אירועי דיומא – 19.07.2017

כדורגל / מתן גילור

מוקדמות ליגת האלופות – סיבוב שני

22:15 הונבאד בוקרשט-הפועל באר שבע (ספורט 5). במשחק הראשון ניצחה ב"ש 1:2, למרות שהיתה עדיפה בהרבה ויכלה לסיים בהפרש גבוה יותר. ההפרש שברירי, אך ב"ש קבוצה עדיפה. מבחינת ב"ש זהו המשחק החשוב ביותר בעונה האירופאית, כיוון שהפסד משמעותו הדחה מאירופה, בעוד שניצחון והעפלה לסיבוב המוקדמות השלישי משמעותו שאם ב"ש תודח בהמשך לפי שלב הבתים, היא תנשור לליגה האירופאית.

21:00 לודוגורץ ראזגרד-ז'לגיריס וילנה. מהמפגש הזה תצא היריבה הפוטנציאלית של ב"ש בסיבוב המוקדמות השלישי. וילנה ניצחה במשחק הראשון בליטא 1:2, אך הבולגרים עדיפים על הנייר ואמורים לנצל את הביתיות כדי להעפיל לשלב הבא.

 

כדורסל / מתן גילור

אליפות אירופה לנבחרות עתודה – שמינית גמר

16:45 ישראל-איטליה (ספורט 5 לייב). ישראל סיימה את בית C במקום הראשון, אחרי ניצחונות על לטביה, ליטא ואוקראינה. איטליה סיימה את בית D במקום האחרון עם הפסדים לספרד, סרביה וסלובניה. נקווה שבניגוד למשחק שמינית גמר היורו האחרון בין הנבחרות הבוגרות, הפעם ידה של ישראל תהא על העליונה.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

טור דה פרנס – קטע 17:

קטע 16 אתמול היה קטע מעבר שהושפע רבות מרוחות הצד שנשבו לכל אורכו. כפי שקורה במקרים כאלו, קבוצות מנצלות את המצב הזה ליצור פיצולים בפלוטון, ואתמול הייתה זו קבוצת סאנווב שיצרה את הפיצול הראשון על מנת להיפטר ממרסל קיטל, ואח"כ סגרה את כל הבריחות בקטע. בפיצול השני לקראת הסיום היו אלו דן מרטין ואנדריי גרייפל שנתפסו מאחור, כאשר מרטין מאבד 50 שניות ליריביו בצמרת. המאמצים של קבוצת סאנווב השתלמו בגדול, כאשר מייקל מתיוס עבר ראשון את הקו לפני בואסון האגן ודגנקולב. לאוסטרלי זהו הניצחון השני בטור, ובנוסף הוא צימק את הפער בחולצה הירוקה ממרסל קיטל ל-29 נקודות בלבד. תמונת ההובלה כעת היא פרום, ארו (18+), בארדה (23+), אורן (29+), לאנדה (1:17+), ייטס (2:02) ומרטין (2:03+).

*המלצת צפייה* קטע 17 היום מביא אותנו אל השלבים המכריעים של הטור. הקטע כולל שתיים מהפסגות האיקוניות של האלפים – צלב הברזל (La Croix de Fer) והגליבייה, כשלפני האחרונה נראה גם את הקול דה טלגרף, עוד פסגה ידועה מאד בדרגה 1. בניגוד לפסגות אחרות שראינו בטור עד כה, הפסגות האלפיות הן ארוכות למדי ובשיפועים יחסית פחות גבוהים, והן תחום המחייה הטבעי של פרום וסקיי. היום נראה עד כמה יציבים הנישואים של הנ"ל עם הטור.  שידורים בספורט +5 וביורוספורט ב-13:05.

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 208 תגובות

  1. תודה רבה. קטע מרסק רגליים. למרות שמעולם לא רכבתי את הטור, אצא בהצהרה דמגוגית שזה אחד הקטעים הקשים בטור השנה.
    הגלבייה מאד גבוהה ודלילות החמצן באוויר, קל וחמר במצב הפיזי אליו מגיעים הרוכבים אחרי 16 קטעים, עלולה להשפיע. פה היתרון של מי שגדל בגבהים. בעיקר מדינות שמתחילות באות ק' כמו קולומביה או קניה. 🙂

    1. קנזס, קווינסלנד, קוריאה הצפונית !

