היום לפני 52 שנה: מרישל חובט ברוזבורו בראשו עם אלת בייסבול / מנחם לס

(מרישל חובט ברוזבורו עם האלה בראשו. סנדי קופאקס מנסה להתערב)

היתה זו התפרצות סוערת שלא ניתנה היתה כנראה לעצירה. בסערה הרוחות בין שתי הקבוצות השונאות אחת את השנייה ברמת השנאה שבין היאנקיס והרדסוקס, חואן מרישל מהסן פרנציסקו ג'איינטס התקיף את ג'ון רוזבורו מהלוס אנג'לס דודג'רס עם אלת בייסבול.

חואן אבד לחלוטין את עשתונותיו. הוא חבט ברוזבורו עם האלה בראשו ופתח חתך עמוק ברוחב 3 אינטשים שהחל לדמם כנחל קטן. מיד עצרו את זרימת הדם עם מגבות ומיהרו לרדת איתו לחדר ההלבשה.. מסתבר שהחתך שניתפר מיד לא היווה – בעצמו – סכנה לרוזבורו, אבל החשש בטיסה חזרה הביתה היה זעזוע מוח.

הכל קרה בפני 42,807 צופים ב'קנדלס פארק', שיא הצופים לעונת 1965. החבטה קרתה באינינג השלישי, והיא שהציתה את אחד הקרבות "פריפוראול" הידועים בהסטוריה של הבייסבול, קרב שנימשך לא פחות מ-8 דקות רצופות. כשהשופטים הצליחו לעצור קרב בין 6 שחקנים בפינה אחת, קרב בין 4 התפתח בפינה שנייה. כששחקן כמו סנדי קופאקס מעורב בקרב אגרופים חופשיחופשי אתה יודע שקרה פה משהו יוצא דופן.

המשחק התחדש אחרי כ-15 דקות, והג'איינטס ניצחה 3-4. היה זה מאבק עקוב מדם – ממש עקוב מדם, כמו דם אדם – בריצה לנצחון בנשיונל ליג, ששתי הקבוצות הובילו בו. הסן פרנציסקו אגזמינר כתב למחרת שקרב האגרופים השאיר את שתי הקבוצות "ריקות מרגשות. מבוזבזות נפשית ורגשית".

מרישל ניזרק כמובן מהמשחק ואיש לא ידע מה גודל העונש שהוא ייענש כי לא היה זכור אפילו לכתבים הוותיקים במשחק קרב בו שחקן השתמש באלת בייסבול לחבוט ביריבו.

המשטרה החליטה להוציא את שני השחקנים – מרישל ורוזבורו – תחת שמירה  מהאיצטדיון כי המשטרה חששה שהקרב יתחדש עם סיום המשחק ויתפתח למשהו מאד מסוכן.

בדרך כלל הורקת הספסלים קורית אחרי זריקת “בין (שעועית) בול” – 'כדור שעועית'  או BEAN-BALL הניזרק לעבר ראש הפיצ'ר כדי "לנער" אותו. זה לא היה המקרה הפעם. מרישל טען שרוזברו – שזרק כדור חזרה לסנדי קופקס הפיצ'רזרקו בכוונה לפגוע בפדחתו כשהוא לא הסתכל

אף מילה לא הוחלפה” העיד קרופורד, שופט ההוםפלייט. “פשוט החל קרב שלא ראיתי כמוהו לפני כן בכל שנותי בליגה”..

קופאקס, הפיצ'ר שכמעט לא משתתף בקרבות כי, כמו גרצקי אחריו, הוא יקר מדי לאבד, היה אחד הראשונים בפריפוראול הזה. אפילו המאמנים התערבו בקרב באופן פעיל, ויש אומרים שצ'רלי פוקס, מאמן הג'איינטס, הניף אלה בעצמו, דבר שהוא מכחיש בכל תוקף.

מרישל חטף קנס שך 1,750 ותשעה משחקי השעייה. היה חשש ש'משחק חבטת האלה' יימנע ממנו כניסה להיכל התהילה.

הוא אמנם נידחה פעמיים, אבל אז רוזבורו יצא ב-"מסע הכנסת מרישל ל'היכל", ובאמת בנסיון השלישי הוא ניכנס בקלות.

 

(מרישל ורוזבורו היום)

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 10 תגובות

    1. מכיוון שבייסבול הוא ספורט ללא מגע. האינטראקציה היחידה שמתאפשרת היא בין החובט למגיש. כך נוצרים קודים של פגיעה מכוונת במקרה של חוסר כבוד מצד היריב או פגיעה קודמת.
      במשחק הזה מה שקרה הוא שמורי ווילס מהדודג'רס פתח את המשחק עם באנט (חבטה חלשה בקצה האלה) והגיע לבסיס הראשון. מרישל (הפיצ'ר של הג'ייאנטס) לא אהב את מה שהתפרש בעיניו כזלזול וזרק כדור ישיר אל ווילס בפעם הבאה שעלה לחבוט. לפי הפרוטוקול היה זה תור הדודג'רס להחזיר וכשווילי מייז האגדי עלה לחבוט בתחילת האיניניג הבא סנדי קופאקס שלא היה מוכן לזרוק ישירות על חובטים מחשש לפציעה זרק מעל הראש של מייז.
      באינינג הבא מרישל שוב זרק ליד שחקן של הדודג'רס וגרם לא לצלול לרצפה כדי להתחמק. כאן מרישל עלה לחבוט (ב-AL זה למשל לא היה קורה) ורוזבורו החליט להגיב. הוא זרק את הכדור שהגיע מפיץ' של קופאקס ממש ליד הראש של מרישל כשהוא מחזיר אותו לפיצ'ר.
      זה מה שהדליק את מרישל שמן הסתם ציפה לתגובה אבל לא מכיוון הקאצ'ר.
      כאמור מריבות כאלו הם די עניין שגרתי (זה הדרך היחידה פרוק מתחים) אבל לא עם המחבט ביד.

  1. העונש שמרישל קיבל הוא מצחיק בטח בקונטקסט של ימינו (2 משחקים למעשה).
    קופקאקס דווקא היה מאלו שניסו להפריד כשבסופו של דבר ווילי מייז והוא הצליחו להרגיע את העניינים.
    רוזבורו תבע את מרישל בבית משפט אבל באמריקה כמו באמריקה בסופו של דבר השניים הפכו לחברים כשמרישל אפילו נושא את הארון בהלוויה של רוזבורו לפני 15 שנה.
    ורק להמחשה הנה האירוע בלייב:
    https://www.youtube.com/watch?v=0lXOWIJbzWA

  2. תמיד תהיתי לגבי האהבה שיש לאמריקאים לפרק למישהו את הראש עם אלת בייסבול…
    תמיד תהיתי אם קרה אירוע חדשותי כזה.
    והופ… למדתי משהו חדש, הסיפור המיתולוגי…. 🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט