מייקל פורטר – מיזורי

מייקל פורטר היה האחרון שהצטרך להשתתף במחנה האימונים הזה כי הוא רשום וחתום כבחירת הדראפט הראשונה של 2018. אבל הוא הגיע כדי לסנוור את עיני הסקאוטים בעוד כמה ק"ג שרירים שהוא הוסיף לגוף המפואר שלו המתנשא לגובה 2.06 מ' ומתפאר עתה עם 90 ק"ג של שרירים שנותנים לו גוף אידיאלי.

הסתכלו על פניו. הפסל הגדול מכולם – ולי יש עדיין ויכוח עם עצמי אם הוא דונטלו, מיכלאנג'לו, או אוגוסט רודין – לו התבקש לפסל פנים של שחקן כדורסל אידיאלי שפניו מייצגים את הכדורסל עצמו, לא יכול היה לצאת עם יצירה משופרת של פניו של מייק פורטר, מהפורטרייט עצמו. תסתכלו על פניו: כל תו צורח וצווח: "קנו!. כוכב כדורסל גדול!". אני בחרתי בו שלשום להיות בקבוצת הכוכבים של 2027. למעשה, אלא שראו אותו אומרים שהוא צמח גם וורטיקלית והוא מגרד את ה-10'6 אחרי שפיצח את קו ה-9'6.

פורטר הוא – נכון להיום – בחירת הדראפט מס' 1 ל-2028. הוא עושה דברים על הפארקט שמעט מאד שחקנים בגודלו מסוגלים לעשות. הוא SHOT CREATOR טבעי שזה בא לו בטבעיות. יש לו שחרור כדור גבוה בשיא הגובה וברכות. ה-PULL UP JUMPER שלו יהפוך מיד לדבר של קנאה בליגה, והאינסטינקט שלו ב-SCORING יתן לו מספרים גבוהים כמעט מהמשחק הראשון. השבוע הוא קלע 52 נקודות ב-60 דקות משחק כאילו זה היה הדבר הקל ביותר לעשייה. הוא גם מין פוינט גארד בהגנה עם האינסטינקטים שלו ויכולתו הטבעית לארגן את המגינים לידו ליצור מחסום הגנתי אטום ביותר.

מה שיש עם פורטר זה שחקן בגובה – בואו נתפשר – 2.09 מ' – המסוגל לקלוע מכל מצב והוא מגן מצויין עם אינסטינקט למנהיגות בהגנה. אמרנו מספיק.

דונטה די'בינסנזו – וילנובה

כשג'אש הארט וכריס ג'נקינס עזבו את וילנובה ל-NBA, המאמן ג'יי רייט חיפש צוות חדש שיביאו לוילנובה אליפות 'ביג איסט' חמישית רצופה, והוא אמר לעצמו שהוא מחפש שחקני תיכון כשבראשו תהיה מחשבה אחת: "האם יש להם משחק שה-NBA אוהבת?".

"כשראיתי את די'בנסנזו עצמתי את עיני לרגע ואמרתי לעצמי שכשאפקח אותן לא אחשוב על גילו. עשיתי זאת, וראיתי שחקן NBA צעיר".

אחרי שנתיים בוילנובה ב-NATIONS כולם ראו אותו דבר. הוא כמעט לא שיחק בשנתו הראשונה בוילנובה, אבל בשנה השנייה  השתפר עד לרמה שהוזמן ל'נשיונס'. הוא הגדר כ"המגן הטוב ביותר במחנה". הוא התפתח לאתלט מצויין שגאוותו היא לעצור את היריב. הוא גארד המערב את כל השחקנים ומתחיל טרנזישיון בצורה שקשה ללמד. הגארדים שעושים זאת נכון נולדים עם זה. ב-NATION הוא התגלה כאחד הגארדים הפקחיים ביותר והפחות אגואיסטים. הוא יתפתח להיות סוג השחקן שדרון ויליאמס היה.

ג'סטין ג'קסון – מרילנד

הפרשמן של מרילנד ניסה את השוק בדראפט אך החליט שעדיף לו לחזור לעוד שנה למרילנד. הוא היווה תקווה גדולה כששיחק עבור ארה"ב ב-U17 ב-2012 אך אחרי הופעה מצויינת חלה ירידה ביכולתו. סקאוטים ב-NBA מסבירים שהוא צמח לפני שלשריריו היה צ'אנס לגדול ולהתפתח עם העצמות.

עתה העצמות והשרירים הגיעו לשביתת נשק וב-NATIONS הוא נראה כאחד האתלטים הטובים והמפותחים ביותר. יש לו VERSATILITY שקשה למצוא בשחקנים אחרים. מוטת זרועותיו מגיעה ל-3'7 וב-NATIONS הוא קבר אותן 35.8% מה-3.

אנאס מחמוד, לואיוויל

לפי ה-NATIONS ל-2.14 המצרי הזה יש סיכוי רב להיות המצרי הראשון ב-NBA. הוא כיסה שטחים כמו סמול פורוורד ולא סנטר. יש לו טיימינג מצויין ואינסטינקט מעולה, ו-GREAT 'FEEL' למשחק.

הדבר היחיד שעליו לפתח הוא גופו העליון, אבל הוא ייבחר על בטוח לשחק סנטר מחליף באחת הקבוצות.

 

ריי ספולדינג, לואיוויל

עוד שחקן פרונט קורט מלואיוויל שהוכיח ב-NATIONS שהוא שחקן טוב בהרבה מאשר חשבו בלואיוויל, והעונה תהיה לו הזדמנות נוספת להוכיח זאת ולעלות לרמת בחירת דראפט סיבוב ראשון. הוא היה אחד האתלטים הטובים ביותר בכל ה-NATIONS ולואיוויל מקווה שהעונה, כג'וניור, תהיה לו פריצה רצינית קדימה. הוא מס' 4 טבעי, אבל עם הג'אמפ שוט שלו הוא ישחק ויקלע הרבה מהפינה. ב-NBA מתים על שחקנים כאלה.

5. "אני עומד לעשות לפחות 100 מיליון בפחות משתי דקות"