגין מנהיגות ברגעים הקשים ולקח על עצמו יתר על המידה
הלפרין ופניני מעבר לשיאם ,אליהו נראה עייף יותר מתמיד .כדיר ? משחק כדירסל ולא כדורסל
עמדת הרכז שהייתה עמדת מפתח של הנבחרת עם שמות כמו עדי גורדון ,שפר , קטש ,גודס וטפירו הנבחרת הייתה מסודרת
מקל ואוחיון הם לא רכזים ברמה מספקת
אין יותר מידי שחקנים שאפשר להשתמש בהם אבל איתי שגב וכרם משעור יכלו להוסיף קצת אנרגיות ואגרסביות שהייתה מצרך נדיר בנבחרת
הנבחרת קלעה 28% בלבד מ 3 ואין בה שחקן שמסוגל לייצר נקודות כשצריך סל , עדיף לזרוק את הכדור לשמים ולהתפלל
נקודת האור היה ריצארד הוואל ששיחק עם המון לב ונשמה וסיפק את הסחורה
יתרון ביתיות ?
נראה שהקהל הישראלי לא עשה את ההבדל
הייתי מצפה מהקהל שידחוף את הנבחרת ,ייתכן שמחירי הכרטיסים הגבוהיים והשעות הלא נוחות של המשחקים מנעה מאוהדים קצת יותר אנרגטיים להיות בהיכל
אפשר ללמוד לא מעט מהקהל הליטאי שיודע לעודד ולדחוף
הקהל לא כיבד את הנבחרת במשחקה האחרון וחסר החשיבות מול אוקראינה ,במחשבה שניה למה לכבד נבחרת שלא כיבדה את הקהל בהופעה אנמית חסרת מעוף וכדורסל רע ,בעצם רע מאוד
בכל משחק ישראל נקלעה לפיגור דו ספרתי עבור משחק בית זה מאזן רע מאוד
קשה לראות קהל שנגיע להיות חלק מאיוונט ולא קהל מטורף שדוחף ללא הפסקה
זכורים לי משחקים של מוקדמות אליפות אירופה בשנות ה 80 ו ה90 עם אווירה הרבה יותר טובה יד אליהו מפוצץ ואוהדים על הגדרות ( ביד אליהו כן יד אליהו לא היכל תל אביב )
אני לא יודע מתי נזכה לארח שוב (חלק ) מאליפות אירופה אבל מאזן של 1-4 כולל 3 וחצי תבוסות לא מוסיף כבוד
בחור כארז ?
צוות האימון של הנבחרת היה מורכב מארז אדלשטיין שידע עונה ( 2 משחקי יורליג ) לא קלה דן שמיר ואלון שטיין
ארז שבקמפיין הקודם השיג מקום 2 בבית המוקדם ושיקם את הנבחרת ביחס להופעה הגרועה של 2013 אז אריק שיבק כשל באופן טוטאלי כישראל לא עתלה שלב מבית קליל ( בלגיה ,בריטניה ,אוקריאנה סיימו לפיננו )
צריך לזכור שישראל סיימה את דרכה באליפות עם תבוסה מרה ( 52-82 ) לאיטליה בשמינית הגמר
ארז נראה לא מחובר למה שקורה על המגרש והשתמש בטיעונים לא רציונלים להופעה של הנבחרת ,רינונים על יחסים לא טובים עם דן שמיר לא הוסיפו
האמת ? קצת כואב הלב על ארז זאת לא הייתה השנה שלו אבל הוא נשמע כמו הדוד הזקן בשולחן ליל הסדר שמדבר ממש לא לעניין
אטורה מסינה במשחק הראשון מול ישראל חשף את מערומייה של הנבחרת ,עשה את העבודה למאמנים הבאים בתור
אחת הטענות שמדובר בבית מוות …. איטליה וליטא בהרכב חסר מאוד , גרמניה צעירה ,גיאורגיה בסגל קצר והאוקראינים ? אם זאת נבחרת בטופ 16 זה הבית של פיסטוק.
תוגה במקום תודה
הנבחרת ללא קלעים ? זה טיעון נכון בחלקו
כספי הלפרין ופניני הפגינו בעבר יכולת לנפק מטחי קליעה הנבחרת ניפקה בטורניר רגעי שפל ומבוכה שאני בספק אם ישחזורו בעתיד
48 – מספר הנקודות שקלעה מול איטליה ,16 נקודות במחצית השניה , 2 רבעים חד ספרתיים ( 7 ו 9 )
1 מ 14 – 7 אחוז מדאון טאון זה אחוז שלא קיים באף גבינה איטלקית דלת שומן ( 3 מ 16 מול גיאורגיה נראה מעולה !!! )
15.5 דקות ללא סל שדה מול נבחרת שהגיעה ללא כוכביה הגדולים
תסמונת הרבע ה 3
9-15 ,11-25 ,14-33,14-26 אלו תוצאות הרבע ה 3 להוציא המשחק מול גיאורגיה אותו ישראל ניצחה 20-21
בחשבון פשוט 4 רבעים שהם משחק שלם 48-99 לגויים ,51 הפרש
בעיית גובה ? 22-50 היה מאזן ( האימה ) של הריבאונדים מול גיאורגיה ,21-43 מול ליטא ,29-45 מול אוקראינה 32-43 מול איטליה , 77 ריבאונדים לרעתנו ב 4 משחקים.
מול גרמניה ישראל ניצחה 32-34 תחת הסל וניצחה גם את המשחק.
פניני שיחק 27 דקות מול גרוזיה ( משחק שהלך להארכה ) מדד ה -\+ ? 27- מר נקודה שלילית לדקה
ישראל הפסידה את ההארכה מול גרוזיה 2-15 ,חוסר תעודת הערכה
מר 3 נקודות שלילות לדקה ? זלמנסנון שיחק 9 דקות ו 21 שניות מול אוקראינה ורשם מדד 28- , בנירמול ל 40 דקות היה רושם מדד -120-
סמולר דה השפלה ? אוקראינה הובילה ב 38 הפרש מול ישראל 81-43
אקנח בקריאת אל אל ישראל ! ישראל מלחמה ? 48 ,73,82 91 ו 64 עוד שלשה והיינו סוגרים סרייה של מערכות ישראל.
אליפות אירופה הבאה תערך ב 2021 הייתי שמח לומר להתראות ב 2021 אבל אני ממש לא בטוח ….
דובי
6 ספט 2017 23:26:46עצוב. ההווה מחורבן והעתיד לא צופן טובות.
מצער, אבל לאוהד כדורסל ישראלי נשארה רק ליגה אחת לצפות בה, והיא מעבר לים.
עידן
6 ספט 2017 23:28:39+1
ותודה מידן
וHavlicek stole the ball
7 ספט 2017 02:59:08אני פשוט אניח את זה –
כדורסל אירופאי (שלא נדבר על ישראלי) הוא הפרה-אולימפיאדה של הnba. הבחורים מוקלים ומותאמים לאנשים שפשוט לא יכולים לעשות את זה ברמה שבה עושים זאת הספורטאים הטובים העולם. המשחק קצר יותר (שלא יתעייפו), הקשת קרובה יותר (כי זה ממש רחוק!) ומספר המשחקים הוא חצי (ראה דוג' א').
עכשיו, אם יש שיוך רגשי אז ניחא, טיעונים כאלה לא עובדים. אבל באמת, אתם רואים משחק מופתי שמשוחק בצורה מעליבה (ובלי הטיעונים של הכדורסל האירופי החכם כי הם כבר מזמן, אם אי פעם היו, לא תקפים) – למה? למה לראות cfl או כדורגל אמריקאי או כדורסל אירופי? האם יש טעמים רציונליים לכך?
ספלאש
7 ספט 2017 09:49:31משחקים של ישראל זה נכון,
אבל תראה נבחרות כמו ספרד, ליטא, ולפרקים גם צרפת סלובניה קרואטיה ועוד. כדורסל חכם, הנעת כדור חכמה בלי הסתמכות מוגזמת על כוכבים
רימשוט
6 ספט 2017 23:32:25פוסט מעניין.
ברשותך אודה לך אם תסביר את המשפט הבא שכתבת:
"כספי גם לא הפגין מנהיגות ברגעים הקשים ולקח על עצמו יתר על המידה"
MBK
6 ספט 2017 23:38:09הוא לא איחד את הנבחרת לפעמים מנהיג צריך לדעת להוציא יותר מהסובבים אותו
ניסה לעשות דברים שהם לא כדורסל הבסיס שלו ,הוריד את הכדור לרצפה יותר מידי ,עבירות תוקף לא שיחק ונע סביב חסימות בסבלנות
הוא חייב מבט נקי לסל בשביל לשים שלשה
דה שוט
6 ספט 2017 23:48:51כספי, הכוכב הרשמי של הנבחרת, השאיר הכל על המגרש בכל חמשת המשחקים. זאת לא מנהיגות ?
שי אבן צור
7 ספט 2017 08:09:35הוא לא הצליח להתעלות על עצמו.
כל פעם שהוא קיבל הזדמנות לקלוע סל משנה(או מגביר) מומנטום הוא החטיא. בפעם היחידה שהוא קלע סל גדול(מול גרמניה) זנ היה צעדים שלמזלו לא נשרקו.
האווי לאסוף
7 ספט 2017 00:02:15תשמע, כספי הוא שחקן בעל סט כישורים מוגבל (הלוואי עליי…), שמצליח למקסם אותם לא רע בnba. לצפות שבטיסה חזרה לארץ הוא ירכוש סט חדש היא קצת תמימה. במקום לשחרר אותו לשלשות, נתנו לו את הכדור על סף השלוש סטייל דוראנט
דובי
6 ספט 2017 23:39:33לקחת משחק על עצמך זאת לא מנהיגות
בן דוד רחוק של ישי אוהד הקאבס
6 ספט 2017 23:40:53ארז לא אשם שאין רכז,אין קלעים,אין גבוהים..
