הפליקנס (48-34) סיכמו עם ראז'ון רונדו על חוזה לשנה אחת, כאשר עדיין לא ידוע מה גודל החוזה, כך לפי הורטיקל. העונה רונדו קלע 7.8 נקודות (37.6% מהשלוש) עם 6.7 אסיסטים, 1.4 חטיפות ו-5.1 ריבאונדים למשחק (בפלייאוף: 11.5 נקודות, 10 אסיסטים, 8.5 ריבאונדים ו-3.5 חטיפות למשחק), וניו אורלינס תהיה קבוצתו החמישית ב-4 עונות. הצדדים עובדים על החוזה וקיים סיכוי שהוא יקח את הבי-אנואל אקספשן, חריגת שכר שלא תחשב מתחת לתקרה (19:00).
*
ניו יורק (51-31) הביעה עניין בברנדון נייט, רכז פניקס (וגם באריק בלדסו מהסאנס) ויכול להיות שהוא יועבר בטרייד, אולי באחד שכולל את כרמלו אנטוני. הניקס קיבלו הצעות בקשר לקורטני לי וקייל אוקווין, שני שחקני רוטציה של הקבוצה, ולא שללו את האפשרות של טרייד על אנטוני. העונה נייט קלע 11 נקודות עם 2.4 אסיסטים ב-21.1 דקות למשחק, שלושתם הנתונתים הנמוכים בקריירה. (19:00).
*
טאריק בלאק, שחתם ביוסטון (27-55) כפי שדיווחנו אתמול, חתם על הבי-אנואל אקספשן כך שהחוזה שלו לא נספר מתחת לתקרת השכר. הוא חתם על חוזה לשנה אחת. (19:00).
*
ג'ורג'ס ניאנג מאינדיאנה (40-42) שוחרר מהקבוצה. ב-23 משחקים ניאנג קלע, במצטבר, 21 נקודות עם 17 ריבאונדים (93 דקות). המהלך יגדיל את המקום מתחת לתקרת השכר של אינדיאנה (19:00).
*
חוזיהם של מייקל ג'ביניג'ה מדטרויט ודמטריוס ג'קסון מבוסטון יהפכו למובטחים אם הם ימשיכו בקבוצותיהם אחרי היום, ולכן קיים סיכוי שהם ישוחררו כדי לפנות מקום מתחת לתקרת השכר. גם החוזה של מילוש תאוסודיץ', שחתם בקליפרס, יהפך למובטח אבל קיים סיכוי קלוש שישוחרר (חתם לפני כשבועיים).
*
שחקנים חופשיים בולטים:
רכזים: דריק רוז, דרון וויליאמס, טיי לאוסון, ברנדון ג'נינגס, רמון סשנס.
שוטינג גארדים: טוני אלן, מונטה אליס, ארון אפללו, רודני סטאקי, לאונרדו בארבוסה.
סמול פורוורדים: שבאז מוחמד, לוק ריצ'ארד מבאה א מוטה, מייקל ביזלי, דאנטה קנינגהאם, ג'רלד גרין.
פאוור פורוורדים: פאו גאסול, ג'מייקל גרין*, ניקולה מירוטיץ'*, דיוויד לי, דונטאס מאטיונאס.
סנטרים: נרלנס נואל*, מייסון פלומלי*, ג'אבל מגי, אנדרו בוגוט, וילי ריד.
* השחקן הוא שחקן חופשי מוגבל, כך שקבוצתו בעונה האחרונה יכולה להשוות כל הצעה עליו ולהשאירו בקבוצה.
רועי ויינברג
15 יול 2017 19:12:58רונדו בפליקנס זה המהלך הכי הזוי שראיתי הרבה זמן.
קודם כל, מבחינת רונדו, הוא יכל לקבל כמות שווה או גדולה מזאת בלא מעט קבוצות אחרות (כאלו בבנייה מחדש או סן אנטוניו), לקבל הרבה יותר דקות בקבוצה שצריכה רכז פותח או סיכוי לאליפות בקבוצה שהיא לא סף פלייאוף. הוא לא יוכל להוביל את הקבוצה כמו שהוא אוהב וזה רק יעשה בעיות מבחינתו.
מבחינת ניו אורלינס, וזה החלק הארוך של התגובה: פשוט לא. קודם כל, חדר הלבשה שכולל את דמרקוס קאזינס וראז'ון רונדו ביחד (למרות שהם מסתדרים ביניהם טוב) לא יצליח, תראו מה קרה בסקרמנטו של 2015/16 העגומה.
