השבוע בבייסבול / חנן קרן

אלכס אוילה חוגג נצחון בוואקאוף

השבוע שהיה:

השבוע אריזונה אירחה את יוסטון ובמשחק הראשון שלהם בסדרה הם עלו עם זאק גרנקי הפיצ'ר האולסטאר שלהם. גרנקי היה דומננטי כאשר שרף 9 ב6 ו2/3 איניגס ואיפשר רק 5 חבטות בדרך לניצחון 14 בקבוצה. עם תצוגת פיצ'ינג כזאת אפשר להסתפק בדאבל של קאטל מארטה שהכניס ריצה ודאבל של ג'יי די מארטינז שהכניס עוד אחד בדרך לניצחון 2-0. גם הקלוזר הצבעוני פרנדדו רודני השתתף בחגיגה ורשם שמירה 27.

 

המשחק השני בסדרה הזאת היה whole new ballgame. כבר באיניג השני התחיל האקשן, כשיוסטון העלתה על הלוח 5 ריצות ועוד 2 באיניג השלישי כולם במצב של 2 אווטס על הראש של אנתוני בנדה, מה שמעשית נראה שסגר את המשחק. אריזונה עוד נתנה תקווה למשחק צמוד בתחתית האיניג ה4 כשכמעט חזרה למשחק כשהצליחה להכניס 3 ריצות ולמלא את הבסיסים עם אווט אחד בלבד. אבל הפיצ'ר של יוסטון בראד פיקאק לא נלחץ והצליח לצאת מהמצב הזה כמו גדול עם סטרייקאווט על גרגור בלאנקו. לנו הצופים רק נשאר לראות מהלך הגנתי יפיפה של ג'ייק לאמב בתשיעי. בסוף ניצחון 9-4 ליוסטון.

מה עוד אפשר להגיד על הדוג'רס? במשחק הראשן של יו דרוויש בדוג'רס סטדיום הם שיחקו מול הוויט סוקס. באיניג ה7 הם פיגרו 3-2 והחליטו לא לקחת סיכונים ולהוציא את דרוויש שהרגיש משהו לא תקין בגב. בפיגור 4-2 באיניג התשיעי אנריקה הרננדס, לוגן פורסטה ויאסיאל פוויג הצליחו להכניס 3 ריצות ולהחזיר לניצחון בוואקאף. הם כרגע במאזן מטורף של יותר מ50 משחקים מעל מאזן חצוי ורק 5 הפסדים מאז האולסטאר.

 

השיקאגו קאבס שנאבקים על המקום הראשון בבית שלהם שיחקו מול הטורנטו בלו ג'ייז שמנסים לתפוס מקום בווילד קארד בוורגלי פילד. משחק מספר 2 היה צמוד צמוד ועמוס באירועים. הפיצ'ר הפותח של הקאבס חוזה קווינטאנה הצליח להיחלץ מבסיסים מלאים באיניג הראשון בלי לחטוף ריצה. בחצי השני של אותו איניג סינגל של איאן האפ העלה את שיקאגו ליתרון 1-0. ראפי לופז הפך את התוצאה ל2-1 לטורנטו ב4 ואיאן האפ שוב ענה עם הום האן משווה. אחר כך חאביאר באייז ואנתוני ריזו העלו ל4-2 ממנו הבלו ג'ייז לא הצליחו לחזור. וויד דייויס כיבה את האורות על המשחק הזה ושמירה 26 רצופה שלו שמשו שיא מועדון. 4-3 התוצאה הסופית במשחק הזה.

שמח ביאנקיז אחרי סוויפ צפוי על המטס הם פגשו יריבה אמיתית בדמות הרד סוקס שמובילים את הבית שלהם. הם נכנסו מובילים 6-3 לאיניג ה7 אבל יצאו ממנו בפיגור 6-7. ב8 המנג'ר ג'ויי ג'רראדי הכניס את ארולדיס צ'פמן שימזער נזקים אבל האחרון הצליח להוציא אותו מהכלים שבמהלך ספיגה של ריצות הוא לא הלך לגבות את הקאצ'ר על זריקה הביתה. אחרי המשחק יצאה הודעה רשמית שכרגע צ'פמן כבר לא הקלוזר של הקבוצה. אלא רק פיצ'ר רוטציה מן השורה. אגב ארון ג'רדג שבר עוד שיא – הפעם שלילי – 37 משחקים רצופים עם לפחות סטרייקאווט אחד.

ברמות האלה ככה יעשה לפיצ'ר שלא מגבה את הקאצ'ר שלו:

ביום ראשון הצטרפתי למשחק של השיקאגו קאבס מול טורונטו בלו ג'ייז כשהתוצאה הייתה 3-3. המשחק גלש לאקסטרה איניג וטורנטו עלתה לחבוט ראשונה. שיקאגו כבר השיגה אווט ראשון והיה רץ על ראשון כך שדאבל פליי פשוט היה סוגר את האיניג עבורם. אבל בשיקאגו אף פעם לא משעמם והקאצ'ר אלכס אוילה משום מה זורק כדור גרוע בחזרה לפיצ'ר ודונלסון מטורונטו שהיה בראשון מנצל זאת ומתקדם לשני, מכאן רק סינגל מכניס אותו פנימה. ואכן קווין פילר חובט אחד כזה ועכשיו 4-3 לטורנטו. שיקאגו מכניסה פיצ'ר חדש והוא סוגר את האיניג לא לפני שהוא מוליך כשהבסיסים מלאים את נורצ'אקי אאוקי, 5-3 לטורנטו. גמור? הצחקתם את הקאבס. טורונטו מכניסה את הקלוזר המקסיקני שלהם אוזונה שמצליח לעשות סטרייקאווט על שוורבר. הבעיה שהכדור שלו כל כך מסובב שהקאצ'ר לא מצליח להשתלט עליו ושוורבר מצליח להגיע לראשון בבטחה. כמה מהלכים קדימה כשריזו עלה לחבוט שוורבר כבר היה בשלישי ונכנס הבייתה על עוד כדור שחומק מהקאצ'ר 5-4 טורנטו. עכשיו באייז עולה לחבוט שיש רץ בשלישי וגם הוא חוטף סטרייקאווט ושוב הכדור חומק מהקאצ'ר שמשתהה עם הזריקה לראשון ובאייז מצליח להגיע. לא יאומן! אוזונה ממשיך להכניס את עצמו עמוק יותר לצרות וממלא את הבסיסים.  הקאצ'ר של שיקאגו אלכס אוילה עולה לחבוט, הוא מת לחפות על הטעות הנוראית שהתחילה את כל הבלאגן של הפיגור. יש אווט אחד ובסיסים מלאים, רק לא לחבוט דרדלה לתוך דאבל פליי. הוא בחיים לא חבט מול אוזונה אז הוא נזהר. כדור ראשון סטרייק. במאיות השנייה שהכדור השני נזרק הוא קולט שזה כדור טוב בשבילו והוא מעיף אותו לרייט פילד לבייס היט הרץ משלישי נכנס בקלות אבל באייז שמגיע משני צריך ללחוץ על הדוושה אם הוא רוצה לנצח על החבטה הזאת. הכדור מגיע מרייט פילד וכולם יודעים שזה הולך להיות ממש קרוב. הכדור מקפץ פעמיים על הדשא הקאצ'ר קולט נוגע בבאייז NOT IN TIME!! CUBS WIN!!! באייז מצליח להשתחל הביתה בדיוק בזמן להיות סייפ. השיר "גו קאבס גו" ישר נשמע באצטדיון דגל הW מונף, איזה משחק.

השבוע שיהיה:

וושינגטון נאשניולס  מול יוסטון אסטרוס – אפשרות סבירה לוורלד סיריס אם מתעלמים מהדוג'רס לשנייה.

קולוראדו רוקיס מול קנזס סיטי רויאלס – חייבות נצחונות בשביל מקום בווילד קארד.

מיניסוטה טווינס מול טורנטו בלו ג'ייז – ווילד קארד כבר אמרנו? טחוץ מזה כיף לצפות בטורנטו.

מילווקי ברוארס מול לוס אנג'לס דוג'רס – מילווקי במאבק על ראשות הבית עם הקאבס. כל ניצחון קריטי. הדוג'רס הקבוצה הכי טובה בבייסבול.

המלצה לראשון:

להתחיל עם קנזס סיטי מול קליבלנד ב20:10 ולבדוק במקביל מה קורה במשחק של טורונטו נגד מינסוטה. אחר כך ב 23:10 מילווקי נגד הדוג'רס. בירה קרה וקילו כנפיים ברוטב צ'ילי יוסיפו לחוויה.