כל השחקנים הצעירים שעוד מראים כישרון בהתקפה הם ברמה מביכה מבחינה הגנתית.
בלי ריצ'ארד האוול המתאזרח זה היה ניגמר 6-0 בתבוסות.
הציפור הנדירה
7 ספט 2017 12:07:48בעיקרון דווקא יש גבוהים ישראליים יותר טובים ממה ששיחקו כמו משעור ושגב שהיו מצמצמים את הבעיה בריבאונד והיו יכולים להשפיע על ניצחון נגד גיאורגיה ושהנבלרת תשחק יותר טוב באופן משמעותית בכלל וכן יש את שמחון שהוא בכושר מצוין והיה מעולה מרחוק בשנה האחרונה והוא נופה בשביל שחקן גבוה לא איכותי כמו משעור ושגב.
אהרון שדה
6 ספט 2017 23:41:00לצערי הכל נכון .
באמת כואב על ארז שעשה הכל ונתן 100 אחוז מעצמו אבל שלא הולך אל תדבר שטויות.
כואב לי על ארז שמזכיר לי את גוטמן זה מהכדורגל.
לדעתי ארז גמר היום את הקריירה לא רק בנבחרת אלא בכלל.
ארז אם הבאנו כבוד לכדורסל הישראלי ..מצליח להתמודד עם המשפט ההוא של אלי גוטמן " זו הקבוצה של לוזון "
הציפור הנדירה
7 ספט 2017 12:08:55אתה העצמך כתבת שארס עשה טעויות משמעותיות בבניית הסגל ולכן כמה שנתן מעצמו זה לא יכול להספיק בסגל לקוי.
דה שוט
6 ספט 2017 23:46:07תזכורת : אותם השחקנים עם אותו המאמן ואותה השיטה – לפני שנתים בפינלד – שמינית גמר, ניצחונות על רוסיה, פינלנד ופולין והובלה ב-17 על בוסניה החזקה (והפסד).
ההכנה הייתה גרועה, ארז לא ניהל נכון את המשאב הכי חשוב בכדורסל המודרני – הרגליים של הכוכבים, ולפעמים – אין אנרגיה ופשוט לא הולך.
אבל עזבו, לא כיף ככה (למרות שהקהל הערב בהיכל מחא כפיים גם בסוף), אז קדימה, כולם אחרי :
לקלל, להשפיל, לכעוס, להנמיך, ללכלך, להדביק תארים, להיות חכמים בדיעבד, לרקוד על הדם…
MBK
7 ספט 2017 00:02:48אני לא חושב שהשתמשתי בשפה בוטה והביקורת על בסיס ענייני
לקבל ריצה של 2-30 מול אוקריאנה זה על המאמן
לשחק כדורסל שמבוסס על מתפרצות בלי שיש לך כדור ביד זה יומרני
שימוש לא נכון בסגל ולצערי לא היו תרגילים שמבוססים על חסימות לקלעים
ארז מאמן טוב וכפרשן הוא רהוט ועניייני הצורה שבה הוא התראיין לאחר הפסדים לא מוסיפה לו כבוד
ליבי לארז ,הוא עבר שנה קשה ואני מחבב את האיש אבל זאת לא בושה לומר – נכשלנו במבחן התוצאה ,אכזבנו את הקהל עשינו את המקסימום וזה לא הספיק
דה שוט
7 ספט 2017 07:18:26אין לי טענות כלפיך, כתבת יפה מאוד ובאיפוק רב. הייתי צריך לציין זאת
עידן
7 ספט 2017 00:09:28אני אוהד של הנבחרת וכל הביקורות הן כי אכפת לי למרות שאני בדרך להיות אדיש לנבחרת הכדורסל כמו שקרה לי עם נבחרת הכדורגל.
לגבי ארז אדלשטיין יש לו כדורסל של שנות ה90 וכבר כתבתי את זה במשחק הראשון.לא מחזיק ממנו כמאמן ברמה אירופית כמו שאני לא מחזיק מאף מאמן ישראלי כולל בלאט[היחיד שבאמת הצליח היה פיני אבל הוא כבר עשור אחרי השיא].מאמנים ישראלים לפחות בעשור וחצי האחרון נוטים להתנשא על מאמנים אחרים באירופה אבל כמו ששי האוזמן אמר היום גם המאמנים הישראלים לא בטופ 16 של אירופה.עומרי כספי החוזק היחיד שלו במשחק הוא השלשות.איך יכול להיות שלא מסדרים לו תרגילים לשלשות.גם מבחינה אישיותית ארז בעייתי מאד ותמיד היה אבל לא בא לי להיכנס לזה.
העומס בהכנה פגע בנבחרת
הבעיה שאותם שחקנים לא היו צריכים להיות מוזמנים גם הפעם וגם על זה כתבתי במשחק הראשון-על הזימונים של ארז [הלפרין כדיר וגם פניני למרות השלשה נגד גרמניה]אלו שכן זומנו כמו טימור ובלייזר היו צריכים לקבל יותר דקות על חשבון אחרים כפי שקרה בריצה המטורפת של ישראל נגד גיאורגיה ששניהם היו מצויינים גם הגנתית וגם התק'פית בהרכב הסמול בול.
רוסיה בטורניר שעבר באו בסגל ב בוסניה אם אני זוכר נכון סיימו אחרונים וכן הניצחונות על פולין ופינלנד היו טובים מה שממחיש עוד יותר את הכישלון עכשיו בטורניר שאנחנו מארחים ובבית יחסית לבתים אחרים יותר קל גם עקב פציעות והעדרויות של כוכבים.בשמינית גמר קיבלנו 30 הפרש מאיטליה
מאמן כמו קטש שגם הוא לא מתקרב לטופ האירופאי בטורניר הנוכחי היה מזמן סגל קצת שונה ויוצא מהקופסא שמה שהיה מתאים לפני שנתיים לא מתאים להיום[כמו בצבא מתכוננים למלחמה שהייתה] וסגנון המשחק היה מתבסס הרבה על קליעה משלוש כפי שקרה עם נבחרת העתודה בהדרכתו[לנבחרת העתודה אין קלעי שלשות יותר טובים מהנבחרת הבוגרת]
אהרון שדה
7 ספט 2017 00:43:43מסכים עם כל מילה על ארז.
מסכים בהרבה לגבי קטש .
לא מסכים ובעיקר לא מבין לגבי בלאט .
למה הוא לא נחשב מאמן טופ אירופאי ?
הוא הצליח בכל מקום אירופאי בשנים האחרונות .
ברוסיה (שכחת ? ) הביא סגל מוגבל ונכשל לזכייה ביורובאסקט +ארד נוסף +ארד אולימפי (איזה מאמן בכלל מתקרב אליו כאן למעט סיורקואלו ..עם חכמה קטנה מאד בסגל שכזה).
ועם מכבי של לפני 3 שנים הוא לקח יורוליג.
ואפילו דרואשפקה החדשה הגיעה איתו לטופ 8 לפני קבוצות כברצלונה ומכבי.
עידן
7 ספט 2017 01:14:23בלאט מזכיר לי מאד את אברם גרנט.הרבה פוליטיקה ויחסי ציבור ולא מעט גניבת דעת בראיונות.
בלאט מוח כדורסל אבל כמנהל משחק תמיד היה מנהל משחק בינוני.דווקא השנה היחידה הטובה שלו בכל שנותיו כמאמן ראשי במכבי הייתה בשנה שהפסיד בגמר היורוליג עם פארגו פרקינס שנפצע לפני הפיינל פור אידסון וסופו בקדנציה הראשונה.עונת הזכייה ביורוליג לא הרבה זוכרים אבל הייתה עונה קטסטרופלית שבלאט היה רחוק משחק 1 בליגה הישראלית מלהיות מפוטר והסתיימה בנס מילאנו והתעלות בפיינל פור של טייריס רייס ואלכס טיוס שבלאט לא האמין בהם ורצה להחליף אותם באמצע העונה אבל הנהלת מכבי התעקשה שישארו[בגלל זה הנהלת מכבי עד היום וזה התבטא בראיונות של הפדרמנים מאמינים שיש להם מניות בזכיה ההיא לא פחות מדייויד בלאט אם לא יותר].ברוב עונותיו במכבי הקהל במכבי לא אהב את סגנון המשחק של בלאט ותמיד נזכר בערגה בכדורסל ההתקפי של פיני
רוסיה של 2007 הייתה נבחרת מצוויינת עם קירילנקו בשיאו בנבא הולדן כמתאזרח חרייאפה וכל הרוסים של צסקא.עדיין הישג גדול אבל זה לא שהוא זכה עם נבחרת חלשה או בינונית.היתה לו נבחרת טובה שניצחה בגמר את ספרד שהייתה קצת יותר טובה ומגיע לו כל הכבוד.
דרושאפקה זו קבוצה שבאה לשחק עונה 1 ביורוליג עם ספונסר עשיר שעבר עכשיו לפנרבחצה אם אני לא טועה והתקציב שלהם היה יותר גדול ממכבי.הוא סיים במקום ה 8 כפי שהיה מצופה ממנו הרבה בזכות ההתפרקות של הכוכב האדום במחזורים האחרונים.
בלאט מאמן טוב[פחות מתחבר לכדורסל שלו האיטי וכל שנייה חילוף] אבל הוא הרבה פחות טוב ממה שיחסי הציבור מראים.