מעבר לזה, עכשיו יש להם גם את רונדו וגם את הולידיי. אף אחד מהם לא קלע או יודע לשחק בלי הכדור – הולידיי על הפנים בקאץ'-אנד-שוט (47% אפקטיבי), רונדו בקושי זרק (56.4%, אבל ב-2.2 ניסיונות למשחק), ושניהם לא חותכים פנימה בתדירות גבוהה – 2.4% ו-2.2% מסך הזריקות שלהם, בהתאמה.
במקרה ששניהם פותחים, זה אומר שקאזינס ודיוויס כנראה יגעו פחות בכדור וחבל. קאזינס יהיה הקלע השני הכי טוב בחמישייה של ניו אורלינס (37.5% מהשלוש בקליעה שם) ויכול להיות שישתמשו בו יותר כקלע ופחות כסנטר המגוון שהוא. דיוויס עם 29.9% מדאון טאון ולא יכול להיות איום רציני משם, אבל יש חמישייה עם מעט מאוד ריווח.
היה אפשר בשקט להביא 3 שחקנים משלימים של שלשות והגנה, כשאחד מהם משמש כרכז על הנייר (מישהו בסגנון של פטי מילס) ולתת לקאזינס לשחק כמוביל כדור חלק גדול מהזמן. עכשיו אני לא יודע כמה הזדמנות תהיה לו ליצור. פשוט החלטה רעה של הנהלה כושלת.
חזיר יבלות צעיר
15 יול 2017 19:15:27אתה עדיין מנסה להבין את ההנהלה הגרועה בליגה? אני התייאשתי מזמן
רועי ויינברג
15 יול 2017 19:16:04מאוד יכול להיות שזה מקרה אבוד. חבל על הקריירה של דיוויס שמתבזבזת, ומעניין לאן קאזינס יעבור שנה הבאה.
דקסטר
15 יול 2017 19:20:30רועי אין מה להבין. זאת ניו אורלינס!
הפרנצ'יז הזה צריך ללכת למגרסה.
מה אתה אומר- הם יבינו שהם צריכים לשלוח את קאזיס בטרייד או שיקבלו פצצה לפרצוף אחרי שיגלו שחתם במקום אחר?
רועי ויינברג
15 יול 2017 19:33:13מסכים – אפשר להעיף את כולם חוץ מהגבוגי וללכת לסיאטל. אני חושב שהוא יעזוב בחינם, לא אופתע אם ללייקרס
אסף 2.0
15 יול 2017 19:57:45קאזינס (לטעמי) הוא high risk high reward, והחודשים הראשונים שלו העונה בניו אורלינס יעניינו הרבה קבוצות.
הימור – עד לטרייד דדליין, בתחילת פברואר (שבועיים לפני האולסטאר), קאזינס ימצא מקום חדש, בקונטנדרית שמוכנה ללכת אול-אין. לא בספרז חלילה, אבל אולי דריל מורי, והכי סביר – קליבלנד, כנראה בעונה האחרונה של לברון ג'יימס, ובסיכוי האחרון של הקבוצה לטבעת, בעתיד הנראה לעין.
עידן
15 יול 2017 19:46:52+1 רועי.
לא הבנתי את ההחתמה הזאת
tripledouble
15 יול 2017 20:18:58מסכים לגמרי החלטה הזויה ועוד בשנה האחרונה של קאזינס כשיש להם הזדמנות לעשות אולי משהו מעניין
סולי
16 יול 2017 11:25:23רועי- היה דיבור על אפשרות של רונדו לסן אנטוניו, או שסתם העלת ספקולציה?
גם אני חשבתי שזה מהלך שהיה יכול להועיל לשני הצדדים בסיטואציה שנוצרה.
עגל
16 יול 2017 13:26:41מה שאתה אומר מעניין ולא חשבתי על זה ככה
אסף
15 יול 2017 20:21:54ושאלת העונה: כמה זמן עד קרב המכות הראשון בחדר ההלבשה בין
קאזינס לרונדו?
מלובני
15 יול 2017 20:52:54הם דווקא חברים יחסית טובים ששיחקו בעבר ביחד
רביד אראל
15 יול 2017 21:03:42לא יהיה קרב מכות ביניהם הם מסתדרים וכבר שיחקו ביחד עונה שלמה
רביד אראל
15 יול 2017 21:04:39אם רונדו מגיע, אני חושב שיהיה טרייד על הולידי.
או שרונדו יהיה מחליף
חזיר יבלות צעיר
15 יול 2017 23:13:53נכון. החתימו אותו על 125m ועכשיו יטרידו אותו. אנשים מאושפזים באברבנאל על רבע מזה
רביד אראל
16 יול 2017 09:39:04זה הפליקנס, לפני שלוש שנים האשפוז לאברבאנל היה אמור להגיע אליהם
לביא
15 יול 2017 21:26:12מי מוודא את הדיווח על סימונס במג'יק? (ואיזו קבוצת קיץ מוזרה זו אורלנדו)
לביא
15 יול 2017 21:49:00אוקי, ראיתי עכשיו
מלובני
15 יול 2017 21:33:59יש למישהו את המספר פלאפון של מולי לוודא לשלומו ?
333
15 יול 2017 21:55:08מרק קשישא,
אתה יכול להמשיך לספר לעצמך שאתה פרטיזן אבל בפועל אתה לא יותר משודד דרכים פולני.
אתה יכול לחיות באשליה שאתה פלמ"חניק גיבור אבל אתה בסה"כ רוצח שכיר חסר בינה.
פולאק, היית יכול עכשיו לשבת בסלון ביתך עם כל האורות כבויים וללטף את חברך הנאמן (הכלב, לא איתן כ.) אבל לא, אתה חייב לדחוף את האף שלך לעיניינים לא שלך.
שיקלקרוגר
15 יול 2017 22:13:54הפליקנס מהמרים בענק, הימור שבניגוד לרביםמ פה אני רואה איך הוא יכול להצליח. רונדו מביא הרבה מנהיגות, חוכמת משחק במקצועיות. אם הם מצליחים להביא עוד שני שחקני 3&D, הם לגמרי על הגל. ובמקסימום אם לא…
הלוואי שהבוגי יגיע לקאבס, זה יכול להיות מדהים ולברון יכול לאלף אותו.
הערבי
15 יול 2017 23:56:24בול אותם דברים שנאמרו עליו כאשר חתם בבולס.
לא מתאים לקבוצה נקודה.
יוסי
15 יול 2017 22:32:20רונדו אומנם לא השחקן שאנחנו צריכים אבל הוא בהחלט שיפור לפרייזר ,עדיין לא ברור איך ישתלב , למרות שמדברים שיפתח בתור רכז עם הולדי ב2 , עדיין אפשר לתת לו לרכז יחד עם הולדי או לרכז כאשר קוזינס יוצא , עדיין אני חושב שהוא תוספת ואולי אחריו ירצו לבוא עוד שחקנים , יש לו אליפות ונסיון דבר שעד היום לאף שחקן שהיה בפליקנס לא היה , אומרים שהוא מסתדר מצויין עם ארמן העוזר מאמן הגנתי של הקבוצה שבא מבוסטון לפני שנתיים ומכיר אותו היטב , תמיד רציתי שיגיע לקבוצה אבל אחרי ההגעה של קוזינס קצת פחות בגלל שדיברו על לשנות את סגנון המשחק כמו לזה של דנבר לעכשיו שיש לך רכז כזה בכיר אז לא יודע כמה באמת מתכוונים לתת תכדור לקוזינס .
עדיין הצורך הכי גדול לא מולא , d&3 מקווה שיביאו את אפפלו או מקדניאלס , עדיין הייתי מחפש טרייד להיל למישהו שיותר יציב מחוץ לקשת
רועי ויינברג
15 יול 2017 22:47:12הארדן אמר שהוא ביוסטון לנצח. רק אני לא אופתע אם נראה אותו מופיע, נראה בדיוק כמו עכשיו, בתמונה קבוצתית של הרוקטס מ-1941?
יוסל'ה שוחמכר
15 יול 2017 23:09:28בררררר…
http://www.macleans.ca/wp-content/uploads/2013/01/the-shining-photo.jpg
יוסי
15 יול 2017 23:36:01אם רונדו הגיע זה אומר שרג'י ג'קסון ירד מהפרק, בכל מקרה הייתי מחפש רק חוזים קצרים , בנוסף אם רונדו כן ימצא את המקום שלו בתור רכז ראשון יהיה אפשר לחפש טרייד להולדיי
הערבי
16 יול 2017 00:02:42ומי יכח את הולדי?
אפילו בניקס לא יגעו בו.
אתה לא מחתים שחקן על חוזה כזה כדי להטריד אותו.
יוסי אתה אופטימי חסר תקנה לצערי הליקרס והפליקנס יאבקו על התואר מי מסיימת מקום 13 במערב (פינקס אחרונה).
רונדופאן
16 יול 2017 00:06:24לדעתי החתמה מצויינת
Berch
16 יול 2017 00:09:26בדיוק השחקן שיאכיל את שני הענקים…. החתמה מצויינת של ניו אורלינס לדעתי 🙂
אשך טמיר המקורי
16 יול 2017 16:42:53100+
יוסי
16 יול 2017 00:20:00החתמה מצויינת זה בטוח , הבעיה כמובן היא שהביאו את קריס פינץ מדנבר שיכניס תשיטת משחק שלו לקבוצה כמו בדנבר עם יוקיץ אז בפליקנס עם קוזינס , ועכשיו שהביאו את רונדו מה זה אומר על השיטה שישחקו השנה??
כמו שכבר אמרתי רונדו מסתדר מצויין עם קוזינס וגם עם עוזר המאמן של הפליקנס ארמן שהיה גם מאמן הגנה בבוסטון שלקחה אליפות עם רונדו , אולי ארמן ופינץ חשבו על דרך כן לשלב את רונדו בשיטה או לנהל תקבוצה ה2 שקוזינס בחוץ , בכל מקרה אני חושב שרונדו זה תוספת , ניסיון ומנהיגות שלא היה אף פעם בפליקנס (בתקופה של אחרי פול) ,רונדו מנהל משחק ברמה של פול ,אני חושב שמספידים אותנו יותר מדי מהר , גם דאלאס של האליפות שיחקה עם 2 רכזים קיד וטרי ןהם היו בסדר גמור
רועי ויינברג
16 יול 2017 01:11:29טרי היה קלע הרבה הרבה יותר טוב מהולידיי או רונדו (ועדיין), ומסוגל לשחק בלי הכדור. 2 רכזים כל כך דומיננטיים באותה קבוצה, כשהם אופציות 3 ו-4 בהתקפה? קשה להיות אופטימי.
36 ניצחונות לדעתי
אשך טמיר המקורי
16 יול 2017 16:43:52שיביאו את פיל וישחקו משולשים…
רועי ויינברג
16 יול 2017 19:38:03התקפת משולש עם קאזינס וג'רו הולידיי יכולה לעבוד
דדי
16 יול 2017 01:44:36לפליקנס יש מטרה אחת עיקרית העונה – להשאיר את קאזינס.
קאזינס הוא זה שרצה את רונדו.
ולכן הוא הוחתם.
הבעיה מבחינת הפליקנס, היא שהסיבה שקאזינס רצה את רונדו היא בגלל שרונדו שיתף פעולה עם כל הגחמות של קאזינס בסקרמנטו – במקום לדחוף אותו להשתנות לטובת הקבוצה.
אם זה ממשיך בניו אורלינס, לדעתי הם מסתכנים בחדר הלבשה בעייתי ומשוסע ושני מחנות של קאזינס/רונדו נגד דייויס/הולידיי.
צעד מסוכן מאד של ניו אורלינס, ועם זאת גם אפשר להבין אותם.
יוסי
16 יול 2017 08:51:27שורה תחתונה רונדו יכול לעזור או לא ? , אני חושב שקוזינס היה בסיטואציה לא נכונה בסקרמנטו והוא לא באמת שחקן בעייתי , עובדה שרק הקיץ החליט לעשות דיאטה דבר שלא עשה במשך 7 שנים בסקרמנטו, אבל עדיין כל שנה השתפר , לעומת שחקן שבאמת בעייתי כמו האוורד.
המטרה שלנו בהחלט היא להשאיר את קוזינס , וכדי להשאיר אותו צריך להיות טובים ולהגיע לפלייאוף , הבאה של שחקן כזה או אחר סתם שירגיש נוח יותר לא תגרום לו לחתום .
אם באמת נצליח ליצור קבוצה תחרותית שתיהיה בפליאוף אז רוב הסיכויים שישאר , מה גם שאצלנו יקבל תחוזה הגבוה ביותר בנוסף הוא משחק עם הכוכב הצעיר הכי טוב בליגה וגם ניו אורלינס קרובה לעיר הולדתו של קוזינס "מוביל" מרחק 3 שעות נסיעה ,מה שאומר שגם הוא קרוב למשפחה .
אני באמת אוהב את קוזינס וחושב שיכול להיות ציוות מושלם לדיוויס ,נכון ההנהלה שלו חורבנה הכול ב5 שנים האחרונות אך נראה כאילו יש איזה שינוי גישה של לפתח שחקנים ולהתאים לשיטה , כרגע אנחנו מרחק של קלעי טוב מלהבטיח את הפליאוף .
ודיע
16 יול 2017 03:34:14מה הסיפור עם החוזה של תיאוסדיץ שאמור להשתחרר מהחוזה ? זה רציני .?
