Free No More 2017 – ג'רו הולידי / עומר מזיג
Free no more

Free No More 2017 – ג'רו הולידי / עומר מזיג

לא יודעים על מה מדובר? היכנסו לכאן

ג'רו הולידי נשאר בפליקנס – $131,100,000 לחמש שנים – $26.2 מיליון לעונה – עונה אחרונה אופציית שחקן:

נירמול משכורת לעונת 2016-17 – 22.6 מיליון דולר. שחקנים שהרוויחו קרוב לכך בעונה שעברה:

האמת? נמאס לי לתת ציונים נמוכים לחוזים של הפליקנס, אחרי שהם כבר סיפקו לנו את החוזה הכי גרוע של הקיץ שעבר וגם את זה של האחד לפניו (סולומון היל ועומר אשיק בהתאמה). גם לא נעים לי ממולי, שכבר שאל אותי כמה פעמים על מצב התקרה של הפליקנס ולאן הם יכולים ללכת ונאלצתי לשבור לו את הלב עם התשובה.

אבל מה אני יכול לעשות? הם פשוט ממשיכים לעשות את העבודה על הצד הגרוע ביותר. כשמדברים על הנהלות וGMים גרועים, הדיון בד"כ נצמד בשנים האחרונות ללייקרס לניקס ולקינגס. אבל לפליקנס צריך להיות מקום של כבוד בדיון הזה, ובדירוג שלי הם שניים רק לניקס.

 

הולידי שחקן טוב, ולטובתו הוא שיחק העונה 2190 דקות משחק – הכי הרבה שלו לאורך כל שנות החוזה בפליקנס. עם זאת – 2190 דקות זה הכי הרבה דקות שהוא שיחק לאורך כל שנות החוזה בפליקנס!!! באופן כללי, הוא שיחק רק 202 משחקים ב4 השנים שלו בפליקנס – 63% מהמשחקים האפשריים.

על סקאלת הרכז-סקורר, הוא יותר רכז מאשר סקורר. הוא מסוגל לייצר נקודות, אבל באופן כללי מעדיף את המסירה. נכון להיום, הוא מדורג תשיעי מבין השחקנים הפעילים בליגה במספר אסיסטים למשחק לאורך הקריירה:

עם זאת, זה לא מה שרוצים שהוא יעשה שם. הדיווחים הם שרונדו יפתח ברכז והוא בעמדה 2.

(אני לא באמת יכול לזקוף את זה לרעתם בציון, כי זה ציון אינדיבידואלי להחתמה הזו והיא קרתה לפני שידעו שרונדו בא, אבל זה לא אומר שאני לא אזכיר את האיוולת הזו כמה וכמה פעמים גם לפני שנגיע להחתמה של רונדו עצמו)

 

אני לא רוצה להאריך במילים על ההחתמה הזו כי באמת עצוב לי. על דיוויס, על מולי, אפילו על הפליקנס. אבל לא צריך גאון כדי להבין שאם שני הסופרסטארים שלך בקבוצה הם שחקנים עם רקורד בריאות בעייתי (שניהם אמנם עברו בעונה שעברה 70 משחקים, אבל בשביל קאזינס זו הייתה פעם ראשונה מאז חוזה הרוקי ובשביל דיוויס פעם ראשונה בקריירה), לא מומלץ להביא לידם שחקן שהפסיד כמעט 40% מהמשחקים שלו איתך בחוזה הקודם.

ובטח ובטח לא על החוזה הזה. הולידי בשיאו וב75 משחקים לעונה אולי שווה את הכסף הזה. וגם זה מאוד גבולי – תסתכלו על רשימת השחקנים מלמעלה עם משכורות מקבילות. הולידי לא נפגש עם אף קבוצה אחרת הקיץ, הצהיר תחת כל עץ רענן שהוא רוצה להישאר (למה???), והפליקנס עדיין סגרו איתו את החוזה בשעות הראשונות של מועד ההעברות.

כמו שציינתי בהקדמה, המפץ הגדול בNBA נגמר, ולא נראה עוד קפיצה גדולה בתקרת השכר כמו שראינו בקיץ שעבר, והפליקנס היא אחת מהקבוצות שלא הבינו את זה בזמן – או ליתר דיוק לא חיכו מספיק זמן כדי להבין את זה.

יותר מזה, השוק לרכזים פותחים היה כל כך מוצף הקיץ. אני מבין שהם היו מעל תקרת השכר ולא יכלו להחתים אף אחד במקומו של הולידי (למרות שכבר ראינו קבוצות כמו הקליפרס פותרות בעיות כאלה הקיץ בעזרת Sign&Tradeים), אבל זה אומר שהביקוש עבורו ברחבי הליגה נמוך יותר. למה שקבוצה תרצה את הולידי בכל כך הרבה כסף, כשראינו שהיא יכולה להשיג את טיג או היל ב25% הנחה ועל פחות שנים? אני אפילו אטען שהחוזה שלאורי קיבל עדיף על זה מבחינת ערך לקבוצה.

5 שנות החוזה האלה (שאני מזכיר – רק הפליקנס יכלו לתת) יקחו את הולידי הפציע עד גיל 32, בדיוק לשנה שבה דיוויס יסיים חוזה והם יצטרכו לשכנע אותו להישאר. כמובן שהם נתנו לו את השנה הזו כאופציית שחקן, כדי שבמקרה הקלוש שהוא יהיה שווה את הכסף בשנה הזו, הוא יצא לקבל אותו במקום אחר..

זה עצוב כי הולידי באמת שחקן שיכול לחזור להיות טוב, ואחרי השנה הקשה שהייתה לו מבחינה אישית (גידול במוח התגלה אצל אשתו ההרה) אני מקווה שזה יקרה. אבל הפליקנס, בעוד החתמה שרק קוברת את הפרנדצ'ייז עמוק יותר מעל התקרה (ורק מיליון דולר מתחת לרף המותרות! עבור קבוצה שלא עשתה וכנראה לא תעשה פלייאוף!!!!!), שילמו לו כאילו זה כבר קרה.

 

FAR = 2


לפוסט הזה יש 40 תגובות

  1. החתמה לא ברורה. אני מניח שלא היו הרבה קופצים על הולידיי הקיץ ועדיין הפליקנס לא הצליחו להשיג לעצמם הנחה.
    הולידיי כשלעצמו שחקן לא רע, אבל בטח לא שווה מקסימום ובטח לאור היסטוריית הפציעות והכשירות שלו.
    הפליקנס פשוט ממשיכים לבנות לא נכון.

  2. אפשר היה לטעון שמדובר בהנהלה חיובית, שמנסה לדאוג לשחקנים שלה, ליצור רשת של נאמנות שתקרוץ לשחקנים שלהם ואחרים שעשויים לחשוב להגיע (בניסיון נואש ליצור תמונת מראה למה שהצוות הרפואי משדר לליגה). כמו שגולדן סטייט עשו עם קרי ודאלאס עם נוביצקי. באמת שאפשר היה. אבל אז הם החתימו את רונדו על התפקיד שלו, והראו שהם פשוט לא מבינים כלום.

  3. החתמה נוראית. אבל תואמת לפליקנס.
    במקום לפתוח את הצבע ולרווח אותו ע"י הוספת קלעי שירווח את המשחק.
    במקום זה בוגי והגבה צריכים לייצר לעצמם את הנק' בקרבות אופיינים לעבר.
    אגב הם שני השחקנים היחידים מעמדות הפנים שהיו בטופ 10 של הליגה בUSG% (למרות שהם גם נמצאים ברשימת 10 הקלעים אחוז השימוש בהם גבוה.)
    הולידי קלע רק1.5 ל3 פר משחק
    http://stats.nba.com/player/#!/201950/
    כשסרחיו רודריגז מפילי שכבר חוזר לאירופה עושה 1.4 למשחק
    http://stats.nba.com/player/#!/200771/
    ההבדל הגדול כאן הוא בעיקר בדק' הולידיי עושה את זה ב32.7 דק'
    בעוד רודריגז עושה את זה ב22.3 דק'

    לדעתי חוזה רע מאד של הנהלה אבודה.

  4. קצת אופטימיות – אם לוקחים ומחברים את כל ההחתמות של הפליקנס בשנות הקיום של הפרויקט מגיעים ל FAR=10, לא?

    1. שאלה במקום. עברתי על כל הפוסטים שכללו שחקני ניו אורלינס שחתמו, לא האריכו חוזה, והממצאים:

      הולידיי עכשיו 2
      סולומון היל ב-2016 קיבל 1 (http://www.hoops.co.il/?p=79557)
      אג'נסה ב-2015 קיבל 3 (http://www.hoops.co.il/?p=52370)
      אשיק ב-2015 קיבל 1 (http://www.hoops.co.il/?p=50573)

      במצטבר, ביחד הם 7. ביחד.

        1. אוייש עומר, היית חייב לשאול?:
          ג'ימר פרדט לפליקנס – $948,163 לעונה
          כי למה לא?
          FAR=10
          נראה לי התפלק לך שם 0 או 1.

  5. תודה, עומר.

    30% להולידיי בקאצ' אנד שוט מה-3 בעונה שעברה.
    (35% ב-2016)
    לצד קאזינס, דייויס, ורונדו?
    חוסר התאמה משווע.

    וחבל.

    הולידיי אחלה שחקן.
    מהסוג שמחפש את המסירה,
    מהסוג שנותן תפוקה ב-2 צדי המגרש.

    אני מסכים עם הציון הנמוך,
    ואני ממש מקווה שהוא יוכיח שאתה טועה…

    1. אני די בטוח שאפילו במידה והם יחליפו קבוצות עם הבחורים מהמפרץ הם עדיין לא יגיעו לפליאוף , רחמים על מולי.

  6. לא שהיו להם הרבה ברירות. והם היו בסיטואציה סופר בעייתית כשחייבים להביא תוצאות בשביל החצי סיכוי שקאזינס ישאר והטרייד על הילד לא יראה כמו עוד כישלון מפואר.
    תכלס אני מבין את החוזה הזה יותר מהחוזה לפורטר אבל בהחלט אופצית השחקן מורידה ממנו.
    far 5 נראה לי יותר הוגן בהתייחס לסיטואציה של הקבוצה

    1. למרות שבמחשבה שנייה אני מנסה לחשוב אילו קבוצות היו נותנות מקסימום או אפילו קרוב לזה להולידיי ובאמת לא מצליח למצוא.
      אז בסוף חייב להסכים עם הציון שלך גם כאן, למרות חוסר הברירה של הקבוצה. בטוח היו יכולים לתת לו גם 100 מליון ל5 שנים והוא היה לוקח, או עסקה כמו של לאורי כמו שאמרת…

  7. כבר דיברנו על זה שלא היה לקבוצה ברירה אחרת כמו וושינגטון עם פורטר , היה לנו 13 מיליון פנויים ולא היה אפשר להשיג כלום עם זה .
    הקבוצה באמת שינתה גישה ומנסה לשדר מועדון יותר ביתי ומשפחתי שדואג לשחקנים שלו כמו במקרה הולדי ובחירת שחקנים צעירים שלא בשלים ולתת להם מקום להתפתח (דיאלו , ג'קסון) .
    להולדי בהחלט יש פוטנציאל ויכולת להיות כוכב והוא הראה את זה בפילי, הוא הגיע לפליקנס פצוע וזה פגע בו במשך 3 שנים השנה הוא התחיל סוף סוף בריא אך עם בעיות משפחתיות שבטוח השפיעו עליו , העונה בפעם הראשונה הוא מגיע בריא ועם ראש שקט לגבי המשפחה ויודע שחובת ההוכחה עליו , הולדי הוא גארד שיכול לשחק בעמדות 1ו2 וגם שומר מצויין , הבעיה בשכר בקבוצה לא קשור עליו אלא החוזים של מור היל ואסיק , הולדי שווה 7

  8. החתמה תמוהה, מקווה שהולידיי יצדיק את החוזה הזה(דבר שנראה הזוי). אני דווקא חושב שההנהלה של סקרמנטו השתפרה בשנים האחרונות(מאז שדיוואס הגיע)

  9. מה המטרה הכי חשובה של הפליקנס העונה ?
    לשכנע את קאזינס להישאר בקיץ הבא.

    האם החתמה של שחקן יותר זול מהולידיי, החתמה של הולידיי עבור פחות כסף, או אפילו החתמה של אף שחקן תוך כדי "וויתור" על העונה – היתה שמה את הקבוצה בסיטואציה שבה הם יכולים להחתים שחקן יותר טוב מהולידיי בקיץ הבא כחלק מנסיון שכנוע של קאזינס להישאר ?

    לא..

    זאת אומרת שכדי לתת לעצמם את הסיכוי הכי טוב להשיג את המטרה הכי חשובה שלהם העונה, לפליקנס לא היתה שום ברירה אלא להחתים מחדש את הולידיי.
    שום אופציה אחרת לא באה בחשבון.

    כל אחד היה יכול לראות את זה מקילומטר, וזה כולל את הולידיי והסוכן שלו…

    היה צפוי להיות הרבה עניין בהולידיי בשוק השחקנים – ובצדק.
    הוא הראה יכולות נהדרות בשני צידי המגרש (!) כקומבו גארד – אולי העמדה הכי מבוקשת בליגה (ובגלל זה אני לא לגמרי מקבל את ההשוואה לרכזים אחרים שהיו בשוק), וברמה פחות או יותר הכי גבוהה שיש מתחת לדרגת אולסטאר.
    לזה צריך להוסיף שהוא רק בן 27 וסוף סוף הראה העונה שהוא גם יכול להיות בריא ולהישאר על המגרש, וזה ברור לגמרי למה הוא היה מטרה נהדרת להרבה קבוצות.

    אולי בקצת פחות כסף, בטח פחות מהעונה החמישית ? נכון.
    אבל היה צפויה להיות תחרות עבורו, ומכל המתחרים, הפליקנס היו אלה שהיו הכי נואשים להחתים אותו, ובהתאם גם שילמו פרמייה על זה שהולידיי סיכם איתם עוד לפני שבכלל הפך לשחקן חופשי ונפגש עם קבוצות אחרות (נקודה קריטית בהחתמה הזאת), והם מנעו את האפשרות שקבוצות אחרות היו יכולות לפתות אותו – פיתוי שבו כסף הוא רק חלק מהשיקולים.

    ותיקון קטן – החוזה של דייויס "יסתיים" באופן מעשי עוד 3 שנים כשלהולידיי יהיו עוד שנתיים בחוזה שלו.

    על בניית הקבוצה מגיע לפליקנס אפס עגול.

    על ההחתמה של הולידיי בהתחשב בנסיבות – לפחות 5, אולי אפילו 6.

    1. זו גם היתה המחשבה שלי, אבל איזה קבוצות אתה רואה שהיו משלמות לו כאלו סכומים לחוזה כל כך ארוך? באמת עברתי על כל הקבוצות בליגה ולא מצאתי

      1. הרבה קבוצות היו משלמות לו הרבה כסף.
        זה לא צריך להיות כסף שווה.
        וקשה לראות את זה בדיוק כרגע כי יש הרבה פעולות שהשפיעו על השוק שלו שאולי לא היו נעשות אם הולידיי היה אופציה בשוק החופשי – למשל הטרייד על רוביו או ההחתמה של ג'ורג' היל.

        לדנבר היה עניין בהולידיי וגם לא בעיה גדולה לפנות הרבה מקום בתקרה עבורו.

        הניקס והמאבס התעניינו, אולי מינסוטה היתה מעדיפה אותו על טיג.
        הפייסרס דיברו עליו לפני שהמצב עם ג'ורג' הסתבך.

        הנקודה היא שיש ערך עצום בלהחתים אותו לפני שהוא בכלל מדבר עם קבוצות אחרות, והערך הזה מתבטא באוברפיי.

        נגיד שהיו מציעים לו 4/20 האם משהו מהותי באפשרות שלהם לפתות את קאזינס להישאר היה משתנה ? לא.

        אז ההפרש בכסף שווה את הסיכון שהיו מאבדים אותו לגמרי והנזק שזה היה עושה לקבוצה בכלל ולאפשרות להשאיר את קאזינס בפרט ?

        לדעתי ממש לא.
        בטח מספיק בשביל לא לקבל פחות מ 5 על ההחתמה.

  10. חלק מהאשמה לזה להולדי נראה רע בשנתיים האחרונות (שבהם הוא היה בריא) זה ג'נטרי שלא מוציא את המיטב משחקנים ,אותו דבר הוא עושה לדיוויס שלמרות שקולע המון הוא הפסיק לעשות הגנה כמו שהוא יודע , ראיתי תמשחקיןם שלו בסדרה מול גולדן סטייט והוא נראה לגמרי אחרת נתן הגנה מטורפת ונראה כמו שחקן שסוחב קבוצה .

  11. נראה שהפליקנס הולכים לבנה מחדש ומכוונים לאליפות ב 2020 אחרי שחבורת הלוחמים תתפרק ולברון יתעייף קצת.
    טנקינג מחושב
    להתחיל ממש מחדש
    בלי שחקנים ובלי כסף
    רק חובות
    יחליפו את בוסטון בתור הקבוצה של מעמד הפועלים 🙂

  12. לא מבין מה כל כך רע בחוזה הזה, שיפור אדיר מהיל, אג'נסה ואסיק.

    הולידיי רכז טוב, פציע אמנם, אבל טוב. מה הם היו יכולים לעשות טוב יותר? חוזה לשלוש שנים? אולי… אבל זה לא מצדיק פאר 2.

    לפי ההגיון הזה, החוזה שנה שעברה שנתנו הספרס לג'ינובילי הוא פאר 1 גם, לתת 14 מיליון לשחקן בן 39 בשביל 15 דק לערב. היו צריכים לתת לו ללכת לפילדלפיה הפראיירים.

    ראינו איך זה נגמר בסדרה נגד יוסטון.

      1. מסכים איתך על שנה שעברה, החוזה של ג'ינובילי אכן זכאי ל-10.

        אבל תחשוב שניה על ניו אורלינס, מועדון שעדיין מחפש זהות וסמלים. ג'רו הולידיי יכול להיות אחד כזה, גארד שאת שיא הקריירה שלו עשה בניו אורלינס, ואם יהיה בריא, תמיד ייזכר כשחקן ניו אורלינס (ולא פילי קבוצתו הקודמת).

        ניו אורלינס מנסה לבנות כאן מורשת, למועדון ללא זהות ששחקנים חופשיים לא ששים להגיע אליו.

        אני לא חושב שזה חוזה מדהים, בטח שלא 7-10. אבל בטח שלא 2 (שוב מזכיר שאסיק וסולומון היל 1, ואג'ינסה 3, כלומר יותר גבוה מהולידיי).

  13. מעולה עומר!
    הולידיי שחקן מצוין. הפליקנס בנו גרוע את הקבוצה כך שבסיטואציה אחרת ההחתמה יכלה לקבל FAR יותר גבוה ביי פאר.
    נכון לעכשיו אני נותן להם FAR4.

  14. לא מסכים אם רוב מה שנכתב בתגובות וגם עם המסקנה של עומר (אגב, פוסט מעולה עומר).
    זו לא שאלה של האם הולידיי שווה 30 מליון. זאת שאלה של האם היה להם משהו יותר טוב לעשות אם הכסף – האם יכלו להביא שחקן יותר טוב. אני בספק גדול.
    בנוסף, כמו שדדי כבר אמר למעלה, הם בסוג של מלכוד כרגע. הם חייבים ללכת אול אין בעונה הזאת בשביל למנוע התפרקות טוטאלית של מה שהם מנסים לעשות שם עם קאזינס ודייויס. ושלא יהיו טעויות – אם זה עובד, אז זה פליאוף. אם זה לא עובד, אז זה עוד הרבה שנים של דשדוש עם כוכב אחד (דייויס) מאוד ממורמר ושמועות על טריידים כל שני וחמישי. קיצר, מהאופציות שהיו להם, זו היתה החתמה הכרחית.
    FAR 7

להגיב על אפלטון לבטל

סגירת תפריט