רוב הקהל שהיום מדבר בערגה על בלאט זה אותו קהל שבמהלך שנותיו במכבי לא סבל אותו וקרא לו כל הזמן להתפטר[חלק מהעונות בגלל התוצאות וחלק מהעונות בגלל הכדורסל הלא אטרקטיבי אחרי עונות פיני].
יש לו הישגים טובים אבל יש לא מעט מאמנים עם היגים טובים משלו בכדורסל האירופאי
עידן
7 ספט 2017 01:32:32מצטער שאני כל כך ביקורתי אבל 3 שנים של עונג מכדורסל מושלם של גולדן סטייט הפכו אותי לפחות סובלני לסגנונות כדורסל מלפני 2015 שמשוחקים היום
עידן
7 ספט 2017 01:35:41גולדן סטייט של ה 3 שנים האחרונות בעולם ומכבי של פיני 2004-2006 באירופה[2006 קצת פחות בגלל ויל סולומון במקום שאראס]היו השנים שממש נהניתי מכדורסל[אוהב כדורסל מהיר והתקפי]
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
7 ספט 2017 13:00:34עידן רק תשים לב שאתה מתמוגג מקבוצות מושלמות שהיו להן את השחקנים המושלמים.
זה לא עובד ככה אם חומר השחקנים הוא ירוד
דה שוט
7 ספט 2017 07:20:03מסכים עם רוב הדברים. טענתי על ארז דברים דומים.
אפלטון
7 ספט 2017 00:04:10המשחק האחרון היה אכזבה. שאר המשחקים נתנו מה שהיו יכולים. ניצחו קבוצה טובה יותר (גרמניה) והפסידו בהארכה לקבוצה באותה רמה (גאורגיה).
בסך הכל צריך ללמוד את הלקחים, לראות איך להפוך את נבחרת העתודה לנבחרת העתיד ואיך לשפר את יכולות השחקן הישראלי מגילאים צעירים וגם בגילאים של 20+.
MBK
7 ספט 2017 00:09:31לדעתי ההפסד לאיטלקים היה בעוכרי הנבחרת
48 נקודת במשחק בייתי עם 16 נקודות במחצית השניה ו 15 דקות בלי סל שדה חשפו את החולשות של הנבחרת ביג טיים
להגיד שנתנו מולם מחצית טובה זה טיעון שמתאים לכדורגל
רמת הכדורסל הייתה נמוכה.
המשחק האחרון היה מביך לא מאכזב ,למזוכיסטים זה היה ארוע של פעם בחיים.
סלים ווארזה
7 ספט 2017 00:11:10העתק\הדבק מהכדורגל.
שני צדדים של אותה מטבע.
ערן
7 ספט 2017 00:12:02מסכים עם דה שוט. קודם כל, לגבי כספי — עשה מה שיכל ודווקא כן הראה מנהיגות. לא תמיד הלך לו, אבל לגמרי לא ברח מאחריות ונתן כל מה שיכל על המגרש עם הרבה לחימה ורצון.
מעבר לזה, כן היה טורניר חלש, אבל לא הכל שחור. מסכים שהגיע הזמן לחילוף משמרות, אבל זה היה נכון גם אם הטורניר היה מוצלח יותר. באליפות אירופה הבאה פניני, אליהו, הלפרין ואוחיון (וגם כדיר) באמת יהיו מבוגרים מדי וכולם כבר התחילו בירידה.
כספי ומקל לעומת זאת? איזו סיבה יש לוותר עליהם מראש כבר עכשיו? לא מעט שחקנים בנבחרות אחרות (גאסול, פאצ'וליה, סקולה) ממשיכים לתת יכולת טובה ולהוביל גם בשנות ה-30 שלהם. זה לא בדיוק שיש לנו חבורה של שחקנים מובילים שרק מחכה להזדמנות.
אנחנו משלמים עכשיו את המחיר של כמעט עשור ללא שחקנים מובילים, בדורות שאחרי כספי ומקל (השנים שבהן הנבחרות הצעירות ירדו כולן לדרג ב'). נפתח פער ובעצם אין אף שחקן ישראלי מוביל בגילאי 20-30, מלבד כספי ומקל, שבקרוב גם הם יוצאים מאיזור החיוג הזה. דוסון היה אמור להיות הכוכב המוביל הבא, אבל הוא ממש לא שם. היתר, כולל טימור, קולשוב, או משעור, הם כרגע (וכנראה שגם בהמשך) לכל היותר שחקנים משלימים ברמה האירופאית הבינונית-גבוהה.
דווקא בדור הצעיר יותר יש כמה כשרונות מבטיחים יחסית, שנקווה שיוכלו לעשות קפיצה קדימה בשנים הבאות (זוסמן, קופרברג, בלאט, אבדיה וחיון). בינתיים, נצטרך להוריד ציפיות, כי זה מה יש. לא חושב שיש מאמן שהולך להוציא הרבה יותר מזה.
MBK
7 ספט 2017 00:27:51אני מאוד מקווה בשביל כספי שגם בגולדן סטייט לא חושבים שהוא נתן הכל אחרת הוא יראה בעונה הקרובה הכל חוץ מפארקט
באליפות הבאה פניני יהיה בן 38 הלפרין ואליהו בני 37 כספי ומקל 33
להוריד ציפיות זה הפתרון הכי קל
אתה לא חושב שבלאט היה מוציא יותר מהנבחרת ? אני סבור שכן
תשמע את ארז לפני האליפות ואחרייה
לחטוף ריצות כמו 2-30 היום ולא לקלוע 15.5 דקות סל שדה זו אחריות של מי שניהל את המשחק
במשחק מול גאורגיה הטרחתי את עצמי לבדוק עד כמה פניני גרוע
אם הוא המשיך לקבל את האמון של הצוות המיקצועי אז כנראה שמה שרואים מהסלון לא רואים מהמגרש
אהרון שדה
7 ספט 2017 00:46:08כל מילה .
ישראל סיימה טורניר עם הפרש 86-72.
מינוס 14 ! נגד קבוצות לא מדהימות בלשון המעטה (ומי שלא מאמין יראה זאת בשמינית ). רק הרעיונות של ארז אחרי המשחק מאפילות על ניהול המשחק הכושל שלו .
ma
7 ספט 2017 02:57:48לגבי כספי, גולדן סטייט לקחו את כספי כשחקן משלים, בניגוד גמור לפוזיצייה של כספי בנבחרת.
בנבחרת כספי ראה את האפסיות של חבריו, ולא היתה לו ברירה אלא לקחת על עצמו מה שאפשר. כמובן שזה אילץ אותו לקחת זריקות שהוא לא רגיל אליהם, ובנוסף חלוקת הדקות היתה גרועה, וברבע הרביעי של רוב המשחקים הוא היה גמור, וכל מי שמשחק כדורסל מבין כמה שטויות עושים כשאין אוויר.
בגולדן סטייט הוא אמור לקבל מבטים חופשיים לשלוש, ומדי פעם לחדור ולזרוק באזור הטבעת. יהיה הרבה יותר ריווח, וזה משחק לטובתו.
אני חושב שגם אם גולדן סטייט עקבו אחרי המשחקים שלו, הם יתרשמו שהוא שיחק בנבחרת על הפנים, ולא יתרגשו מזה יותר מדי.
אשך טמיר המקורי
7 ספט 2017 09:37:01אבל מידן, לבלאט אין אפילו תעודת מאמן!
ערן
7 ספט 2017 00:18:40וכמובן אפשר להוסיף את ליף לרשימה של שחקני העתיד, אם יסכים להצטרף לנבחרת בעתיד (בכלל לא בטוח)
עידן
7 ספט 2017 00:35:04מי שהכי מעניין אותי מנבחרת העתודה זה זוסמן.
ספאחיה התעקש להשאיר אותו במכבי ושלא יצא לעוד עונת השאלה.
בסגל הנוכחי של מכבי יש הרבה גארדים ופאוור פוורדים.
זוסמן הוא סמול פוורד ובליגה יקבל הרבה דקות עקב החוק הרוסי.אם ספאחיה ישלב אותו גם באירופה אז דיינו
Berch
7 ספט 2017 00:56:45עוד 4 שנים יהיה סבבה 🙂
דקסטר
7 ספט 2017 01:03:30אני לא מסכים עם הכותרת.
החבר'ה שהיו נתנו את מה שהם יכלו. ואם היו מנצחים את גאורגיה היו מנצחים את אוקראינה ומסיימים עם מאזן 3-2 חיובי.
אז זה אומר שאנחנו חזקים? ממש לא
קודם כל היתה לי הרגשה ממש רעה לגבי הטורניר הזה בגלל איתי שגב.
וואט דה פאק נסגר עם מי שקיבל את ההחלטה ההזויה הזאת???
מה קשור עכשיו לריב על פוליסת ביטוח יא חבורה של פוליטיקאים מסריחים
קברניטי הכדורסל הם העלובים!!!!
בבקשה בבקשה אל תקראו ככה לשחקנים מי שלא מבין בספורט לא באמת יודע כמה הם ניסו והם ניסו המון.
זה סך הכישרון הנוכחי
ישראל הכי חלשה בריבאונד באליפות הזאת- איך כארם משעור ואיתי שגב לא משחקים?????
ישראל הכי חלשה באליפות מהשלוש עד כדי בזיון- איך לא מכריחים אותם להשתפר מהטווח הזה??
לא יודעים בארץ לעבוד על כוח
לא יודעים בארץ לעבוד כל כוח מתפרץ
לא יודעים בארץ לעבוד על זריזות
לא יודעים בארץ לעבוד על אתלטיות
כל מה שקיבלנו עד עכשיו משחקנים ישראלים בכל הענפים הוא למרות כל התנאים ולא בגלל התנאים.
MBK
7 ספט 2017 09:29:31הפוסט נכתב במהלך המשחק מול אוקראינה
זו הייתה תצוגה לא ראויה וזה אנדר סטייטנמט
מנחם לס
7 ספט 2017 02:44:25וואללה שמבאס אותי ממש לקרוא את כל מה שיש לכם לומר על נבחרת הכדורסל, שמשך כל השנים עד לאחרונה, היתה גאוות המדינה שלנו.
ערן
7 ספט 2017 04:00:54עוד מילה על מקל: בחיי שלא ברורה לי הנטייה לצלוב אותו (לא כאן בהכרח, אבל בהחלט ברוב התגובות במהלך משחקים). הרי הוא מגלם בדיוק את מה שאנחנו דורשים כל הזמן משחקנים ישראלים, לא?
גארד לא גבוה (בורשטיין), לא אתלטי (אוחיון), ואם זה לא מספיק גם הקליעה משלוש לא טובה והכשרון הכללי בהחלט לא עילוי ברמות של קטש או שפר.
ולמרות זאת, הוא מהיחידים בדור האחרון שלא בורח מאחריות ולפחות מנסה (ולא פעם גם מצליח). מגיע לא מעט למשחקים גדולים (הצטיין פעמיים בגמר הגביע עם מכבי, אליפות עם חיפה, היחיד שהופיע לרבע הגמר מול האיטלקים לפני שנתיים עם משחק נהדר, וגם המשחק האחרון מול גאורגיה).
והכל בזכות מה? המון עבודה קשה, בלי להתלונן או להתבכיין (תשאלו מאמנים על הרגלי האימון והתזונה שלו) וגם אופי מצויין — טיפוס חיובי בחדר ההלבשה, לא פרימדונה, ועל המגרש יוזם, אסרטיבי, אגרסיבי, לא בורח מאחריות. אז מה אנחנו רוצים? שחקנים עם כישרון וקליעה שמשחקים לרוחב, מתחבאים ולא יוזמים? (הלפרין, ולא פעם גם טימור). או כאלו ש"מבזבזים" ערימות של כישרון ואתלטיות עם חוסר נכונות לעבוד הכי קשה שאפשר (אליהו ודוסון)?
גם מקל וגם כספי (וגם יניב גרין לפניהם, שגם הוא היה שק חבטות לא קטן) הגיעו רחוק יותר ממה שהכישרון הבסיסי שלהם מרמז, ובשני המקרים זה הודות לאופי נהדר, התמדה, כוח רצון והמון עבודה קשה. מה עוד אפשר לבקש מהשחקן הישראלי? תנו לי שניים כאלו כל שנתיים ואנחנו מסודרים.
מתן גילור
7 ספט 2017 07:06:03+1
Avri
7 ספט 2017 08:00:44+2 I
דה שוט
7 ספט 2017 08:15:13+ 10
יניב
7 ספט 2017 09:19:36הכל נכון ובאמת הוא נותן הכל,העניין עם מקל שהוא חייב את הכדור אצלו ביד והוא חייב לכדרר,ושלא הולך אז זה פשוט יכול להוציא אותך מהדעת,הוא לוקח את הכדור מכדרר 20 שניות ואז מנסה בדרך כלל להיכנס לסל ומתוך 4 פעמיים,3 פעמיים יקבל גג.ואין מה לעשות זה פשוט מטריף כל הכדררת הזאת
אשך טמיר המקורי
7 ספט 2017 09:25:164+
ג'ורג' חבש הסקרן
7 ספט 2017 10:06:16מקל נותן הכול אבל זה לא מספיק. תקרה נמוכה מדי. שחקן שאין לו שום פורטה, לא מצטיין בכלום (חוץ מ-looks).
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
7 ספט 2017 13:04:36+1010
המשגיח
7 ספט 2017 07:01:01מסכים עם ערן לגבי מקל.
זה שחקן שלא משנה מה, אף פעם אי אפשר לומר עליו שהוא לא נותן הכל.
לגבי העתיד, בתור דבר ראשון חייבים לזמן לפחות שני גארדים שמסוגלים לקלוע מבחוץ.
מבין אפסי
7 ספט 2017 07:37:45לא ראיתי את המשחק מול אוקראינה אבל נכתבו פה ובתגובות לפוסטים הקודמים כמה דברים שמחייבים תגובה :
1.ההשתלחות בארז פשוט דוחה . יש לי תחושה לא סימפטית שחלק מסוים מאוהדי מכבי מנצל את הבמה כדי להתחשבן איתו וממש לא ברורה לי הסיבה . נעצתם את החרב ועכשיו מסובבים אותה ?
2.לארז חולשה ידועה בניהול המשחק . זה לא הפריע לו כלל לשקם את הנבחרת אחרי 2013 , ולמיטב זכרוני הכדורסל הנאה שהפגינה הנבחרת ב-2015 הוא זה שהביא אותו למכבי מלכתחילה .
3.אני לא יודע מה ראו בטלויזיה , אני רק יכול לומר שבתוך ההיכל הקהל דחף את הנבחרת בטירוף מול גיאורגיה , ולמרות הסיום המר רוב הקהל מאוד העריך את המאמץ וההשקעה .
4. הפתעות מאוד נעימות היו לי מקל והאוול ( למרות העבירות השטותיות ) . אני חייב לאמר שבעיני 2 התלאביביות ( אני אוהד הפועל ) יצאו מאוד קטנות לאור מה שעשו העונה ל-2 האנשים האלו .
בציניות אני שואל את אוהדי 2 הקבוצות : אתם לא מציעים את רמי הדר לתפקיד ? הרי גם את קטש העפתם !!!!
5.מי שתוהה למה פניני היה על המגרש : כי גם כשהוא צל של עצמו הוא השוטר היחיד שיש לנו שמסוגל גם קצת להגן . שוב , אני אוהד הפועל .
6.לסיום מילה על כספי : במשחק הזה הוא אכזב . להגנתו יאמר שהוא מאוד התאמץ והשקיע , והגיאורגים מאוד הקפידו לא לתת לו חלקיק שניה פנוי מחוץ לקשת ובכך נטרלו את היתרון ההתקפי הכי גדול שלו .
מצד שני , אנחנו ספרנו 6 !!! פעמים שהחטיא צעד וחצי . זה לא מקובל .
הייתי מצפה שאחרי 2 החטאות ינסה לסיים בדאנק ומשום מה אפילו לא ניסה . בנוסף הוא נראה קצת סטטי , והתנועה בלי כדור היתה מוגבלת . אני מקווה מאוד שזו מעידה חד פעמית שנובעת מעייפות מצטברת , אם הוא לא יטביע ולא ינוע בלי כדור , לא יראה הרבה פעילות בגולדן .
להתראות ב-17/10
אשך טמיר המקורי
7 ספט 2017 09:28:09צודק בהכל
ממש פחדתי בסיומי משחקים כשכספי קיבל את הכדור
זה שהוא השחקן המוביל שלנו לא אומר שהוא כוכב. הוא כופה את עצמו על המשחק, עושה שטויות ומאבד כדורים.
צריך להגביל את עצמו גם אם לא מגבילים אותו.
דה שוט
7 ספט 2017 09:53:26לקח על עצמו את השוויון מול גיאורגיה – למרות שהחטיא התקפה לפני כן – וקלע !
או שאולי ראיתי משחק אחר…
Avri
7 ספט 2017 08:01:24Ze ma yesh….
שי אבן צור
7 ספט 2017 08:13:10הפוסט הכי כואב ולצערי מאד נכון שקראתי.
תודה מידן.
צביקה
7 ספט 2017 09:13:12מידן ממש לא אהבתי. אסביר למה. הכותרת היא ממש משתלחת. מדובר בנבחרת שלמיטב הבנתי בהחלט נלחמה ושחקנים עשו מאמץ גדול. התוצאות מאכזבות והניתוחים שלך אחרי זה בכתבה אולי מאוד נכונים, אבל לא מגיע להם כותרת כזאת. אנחנו לא אתר ספורט צהוב.
אני בהחלט חושב שעיקר הכשלון הוא על המאמן. יש פה צוות עם לא מעט ניסיון, ועם סט כישורים מוגבל אמנם אבל בהחלט קיים ומוכח, ואפשר היה לעשות איתו יותר, זה די ברור, ולכן האכזבה.
MBK
7 ספט 2017 09:22:46אין מילה יותר ראויה מעלוב להופעה אתמול מול אוקריאנה
לקבל 40 הפרש מנבחרת כל כך חלשה במשחק בית זה שפל
הפוסט מעודן מאוד
הפסוט על בסיס ענייני ללא פרט ״צהוב״ אחד , מה צהוב בפוסט ?
מה הכותרת שאתה היית משתמש בה ?
צביקה
7 ספט 2017 11:23:46לא ראיתי אמש. עדיין לא מצדיק, ברמה העקרונית, את ההשתלחות שבכותרת. עניין של טעם כנראה.
דה שוט
7 ספט 2017 09:54:24+ 1
אשך טמיר המקורי
7 ספט 2017 09:34:39עד כה הגנתי על ארז, אבל אם באמת נתן ריאיון הזוי כמו שמספרים אז בהחלט יש פה בעיה.
בכל מקרה צריך שינוי ורענון בקמפיין הבא, גם על הקווים וגם על המגרש.
מקל היה המצטיין מבחינתי אחרי האוול, מוציא 150% ממה שיש לו וסוחב את הנבחרת על הגב במסגרת יכולותיו.
אוחיון פשוט לא מסוגל לקלוע, שומר נהדר ויודע למסור אבל קשה מאוד למסור כשאתה לא מסוגל להוות איום – בטח שלא מבחוץ, ולרוב גם לא בליי-אפ.
נקווה שטימור יהיה שחקן משמעותי יותר בקמפיין הבא.
דוסון אכזבה ענקית.
כספי הוא לא דוראנט, וצריך להפסיק עליו ככזה. הוא לא כוכב ולא יודע ליצור מצבים, צריך להשתמש בו במסגרת יכולותיו וזהו, אחרת זה פוגע בנבחרת.
בלייזר הראה סימנים מעודדים, ועם מי שהיה חסר ורענון על הקווים נקווה שנראה סימנים לאופטימיות בקמפיין הבא.
מה שבטוח, חייבים יותר קלעים בסגל וגם תרגילים / שיטת משחק לפנות אותם לזריקות.
חכם קאטו
7 ספט 2017 09:35:59ההופעה בארבעת המשחקים הראשונה מייצגת אץ רמתה של נבחרת. ההפסד מול אורקריאנה – או יותר נכון הצורה בה הפסדנו, – נטו בושה שמצדיקה את כל ההשתלחויות. שלא לדבר על החוסר ספורטיביות אנני אם אפגוש אוהד נבחרת גאורגיה אשפיל את המבט.
ori88
7 ספט 2017 09:40:30פוסט מעולה !
ראיתי מעט מאד באליפות זו אבל העובדות היו ידועות לי קודם:
– כספי מוגבל מאד. לא שחקן בולט באירופה בכלל
– מקל ואוחיון ללא יכולת קליעה מחצי מרחק / שלוש. הזריקה שלהם כואבת בעיניים להסתכל על זה. אולי מנחם ינתח ביו-מכנית.
– יש השפעה שלילית מסוימת של אמריקניזציה עצומה ומתמשכת בקבוצות. הישראלים בקושי רואים פארקט. החוק הרוסי מציל אותם.
האמריקניזציה מבלבלת אותנו כי אנו חושבים, בזכות מכבי, שאנו ברמה אירופית גבוהה ולא כך הדבר.
ינון יבור
7 ספט 2017 09:59:24תודה רבה מידן.
מאוד מסכים עם מה שערן שור כתב, גם באופן כללי וגם לגבי מקל – רואים שהוא לפחות מנסה ולא בורח מהכדור ומאחריות.
ועוד מילה לכל מי שמתלונן על זה שלא מזמנים קלעי שלשות (שמחון למשל, אולי אחרים). חשוב להבין שקליעות שלוש לא מגיעות משום מקום. אתה (כמעט) לא רואה שחקנים שמכדררים ועולים לשלשה על השומר. בשביל לזרוק שלשה שתיכנס באחוזים סבירים אתה צריך אחד משלושה:
1. תרגיל שמפנה שחקן לקליעה חופשית (למשל פיק אנד רול, או אחר).
בשביל לייצר כאלו מצבים אתה חייב לשחק נכון את הסכמה ההתקפית, ועיקר הדברים אמורים לגבי חסימות לשחקן ללא כדור או חסימות למי שעושה פיק אנד רול. ופה, רבותיי, אנחנו לוקים מ-א-ו-ד בחסר. קרמר (השחקן לשעבר, לא הפנאט הדתי) סיפר על מסינה שהעביר השתלמות ומתעקש גם באימוני בוגרים ונבחרות לבצע את המהלכים "ככתבם וכלשונם". כלומר – אם אתה חוסם בכדי לשחרר מישהו משמירה, תוודא שאתה שם את הגוף במקום הנכון ובזמן הנכון כדי שהוא באמת ישתחרר. לא פעם שחקנים עולים לחסום במיקום מסוים (שכנראה צוייר להם באימון) אבל השחקן עם הכדור נמצא 30 ס"מ הצידה – או יותר נכון – המגן נמצא 30 ס"מ הצידה. זה הופך את כל החסימה ללא יעילה (מה גם שבחורינו ממהרים להתגלגל ל"רול" לפני שסיימו את ה"פיק") – ובעצם לא יצרת כאן שום יתרון והמגן נשאר עם השחקן שלו. ככה בטח אי אפשר לעלות לשלשה פנויה.
2. חדירה של שחקן והוצאה לשלשה אחרי כיווץ של ההגנה.
גם כאן אפשר לדבר על איכות החסימה בפיק אנד רול, שאמורה לייצר חדירה והוצאה. זה כמובן נכון, אבל חוץ מזה אין לנו שחקן שבלי קשר יכול לחדור על השומר שלו ולייצר עזרה בהגנה ומשם הוצאה לקליעה. מקל ניסה כמה פעמים, כך גם כספי. זה נגמר לרוב בזריקות קשות על השמירה בצבע (מה שהרבה קראו לו "ראש בקיר"), או הוצאה החוצה בלי שהיה כיווץ מספיק ולכן השחקן שקיבל את הכדור לא באמת יכול לקחת שלשה. סימפטום יותר חמור של זה הוא שאני גם לא מצליח לחשוב על מצב שאם נעשה חילוף של גבוה על נמוך, הנמוך הישראלי יכול לחדור על השומר הגבוה והאיטי, כמו שנבחרות אחרות יכולות. אין לנו גארדים מספיק זריזים.
3. יכולת לייצר לעצמך אוף דה דריבל קצת מקום (separation) לעלייה לקליעה.
שוב – פה זה עניין של יכולות אישיות. של זריזות והטעיות גוף. של איום (לפחות) דו-ראשי של קליעה וחדירה. אין לנו שחקנים עם סט יכולות כזה. אולי סילבן לנדסברג. פעם היה את טפירו שידע לייצר לעצמו מקום לזריקה למרות מחסור בזריזות, אבל היום אפילו זה אין. כל ישראלי שמקבל כדור על הקשת ישר נצמדים אליו כי יודעים שהוא לא יכול להוריד כדור ולחדור.
מכל הסיבות שפורטו כאן, אין באמת משמעות לזימון של קלעים טהורים דוגמת שמחון, או אורלנד או יבזורי בזמנם. הם בהחלט ידיות נהדרות בליגה שלנו, אבל רק אחרי שהיה שם איזה גארד זר שיצר יתרון כלשהו בחדירה או בתרגיל שהשאיר אותם חופשיים לזריקה קלה (בעצם כמו כספי ב-NBA). בלי השחקן היוצר הזה, אין לנו באמת יכולת לייצר משחק שלשות, או בכלל אין לנו איך להתקדם בכדורסל. בעבר היו לנו גורדון, שפר, קטש וטפירו שתיפקדו ככאלה, והנבחרת היתה תחרותית. בלי מישהו דומה, אין לנו מה לחפש.
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
7 ספט 2017 13:12:00+1000
MBK
7 ספט 2017 17:59:19באליפות הקודמת אותם שחקנים הובילו את האליפות מאחוזים ל 3
מה שאומר שאם רמת הביצוע עולה אפשר גם לקלוע לסל
בכל אופן תודה על התגובה המפורטת
ינון יבור
7 ספט 2017 20:46:21אבל זרקו הכי מעט, ובפער ענק. זה נובע מאותה סיבה – בנבחרת כזו קשה להגיע לשלשות פנויות
דה שוט
7 ספט 2017 10:00:04כספי שחקן מצויין שנתן אליפות לא רעה. הוא הוביל את הנבחרת, לקח על עצמו, יצא מדרכו למען הקבוצה, נלחם, ולא ברח מאחריות.
הבעייה היחידה שלו הייתה שהוא היה עייף ! כבר באמצע הרבע השני של המשחק הראשון הוא נפל מהרגליים. ברגע ששיחק עייף, כל הקטנות לא נכנסו ועל כך נוספו טעויותקטנות רבות. כל מי שמייחס את הדברים האלה לרמתו של כספי – לא מבין מה זה אומר לשחק עייף, ובגדול לא מבין את הכדורסל.
הדבר המצער ביותר הוא, שהצוות המקצועי לא הבין את זה ! לא בהכנה המתישה ולא בחלוקת הדקות הגרועה במהלך המשחקים. ארז כשל בכך שלא ניהל נכון את הרגליים של כוכביו והנפגע העיקרי היה כספי.
מעבר לכך, כספי נדרש לשמור על מספרי 4 ו-5 בקבוצות היריבות שהיו גדולים וחזקים ממנו, דבר שהתיש אותו ופגע בו פיזי. הוא נתן את הגוף שלו לנבחרת, במלוא מובן המילה – לא מגיע לו שתמונה שלו תתנוסס בראש הכתבה עם הכיתוב המצער שכתוב לידה.
מבין אפסי
7 ספט 2017 10:29:59שחקן העבר !!!
טוב לקרוא את תגובותיך !!!
היית מול גאורגיה ?
דה שוט
7 ספט 2017 11:48:53ראיתי ב-TV כמו כל עם ישראל
🙂
מבין אפסי
7 ספט 2017 13:10:00טוב לשמוע ממך
אני מקווה שהביקורת שלי על כספי לא התפרשה כירידה על כישוריו או אופיו . נהפך הוא . דווקא בגלל ההערכה הציפיות גדלות בהתאם .
אחרי אותו משחק 6 ארור שניתק אותי מכדורסל לחודשים הייתי ביקורתי ומריר כלפי שחקן אחד , דווקא בגלל הכבוד וההערכה שאני רוחש אליו . לא היו לי הרבה ציפיות מאחרים ( ראסל ) אבל ממנו ????
אצלי , דין כספי בכדורסל שלנו כדין אותו אחד בקבוצתו .
דה שוט
7 ספט 2017 13:36:57חבר, לכולנו נשבר הלב באותו משחק 6,
לא נורא, השנה ננקום בהם
🙂
מותר לכעוס על שחקן שאכזב, כתבת יפה על כספי – אני חושב שההחטאות והאפטיות-לכאורה נבעו בעיקר מתשישות עצומה שמקורה בעומס המשחקים הצפופים, ריבוי דקות (ארז) ומאבקים עם גופות גדולים בעמדות 4-5
האליפות המאכזבת הזאת תתן לכספי דחיפה לעונה מוצלחת ב-ג"ס. הוא לא יצא ממנה בידיים ריקות.
נפגוש אותו בגמר המערב.
דה שוט
7 ספט 2017 13:37:19ד"א, תחליף את השם
🙂
מבין אפסי
7 ספט 2017 14:04:341.אני כמובן עברתי עם אותו אחד לקבוצה של כספי …
אם יהיה מפגש , לדעתי זה יהיה בסיבוב השני .
2.זה שמי לאחר עדכון מתבקש:
התחלתי כ"מבין קטן 2" מאחר והיה "מבין קטן" לפני , למרבה הפלא גם הוא גרופי של הנל .
לאחר הגמר הוא השתדרג ל"מבין קטן בינוני" ובתור תגובה ציונית הולמת אני השתנמכתי ל"מבין אפסי"
בין 2 הכינויים השתמשתי גם ב:"yp" ר"ת של שמי לאחר שהואשמתי באי אלו האשמות .
דה שוט
7 ספט 2017 14:27:13זכורים לי בערך גילגולי השם. האחרון לא הולם את ידיעותיך.
חלק גדול ממני גם עבר עם הסקורר הגדול בהיסטוריה לקבוצה של כספי 😃 אי אפשר להאשים אותך
מבין אפסי
7 ספט 2017 14:43:46אין ספק ששנינו נהיה במצב לא פשוט במידה ותהיה סדרה ראש בראש בין שתי הקבוצות . אני מן הסתם לא אפתיע אותך בזה שלדעתי גם הנל יהיה במצב נפשי לא פשוט , אין דין הפלייאוף כדין העונה הסדירה .
תבדק מה הוא ענה על 2 שאלות קשות מאוד בשבוע האחרון :
1.מה הרגע הגרוע בקריירה ?
2.מה המשחק הכי מהנה בקריירה ?
דה שוט
7 ספט 2017 15:41:11?
אין כוח לבדוק…
מבין אפסי
7 ספט 2017 16:03:52שחקן העבר , אני עונה על 2 השאלות :
1.מתוך 4 אפשרויות ביניהן משחק 6 והפציעה על ידי זאזא התשובה :
עסקת הארדן .
2.המשחק הכי מהנה :
משחק חוץ במיאמי בעונת ה-mvp ראש בראש עם לברון .
הוא גם הוסיף שזו היתה תקופת השיא בקריירה שלו מבחינה מקצועית .
מה אתה מסיק מזה ?
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
7 ספט 2017 13:15:09עוד משהו קטן על הכדררת של מקל – זה סימפטום שנובע מחוסר גיבוש וחוסר אימון של הנבחרת. בקבוצה שרצה כבר הרבה זמן ביחד לא תראו את מקל מכדרר כל כך הרבה מפני שברור לכולם מהם התרגילים, מי קולע, מי חודר ומה בא אחרי מה. בקבוצה ללא היררכיה וסדר זה מה שקורה.
צביקה
7 ספט 2017 13:57:18מסכים לגמרי. וזה לצערי גם על המאמן.
מבין אפסי
7 ספט 2017 14:29:31אני מתיחס למשחק עם גאורגיה :
אני לא הרגשתי שהנבחרת שלנו פחות מאומנת ו/או פחות מסודרת מהיריבה . במבחן העין , באנו עם תכנית משחק סבירה בהחלט , וגם הרגשתי שההתאמות שארז עשה תוך כדי משחק לפי התכנית היו טובות . הדברים השתבשו כשהיה צריך לעשות התאמות שמן הסתם לא הוכנו מראש . היו 2 נקודות ברבע הרביעי שצעקתי לקחת פסק זמן ולהפתעתי ארז לא לקח . בנקודה הראשונה האוול עשה סל מכלום וחשבתי איזה גאון ארז ואיזה חסר הבנה אני . בפעם השניה האוול כבר היה בחוץ , והמומנטום היה לחלוטין אצל הגיאורגים .
אלו חיי המאמן , טעות אחת ונגמרה הקריירה .
אם האוול עושה עבירה אחת פחות היינו דנים עכשיו בגאונות של ארז
ומן הסתם אני לא הייתי מבלבל לכם את המח .
לסיכום דברי בענין : לפעמים צריך להקשיב לקול ההמון . לא ראיתי אתמול את הבזיון במשחק על כלום ושום דבר , אבל הייתי לפני שנים במשחק על הכסף בין ישראל ודנמרק ( כדורגל ) והלכתי הביתה עם דמעות בעינים ונדר . שלישי בלילה הלכתי מאוד מאוכזב , ויחד עם זאת לחלוטין לא מושפל , וכנל האנשים שהיו איתי במשחק , ולפי מה שראיתי גם רוב הקהל .
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
7 ספט 2017 14:49:06לפעמים מה שרואים מהמגרש שונה ממה שרואים מהמרקע
מבין אפסי
7 ספט 2017 14:52:48אז מאיזו נקודת מבט רואים יותר נכון ?
עגל
7 ספט 2017 17:11:10אין תשובה אחת נכונה. בדרך כלל המאמן יודע הכי טוב מה באמת קורה, מה השחקן מרגיש, מה הלך הרוח על הספסל. אבל לפעמים הוא כל כך בתוך העניינים שדוקא לזה שצופה בטלויזיה יש צבא על אסטרטגי נכון יותר.
אשך טמיר המקורי
7 ספט 2017 17:47:38לחלוטין מהמגרש
דה שוט
7 ספט 2017 15:38:53מילים כדורבנות. לא קרה כלום אתמול – הנבחרת הייתה שבורה מהמשחק הקודם והתפרקה. התקשורת הסיתה את הצופים בבית, כי זה מה שהיא עושה (לצערי)
אהרון שדה
7 ספט 2017 14:15:26אני רק מזכיר שכאן באתר היה דיון על מינוי ארז היו כאלו שהתייחסו אליו כמשיח אני ואלעד אייל כתבנו משהו כמו אי אפשר לפסול אותו …הוא ראוי אבל יש טובים ממנו .
איפה חום וחבריו ? (ומכונות יחסי הציבור של האדומים מהרגל והסל שהרעיפו עליו קמפיינים על קמפיינים ועל "אחיו התאום" מהכדורגלאלי גוטמן ).
הציפור הנדירה
7 ספט 2017 14:18:15גם עם הייתה עוד שלשה במשחק האחרון היו עדיין חסרים מלחמות ישראל ב-56 ו-2007 (שהמקבילה לה בנק' היא 107)!
ערן
7 ספט 2017 14:29:36זוסמן, אבדיה וליף – אם שלושתם באמת יהיו בנבחרת ויתקדמו כמו שהם אמורים (אצל שלושתם יש סייז, כישרון וכלים ברמה גבוהה ומתאימה לגמרי לכדורסל של היום), אז יכול להיות צוות 2-3-4 ברמה מאוד גבוהה בנבחרת של העשור הבא. אבל תכלס, זה הבסיס והוא מאוד מאוד שביר. לפני כמה שנים האמנתי שאור סולומון יוכל להיות ברמה הזו, אבל משהו לא טוב קרה בסיפור שלו, ומאז גיל 20 הוא בנסיגה עצובה ומוזרה.
עמית זיס, שאם לא היה נפצע ומפסיד חצי עונה היה אמור להיות הכוכב של נבחרת הנוער, מחזיק גם כן בכלים שיכולים "להקפיץ" אותו לרמה גבוהה, אבל כרגע זה קצת reach.
אני ממש מקווה שמתוך ה-pool של שגב, קופרברג, לוינסון, חנוכי, אלטיט, גינת, עידו פליישר, סורקין ואולי גם נמרוד לוי יצליח להתהוות קו קדמי שיצליח להחזיק מעמד מול גבוהים אירופיים הגנתית והתקפית.
לקו האחורי אני מתקשה לראות מנהיג אמיתי וזו בעיה. טימור, זיו, בלאט, קרביץ, אבו, הובר. אף אחד מהם לא נראה לי ברמה של הלפרין, מקל ואולי אפילו אוחיון, שגם הם לא היו הטובים באירופה.
ערן
7 ספט 2017 20:09:53מסכים לגמרי, ערן. קשה לדבר על עוד 6 או 8 שנים, אז נתמקד באליפות אירופה הבאה ב-2021.
השלושה הראשונים יכולים להיות בסיס מצויין, אבל אבדיה יהיה עדיין צעיר (בן 20) ב-2021 (כמו גם רזיאל חיון, שגם לו יש פוטנציאל מצויין. בעמדה הקלעי, שבה אנחנו בנחיתות משמעותית כבר שנים). וליף — בכלל לא בטוח שירצה להגיע לנבחרת בינונית שכזו. אבל כן יש סיכוי שכספי עדיין יהיה בכושר לא רע בגיל 33. גם מדוסון עוד לא לגמרי התייאשתי. לפני שנתיים בראשון הוא הראה פוטנציאל משמעותי, ונראה לי שאצלו הרבה תלוי בראש וב(כרגע חוסר) בגרות.
עמדת הרכז אכן נראית בעייתית למדי. אבל אולי בלאט יפתיע ויצליח כנגד כל הסיכויים להפוך לרכז אירופאי טוב. מאוד מחזיק לו אצבעות. או שאולי אבדיה יוכל להיות הרכז בפועל. וגם מקל בגיל 33 הוא כמובן אופציה. קולשוב הוא אופציה לעמדת הקלעי (עונה פנטסטית במכללות מהשלוש), אבל קודם יצטרך להוכיח את עצמו ברמות הגבוהות.
בקו הקדמי לשגב וקופרברג יש גובה ואתלטיות לא רעים, כך שיש סיכוי שלפחות הגנתית הם יוכלו לעמוד בכבוד מול לא מעט נבחרות. ואיתם אולי האוול או מתאזרח גבוה אחר. דווקא לא רואה נפילה משמעותי מאליהו (כן התקפית, אבל לא הגנתית) וכדיר (או צ'וברביץ'), במיוחד אם ליף מגיע.
Avri
7 ספט 2017 14:55:38אני לא מבין מה קורה פה כל כך ועל מה ולמה המבטים המאוכזבים. היתה הרי הסכמה די רחבה בשנתיים האחרונות שאין שחקנים ישראלים ברמה גבוהה. מה שכספי יכול לעשות (ובעיקר מה שהוא לא יכול לעשות) כולנו פה יודעים. זה שאליהו והלפרין בנסיגה כבר 4-5 שנים, גם זה ברור לכולם. זה שמקל לא שחקן יורוליג – גם כן ידוע. למאוכזבים שביננו, מה בדיוק ציפיתם שיקרה? שעוז בלייזר יציל את המולדת? שבר טימור יראה כמו שהוא נראה בליגה לנוער? זאת קבוצה מחורבנת ברמות הסטוריות ולכולם צריך היה להיות ברור שזה מה שיקרה.
השאלה הגדולה היא מה עושים הלאה. לדעתי אפשר לוותר על תחרותיות בעתיד הקרוב. תנו לילדים להוביל, הרי כך או כך נקבל בראש, אז לפחות שיצברו קצת נסיון
MBK
7 ספט 2017 16:16:41אני ממש לא מסכים
עם יתרון ביתיות מול הקהל הבייתי ולאור הרמה של היריבות לסיים בטופ 16 הוא מאסט
ישראל תסיים את האליפות במקומות 21-24
הביקורת על הנבחרת מוצדקת
מותר להפסיד אסור להראות כפי שהיא נראיתה (בעיקר מול אוקריאנה ) מול הקהל הבייתי
Avri
7 ספט 2017 17:03:29מעולם לא ראיתי נבחרת ישראלית עם הרכב כל כך חלש. גם אם מלחמה והכל, פשוט יש לנו קבוצה שאפילו לא שווה פליאוף בליגה הישראלית. מקום 21-24 (קצת מעל רומניה וכאלה) משקף את מה שיש לנו פה.
jojo
7 ספט 2017 16:20:31למה היה מסע הכנה ארוך אם לא בשביל שילמדו איך להוציא משהו מנבחרת בינונית ומטה?
לא יודעת אם ראית את המשחק אתמול למשל, אבל נראה שאין הליך למידה או הסקת מסקנות במהלך המשחק. אוקראינה משחקת את אותו התרגיל בצבע שמונים פעם, ושוב דבר לא משתנה בנבחרת שנכנעת פעם אחר פעם. זה כבר לא קשור לכישרון, זה קשור ללחימה, להגנה, לאופי, למאמן.
קבוצות נחותות מישראל נראות יותר טוב אז משהו לקוי מעבר לכישרון (לדעתי כמובן).
no funny shtuff
7 ספט 2017 16:50:2110+
Avri
7 ספט 2017 17:06:33אני מעריך את התסכול (וגם שותף לו) אבל זה שלא למדו כלום ממסע ההכנה לא אומר שהיה לנו בכלל עם מה לעבוד מלכתחילה. מלחמה, תאום, אימון או איך שלא תקראי לזה, כשנותנים לחבורה נחותת כשרון/יכולת בצורה כל כך משמעותית לשחק אז יש גבול למה שאפשר להוציא.
דורון האסטבן
7 ספט 2017 18:11:59+20 לג'וגו'
Avri
7 ספט 2017 18:49:16דורון נעלבתי.
אהרון שדה
7 ספט 2017 16:21:29מצטער אני לא מסכים בכלל .יש לנו כישרונות לא פחות מכל תקופה אחרת בהיסטוריה .
אבל לא משתמשים בהם נכון .
תראה אנו כבר 20 שנה אחרי הדור של גורדון קטש ושפר אוקיי.
לפני 14 שנה טיפרו וברושטיין הובילו נבחרת למקום 7 .
אז למה לא כספי ,אליהו ומקל ?.
אז תגיד אז היה יניב גרין …זה נכון הוא היה ילד בערך בגיל של שגב רק שאז לא וויתרו עליו .
כרם משעור היה אשתקד מלך הריבונד בליגה.
לא מלך הריבונד הישראלי אלא של הליגה כולה עם יותר מ 10 קטיפות למשחק (10.3 ).
הלכתי ובדקתי מתי היה ישראלי עם נתונים כאלו.
אז ככה מלך ריבונד אחרון לפניו מישראל היה קוזיקרו 03 .עם 9.1 .
בשביל לחפש מישהו שקטף דאבל דאבל צריך ללכת ל 91.
מה אני בא לומר ?
שהיא אפשר להגיד אין ואין ואין כשיש ויש ויש .
נכון אנו לא עם מאות כישרונות ואף פעם לא היינו .
אבל היה ניתן להפיק הרבה יותר עם מה שיש ולייצר תוכנית בהתאם.
גם בהצלחות קודמות של הנבחרת בשנים עברו איני רוצה לחשוב מה היה קורה אם היית משחרר בקלות כזו את גרין ו קוזיקרו (וזה מה שעשו ארז והחברים באיגוד ).
בעבר היינו יודעים טוב יותר להסתיר חסרונות ולהצעיר את הנבחרת …כאן היו יותר מדי חשבונות .
יש מספיק שמות גם מי שבא לא זכה לקרדיט וגם אם כן באילוץ.
משעור ,שגב,שמחון , יחד עם טימור ,מקל ,אוחיון ,דאוסון,כספי ,אליהו,האוול (כבונוס שלא היה להרבה מאמנים מאז ימי מרסר)
פניני ובלייזר היו יכולים להוות סגל מכובד טוב וראוי שהיה גם מאוזן בגיל וגם נותן המשכיות .סגל שאם היה מקבל קרדיט היה יכול לפתור את בעיית העייפות והיה נותן יותר קליעה ויותר ריבונד.
אבל פנקסנות הותירה אותנו עם סוג של כדיר וזלמנסון הלא רלוונטים ואם הלפרין שסתם התבזה (ויכול היה להיות אף הוא פקטור משמעותי יותר ).
וזו התוצאה.
אף פעם לא היו לנו יותר עומק. ..פעם שחקנים כמו בלאט וזיסמן היו ישר קופצים לנבחרת …כי לא היו לנו שחקנים אחרים .
היום יש מספיק כישרונות שלא ראו נבחרת למרות שמובילים בהצלחה קבוצה (שלומי הרוש למשל ).
העניין הוא איך להפעיל אותם ולהכיר בהם.
אפשר למשל להגיד על צביקה שרף מיושן רס"ר פראנויד והכל גם נכון אבל אם אתה חושב שבמשמרת שלו היינו מפסידים לגיאורגיה 50-22 בכדורים חוזרים אתה טועה בענק.
הוא הכיר בבעיות ועבד על פתרונות לא וויתר על גבוהים בגלל שטויות של פוליסה ולא התעסק בניצחונות במשחקי הכנה.
Avri
7 ספט 2017 17:13:41אי אפשר בכלל להשוות את רמת הכשרון שיש למאיר טפירו אחד אל מול אוקיינוס הפורוורדים המוגבלים שנקרא היום נבחרת ישראל. גם בורשטיין וגרין נמצאים מבחינת כשרון שתי קומות מעל כל מה שיש לנבחרת להציע היום. אתה יודע מה? גם הלפרין ואליהו של לפני 4-5 שנים זה עולם אחר לעומת מה שיש לנו היום. אני ממש לא מבין על איזה שפע אתה של כשרונות אתה מדבר. אתה מתייחס לשחקנים כמו שמחון ומשעור אבל גם הם לא יותר משחקנים חביבים לליגה שלנו (ובמילים אחרות, שחקנים סוג ג׳ ביחס לרמה של שחקני נבחרות טופ 10).
מבין אפסי
7 ספט 2017 18:25:13אני באמת רוצה לסיים את חלקי בדיון הזה , והיתה לי תגובה מאוד צינית על מה שכתבת אבל אני מוותר עליה .
אתה יודע למה הלכתי למשחק מול גאורגיה ?
כי הסיכוי שלי לראות שחקנים של אלופת NBA מכהנת במו עיני לא משהו . לראות דבר כזה בהיכל זה כל כך נדיר שממש הייתי חייב לעשות את זה . פעם ראשונה ולפני אחרונה שראיתי דבר כזה , היה לפני קרוב ל-40 שנה כשאנסלד והייז כבדו אותנו בנוכחותם . אתה יודע מי היו הישראלים הבכירים של היריבה של הבולטס ?
סילבר
בוטרייט
ברקוביץ
ארואסטי
מנקין
שוורץ
וסליחה ממי ששכחתי .
עמדה מול עמדה , אין אף שחקן שראיתי ביום ג שמחזיק מים מול השמות האלה כולל כספי ויש לי הרבה כבוד לכספי !!!!
משעור ? שגב ? זה המץ אפ שמביס את זאזא ושנגליה ?
טול קורה מבין עיניך .
חברה , אתם מחסלים חשבונות עם פיני ובן טיפוחיו ,
תגידו את זה בגלוי .
עגל
7 ספט 2017 17:13:18המצב הזיפט הזה הוא כבר שנים רבות ובכל פעם הנבחרת מוציאה מים מהסלע. אז רצינו עוד הפעם נס, והתאכזבנו.