טבלאות לקבוצות רציניות בלבד:

היאנקיז מתבססים בצמרת הווילד קארד וכח השאר נלחמות על המקום השני. שימו לב לאיינגלס שנכנסו למירוץ.

ביום בהיר מיאמי רואה מקום בויילד קארד, בנתיים לא יותר מזה.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. תודה, חנן.

    שיא הניצחונות בעונה עומד על 116.
    הקאבס ב-1906 , סיאטל מרינרס ב-2001
    (2 הקבוצות לא זכו בוורלד סיריס בעונות השיא שלהן).

    לדודג'רס יש כרגע 88 ניצחונות,
    זה אומר שעל מנת לשבור את השיא, ולסיים את העונה עם 117 ניצחונות, הם צריכים לסיים את העונה עם מאזן 39 – 10 .
    זה ללא ספק קשה מאוד לנצח 75% מהמשחקים שנותרו,
    אבל כאשר לוקחים בחשבון ש –
    מאז ה-10 ליוני, מאזן הקבוצה הוא 53 – 10 (84%),
    הקבוצה התחזקה מאוד בטרייד דדליין,
    קרשאו קרוב מאוד לחזור,
    אז המסקנה היא שהצלחת שבירת שיא הניצחונות בהחלט אפשרית, ואפילו סבירה.

  2. נהדר חנן. הפורמט החדש מעולה.
    למישהו יש סיכוי לעצור את הדודג'רס השנה?
    איך זה עובד מבחינת מצ' אפ בבייסבול? יש קבוצות שבנויות יותר טוב לנצח קבוצות מסויימות או שזה פשוט סך הכישרון והיכולת באותו יום ספציפי?

    1. בבייסבול תמיד יש סיכוי, בעיקר בפלייאוף בו הרוטציה מתקצרת ו-3 הפיצ'רים הטובים של כל קבוצה פותחים (בד"כ, לפעמים גם הרביעי ביתרון בסדרה או אם הוא בכושר טוב) וגם משתמשים יותר במגישים המחליפים הטובים יותר, יש יותר מיקרו-ניהול ברמת החלפות החובטים והמגישים תוך כדי משחק (לפי הסטטיסטיקות של המגיש והחובט נגד ימני ושמאלי).

      בסוף הסיכוי הטוב ביותר של קבוצה נחותה לנצח בפלייאוף הוא שהפיצ'ר הפותח תופס יום ומשתיק את ההתקפה הנגדית מספיק בשביל להכניס ראן אחד יותר, והמחליפים שומרים על היתרון.

      הדודג'רס כמובן פייבוריטים וקשה לראות אותם מפסידים 4 מ-7 אבל עובדה שסיאטל 2001 הודחו בגמר ה-AL נגד היאנקיז ואני חושב שוושינגטון מספיק חזקים בשביל לעשות את זה לדודג'רס וכמו שנאמר אתמול ע"י מגיב אחר גם הקאבס יכולים להתחמם לקראת ובזמן הפלייאוף למרות שלא נראים מספיק חזקים העונה.

      לדעתי ב-AL אין אף קבוצה שיכולה לנצח את אלופת ה-NL, למרות שהחובטים של הקבוצות שם חזקים יחסית, ההגשה ובמיוחד הבולפן חלשים בפער ביחס לדודג'רס ולנשיונאלס וזה מה שיקבע בסופו של דבר.

  3. סיכום של שבוע שלא יכול להיות טוב ממנו. טרוף במשחק טורונטו – קאבס. בבייסבול תמיד, אבל תמיד, קורה משהו מטורף.

  4. וחובה להזכיר (אלא אם כן זה הוזכר כבר והחמצתי) שבשבוע שעבר קבוצת משקיעים בהנהלת דרק ג'יטר קנתה את מיאמי מרלינס ב-1.2 מיליארד. בין המשקיעים מייקל ג'ורדן, שקנה "ווילת חורף" במיאמי. מאחר ובקהאם הוא שותף בקבוצת הכדורגל שם, שניים מכוכבי הספורט הפופולריים ביותר של העבר יגורו – לפחות חלקית – בגן העדן הנקרא מיאמי ביץ'

כתיבת תגובה

סגירת תפריט