      באופניים לא הייתי מצליח לעשות את זה בשבוע, אולי ברגל תוך כמה ימים. מה שגן בחדשות הבוקר הזכירו שכנראה אין למתיוס בכלל סיכוי כי קיטל צריך לתת עוד 2-3 נצחונות עד סוף הטור. מה שאומר שיש למתיוס סיכוי אמיתי.

      יש לו סיכוי אמיתי?

      1. יש לו סיכוי, ולא רע אפילו, אם כי קיטל הוא עדיין הפייבוריט. לדעתי התסריט הצפוי הוא שמתיוס עובר לירוקה לפני הקטע האחרון, וקיטל לוקח אותה ממנו שם. עד לקטע האחרון בשאנז אליזה, יש כמה קטעי ספרינט ביניים שמתיוס יכול לצבור בהם את ה-30 נקודות החסרות מול קיטל. רק שבקטע האחרון והשטוח יש לקיטל יתרון גדול על מתיוס, ושם הוא אמור לסגור את הסיפור.

      2. יש לו סיכוי. בשני הקטעים הקרובים יש לקבוצת סאן-ווב אינטרס לפרוץ מההתחלה, הן בשביל נקודות בפסגות הראשונות עבור ברגיל למנוקדת והן עבור מתיוס לירוקה. אם ייקח את שני מאוצי הביניים הקרובים הוא כבר יעבור את קיטל. אחרי זה נותרו קטעים 19 ו-21 שהם קטעי מישור. במיאוץ המוני יהיה לו קשה לקחת את קיטל, את הוא יוכל לקחת את מיאוץ הביניים של קטע 19 ולהגיע שני בשני מאוצי הביניים האחרונים. אאל"ט, תרחיש כזה אמור לתת לו את הירוקה. כמובן, לא ניתן לדעת איך קטע 19 יתפתח ואולי יהיו תנאים שיאפשר לסאן-ווב שוב לפצל את הפלוטון. קיטל יותר מועד להיתקע מאחור מאשר מתיוז שהוא רוכב יותר עגול. זה קטע שמתחיל עם 2 פסגות בדרגה 3 וזו הזדמנות מצוינת בשבילם. כמו כן, קוויק-ספט צריכים לקחת בחשבון בשיקוליה גם את דן מרטין, ואילו מאד סביר להניח שעד קטע 19 ברגי יבטיח את המנוקדת וסאן-ווב יוכלו להתרכז רק במתיוס.

  2. התחרות הפנימית על החולצה הירוקה יכולה להפוך את המירוץ הזה על הראש. זה יקשה מאד על הבריחות לצאת ומצד שני סאנווב ינסו לעשות הכל כדי לאפשר למתיוס להיכנס לבריחה ללא קיטל.
    המשמעות היא התחלות מאד עצבניות ואפשר להיות בטוחים שסאנווב ינסו לחזור על הסיפור של אתמול בקטע 19. מתיוס יצטרך יתרון של עשר נקודות לפני הקטע האחרון.

    1. יתרון של עשר נקודות לפני הקטע האחרון לא יעזור לו. ניצחון צפוי של קיטל בשאנז אליזה כבר ייתן לו יתרון של עשרים נקודות (אלא אם אני מפספס משהו).

    1. זה נורא תלוי בסוג הקטע.
      קטע ספרינט (יעני קטע קל) זה 50 נקודות ראשון 30 שני
      קטע בינוני (כמו אתמול) זה 30 נקודות ראשון 25 שני.
      ספרינט ביניים זה תמיד 20 ראשון 17 שני.

      1. לא יודע. אחרי מה שיעבור על קיטל היום ומחר זה אחרי עליה דרגה 3 ועוד מגמת עלייה. קשה לדעת.
        מן הסתם שנהיה יותר חכמים אחרי היום ונראה איך כל אחד וכל קבוצה מתמודדים עם הקטע בכלל ועם מיאוץ הביניים בפרט.

    1. עוד נקודה חשובה- הקטע ה-19 נחשב קל כך שאם יהיה פיצול שישאיר את קיטל מאחור זה 50 נקודות על השולחן בסיום ו-70 בקטע כולו. לא מאמין שקוויק סטפ ירשו לזה לקרות.

      1. נכון, הוא נחשב קטע שטוח. הסתכלתי רק על הפרופיל ולא על ההגדרה. אז הירוקה יותר פתוחה ממה שחשבתי וגם זה אומר שיהיה קטע עוד יותר מעניין כי לצד מאבקי הספרינט יהיה מי שלא יהיה לו מה להפסיד במיקום הכללי (בעיקר שענים פחות טובים).

      1. יכול להיות שייתנו את זה לדה גנט כפרס ניחומים. עדיין, אם לוקחים בחשבון את מה שמתיוס עשה יחסית לפרופיל שלו כרוכב, זה צריך להגיע לו.

  3. דלילות חמצן .
    ההתיחסות לדלילות חמצןנ בטיפוסים היא התיחסות.מענינת ,כי מדובר ברכיבת מאמץ בעצימות גבוהה מאד .
    בניגוד לסוגי ספורט אחרים כגון כדורגל מי שזוכר את.מקסיקו שנת.שבעים ,כאשר הנבחרות התאמנו במיוחד בגבהים ,רוכבי הטור לא יכולים להתסתגל לגובה במיוחד ,כי הם בכל יום רוכבים קטעים בגבהים שונים
    אומנם ארמסטרונג לדוגמא ישן באוהל חמצן איך השפיע ומה היה המינון המדויק צריך לשאול אנשים הבקיאים בפרטים .
    השורה התחתונה היא בטיפוס קיימים כללים להתנהגות בגובה ,כאשר גובה מוגדר מגבהים של 3000 מטרים ואילך.
    למעשה ההגדרה הזו לגובה היא כלל אצבע כי ההגדרה הנכונה צריכה להיות.לא גובה אלא לחץ ,תגובת הגוף לדלילות בחמצן מתבטאת.לפי כמות החמצן באויר , והכמות.נקבעת.לפי הלחץ החלקי של החמצן .
    כל מי שעוסק בתחומים האלו טיפוס או סקי או אופניים ,יכול לספר על אנשים אן חווחות שפיתחו תסמיני מחלת גבהים כבר בגובה 2000 מטרים הרבה פחות מההגדרה.
    רוב האנשים לא יודעים לדווח על הלחץ שהיה בסביבה באותו זמן טבל בהחלט יודעים לדווח בבירור על התסמינים כאבי ראש בחילות הקאות סחרחורות עייפות.
    היום מטפסים עד לגובה 2650 גובה קרוב מאד ל 3000 לפני הירידה לסה שאבאלייה , כך שבהחלט יתכנו תסמינים כאלו , כדי להוסיף דיווח מקצועי צריך לבדוק את הלחץ הצפוי היום בפיסגה , המפות הפתוחות.לשימוש הציבור ו או דיווחי מזג האויר בטור לא נותנים את הנתונים האלו ,אלא נתונים שניתן לחשב מהם בקירוב , המפות הסינופטיות.נותנות גובה עמודת אויר בו הלחץ 850 מיליבאר או 700 מיליבאר , קטעים בגבהים כאלו הם מאד נדירים ,ודוקא השל הסיבה הזו יתכן כי חלק מהרוכבים יגיעו לטיפוס הזה לא מוכנים .
    מה יקרה בפועל , אפשר להגיד כי היום נראה אם ag2r במהלך הבריחה שלה הצליחה לעייף את פרום ,אנחנו יודעים כי פרום רוכב מצוין במישור עם פיסגההאחת.אימתנית.ככל שתהיה יש לנו היום משהו אחר ,שעוד לא ראינו התמודדות של פרום איתו , יש שלושנעליות.וירידות ,ויש לנו את קונטאדור שחוזר לעצמו את רומיין ברדה זנופך להיות.שועל את פאביו ארו שהוכיח זהוא המטפס הטיב ביותר בדבוקה היום ,ואת.פרום המתגלה כל פעם כשועל שיודע לשלוף שפן חדש מהכובע .
    מה יהיה היום ?
    נחיה ונראה.

      1. דה חנט מקדימה וברגי חזק לפלוטון.
        לעליה הראשונה הוא נון-פאקטור כבר, אבל יכול להיות שינסה לגשר בשניה. הפער כבר 3 דק' וגדל. זה לא יהיה פשוט.
        מצד שני דה חנט לא מטפס קלאסי ופסגות כאלה אינן לחם חוקו.

  4. 2600 מ', איזה גובה.
    פעם כשהייתי חייל רצתי קצת בחרמון (מצפ"ש). ממש ריצה קצרה והרגשתי את זה טוב מאוד – הצירוף של השיפוע החזק והאוויר הדליל גמר אותי (קשה בעיקר לבני העמק שרגילים ללחץ אויר גבוה . . .)

  5. אילדיס לוקח הימור *מטורף* לפיו פרום יצמצם את הפער שקונטדור יצר עליו עד לסוף השלב. 😂
    האמת עם פאנטנו ומולמה הם יכול לנצח, אבל זה לא יסתיים ביותר מ-3 דק' הפרש.

    1. לא מסכים. ניסיון לכפות השוואה לא מתאימה.
      איפה היה לנדה בטיפוס לחתול? איפה במקפצה?
      וויגנס היה חלש מפרום בעליות. לנדה פעם אחת היה חזק יותר בטור שלם.
      לנדה עושה מה שפורט עשה בשנים קודמות.

          1. ההשוואה הגיעה יותר מהמישור הרכילותי, כשדווח שלאנדה לא היה מרוצה מזה שפרום לא הצליח להחזיק איתו באותה עלייה ספציפית. לא יודע כמה זה נכון בלי קשר.

  6. אני מציע שוב: אם באתרים אחרים היו יודעים על הבלוג החי שלנו (בעיקר סוג הקוראים של דבאזר) היו לכם הרבה יותר משתתפים.

  7. גיא, רק כדי לסבר את העין, פרום כדומסטיק של וויגנס, סיים במקום השני בטור בהפרש גדול ממקום שלישי, כשכל הפער מוויגמס נובע משני קטעי נג"ש ארוכים, אשר גם אותם פרום סיים במקום השני.
    אני חושב שאם היו הולכים שם ראש בראש לפרום היה סיכוי טוב לנצח. לא חושב ששלנדה היה פה סיכוי ראלי.

  8. מי ייקח את הבונוס? אורן וברגי?
    גיא, האם ראית את סיום העליה? זה עונה לך למה לנדה זה לפרום זה לא פרום לוויגנס?

      1. באמת? אמרתי את זה על טי ג'יי? בהחלט חשבתי שהוא יהיה GC קונטנדר. אבל זוכה? טוב כנראה הייתי אופטימי.

    1. בתכלס אתה צודק. אבל כשמחברים את גרף ההתקדמות הלא הגיוני ואת התוצאות שלו בכללי וכשרואים את היכולת שלו להתמודד עם הטובים ביותר קשה שלא להגיע למסקנה הזו.

  9. שלום רב,
    1. נוצר לי הרושם שדווקא כאשר אני משאיר תגובות שמסיתות למרד אזרחי, "גולשי-הופס" מתמרמרים עליי ביתר שאת. אז במחילה, אני בחיי היומיום שומר על אזניים פתוחות ולי נוצר הרושם משיחה עם מכרים ועמיתים שהם, עפעס, לא מרוצים מהמצב. הם מביעים מורת רוח ממצבם הכלכלי בעיקר כמו-גם יאוש מההנהגה הנוכחית ומהחלופות הפוטנציאליות להנהגה הנוכחית. מאחר וגולשי האתר הופס מהווים חתך אוכלוסיה מייצג, אגיע למסקנה שאני לא לבד בתחושותיי שהמצב בקקט ושהשיטה הנוכחית לממשל נכשלה
    2. אם התגובות המוזרות שהשארתי באתר במהלך השנתיים האחרונות פוגעים באמינותי בעיניכם אבקש שתבחנו את דבריי היום אד-הוק כי אין באמת קשר בין השניים
    3. אם תהיתם מה לטרול מטורלל ולאתר שעיניינו המרכזי כדורסל אז מעבר לקשר שישנו, היתרון הגדול שיש לי כאן הוא מנהל אתר שמאמין הלכה למעשה בחופש הביטוי ונותן לי במה להתבטא, גם אם הוא לא מסכים לדבריי. מנחם, תודה. חוץ מזה שהאנ.בי.איי בפגרה…

    לפיכך ובהתאם לכל האמור לעיל;

סגירת תפריט