סטפן קרי עשה כבוד לעצמו / מנחם לס

סטפן קרי עשה כבוד לעצמו / מנחם לס

(סטפן ביום הראשון. נראה כמקצועני לכל דבר)

טורניר ה-"WEB.COM TOUR" היה טורניר למקצוענים בתחילת דרכם. הכוונה היא לא שהם "מקצוענים חדשים שרק החליטו להפוך את הגולף למקצועם" אלא טורניר הכנה לכניסה ל-PGA TOUR. כדי להתקבל ל-PGA TOUR צריכים לעבור כל מיני שלבים, והטורניר הזה הוא אחד מהם. השם שניתן לטורניר הוא ELLIE MAE CLASSIC, ומדי פעם מזמינים אורח שהוא שחקן גולף מעולה שמקצועו הוא ספורט אחר.

החשש? שהשחקן המוזמן יבייש את עצמו בטורניר.

ג'רי רייס, אחד משחקני הפוטבול הגדולים מכולם ושחקן גולף מעולה הוזמן שלוש פעמים, ושלוש פעמים בייש את עצמו כשהוא מסיים את היום הראשון אחרון, עם 85, ואת היום השני עם 86. ההנדיקאפ שלו הוא 7.4 הווה אומר שבמגרש גולף שהפאר שלו הוא 72, הוא חובט בסביבות ה-79-80 בממוצע . בפעם השנייה הוא החליט שאין לו מה לחפש יותר בטורניר כשהוא פיגר אחרי המוביל ב-27 חבטות ביום השני. בפעם השלישית שהוא הוזמן הוא חבט 89 ביום הראשון ו-85 ביום השני, וסיים אחרון כשהוא כמובן לא עושה את ה-CUT.

ג'ון סמולץ, הפיצ'ר המהולל היה הגולפאי הטוב ביותר ב-MLB. כשהוא הזמן לטורניר הוא חבט 82 ביום הראשון ו-84 ביום השני. סמולץ היה גולפאי עם הנדיקאפ של 1. אף הוא לא עשה את ה-CUT. מייקל ג'ורדן הוזמן אבל דחה את ההזמנה כי הוא חשש למה שיקרה שם.

סטפן קרי הוזמן לטורניר כפי שכתבתי ביום חמישי. הוא אמר מלחתחילה שהוא לא בא לנצח אלא לנסות לעשות את ה-CUT.

ובכן, הוא לא עשה את ה-CUT אבל הוא היה רחוק מלבייש את עצמו. עשרות מקצוענים צעירים בטורניר לא עשו את ה-CUT.

החבטה הראשונה שלו היתה DISASTROUS. הכדור נחת בתוך קופסת כדורי הגולף של ה-GOLF CART. הוא עשה שלושה BOGEYS בששת החורים הראשונים (בוגי – חבטה אחת מעל הפאר) וכולם החלו לחשוש שנסיונו הראשון בטורניר הזה יהיה מכוער.

ואז???

את יום חמישי הוא סיים עם 74 חבטות. הוא אמר בסיום היום שהוא אף פעם לא הרגיש כה לחוץ ועצבני. כשהוא נשאל "כולל משחק הגמר נגד הקאבס?", הוא הגיב "כולל משחק הגמר נגד הקאבס".

כשאתה ספורטאי מהולל בספורט אחד יד בך רצון להוכיח את עצמך ולא לעשות בושות בספורט אחר שאתה נחשב בו לשחקן טוב. הוא אמר שהוא שגה פעמיים בהערכת תלילות הגבעה, ויכול היה לסיים עם 73 או אפילו 72.

ביום ששי הוא התחיל מצויין עם שני BIRDIES (חבטה אחת מתחת לפאר) אבל לקראת הסוף הוא מיהר מדי בחבטותיו, וכמה 'בוגי'ס' גרמו לו לסיים עם עוד 74 מכובד ביותר. הוא לא רק שלא בייש את עצמו, הוא זכה במחמאות מגדולי הגולפאים שהיו שם כאורחים.

 

 

(סטפן ביום השני – שוב 74, 2 מעל הפאר; הפאר הוא מספר החבטות הממוצע לגולפאי מקצועני ממוצע ב-18 חורי משטח הגולף)

ה-CUT היה 142 והוא כמובן לא עשה אותו, אבל הופעתו היתה המוצלחת ביותר עד כה מכל המקצוענים האורחים בשנים האחרונות. הוא סיים לפני שלושה מהמקצוענים הצעירים, ובגולף זה עלול לקרות. הוא סיים לפני כמה גולפאים חובבנים שהוזמנו לטורניר, ולטורניר הזה לא מוזמן אף אחד שהוא לא מצויין. לעשות את ה-CUT בטורניר כזה היה שווה ערך לשחקן גולף מקצועני המשתתף במשחק D-LEAGUE ומסיים עם 20 נק' ו-8 ריבאונדים.