אסף 2.0
16 יול 2017 06:58:17היום החוזה שלו יהפוך מובטח, אם לא יהיה שחרור מפתיע ברגע האחרון.
מאוד מקווה לראות אותו. זה הימור מסוכן, אבל הקליפרס עשויה להיות ההפתעה הגדולה (לטובה) של המערב העונה.
יכולת המסירה של תאודוסיץ, עם בלייק גריפין, שהקבוצה שלו עכשיו, ודיאנדרה ג'ורדן? ללקק את האצבעות.
להוסיף אליו את בברלי בתור הפיטבול, אוסטין ריברס בעמדת הגארד, הקליעה מהספסל של לו וויליאמס, וגלינארי בתור הווינג שהיה חסר להם – הקליפרס קבוצה מאיימת מאוד התקפית. הכי מוכשרת במערב, כמובן מתחת לגולדן סטייט.
הגנתית – זה עניין אחר, ודוק ריברס יצטרך לעשות הרבה עבודה. עדיין הפוטנציאל להיות הסוס השחור, קיים.
צביקה
16 יול 2017 09:20:00מסכים לגמרי. יש שם קבוצה מסוכנת מאוד בהתקפה, ואם יעבדו על ההגנה כמו שצריך, הם יגיעו רחוק במערב החזק.
יוסי
16 יול 2017 10:13:00הצעד הבא צריך להיות שוטינג גארד , הייתי מנסה טרייד עם דנבר על ברטון או מאליק ביזלי תמורת אג'טסו או משהו בסגנון עוד אופציה היא יוטה רודני הוד שמסיים חוזה רוקי העונה , אולי תמורת בחירה או דיאלו , תכלס יכול להתאים בול , גם ככה יש ליוטה את מיצ'ל אקסום בארק בשטינג ושנה הבאה יצטרכו לשלם
etayle
16 יול 2017 14:20:52אני הייתי הולך על שחקן כמו לי, סולידי יותר אבל יכול להיות קלעי סביר עם הגנה מעולה.
א.ב
16 יול 2017 15:25:27מונטי וויליאמס עדיין מאמן שם? אם כן אז רונדו פתרון לא רע, מייצר
התקפה ללא תלות במאמן.
האם זה מספיק טוב בשביל תחרות משמעותית מול קבוצות מאומנות, זה כבר סיפור אחר.
רביד אראל
16 יול 2017 15:28:49מונטי כבר לא שם, המאמן זה אלווין ג׳נטרי
א.ב
16 יול 2017 17:24:57התנצלותי לוויליאמס, התכוונתי לג'נטרי.
נראה עד כה שהוא חזק בעיקר כעוזר, פחות כמאמן.
רועי ויינברג
16 יול 2017 19:21:36הוא נתן כמה שנים אחלה בפניקס כמאמן ראשי, אבל הרבה בזכות נאש. בסיטואציה מאוד קשה עם הנהלה נוראית, אבל לא מאמן משהו בכלל.
מיקי
16 יול 2017 18:46:27פורסם שהחוזה של סימונס באורלנדו הוא באזור השישה מיליון לשנה. סכום סביר לכל הדעות, למעט, ככל הנראה, זו של פופ… מי, לדעתכם, אמור להחליף אותו בסגל? מילס (ופארקר כרכז?), פורבס? וייט? לא ברור לי (וזה בלי קשר להאם מאנו חוזר).
אופיר
16 יול 2017 19:05:02ממה שאני קורא, הספארס לא הציעו לו בכלל הצעה, אף הצעה!
אז לדעתי הספארס לא היו מעוניינים בו, המשחק שלו מאוד מאוד לא יציב, המון איבודי כדור וזריקות לא קשורות לכלום. אם הספארס היו רוצים הם בהחלט היו מציעים לו את הסכום הזה.
הספארס החתימו את ברנדון פול שהוא שחקן יורוליג בטורקיה ב-5 חודשים האחרונים, לא נבחר בדראפט של 2013. שכיכב בליגת הקיץ (בדומה לבראיין פורבס). הוא מאוד אתלטי וההגנה שלו טובה יחסית והוא לדעתי הסימונס החדש וזה שאמור להחליף את סימונס כשחקן ספסל מספר 9-10 ברוטציה. פורבס גם כן מככב. אבל הוא שחקן התקפי מעולה יחסית נמוך דבר שפוגע בהגנה (בחילופים האוטומטיים בעייתים עם שחקני כנף גדולים יותר). הרבה תלוי בחזרה או אי חזרה של מאנו.
פינקי
16 יול 2017 19:37:21בכללי המהלכים של הספרס הקיץ לא ממש ברורים לי.
הם ויתרו על דדמון וסימונס, שני שחקנים שהראו שיפור והשתלבו לא רע, וזה למרות שיכלו להציע להם את הסכומים שהם קיבלו.
הם לא החתימו אף גארד חדש למרות שמאנו כנראה יפרוש (וגם אם לא הוא כבר לא מסוגל לספק כמות משמעותית של דקות), ופארקר בסימן שאלה של איך יחזור.
וההחתמה המשמעותית שלהם, רודי גיי, בכלל יושב על העמדות היחידות שבהן הספרס כבר מסודרים.
אני מאוד מקווה שהם לא סומכים על קפיצת מדרגה משמעותית של מוריי, ועל הרוקי החדש (ווייט נראה לי?).
מיקי
16 יול 2017 22:00:10מסכים איתך. מקווה שפופ יודע מה הוא עושה ושזו לא תהיה "עונה פיננסית". ימים יגידו.
Smiley
16 יול 2017 19:19:52חותכיםפה מהר מדי את הפליקנס. הניסוי של דיוויס-קאזינס בקושי קרם עור וגידים. אי אפשר להתייחס למ שהיה בעונה הקודמת כי זה קרה לקראת סוף העונה.
העונה יש להם מחנה אימונים והכנה ארוכה מהתחלה איך לשחק ביחד. בנוסף, הם היו צריכים שחקנים ותיקים, זולים ושיודעים איך לנצח, ורונדו הראה שהוא עדיין כזה (בעיקר בפלייאוף עם שיקגו ב-2 משחקים).
רונדו אני מניח שהגיע בזול ולכן יהיה גם קל להיפטר ממנו.
יהיה מעניין לראות איך דיוויס וקאזינס ישחקו ביחד, יש להם את הפוטנציאל להיות מאוד דומיננטים. עכשיו השאלת השאלה איך הגארדים ישחקו.
יונתן .S.
16 יול 2017 19:32:41אני חושב שדדי סיכם זאת הכי טוב – זאת החתמה שהיא בעצם אניגמה.
קל להגיד שבגלל שרונדו הוכיח את עצמו מול בוסטון בפלייאוף האחרון, אז יש לו מה לתרום בפליקנס, אך מדובר כאן בסיטואציה אחרת.
לצד העובדה שהצמד מסתדר טוב, הוא לא בהכרח מלכד באופן חיובי את הקבוצה סביבו. אני מאוד אוהב את רונדו, אך מלבד בבוסטון (בה 3 סטארים ומאמן דיקטטור נדרשו בכדי לרסן את ההתנהלות הדיכוטומית שלו, כאשר עדיין היו איתו שם בעיות בחדר ההלבשה, בראשן ההתנגחויות עם ריי אלן).
יתר על כן, רונדו יכול לחלק אסיסטים ולהיות רכז טוב לצד קאזינגס ודיוויס, אך בפועל, מדובר על שחקן שאינו מוכיח את עצמו כרכז שמשפר את הקבוצה סביבו, כבר מאז עונתו האחרונה בבוסטון (ההשוואה ללונזו, למשל, לא תהיה כאן נכונה בעיקר בגלל זה לטעמי – למרות עקרונות משחק חופפים).
וכמובן שנשאלת כאן גם השאלה החשובה (והיא זאת שרועי שאל):
איך בדיוק מסדרים את החמישייה גם עם הולידיי וגם עם רונדו? הסיכוי שאחד מהם יתאים לשחק לצד הרכז השני בחמישייה שואף לאפס. ולהעלות את אחד מהם מהספסל נשאלת השאלה – מדוע הם ביחד בקבוצה מלכתחילה. אז כמובן שזה נעשה מתוך מקום טוב להראות לקאזינגס נכונות מצד ההנהלה. אך בתור הנהלה מקצועית, נראה להם שזהו מהלך נכון? לא נראה שהוא היה מעדיף החתמה סולידית אחרת על שכר מינימום? כל הרוטציה שלהם היא שחקנים לא מתאימים, חוזים מופרכים וחורים בקטגוריות מרובות. אין תשתית לקיום קבוצה התקפית טובה וכך גם לגביי ההגנה.
ואני די בטוח שאין להם יותר מה להציע לשחקנים חופשיים, מלבד הצעת חוזה המינימום.
אני לא אשקר, זה גרעין ששחקנים טובים יהיו מוכנים לבוא אליו לשנה אחת בחוזה מינימום והייתי רוצה לראות שם את ברבוסה וטוני אלן.
אבל בגלל שזאת הנהלה כל כך חסרת פשר, אני לא אתפלא אם במקומם אלו יהיו מונטה אליס וברנדון ראש….
לא משנה כמה "כח אש" יש לקבוצה הזאת בחמישייה, עם הספסל שיש להם כרגע הם לא יגיעו רחוק ויתרה מכך – הם גם עלולים דווקא למצוא עצמם בירידה.
הרבה טוענים שהחצי שנה שבוגי והגבה שיחקו ביחד הם לא מספיק בשביל להיות טובים ובעלי כימייה ותקשורת טובה, אך לצד זה כן זוקפים לטובתם ניצחונות, כאשר בסוף העונה הם שיחקו בכל הזמן הזה רק 17 משחקים מול קבוצות פלייאוף ומתוכם רק 5 הם סיימו עם ידם על העליונה.
בשורה התחתונה – שום דבר כאן לא יפתיע אותי. רונדו הוא כל כך מוכשר וגם לא יציב, שזה בקלות יכול להפוך לשחזור מצער עוד יותר של העונה של שיקגו אשתקד (כאשר גם כאן עלולים מאוד להעביר את הסטאר בקיץ, אחרי חוסר הצלחה של הגרעין האחרון).
זה מעורר השתאות לראות איך יש כל כך הרבה קבוצות שנכנסות אט אט לסיטואציה של "אין חזור", כאשר תהיה קיימת להם הזדמנות אחת להוכיח שהם המקום הנכון.
בין אם זאת ניו אורלינס, אוקלהומה, קליבלנד ואולי גם יוסטון עם CP3.
שמייקל
16 יול 2017 20:17:01אם רונדו עולה מהספסל זה בסדר
יוסי
16 יול 2017 20:59:20אתם שוכחים שבוגי דיוויס שיחקו כולה חודשיים ביחד וזה לא באמת חצי עונה , נראה כאילו כולם סימנו אותנו לשלילה לא משנה איזה מהלך נעשה , גם אם היינו מביאים את לברון הייתם אומרים שזה רע .
רונדו יוסיף מנהיגות ויכולת אמיתית לנהל משחק דבר שלא היה קיים לפני , צריך עוד קלעי טוב ולראות איך הקבוצה תראה , עדיין יש איך לשדרג עוד (בחירות דרפט, דיאלו ) , כמו שאמרתי צריכים לכוון למישהו כמו רודני הוד או בארטון .
שנה שעברה דאמפס עשה סוף סוף מהלך נכון אולי זה שהוא מרגיש שהתחת שלו בוער גורם לו לעשות החלטות נכונות
חזיר יבלות צעיר
16 יול 2017 21:10:21להביא את רונדו זה מהלך מצויין. רכז שמתבסס בעיקר על מסירה, יפעיל מצויין את הגבוהים והעלות לא בשמים. להביא את רונדו אחרי שהחתמת את הולידיי, ובעמדות 2-3 מצבך זוועה ואיום- זו גניבה ממעביד
יוסי
16 יול 2017 21:36:26ממפיס משחקת כבר שנים עם 2 גבוהים דומיננטיים ובלי קלעים והיא כל שנה בפליאוף עושה חיים קשים לכל מי שנתקל בה , גם ככה כל הליגה נראית כמו משחק חיובים
יונתן .S.
16 יול 2017 22:21:26יוסי, אין לכם כמעט שום דבר לתת בתמורה (חוץ מבחירות) לחיזוק נוסף ואתם מעל התקרה – וזה כי יש לכם מלא חוזים גרועים שהם, במקרה, גם של שחקנים די ממוצעים (ואני מאוד עדין בתיאור כאן כשזה אמור להכליל בפנים שחקנים כמו אשיק וסולומון היל כ-3) שעדיף שלא תאמין שניתן יהיה להעבירם רק כי המתקתם את הגלולה בבחירה שלכם.
אתה משווה את קבוצתך לממפיס? הקבוצה ה-הרבה יותר שלמה בחמישייה שלה באותן שנים מזאת שהיא שלכם? שהרכז שלה כרגע טוב משני הרכזים שיש לכם ביחד? שהסנטר שלה הוא מהשלמים ביותר בליגה? שהיה לה ספסל לגיטימי בראשותם של וינס קארטר וזיבו? שיש להם מאמן טוב משלכם?
שיש להם מסורת?
קבוצה זה לא רק הכישרון על המגרש, אלא כל מה שמקיף אותו – מהרוטציה כולה ועד להנהלה הבכירה.
ובהשוואה לממפיס, אתם רחוקים מהאידיאל כרגע. שלא לדבר על השאר (אם למשל היה קורה לכם מקרה כמו עם CP3 הקיץ, אני לא חושב שדאמפס היה מתפקד כמו שווסט תפקד כאן).
ואגב – אם צריך שהתחת של דמפס יבער בשביל שהוא יעשה החלטות נכונות, הוא לא בכיוון…
אם אתה חושב שעיקר הכישרון של דיוויס ובוגי יסחוב אתכם רחוק, בפרט במערב, אתה צריך להעביר מבט על הדוגמאות הרבות שקיימות בנושא הזה ואיך הן יסתיימו בפועל.
ייתכן שאף דוגמא לא תתאים לרמת הפוטנציאל והסטאר פאוור הגלום בצמד שחקני הפנים שלכם, אבל אני בספק אם לרוב אותן קבוצות אין/לא היה סגל מסייע טוב משלכם.
כמו כן, אני יכול למנות 8 קבוצות שהן יותר שלמות מכם במערב (שזה גם כולל מאמן טוב, שיידע לאחד ולעבוד נכון עם הסגל שיש לו ולמצות כמה שיותר את הפוטנציאל שלו + הנהלה טובה שתדע לזהות פגמים ולנצל הזדמנויות ולחיזוק באופן נכון ככל האפשר) ולכן חשוב שתדע שאם אותם 2 סטארים לא יפציצו עונה שלמה וכל מי שנמצא איתם בקבוצה ירשים ולא רק ייסחב לצידם על המגרש, אתם תהיו בבעייה שפורטלנד חוותה בעונה אשתקד, עד הגעת נורקיץ'.
ולהלן הקבוצות:
קבוצת דרג א' (שהן עוקפות אתכם בהכל – סטאר פאוור, סגל מסייע, מאמן והנהלה): גולדן סטייט, ספרס, יוסטון.
קבוצות דרג ב' (הן לא עוקפות אתכם בכל קטגוריה, אך ב-OVERALL הם לטעמי קבוצות שלמות מכם): מינסוטה, דנבר, אוקלהומה, קליפרס, פורטלנד.
אז לסיכומו של עניין – אכן אנשים פוסלים פה את ההתנהלות של ניו אורלינס והביאו כאן מספיק דוגמאות והסברים מנומקים מדוע כך הם חושבים. זה לא כמו במקרים שהיו ביוסטון, סן אנטוניו, טורונטו ובוסטון – פה יש תמימות דעים על ההנהלה לא בגלל ש-"סימנו" אותה, אלא כי הצעד לא נראה לאנשים ישים כשמסתכלים על כל המשתנים של הקבוצה בפועל.
אפלטון
17 יול 2017 01:06:34לוק מבה אבוטה חתם ברוקטס על מינימום. יש עומק בגארדים, יש עומק בכנפיים, עכשיו יאללה לעמדות פנים.
דדי
17 יול 2017 01:35:26מה שחסר ליוסטון יותר מהכל כרגע זה עוד גארד לגיטימי.
אחר כך אפשר גם להוסיף עוד פוואר פורוורד.
אבל הצורך העיקרי כרגע זה גארד.
אפלטון
17 יול 2017 02:13:40כרגע יוסטון צריכים לעשות אקרובטיקה עם התקרה כדי להביא עוד שחקנים לגיטימיים (בהנחה שעדיין מנסים להביא את כרמלו).
מצד שני יש איזה מיליון שחקנים חופשיים ורוב הקבוצות כבר קרובות מאוד לתקרה, וזה עוד לפני הביי אאוטס. זמן ללכת לשוק המציאות, המקום האהוב על מורי.
Smiley
17 יול 2017 09:24:27אולי מונטה אליס יחייה את הקריירה שלו ביוסטון, למרות שקו ה-3 זה לא בדיוק כוס התה שלו
יוסי
17 יול 2017 19:44:06לכל שונאי רונדו תקראו את הכתבה הזאת
https://www.thebirdwrites.com/2017/7/17/15977738/nba-free-agent-rajon-rondo-new-orleans-pelicans-history-bulls-useful-guard-cousins-erman
דדי
17 יול 2017 20:00:19כשאתה אומר "שונאי רונדו", אתה מתכוון לכל הקבוצות בליגה שהחליטו לא לתת לו הצעת חוזה רצינית ?
או לקבוצה שלך שהסכימה רק לתת לו הצעה לעונה אחת ?
אתה חייב להיות יותר ספציפי במקרה הזה…