Avri
7 ספט 2017 17:15:23לא מאוד מזמן היו שחקנים כמו טפירו, הלפרין הצעיר או בורשטיין. היה עם מה להוציא מים מסלע. היום יש עוז בלייזר ופניני בן ה33.
אהרון שדה
7 ספט 2017 18:12:46ומה עם כספי ומקל ? .
אפשר להגיד הכל על כולם.
בינתיים מקל וכספי היו בנ.ב.א מה שאף אחד לפניהם לא עשה.
אוחיון ופניני היו שחקני רוטצית חשובים באלופת יורוליג.
אליהו כולה בן 31 לא מעל השיא
משעור לא עשה פחות מצעירי 03 ויש עוד דור מספיק מוכשר מאחור .
אני תמיד שומע שפעם היה יותר טוב .
זה קישקוש פעם היה עופר פליישר שהיה קולע מהקו עוד פחות טוב מהאחוז של דאוסן בטורניר .והרוטציה הייתה קצרצרה .
גם האוול זה לא זר שהיה תמיד.
הרוקרד של חמישיייה כמו מקל, אוחיון ,כספי ,אליהו והאוול .
לא רע בכלל .
אף אחד לא פנסיונר ותראה לי חמישייה ישראלית שנופלת ממנה במילניום הנוכחי .
השאלה איך משתמשים בהם נכון .
Avri
7 ספט 2017 18:48:53אהרון אתה מקשיב לעצמך? הם כולם שחקנים גמורים ומוגבלים ודי רחוקים משיאם. תראה את אליהו והלפרין השנה בירושליים (וגם יוגב במכבי) – הם היום צל של מי שפעם היו.
מקל? כספי? שחקנים סופר מוגבלים. את מקל מכרו איכשהו לנבא אבל הוא נזרק משם די מהר. גם בקבוצות כמו הכוכב האדום בלגרד הוא נכשל, שלא לדבר על מכבי. כספי זה פוני של טריק וחצי – במילון תחת ההגדרה של ׳שחקן משלים׳ יש תמונה שלו.
ועל שחקנים כמו משעור שאתה בונה עליו הרים וגבעות פה, יכולות אולי קבוצות כמו הרצליה לבנות. במכבי הוא הולך להיות הדגן יבזורי התורן. שיכין כריות נוחות לו ולג׳ייק כהן לקראת העונה הקרובה, וגם איזו משחה מהסופר פארם נגד פצעי לחץ.
אני גם אגיב בזריזות שחקנים כמו ברקוביץ וקטש היו מגיעים לנבא אם הם היו משחקים היום. גם ג׳מצ׳י לדעתי. הכל עניין של תקופה, לא יכולת.
אהרון שדה
7 ספט 2017 21:42:49אברי אתה מערבב כאן מבלי משים.
סה"כ הסגל שאני הצעתי לא זה של ארז הוא סגל עם תמהיל מעולה בין צעירים למתאזרחים.
אליהו כולה בן 31 .מקל ,טימור ,כספי והאוול בגיל הכי נכון שיש זו חמישייה טובה מאד מבחינת השילוב והניסיון.
אוחיון עבר כמה פציעות אך הוא עדיין שחקן ראוי ביורוליג ובטח בנבחרת.
פניני ל 10-15 דקות הוכיח גם כאן שהוא בסדר.
בלייזר ,שמחון ,משעור ושגב היו אמורים להביא את האנרגיות יחד עם דאוסן זו יופי של נבחרת בסה"כ הכולל שלה וגם הגיל לא בעייתי.
הלאה אתה מערבב מין שלא במינו כאשר אתה משווה את השחקנים הללו לבוטרייט ,סילבר,מנקין (ואני סולח בשמך לברודי ובארי ליבוביץ) ומדוע כי אז לא הייתה מגבלת מתאזרחים ..זה השתנה באמצע שנות ה80 בתחילה לשני מתאזרחים (מרסר ולאסוף) ולבסוף מתאזרח בודד (מרסר) .
בשנות ה80 עוד היו לנו שחקני קו אחורי נפלאים תחילה ברקוביץ וג'מצי ואז שפר קטש וגורדון .בשנות ה80 גם היה לנו מתאזרח מעולה (מרסר) אך מאז פרישת מרסר לא היה לנו מתאזרח מחויב ומוכשר כמו הוואל (היו מוכשרים ממנו כמו בלו ) והיה מחויב כמותו (ווטסון ) אך גם מחויבות ,גם כישרון וגם שחקן שבשיא זאת לא היה לנו (שארפ ,בלו פישר ואחרים הגיעו מבוגרים מדי).
אני זוכר גם את הגבוהים של שנות ה 80 פליישר ואמסלם הראשון לא ידע לזרוק מהקו והיה הנגר בה' הידיעה ששיחק בנבחרת ישראל .שגב ומשעור עולים עליו בכל מה שתרצה.
נכון אם השנים נהיו כאן פחות רכזים ושחקנים 1-2 אך נהיו שחקני 3-4 טובים יותר .
פעם היינו יודעים את המגבלות שלנו והיה לנו אי קיו של כדורסל .כיום לא והסברתי באריכות במאמר מצד שמאל .
ערן
7 ספט 2017 22:44:22אהרון, מצד אחד מסכים עם ההערכה שלך שמדובר בסגל סביר. לא חזק מאוד, אבל גם לא חלש, למרות ששחקנים כמו אליהו, הלפרין, פניני ואוחיון בהחלט נמצאים בירידה משמעותית (כאן לא רק הגיל קובע ובאמת יכלו לראות את זה בקבוצות). עדיין, כספי, מקל והאוול, יחד עם אליהו שעדיין סביר זה בסיס טוב. הבעייה המרכזית היא דווקא דור ההמשך — גילאי 24-29, ששם נפער בור משמעותי, שעליו אנחנו משלמים עכשיו.
בנוסף, חייבים להסתכל גם על היריבות. ישראל לא חזקה יותר מאיטליה של בלינלי, דאטומה, מלי והאחרים, ובטח שלא יותר מליטא. לדעתי גם גרמניה של שרודר ועוד כמה גבוהים מוכשרים טובה יותר, פער שרק יגדל בשנים הקרובות עם הדור הצעיר והמוכשר של הגרמנים. אז מה נשאר? גאורגיה כרגע פחות או יותר ברמה של ישראל (וגם ניצחה את ליטא), עם כוכב או שניים ברמה האירופית (לא פחות טובים נראה לי מכספי ומקל) ומתאזרח לא רע בעמדה שבה הם חלשים. משחק שיכל ללכת לכל כיוון, ובסופו של דבר לא הלך בכיוון שלנו. על המשחק מול אוקראינה אני לא מדבר, כי נראה לי שמדובר פשוט על נפילה מנטאלית רצינית כשכבר לא היה על מה לשחק ומול קבוצה לא חלשה (ניצחו גם את גאורגיה) במוטיבצית שיא. חבל, אבל קורה.
בקיצור, כישלון? כן (ולא שזה כל כך נורא; בספורט לפעמים מצליחים ולפעמים לא).
ביזיון/בושה/עליבו/אסון? בעיני ממש לא.
מבין אפסי
7 ספט 2017 17:55:06הקלידו את התגובה כאן…
דורון האסטבן
7 ספט 2017 18:13:10תודה רבה מידן פוסט מצוין וצודק
MBK
7 ספט 2017 19:35:13תודה דורון
Benny
8 ספט 2017 14:43:00קודם כל אני חייב לאמר שאני ממש אוהב את נבחרת הכדורסל הזאת ואני לא שוכח להם המון רגעים יפים שהם הביאו. זה לא הדור הכי מוכשר בתולדותינו אבל יש שם הרבה שחקנים שמשאירים את כל הזיעה פלוס על המגרש כשהם משחקים בנבחרת וכולם טיפוסים חיוביים שקשה לאמר עליהם מילה רעה ובראש ובראשונה כספי. עמרי בעייני שחקן ענק לא מוערך מספיק יש לו יד נפץ אמיתית ויש עוד שחקנים מאוד מוכשרים בנבחרת הזאת מקל הלפרין אליהו וגם פניני. הבעיה העיקרית בכל האליפות הזאת היתה שכמעט כולם הגיעו לאליפות הזאת בלי כושר משחק. כי כל הדברים שכתבתי קודם לגבי כספי ומקל וכ' נכונים רק כאשר הם בכושר משחק וכולם מסיבות שונות לא שיחקו השנה כמעט. יש את כספי שקולע 36 נק מול גולדן סטייט ואת כספי שעושה צעדים בלייאפ פשוט. ההבדל בין שניהם זה רק דבר אחד : כושר משחק. בכל מקרה מידן תודה רבה על הפוסט הזה . מה שאני הכי אןהב בכתיבה שלך זה שמצד אחד יש לך ידע עצום ואתה מנתח עם המון נתונים (ובעצם אחרי הקריאה של כל הנתונים שהבאת הבנתי שזה לא היה מקרי ההפסדים האלה כי היתה נחיתות בשלל נתונים סטיסטיים ולכן הביקורת ראויה). מצד שני יש את מומי עם הסיפורים שלו ואת השילוב הזה של ידע מקצועי וכושר ניתוח יחד עם יכולת לספר סיפור מרתק יש רק לעוד בן אחד שכותב באתר שאני לא אנקוב בשמו…. תודה מידן ובכל מקרה שיהיה בהצלחה לנבחרת הכדורסל שלנו בעתיד ובמיוחד לעמרי אני חושב שהוא עוד יפתיע הרבה אנשים בארץ לפי דעתי האנשים שמנהלים את העסק בגולדן סטייט מבינים יותר במקצוע מאנשים בארץ כולל כמה פה באתר…לגבי הדור הבא האמת שאני די אופטימי עליו אבל על זה נרחיב בהזדמנות אחרת. תודה מידן 🙂