IT IS NOT GONNA HAPPEN

מה שמפריד בין דסטין ג'ונסון וג'ורדן ספיית' לבין חובבים טובים מאד הוא האקסטרה המיוחד הזה שיש לטובים ביותר. ג'ורדן ספיית' – מנצח הבריטיש אופן לפני שבועיים – אמר: "סטפן קרי הוא טוב יותר בגולף מ-99% משחקני הגולף בעולם, וטוב יותר בכדורסל מ-100% משחקני הכדורסל. הייתי אומר שזה אחוז לא רע בכלל שיהיה למישהו…"

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. סטפן קארי צלף פר אקסלנס – יפה שהא מוגע ללחץ של ספורט יחידים. אני מת לראות אותו משחק טניס. הוא גם ייחשב גבוה בטניס

    1. למרות שבטניס יש פחות משמעות לדיוק הכירורגי של סטף. טניס זה יותר חוש למשחק ופיזיות. ז"א יותר אחד מול השני ולא אחד מול הסל / חור

  2. מה שאומר שאם הוא היה משקיע בגולף חצי ממליוני השעות שהשקיע בכדור הכתום הייתה יכולה להיות לו קריירה מתגמלת ומוצלחת בלי לרוץ כמו משוגע ולחטוף בומבות, וגם קריירה עד גיל מבוגר מאד….
    חבל… חבל על כישרון מבוזבז….

  3. יש את האנשים שנולדו עם הכישרון למוזיקה, נגיד –
    הם יהיו נהדרים על גיטרה חשמלית בעודם מנגנים בלדת רוק,
    או על קונטרבס בעודם מנגנים ג'אז.

    ככה זה גם אצל חלק מהספורטאים –
    אלו שהכישרון הוא החלק הארי במשחקם.
    אני זוכר את אייל ברקוביץ' הנער שולט במגרשי הכדורסל של נהריה.
    הוא קלע באותו דיוק שהוא ידע למסור עם הרגל.
    נטו כישרון.

    קרי הוא אחד מאותם אלו שבורכו בכמויות בלתי נדלות של כישרון,
    ובכלל אין לי ספק שהוא יכל היה להיות בטופ של ענפים אחרים, אם בכך היה בוחר.

  4. אני חייב להגיד שאני לא אוהב את על הפסטיבל שעשו השבוע מההופעה שלו. הוא קיבל כרטיס חופשי מהספונסר במטרה אחת ברורה -רייטינג. וואלה עבד לא רע. בשבוע בו התקיימו ה WGC בברידג'סטון (אחת מהתחרויות החשובות שהיא לא מייג'ור) והבריטיש אופן בנשים כולם דיברו רק על מה סטף עשה. מזל שהוא לא עשה את הקאט כי אחרת החגיגות לא היו נגמרות עד עכשיו.
    כמה אי דיוקים: הקאט היה 137 לא 142 כך שסטף היה רחוק ממנו 11 חבטות כמו כן הוא סיים 8+
    לא הייתי אומר שסטף עשה לעצמו כבוד יותר כמו לא הביך את עצמו. מבחינת ההשואה שניסית לייצר זה יותר כמו להגיד שהוא שיחק 20 דקות במשחק די-ליג מבלי שכל התקפה יקלעו עליו. אם נחפש השוואה לספורט יחידני אחר זה בערך כמו ששחקן NBA יבוא לשחק בסבב הצ'לנג'ר ויפסיד 2-6 3-6 ולא על האפס.
    מה שהיה יפה הוא שהוא לא התרסק באף חור והיה לו רק דאבל בוגי אחד בכל היומיים האלה. בסיכומו של דבר לא נורא אבל גם לא משהו מרשים במויחד. ההשוואה לג'רי רייס לא כל כך במקום כי רייס שיחק בטורניר בגילאים סביב החמישים. ציינת שהוא פרש אחרי שהיה 27 חבטות מאחורי המוביל, גם סטף היה 21 חבטות אחרי המוביל זה לא כזה הפרש. סטף עוד לא בן שלושים וזה מאד משמעותי גם בגולף. סמולץ מעולם לא השתתף בטורניר הזה למיטב ידיעתי אבל באחד שכן השתתף הוא גם היה מעבר לגיל 45 כך ששוב זו השוואה הלא הוגנת.

    דבר אחרון – להגיד שמייקל קיבל הזמנה וסירב לאתגר מחשש לכישלון זה חילול קודש לשמו. תיזהר שלא יפגע בך ברק.

  5. וואלה נחמד, מעניין לראות אותו משחק טניס או סנוקר. ובנוגע ליותר טוב מ100% הכדורסלנים בעולם אני בספק, יש לדעתי 3 או 4 שחקנים טובים ממנו.

      1. אתם לא יודעים? גילרי מסתובב עם ספית' 24/7 ושומע לכל מוצא פיו לכל עתונאי או איש רדיו או טלוויזיה בעולם כולו.

        1. לא, אבל קראתי את מה שהוא אמר עליו אחרי הטורניר. זה לא היה דומה. אם יש לך מקור אחר ממה שהופיע בכלי התקשורת המרכזיים אני אשמח לקרוא אותו.

  6. השאלה האם בין טובי בגולפאים ישנם כאלו שיכולים לא לעשות בושות בכדורסל וםוטבול ובייסבול (וטניס)?

  7. כשהייתי בארצות הברית
    ראיתי את קארי משחק גולף ב ESPN
    הוא מוכשר הבחור אין מה לומר
    אבא שלו הפסיד לו בהתערבות וקפץ עם הבגדים לנהר
    נראה שיש לו כשרון מטורף להכניס כדורים לחורים

  8. יופי של כתבה למנחם,
    כיף לשמוע על סטף שבאמת חתיכת כישרון עצום,
    בשבילי הוא גולפאי מוצלח
    ובטח לא רע בעוד סוגי ספורט
    לא חייב ליהות מקצוען בעוד ענפים.
    אפילו מייקל לא הצליח בבייסבול.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט